LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom POSITIEF over MLM?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Henrice »

Ik zal tegen beter weten in nog wat vragen formuleren.

Worden de verdienste gekort op eventuele uitkering?
En wat hou ik er dan gemiddeld aan over?
Zijn de lasten dan niet groter dan de baten?
Zijn de verdiensten netto of bruto?
Mocht dit bruto zijn,wat hou ik er dan procentueel gezien aan over?
Kan ik na langere tijd een gegarandeerd inkomen verwachten en hiermee een hypotheek afsluiten?
Bij welk pensioenfonds is dit bedrijf aangesloten?
Kan ik het bedrijf bij een sollicitatie opgeven als referentie?
Wordt ik dan nog voor vol aangezien?
Krijg ik na beeindiging van de werkzaamheden een getuigschrift?

Als eenvoudige maatschappelijk aangepaste schapenzak vindt ik dit toch niet onbelangrijk om te weten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nog een vraag:

Waarom zijn het altijd van die vage gezondheidsproducten die via mlm verkocht worden?
Waarom niet iets als computers, auto's fietsen, sigaretten, huizen en kantoorartikelen?

mrtelecom

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Maarschalk:
Vraag: Waarom niet"
Antwoord: "Antwoord is wel"

Henrice:

Ja
Hangt ervan wat je doet bij welk MLM
Nee
Hangt af van bij welk netwerk
Hangt af van wat je doet
Nee, als je niks doet kan je niks verwachten. Als je doet wat de echte MLM'ers doen heb je geen hypotheek nodig
Bij welk pensioenfonds is een ZZP'er aangesloten
Natuurlijk
Zeer zeker.
Nee.

Nu een vraagje aan jou: Vond je dat nou wetenschappelijk verantwoorde vragen?!

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Henrice »

Vragen hoeven niet altijd wetenschappelijk verantwoord te zijn.Een baan dient echter wel maatschappelijke perspectieven te bieden.Als ik bij een sollisitatie dit soort antwoorden zou krijgen,zou iker heel weinig vertrouwen in hebben.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waarom wel?
De methodiek (mlm) leent zich al zeer goed voor misbruik, als we dan ook nog eens vage en dubieuze producten gaan verkopen wordt het vertrouwen nog meer geschaad.
En verder omdat ik hier op het forum gelezen heb dat in het verleden compters zijn verkocht middels mlm en ook sigaretten, maar beiden zijn mislukt. Waardoor de vraag opkomt of mlm misschien niet zo geweldig is, maar gewoon alleen maar geschikt is voor (semi-) dubieuze producten en diensten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Verbazingwekkend toch weer die mrtelecom. Hoeveel je gemiddeld verdient hangt af van welke mlm etc.
Maar als je serieus genomen wil worden bij een sollicitatie vanwege je mlm verleden dan geldt dat blijkbaar altijd, want er wordt geen voorbehoud gegeven. En dat klopt dus niet.
Dus, hier enkele reeele antwoorden:
En wat hou ik er dan gemiddeld aan over?
Verschilt inderdaad per mlm, maar te weinig om van te leven. En dat geldt voor elke mlm.
Zijn de lasten dan niet groter dan de baten?
Voor de meeste mensen wel.
Kan ik na langere tijd een gegarandeerd inkomen verwachten en hiermee een hypotheek afsluiten?
Respons mrtelecom:
Nee, als je niks doet kan je niks verwachten. Als je doet wat de echte MLM'ers doen heb je geen hypotheek nodig
Dus het merendeel van de mensen die aan mlm doen zijn geen echte mlm-ers.
Waarom werven jullie dan niet wat selectiever, zodat al die nietsverdieners jullie systeem geen slechte naam meer kunnen geven?
Kan ik het bedrijf bij een sollicitatie opgeven als referentie?
Zal vast wel verschillen per mlm
Wordt ik dan nog voor vol aangezien?
Nee, natuurlijk op een enkele uitzondering na.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door JaFO »

lol ... 'als je doet wat je moet doen heb je geen hypotheek nodig'
Da's pas een non-antwoord.
Dan kun je net zo goed zeggen : als je de loterij wint heb je ook geen hypotheek nodig :roll:

Waarom kun je niet eerlijk wezen en iets bruikbaars zeggen ?

Ik zelf zou gokken dat het af zal hangen van de voorwaarden die een hypotheek-aanbieder aan zelfstandigen & DGA's stelt.

Dat wilt zeggen dat je het inkomen van de afgelopen 3 jaren en een prognose voor het volgende jaar zult moeten kunnen opgeven.
En dan zul je merken dat (veel) banken extra restricties hanteren tov iemand met een 'normaal' inkomen (maximaal 100% executiewaarde ipv 125%, etc.) simpelweg omdat het inkomen niet gegarandeerd kan zijn.

De rest van de randvoorwaarden/gevolgen die voor een kleine (zelfstandig) ondernemer gelden zullen volgens mij dus ook gelden voor mensen die in zo'n pyramide-schema de verkoper uithangen.

// ---
Ik denk dat een systeem als MLM/pyramide-spelen alleen kan werken als de 'verkopers' hun slachtoffers zo uit kiezen dat ze ieder een eigen werkterrein kunnen hebben zonder dat ze de originele verkoper in de weg lopen.

Je hoeft maar naar 'normale' winkels te kijken. In een stad zie je ook niet op iedere hoek van de straat een buurtwinkeltje. Een grote keten als Videoland schijnt zelfs als 'eis' te hebben dat het moederbedrijf er voor zorgt dat er geen concurrenten/franchise-houders binnen een bepaalde afstand zitten.

Een MLM/pyramide-schema kan IMHO dus ook alleen maximaal succes voor de leden garanderen *Als* ze een soortgelijk principe hanteren.
Dit betekent dat men wel degelijk zal moeten bewust worden dat er een grens is in het aantal verkopers / gebied. Het aantal klanten is gewoonweg te beperkt om een oneindig aantal verkopers in leven te kunnen houden.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Henrice »

Dus als je volgens de gangbare manier handeld wordt je gekort op een eventuele uitkering.Geen vooropleiding nodig is de wervingsslogan van mlm dus mensen in deze doelgroep voelen zich vaak aangesproken en ruiken een kans.

Voor de ww betekent dit dat je op moet geven hoeveel uur je dan nog beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt en met onbevredigende antwoorden nemen zij geen genoegen.ieder uur dat je gekort wordt moet je ook weer terug verdienen en daar zie ik toch wel een behoorlijke adder onder het gras zitten

Voor mensen met een bijstand uitkering is werken al vaak helemaal geen toevoeging op het inkomen, behalve als ze dit zwart doen, dus die doen er wijzer aan vrijwiiligerswerk met behoud van uitkering te gaan doen.

Het is natuurlijk zo dat ieder z'n handen moet laten wapperen voor zijn centen.Ik denk echter dat mlm te weinig perspectieven biedt voor het meerendeel om vooruitgang te boeken in welk opzicht dan ook.

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Ben blij dat ik maandag gewoon weer aan het werk mag na nijn welverdiende vacantie

En dan vragen je collega's...En? nog leuke vaKantie gehad? Leuke dingen gedaan?
En dan zeg jij...Nou, eeehhh ik heb mijn vrije tijd in een eindeloze discussie gestopt op het Radar forum.

Veel plezier op je werk.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ja, en.
Als ik hier mijn tijd in wil stoppen dan mag ik dat.
Ik hoef niet dwangmatig langs deuren met mijn prullaria te leuren, vervolgens te roepen dat ik er persoonlijk zo enorm van groei, en het mij zoveel nieuwe vrienden oplevert, die ik nodig heb omdat ik al mijn oude vrienden heb afgestoten met mijn continue geleur.
En als ik vervolgens in mijn 6e hands Renault 5 je na 16 uur thuis ben gekomen hier op dit forum gaan liegen over hoe rijk ik wel niet wordt.

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Waarom zijn het altijd van die vage gezondheidsproducten die via mlm verkocht worden?
Waarom niet iets als computers, auto's fietsen, sigaretten, huizen en kantoorartikelen?


Aaaaaaaaaaaaahhhh....en dan is mlm opeens wel een goed middel om produkten van A naar B te brengen?

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Ja, en.
Als ik hier mijn tijd in wil stoppen dan mag ik dat

Ik stelde die vraag niet aan jou, Maarschalk.

Of heb je toch een dubbele persoonlijkheid.
Heb ik nog wel een adresje voor je waar je en goed mlm-produkt kan aanschaffen voor deze ziekte.

Hoelang ben jij eigenlijk al werkloos, Maarschalk?

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Henrice »

Toch bespeur ik bij deze "bekende"een tikkeltje afgunst...alleen als ik echt weet wie ik tegenover me heb kan ik adequaat reageren Een beetje duidelijkheid in wat u nou precies wil zeggen zou mooi zijn.

Nogmaals,mijn betogen zijn niet persoonlijk mits u ze zelf persoonlijk maakt.Dat kan dan inderdaad een eindeloos heen en weer sturen van zinloze berichtjes worden waar ik geen snars wijzer van wordt en helemaal niemand verder...Het is nu de tweede maal dat ik probeer met normale vragen normaal antwoord te krijgen en de discussie een andere wending te geven maar blijkbaar is dat nog niet helemaal tot u doorgedrongen en wilt u het wederom persoonlijk maken...Ga een andere studie volgen is miijn advies..En nogmaals,geloof me nou maar.Het zou veel beter voor u zijn.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Aaaaaaaaaaaaahhhh....en dan is mlm opeens wel een goed middel om produkten van A naar B te brengen?
Is het nu ineens een transportmiddel dan?
Nee, het blijft een prutsmethodiekje. Maar de vraag is interessant. Waarom producten die toch al in het grijze deel van de maatschappij opereren, maar geen normale producten?
Ik stelde die vraag niet aan jou, Maarschalk.
Ja en????

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Nee, het blijft een prutsmethodiekje

Aaaahhh..maarre....het is dan toch niet te geloven dat een z.g.n. afgestudeerde maarschalk zich maandelang bezig houdt met een prutsmethodiekje?

Zie je nu nog niet in dat je en hele vreemde vent bent?

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door JaFO »

Wie is hier vreemder ?
Iemand die zich afvraagt waarom MLM nog steeds bestaat ?
Of iemand die zich afvraagt waarom iemand zich afvraagt dat deze verkoop-methodiek nog in gebruik is ?

// ---
Never argue with an idiot. First they drag you down to their level and then they beat you with experience.

Diederik Hoog
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2005 00:29

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Diederik Hoog »

Het hele MLM is toch gewoon een dekmatel voor een pyramidespel!
pyramide!

Wie trapt daar nog in??

Dan ben je toch niet slim bezig!!!!!!

De Nette Netwerker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:58

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door De Nette Netwerker »

okay.

Terug naar Start.

U ontvangt geen geld, omdat u niet actief bent.

Sorry, that's the rule here.

cu

De Nette Netwerker

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

Alweer de negativiteit!
Volgens mij zijn de mensen hier die zo negatief zijn over MLM door hun eigen schuld de boot in gegaan.
MLM is geen enkel risico. En is zo legaal als maar kan.
Maar ja, ook hier schijnt het zo te zijn dat mensen er niet voor open staan. Ik werk zelf ook met MLM en dan voor Herbalife. En het bevalt me prima. De mensen die ik benader kiezen er toch zelf voor. En ze lopen geen enkel risico. En ze worden voorzien van alle info. En we halen niemand door de stront. En ook worden we niet rijk over de rug van andere mensen. Jullie snappen het gewoon niet hoe het werkt schijnbaar. Maar ook hier zeg ik " vertel lekker wat je wilt "!
De mensen die het nu doen en het goed doen, zullen meer verdienen met deze EERLIJKE manier van zaken doen dan jullie met je Baan. Maar ik haal jullie niet naar beneden door over jullie te zeuren en jullie zwart te maken. Dat doen jullie toch zelf! En Maarshalk Reageert toch overal op! Dus daar luister ik niet eens meer naar!

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

je kent mij wel!



Waarom zijn het altijd van die vage gezondheidsproducten die via mlm verkocht worden?
Waarom niet iets als computers, auto's fietsen, sigaretten, huizen en kantoorartikelen?




Aaaaaaaaaaaaahhhh....en dan is mlm opeens wel een goed middel om produkten van A naar B te brengen?


Kijk met deze stelling ben ik het nu helemaal eens! Als MLM ( en het wordt meer gebruikt dan jullie denken ) voor andere producten gebruikt word is er niks aan het handje!
Maar oh jee als we het over Herbalife of andere voedings producten gaan hebben dan is het FOUT!
Ik ben er echt van overtuigd dat de mensen die DAN negatief reageren niet weten waar ze over praten. Of dat ze door eigen toedoen slechte ervaringen hebben!

Maar ja, nogmaals HERBALIFE 4 EVER!

Gesloten