LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom POSITIEF over MLM?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Buitengewoon jammer en dom dat u ook hier reclame maakt voor uw produkten.
Dit kan de naam alleen maar schade toebrengen voorzover deze nog niet aanwezig is .


Tim

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Aaaaaaaaaaaaahhhh....en dan is mlm opeens wel een goed middel om produkten van A naar B te brengen?
Nee, het is andersom. De reden dat je nooit gewone willekeurige consumer products via mlm verkocht ziet worden is omdat mlm een inefficiënte marketing methode is. Het zijn altijd produkten waar een praatje bij hoort. Het lijkt dan wel duur maar.. en dan volgt er een hele reeks aanprijzingen over kwaliteit, gezondheid, wat dan ook. En het is altijd zo geweest, en het zal altijd zo blijven dat een goeie verkoper ALLES kan verkopen, en om het even wat dan ook aan de argeloze voorbijganger weet te slijten. Ook de rommel die anders voor altijd in de schappen bleef liggen. En die verkopers zijn degenen die rijk worden als ze het via mlm doen. Maar met een doos paperclips of een bloknoot zal je die nooit aantreffen. Dat zijn topartikelen die met containers vol tegelijk worden gedistribueerd en zichzelf verkopen doordat de klanten er actief naar op zoek gaan. Daar hoort geen kulpraatje bij, alleen een optimale prijsstelling. En bij de optimale prijsstelling hoort geen mlm.

En wat dat herbaspul betreft: ik heb daarmee tijdens een sportevenement een toevallig aanwezige diëtiste zo genadeloos de grond aan zien vegen met zo'n jodukus met een herba-button op z'n rever dat ik sindsdien medelijden heb met iedereen die zich er mee bezig houdt, zowel klanten als verkopers. En als ik dan weer zo'n autootje tegen kom met zo'n sticker achterop, "zelfstandig herbalife distributeur" mag die er bij mij subiet altijd tussen. Die lui moeten het al zo zwaar hebben in het leven.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kijk met deze stelling ben ik het nu helemaal eens! Als MLM ( en het wordt meer gebruikt dan jullie denken ) voor andere producten gebruikt word is er niks aan het handje!
Maar oh jee als we het over Herbalife of andere voedings producten gaan hebben dan is het FOUT!
Ik ben er echt van overtuigd dat de mensen die DAN negatief reageren niet weten waar ze over praten. Of dat ze door eigen toedoen slechte ervaringen hebben!
Als je de gehele strekking van het verhaal niet snapt, zeg dat dan gewoon in plaats van af te geven op de mensen die de onzin aangaande herbalife niet voor zoete koek slikken.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En ze worden voorzien van alle info.
Vertel je hun ook dat hbl 40 miljoen tevreden klanten heeft of geef je het werkelijke aantal (zo om en nabij de miljoen), wat minder is dan het aantal distributeurs.

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

ik geloof dat jij niet weet hoeveel klanten ( TEVREDEN ) heeft.
Het zijn er inderdaad miljoenen.
Maar ja jij weet het toch allemaal beter he?

Succes met reageren op iedereen.

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

Het bedrijf Herbalife International is in 1980 ontstaan en kent ondertussen een wereldwijde omzet van $ 2 miljard per jaar. De producten worden in 60 landen verkocht en door miljoenen mensen dagelijks gebruikt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ga maar eens op de site van hbl kijken.
Omzet in 2004 ongeveer 1,3 miljard dollar.
En vraag aan Kristina maar eens het aantal klanten. Zij vermeldde eerst 40 miljoen en veranderde dit later in 1 miljoen bij navraag bij hbl.

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

Op dit moment zijn er meer dan 8 miljoen tevreden klanten! Wereldwijd.
Maar jullie zien toch alleen de negatieve kanten.
Jullie staan er gewoon niet voor open.
En dat moeten jullie ook zelf weten!
Wij weten wat Herbalife kan doen voor iemand.
En er komen dagelijks nieuwe klanten bij.
Vertel mij eens.........!

WAAROM KAN HERBALIFE AL 25 JAAR DE REGEL HANTEREN VAN NIET GOED GELD TERUG GARANTIE?

ALS HET ZO'N SLECHT PRODUCT IS ZOALS JIJ ZEGT, WAS HET BEDRIJF AL LANG FAILIET GEWEEST!

hOE DOM KUN JE DAN ZIJN OM ER STELLIG VAN OVERTUIGD TE ZIJN DAT HET SLECHT IS?

SUCCES MET JE OPMERKINGEN.
JE ZULT WEL HEEL VER KOMEN ZO HAHAHAHAHA

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waar kan ik dat nazoeken van die 8 miljoen klanten?
Waar haal jij uit dat ik heb gezegd dat het slecht is?

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door jurrien »

Je hoeft niet te schreeuwen om je gelijk te bewijzen. De vraag van Maarschalk is ook de mijne. Hoe kom je aan dat aantal van 8 miljoen?
Dat is toch niet teveel gevraagd? of toch.
jurrien

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door student26 »

WAAROM KAN HERBALIFE AL 25 JAAR DE REGEL HANTEREN VAN NIET GOED GELD TERUG GARANTIE?
Omdat iedere idioot weet dat er ALTIJD een percentage klanten is dat
a) niet klaagt, ondanks dat het spul niet werkt
b) zichzelf ervan weet te overtuigen dat het spul wel werkt. Kortom een placebo-effect
c) er tussen al die rommel die HL verkoopt vast wel spullen zitten die wel enig nut of bewijsbaar effect hebben
ALS HET ZO'N SLECHT PRODUCT IS ZOALS JIJ ZEGT, WAS HET BEDRIJF AL LANG FAILIET GEWEEST!
Je moest eens weten hoeveel onzinnige bedrijven met onzinnige producten die totaal niet werken op de wereld bestaan. En die bestaan allemaal al heel lang en zijn nog lang niet failliet. Kortom dat zegt totaal NIETS over de producten.
hOE DOM KUN JE DAN ZIJN OM ER STELLIG VAN OVERTUIGD TE ZIJN DAT HET SLECHT IS?
Tsja, er zullen altijd mensen blijven die door alle schone schijn heen weten te prikken en niet in placebo-effecten geloven he...

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Laten we even rekenen met de cijfers, om onze hbl adept de ogen te doen openen.

Hij zegt dat hbl 8 miljoen tevreden klanten heeft.
Op haar site zegt hbl over 2004 een omzet te hebben gehad van 1,3 miljard dollar.
Dat komt neer op zo'n 165 dollar gemiddeld per klant per jaar.
Op een andere (NL) site zag ik dat hun producten tussen de 10 en de 43 euro kosten.
Dan lijkt 165 dollar per klant per jaar me niet zo heel erg veel.

Elders op hun site praat hbl over 1,8 millard dollar retailomzet per jaar. Dit zal wel de omzet zijn gebaseerd op de prijs die de eindklant betaalt.
Dan hebben we het over een gemiddelde omzet per klant per jaar van 225 dollar. Nog steeds niet erg indrukwekkend.

Andere berekening. Als er inderdaad 8 miljoen tevreden klanten zijn en 1,2 miljoen distributeurs (bron: Financieel Dagblad 17 januari 2005), dan heeft een distributeur gemiddeld 6,67 klanten. Lijkt me niet echt een vetpot.

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

http://www.shapecare.nl/herbalife.htm

dan weten jullie genoeg!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waar op deze site kan ik vinden dat er 8 miljoen tevreden klanten per jaar zijn?
Verder wordt op deze site nadrukkelijk vermeld dat de omzet bijna 1,8 miljard dollar is. Jij praat over 2 miljard. Een verschil van meer dan 10%, als we ervan uitgaan dat die bijna duidt op de 1,8 miljard van de herbalife corporate website.

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

kijk eens naar de datum wat er staat!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

herbalife4ever, hou maar op.
Je roept maar wat en kan je cijfers niet onderbouwen. Jouw soort zijn we al vaak genoeg tegengekomen.
Goedendag.

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »


Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zoals ik al zei: hou maar op.
Nu kom je weer met link die jouw beweringen niet staaft.
Die 1,8 miljard had ik al aangegeven.
Blijf je dit soort onzin links posten of geef je eindelijk toe dat jouw beweringen geen grondslag hebben?

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

Heb gewoon echt geen zin om hier verder over te gaan praten met jullie!
Ik weet wat het doet en blijf het lekker aan bieden!

Succes!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Heb gewoon echt geen zin om hier verder over te gaan praten met jullie!
Ik weet wat het doet en blijf het lekker aan bieden!
Dat jij het aan blijft bieden heb ik geen probleem mee. Wel dat je onzin vertelt. Maar daar ga je waarschijnlijk ook mee door. Typisch mlm.

Gesloten