LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
x-flp
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2005 00:46

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door x-flp »

beste Franc,

je hebt mij niet horen zeggen dat ik het niet leuk vond! Wat persoonlijke ontwikkeling betreft heb ik enorm veel geleerd. Vraag blijft of ik hier mlm voor nodig had? Ik heb ook niet gezegd dat ik veel geld wou verdienen. Ik zocht iets voor mezelf voor een aantal uurtjes per week wat ook nog iets opleverde. De belangrijkste reden dat ik gestopt ben (na een jaar) is dat mijn gezin eronder leed. Verder waren er veel mensen die schijnheilig deden b.v. doen of je een vermogen verdient terwijl ik wist dat ze het ene gat met het andere dichten. De manier van werken beviel ook niet. Toch vond ik dat ik een aantal zaken moest proberen. Zo het ik tot mijn grote afschuw party's gegeven, op markten gestaan, geflyerd, mensen op straat aangesproken en noem maar op. Kom me nu niet met de uitspraak dat je bent wat je uitstraalt! Op het moment dat ik dat deed stond ik erachter en had ik plezier. Vanaf het begin heb ik aangegeven geen verkoper van producten te willen zijn dus party's geven of op markten staan. Dat laatste zie ik trouwens nog steeds en mijn persoonlijke mening is dat dit afbraak doet aan het product. Wil je echter iets opbouwen zul je wat met de producten moeten doen. Geen omzet is geen verdiensten. Normaal gesproken dien je hulp te krijgen van je sponsor. Nou, die wilde maar een ding, rijk worden over mijn rug. Dit neemt niet weg dat er uiteraard ook goede sponsors zijn. Helaas is het zo dat als je eenmaal ingeschreven staat onder iemand je niet meer kunt veranderen van sponsor. Dit heeft natuurlijk zijn voordelen maar ook zeker nadelen, zoals in mijn geval. Verder ben ik het met je eens dat gezonde concurentie goed is. Wat ik echter meegemaakt heb is niet meer gezond te noemen. Ik zal je de details besparen. Na een jaar heb ik me afgevraagd of dit was wat ik wilde. Het antwoord moge duidelijk zijn. Alles heeft zijn positieve en negatieve kanten oftewel leuke en minder leuke. Mijn mening is dat de leuke kanten op moeten wegen tegen de minder leuke met andere woorden: na het opmaken van de balans ben ik gestopt. Als laatste wil ik je mededelen wat je misschien niet gedacht had: we hebben een eigen zaak dus ik weet waar ik over praat. Deze zaak is aan huis waardoor je thuis bent. Wil je mlm doen zul je veel weg moeten naar meetings en noem maar op. Ik weet dat je dit alles ook thuis kunt doen maar als je net begint weet je nog niet veel en heb je andere mensen nodig die het bedrijf introduceren. Deze komen echt niet naar jou, jij zult er naar toe moeten. Je wilt niet weten hoeveel km. ik dat jaar gereden heb!

een x-flp'er

p.s. mijn partner stond er ook achter. Het waren de kinderen, toen nog klein die er veel moeite mee hadden dat ik veel weg was. Dan vraag je je af: is het dit waard. Ik ben namelijk gestopt met buiten de deur werken toen we aan kinderen begonnen en nu was ik meer van huis als toen ik een baan had.

Franc
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2005 19:44

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Franc »

Hallo X FLPer,
Ten eerste ik wilde je niet aanvallen hoor.
Je hebt ontzettende pech gehad met je sponsor. Wij hebben een hele goeie. Wij geven ook party's en gaan ook af en toe naar markten, mijn zoontje heeft een leeftijd dat hij het leuk vind om mee te gaan. Maar zo als je zegt ieder z'n keus. Wij vinden het nog steeds heel erg leuk.
Daarom vind ik dat je ook ierdereen in z'n waarde moet laten, maar dat wil niet zeggen dat FLP daar de schuld van heeft. Zij bied goede kansen. Als je problemen met je sponsor hebt kun je dit ook altijd melden. Mensen die hier aan willen beginnen moeten weten dat ze er wel tijd in moeten steken anders moet je er niet aan beginnen, en je moet het heel leuk vinden met mensen om te gaan. Ik wens jou en je gezin heel veel succes met jullie zaak en ik hoop dat je je nare ervaringen door je sponsor met FLP snel vergeet.
Groetjes van een enthousiaste FLPer.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En wat heet hersenspoelen (ik houd van nederlands) je hoeft niet naar die bijeenkomsten hoor, en toch blijft het product goed en werkt het systeem. Toch wel gek dat dit bedrijf al 28 jaar zo werkt.
Ik lig er niet wakker van en duizenden distributeurs over de hele wereld ook niet.
Franc, wat verdienen die duizenden distributeurs over de hele wereld dan gemiddeld? En waarom is dat geweldige bedrijf (zo proef ik jouw woorden) niet in staat geweest over de hele wereld meer dan duizenden distributeurs te werven?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Franc, ik zal je de moeite vast besparen.
Ze hebben een omzet van 2,1 miljard dollar. (bron: foreverliving.com)
5 miljoen verkooppartners wereldwijd (bron: http://www.aloeverasite.nl/bedrijven/flp/feitenflp.htm).
Dus geen duizenden. Oke ze zijn dus succesvoller dan ik in mijn vorige post aangaf.
Maar wacht eens, 2,1 miljard gedeeld door 5 miljoen is een gemiddelde omzet van 420 dollar per jaar per verkooppartner.
Als jij hiermee genoegen wil nemen dan werkt het systeem inderdaad.

x-flp
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2005 00:46

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door x-flp »

Hoi Franc,

ook ik vond het leuk. Ik geef flp er niet de schuld van hoor. Zoals je zelf al zegt, je moet graag met mensen omgaan. Nou, dat doe ik ook want mlm is een mensenbusiness. Ook ik heb hard gewerkt maar helaas heeft het me geld gekost. Ik zie het als een dure cursus waar ik heel veel geleerd heb. Ook wat je wel en niet moet doen als het om mensen gaat. De meesten die succesvol zijn hebben in een ander netwerk gezeten en daar de klappen van de zweep geleerd. Het heeft hen daar dan ook veel geld gekost maar dat zullen ze je niet zeggen. Wat dat betreft heb ik me in het succes van anderen verdiept. Ik kan je wel vertellen dat zij hun geld niet verdienen met produktenverkoop. Zoals ik al eerder zei, ieder het zijne maar als ik zo geld moet verdienen hoeft het voor mij niet. Ik zit lekker in mijn vel en heb ontdekt dat mlm, bij welk bedrijf dan ook, niet voor mij weggelegd is. Dit dient ieder voor zich zelf te bepalen en ik kan alleen maar onderstrepen dat je iedereen in zijn/haar waarde moet laten en er zelf achter moet laten komen of dit is wat ze zoeken. Veel succes verder

een gelukkige x-flp'er

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nog een volgende vraagt dringt zich op.
Als mlm hetzelfde is als mensen een restaurant aanbevelen (een vergelijking die vaak getrokken wordt), dan moet het dus makkelijk zijn.
Waarom zijn er dan zoveel mensen die weinig tot niets verdienen aan mlm? Of gaat die vergelijking met een restaurant aanbevelen toch niet op?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

He Maarschalk,

Opzoek naar nieuwe "slachtoffers"?

Heb je in de gate dat er mensen zijn die niet meer op jou reageren probeer je "oude koeien" uit de sloot te halen en deze los te laten op nieuwe mensen.

:cry: Zielig, in 1 woord zielig :cry:

maar ja omdat jij praat gaat op gemiddeldes ff een vergelijking.
Deze was hier ook al op het forum gemaakt:

Het bedrag wat voor de Tsunami Slachtoffers in Nederland is opgehaald tot nu toe is € 200 milj. we hebben 16., milj. inwoners.

€ 200. milj. delen door 16,5 milj = € 12.12 per inwoner GEMIDDELD!!

Dat is veel!!

Of mag ik die vergelijking niet gebruiken??

Zie je dat jouw rekenvoorbeeld kant nog wal slaat?

Tabe Maarschalk,

Alex van Breemen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

e-nergens-tix, ik zoek slachtoffers? Dan doen jullie mlm-er toch altijd?
Heb je nu eindelijk al eens het bewijs gevonden dat jouw prullaria werken?

Maaruh, waarom slaat mijn vergelijking nergens op? Dat hebben jij en anderen nooit duidelijk kunnen maken.
Leg het me nog maar eens uit.
Misschien kan je me dan gelijk eens uitleggen waarom jullie (even alle mlm boys op een hoopje schuiven) steeds weer mogen zeggen dat het systeem werkt dan wel succesvol is, maar ik met cijfers het tegendeel niet mag aantonen.
Of je mag aantonen, met cijfers dat het systeem wel succesvol is.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

en Soldaatje gooit het weer over een andere balk.

Probeer je zo van de werkelijke vraag af te komen omdat je weet dat je gemiddelde beredenering gewoon niet klopt? :shock:

Je haalt op dit moment niet relevante dingen erbij en dat is jou kracht. NOT!

Beantwoord eerst maar eens de vragen die direct aan jou gesteld zijn voordat je weer van thema veranderd. Soldaatje.

Heb een fijne dag. Ik ga weer slachtoffers zoeken :wink:

Alex van Breemen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik zal het nog maar een keer uitleggen, omdat onze mlm held weer bezig is met zijn gebruikelijke praktijken "jij hebt geen gelijk, berekening klopt niet" maar niet vermelden wat er dan niet klopt, wat dan wel een juiste berekening is.

Stel 4 mensen moeten een taart verdelen. Dan krijgt ieder een kwart taart. Heel eerlijk en simpel. Gemiddeld krijgt ieder persoon dus een kwart taart.
Zie hier het begrip gemiddelde.

Nu gaan we dit toepassen op een mlm bedrijf. De moederorganisatie heeft een omzet van 2,1 miljard dollar.
Ze heeft 5 miljoen participanten die meedoen als distributeur. Dat betekent dat de 2,1 miljard dollar door de moederoragnisatie wordt verkocht aan de 5 miljoen distributeurs. Als zij samen 2,1 miljard afnemen, hoeveel neemt ieder dan af? Nou 420 dollar.
Betekent dit dat iedereen ook exact 420 dollar afneemt? Nee. Dat verschilt per persoon.
Tot hier redeneert een mlm-er met zijn zwartmakerij "je berekening raakt kant nog wal".
Deze vriendelijke jongen wijzen de succesvolle groep aan als voorbeeld hoe succesvol men wel niet is. Stel dat er 1 miljoen distributeurs zijn die ieder 1.000 dollar afnemen.
Dan blijft er voor de overige 4 miljoen distributeurs nog 1,1 miljard dollar over. Dat is dus 275 dollar de man.
Nu worden de cijfers nog grauwer.

Andere manier van rekenen:
Vaak wordt er gezegd, je weet niet hoe lang mensen al bezig zijn, hoeveel er gestopt zijn.
Okee, laten we aannemen dat er dit jaar 1 miljoen mensen begonnen zijn. En de 2,1 miljard omzet is genomen om 18.00 uur op 31 december van dat jaar.
En deze 1 miljoen nieuwe beginners, zijn om 17.55 begonnen, waardoor we hun aantal kunnen uitsluiten van de 5 miljoen die hebben geholpen de 2,1 miljard te bereiken.
Bovendien zijn er 3 miljoen mensen gestopt, en wel om 00.05 uur op 1 januari van het jaar. Zij tellen dus ook niet mee voor de omzet. Maar we laten ze wel meetellen voor de 5 miljoen distributeurs.
Dan blijven er 1 miljoen mensen over die 2,1 miljard hebben afgenomen. Dus ieder gemiddeld nog steeds slechts 2.100 dollar.
Laten we eerlijk zijn, als ik dit bedrag morgen op mijn bankrekening erbij krijg zeg ik geen nee.
Maar het is nog lang niet genoeg om te stoppen met werken, om financieel onafhankelijk te zijn, om jezelf rijk te noemen.

En ja, het is een voorbeeld met aannames. De 5 miljoen distributeurs en de 2,1 miljard omzet zijn cijfers van FLP.
Maar als je het er niet mee eens bent, laat dan maar zien waar mijn aannames niet correct en geef de correcte getallen.
Of nog beter, laat zien waarom mijn berekening van de gemiddeldes niet correct is, en geef een berekening die aantoont dat de methodiek wel succesvol is.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

soldaatje, soldaatje,

Je kan niet lezen of je wilt het niet lezen. Ik snap je berekening helemaal en het klopt theoretisch!!

Je hebt theorie nodig om iets in de praktijk uit te kunnen voeren, klopt?

Het gaat erom dat JIJ prat gaat op het gemiddelde en zelf weet je dat het gemiddelde niet opgaat voor iedereen.

Bij iedere MLM organisatie die produkt gericht zijn zijn mensen ingeschreven om verschillende redenen. Daardoor kloopt je gemiddelde berekening gewoon weg niet.
De 1 is als distributeur ingeschreven om op de produkten inkoop korting te hebben.
de ander wilt zo een leuke bijverdienste hebben van een paar honder euro.
Weer een ander wil er een fulltime inkomen genereren naar de maatstaven van zijn land.
En ga maar door met voorbeelden noemen.

Je bent toch bekend met de regel 20% zorgt voor 80% van de omzet. (ik ben de naam kwijt van wie dat de werekd ingeholpen heeft. Het was een Italiaan) Deze regel gaat overal op. Bij de supermarkt waar 20% van de producten, 80% van de omzet genereert. enz.enz.

Theoretisch heb je gelijk, maar naar de praktijk gekeken sla je de plank volledig mis. PUNT!

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Helemaal vergeten!

Je had graag een berekening waarin bewezen wordt dat MLM wel werkt.

Helaas, kan ik je niet geven. Ik heb nl. niet de cijfers van alle distributeurs afzonderlijk. en die gegevens zal je ook niet krijgen.

Waarom niet?

Simpel , je hebt een "contract" waarin staat dat je als zelfstandig vertegenwoordiger optreed van betreffende MLM organisatie. Zij houden dus jouwn cijfers niet bij en als ze dat wel doen, zijn ze niet verplicht om deze vrij te geven omdat dat cijfers van de distributeurs zijn en niet van hun zelf.

Simpel!!!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wil je nu ook al de les gelezen worden in rekenen, naast taal.
We gaan nog even verder met het taart voorbeeld.
Voor die 4 mensen is een kwart deel van de taart natuurlijk heerlijk om te krijgen. Maar als ze op zo'n meeting zijn geweest waar hun voorgespiegeld is dat ze een hele taart kunnen krijgen en het blijkt dat een kwart gemiddeld is zullen ze teleurgesteld zijn. Mocht bijvoorbeeld 1 persoon al de helft krijgen, dan blijft voor de rest nog minder over.

Nu terug naar ons mlm voorbeeld. Inderdaad kan ik met deze cijfers niet iemand aanwijzen en zeggen: jij verdient EUR 420 per jaar. Maar ik kan een zeer goede indicatie afgeven over hoeveel iemand gemiddeld zal verdienen. En dus ook of het aantrekkelijk is om in te stappen.
Nu gaan we nog even verder rekenen met jouw argumenten. Jij verdeelt de mensen in 3 categorieen in (ik weet dat je bedoelt dat er meer zijn, maar dit is voor het gemak).
Mensen die inkoopkorting willen (groep 1), mensen die een paar honderd euro willen verdienen (groep 2)en mensen die een full time inkomen willen (naar de maatstaven van hun land), groep 3.
Laten we groep 1 op 3 miljoen stellen, groep 2 op 1,5 miljoen en groep op 500.000, dus 10% van het totaal.
FLP zit in Nederland, VS en ons omringende landen (onder andere). Nu gaan we een full time inkomen op 1.600 per maand bruto stellen (en dan zit ik laag qua schatting).
Volgens loonwijzer.nl komt dit neer op 1220 netto per maand.
Laten we het aantal deelnemers in westerse landen op 250.000 stellen, en die willen allemaal een full time inkomen.
Dat is dus 250.000x1220x12 is EUR 3.660.000.000,-. Bijna anderhalf maal de omzet van FLP.
Dan vergeten we nog die 250.000 die een lager fulltime inkomen willen verdienen en de andere twee groepen.
Leg me nog eens uit waarom ik ongelijk heb.

Je bedoelt Pareto.
Gaan we ook even mee rekenen. 20%, dus 1 miljoen mensen zorgt voor 80% dus 1,68 miljard dollar omzet.
De rest, 4 miljoen mensen zorgt dan voor 420 miljoen dollar omzet, wat neer komt op gemiddeld 105 dollar per distributeur. Dit komt neer op minder dan 10 dollar per maand.
Als dit de mensen zijn die alleen gebruik willen maken van de inkoopkorting, waarom hebben we dan al die websites met namen als "national business club", "ik wil geld verdienen", "home business group" en "togetheremarketing" (brond flp.startkabel.nl)? Namen die toch wel meer doen vermoeden dan "ik wil gebruik maken van de inkoopkorting".
MLM organisatie. Zij houden dus jouwn cijfers niet bij en als ze dat wel doen, zijn ze niet verplicht om deze vrij te geven omdat dat cijfers van de distributeurs zijn en niet van hun zelf.
Dit vind ik vreemd. Ze houden het niet bij van elke distributeur? Dus ze houden niet bij wie wat heeft ingekocht? En hebben ook geen idee wat de winstmarge is?
Het lijkt me dat ze geen cijfers vrijgeven omdat we dan eindelijk uit hun monden zullen horen dat mlm inderdaad niets voorstelt en een prutsmethodiekje is.

Madeleine
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik ben in het verleden actief geweest op dit forum. Ongeveer anderhalf jaar geleden waren vooral de verkoop van telefoontikken via MLM zeer prominent bij verschillende MLM-promotors. En wat hebben de anti-MLM-ers er rekensommen op los gelaten. Passief inkomen, dus distributeurs vinden die een som in willen leggen om ook belminuten te kunnen verkopen; en deze moesten ook weer distributeurs zoeken die ook weer distributeurs zoeken die ook weer...... etc. En dan een rekensom, dat je ongeveer 160.000 klanten nodig had om een beetje een redelijk modaal maandinkomen te hebben. En dat is lijn 1! En je weet niet wie in jouw straat hetzelfde product verkoopt. Uiteraard allemaal niet waar volgens de diehards.

Nee, dan de GRATIS belminuten. Allemaal lucht, want de instapper moet 647 € betalen om distributeur te mogen worden en inderdaad, over het algemeen ben je dus je geld kwijt. Het is en bljift een verkapt piramidespel, al zullen veel pro's het niet met mij eens zijn. Handel beschermen, nietwaar. Soms tegen beter weten in.

Het heeft duidelijk piramidetrekjes, je verdient aan het inleggen van iemand anders en daar kun je je geld mee terug verdienen en je verdiend pas als de lijn daaronder ook als een waanzinnige slachtoffers gaat zoeken, Dat is het passieve inkomen. En net zoals met piramidespelen, de onderste lijn is gewoon het geld kwijt. Het enige wettelijke is, dat er met procucten wordt geronseld.

Madeleine

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Nou Madeleine...
je hebt je zegje weer gedaan.
En nu weer lekker naar je keukentje en lekkere koekjes bakken.

Je bent geen steek veranderd.......Mis je iets dat je er weer bent?

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

647 € betalen

Onbekend bedrag.
Met andere woorden....ken de feiten voordat je onzin neerkalkt.

Ik ben net begonnen met een beleggingsavontuur.
Iets voor jou?
Inleg minimaal 10.000euro.
10% gegarandeerd.
Opstellen in rijen van 3 ( Madeleine eerst).
Laatst gewijzigd door je kent mij wel! op 06 aug 2005 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Madeleine
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Madeleine »

belegingsavontuur
Ach jongen, belegen worden we allemaal ooit, dus inderdaad, je moet maar voor je oude dag zorgen. Maar jij bent nu al gestart. Ik wens je heel veel succes! Oh, en voor de goede orde: ik ken je dus helemaal niet, gelukkig niet. Ik zou er niet aan moeten denken dat jij in mijn vrienden/kennissenkring zou kunnen zitten! Ik selecteer zeer scherp namelijk en ik ben, gelukkig, nog nooit binnen mijn "sociale" kring lastig gevallen door "vrienden" die mij een geweldige kans wilden verkopen! Dit blijft mij hopelijk altijd bespaard.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Madeleine, inderdaad een "geweldige" kans die mlm biedt.
Het blijft verbazingwekkend stil sinds ik de mythe "sommigen willen alleen gebruik maken van de inkopkorting, anderen nemen genoegen met een paar honderd euro per maand en weer anderen willen een full time inkomen" heb doorgeprikt.

Madeleine
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Madeleine »

Hmm, het is inderdaad erg stil na de berekeningen! Of ze zijn allemaal aan het genieten van een vakantie! Nou, met een "salaris" van 10 dollar (liever Euro op dit moment) per maand kom je niet ver dus dat wordt fietsen en afzien en dat met het weer van vandaag! Ben ik blij dat ik niet van MLM-afhankelijk ben!

je kent mij wel!
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2005 13:57

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door je kent mij wel! »

Oh, en voor de goede orde: ik ken je dus helemaal niet, gelukkig niet.
Echt wel!
Ik zou er niet aan moeten denken dat jij in mijn vrienden/kennissenkring zou kunnen zitten!
Sorry. Ik zit er echt in!
Ik selecteer zeer scherp
Niet scherp genoeg dus! Moeten je maatjes eerst solliciteren bij jou ofzo?
"sociale" kring
Kom op, Madeleine. Jij weet net zo goed als ik dat er een paar aso's tussen zitten. Of ben je de nare dag van vorig jaar alweer vergeten??
Dit blijft mij hopelijk altijd bespaard.
Nare dingen blijven jou niet bespaard, toch?
En wat is er nou mis met een nieuwe start? Mmmm...?

Ik sta dichter bij je dan je denkt.

Dag Mad!

Gesloten