LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
pietpuk
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:59

IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door pietpuk »

Hallo vandaag gebeld door een kennis om vanavond in capelle aan de ijssel een infoavond bij te wonen om verkoper (500 per maand)of nog beter begeleider van verkopers te worden. Met een PASSIEF inkomen van 40000 per jaar!!!!

ben even gaan zoeken op internet en vond deze sites.
http://www.flp-nederland.com/
http://www.flp-nederland.nl/

Nou vraag ik me af:
dat als iedereen er natuurlijk kiest voor dat veel hogere PASSIEVE inkomen.

WIE verkoopt het produkt dan?

Het geld moet toch ergens vandaan komen?

Dit lijkt mij weer de zoveelste sneaky piramide achtige constructie

Wie kent FLP en kan mijn sceptische kijk op deze zaak bevestigen?

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Henrice »

Lees de topic over waarom iedereen zo negatief is over mlm.

Ben wel nieuwschierig naar de ervaring...

Advies:niets kopen, niets tekenen, alleen kijken en luisteren.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

FLP is mlm.
Henrice heeft gelijk, niets kopen, niets tekenen. Alleen luisteren.
Neem een maand bedenktijd en teken dan pas, als je wil tekenen.
Accepteert men dat niet, dan nooit tekenen.

mrtelecom

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Dat is een goeie tip! Ere wie ere toekomt.
Al hoef je niet noodzakelijk een maand te wachten. Neem er gewoon de tijd voor die je nodig hebt maar neem je beslissing NIET impulsief.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Een andere Tip:

Neem je partner mee naar de businesspresentaties. Je partner vangt andere dingen op die hij/zij interessant vindt dan jij.

GreetZ,

Alex van Breemen

Gabbedoos
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Gabbedoos »

Hallo Allemaal,

Flp is inderdaad MLM. Maar als jullie twijfelen of je hier wel aan deel wilt nemen kun je beter eerst uitzoeken wat MLM precies betekent. Doe voldoende voor onderzoek, en dan is de site van het bedrijf bekijken natuurlijk vrij subjectief. Daar staat alleen maar wat ze willen dat jij weet. Informeer bij officiele instanties, hoe lang een bedrijf bestaat, wat de cijfers zijn etc etc. Dat zijn belangrijke zaken om te weten.

Overigens ben ik al twee jaar een enthousiast FLP distributeur. En zowel enthousiast over de producten als over het (MLM) concept. Daarnaast is het allemaal legaal, wat ook wel iets zegt.
Mijn advies, Volg je instinct. Succes en veel plezier.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Doe voldoende voor onderzoek, en dan is de site van het bedrijf bekijken natuurlijk vrij subjectief. Daar staat alleen maar wat ze willen dat jij weet.
En wat staat daar? Word rijk.
Lijkt me duidelijk.
Daarnaast is het allemaal legaal, wat ook wel iets zegt.
Insider trading was ten tijde van Rockefeller ook legaal. Vreemd dat het nu wel illegaal is.

Gabbedoos
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Gabbedoos »

Beste Maarschalk, nu weet ik het zeker, jij hebt moeite met lezen. Ik kan nergens op de site van bijvoorbeeld FLP vinden dat je rijk kunt worden. Wel staat er dat je veel KUNT bereiken met hen samen in teamverband. Maar sla de krant van vadaag eens open of bekijk de televisie reclames eens, probeert niet iedereen zo mensen voor zijn bedrijf te winnen?? Desalnietemin vind ik een site van elk willekeurig bedrijf subjectief, net als elke willekeurige reclame.

Er zijn legio voorbeelden te noemen van zaken die eerst legaal en nu illegaal zijn, maar als je je onderzoek grondig hebt gedaan weet je ook dat deze vorm van MLM reeds een aantal jaren uitgevoerd mag worden. Wat niet wegneemt dat het misschien over een aantal jaren niet meer mag. Maar ja dat is misschien ook met Wiet wel het geval. Dus ik zou zeggen Blowen maar!!!En dan heb ik het nog niets eens over bepaalde soorten medicijnen, wist je dat er medicijnen in nederland verboden zijn terwijl je ze in Belgie wel kan krijgen en vice versa. Zo ver het wetenschappelijk onderzoek, want zelfs de wetenschappers zijn het niet met elkaar eens, zo ook niet jij en ik...jammer maar helaas.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Henrice »

Blijft lastig praten met mensen die zonder dat ze het beseffen gebrainwashed zijn.Nu weet ik het zeker.Zelfde toon,zelfde klank hele eentonige muziek dus.Net een secte.Neem nog een joint,goed voor je.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Er zijn legio voorbeelden te noemen van zaken die eerst legaal en nu illegaal zijn, maar als je je onderzoek grondig hebt gedaan weet je ook dat deze vorm van MLM reeds een aantal jaren uitgevoerd mag worden. Wat niet wegneemt dat het misschien over een aantal jaren niet meer mag.
Dat het legaal is zegt dus helemaal NIETS.
Werken vanuit huis...
Eigen tijdsindeling...
Goede verdiensten...
Ideaal pensioenplan...
Met mensen werken...
Vrijheid...
Waardering...
Lifestyle...
Onafhankelijkheid...
Carrière...
Nee, word rijk staat er niet. Wat er wel staat kan eenieder raden. Zelfs zij die niets van mlm begrijpen.

pietpuk
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:59

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door pietpuk »

He maarschalk

Aan mij heb je een gelijk gestemde hoor. merk inderdaad dat de meeste voorstanders hier al aardig zijn gebrainwashed..

Ik had zowieso al mijn bedenkingen hierover en was het ook zeker niet van plan te gaan doen. Maar vond het wel interessant om me erin te verdiepen. LOL

Meest gelachen heb ik nog om het beloofde PASSIEVE inkomen van 90000. Wat FLP belooft.

En dan beweren dat ze de mensen niet wat voorspiegelen.
Het is jammer dat er in deze samenleving zo veel simpele zielen zijn die dat geloven en in deze fabels verstrikt raken.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hi pietpuk,

al die beloftes die niet waar te maken zijn staan mij ook zo tegen. Ben je nog naar die bijeenkomst geweest?
Het blijkt dat er wel mensen zijn die zoveel verdienen aan mlm, maar dat zijn de uitzonderingen, en het gros verliest geld. Helaas.
Doch als ik dat zeg weet ik of niets van mlm of ben ik een negatief ingesteld persoon.

En dan vraagt men zich af wat ik tegen die gasten heb.

Gabbedoos
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Gabbedoos »

Jawel het zegt iets op dit moment, het is maar net wat je wilt horen. MLM wordt vaak gelinkt aan illegale pyramide spelen en daarom wordt er vaak bij verteld. Maar als je het graag op de negatieve manier zilt benaderen zegt het inderdaad evenveel als dat we nu hier in nederland roepen dat Wiet hier legaal is. dat zegt inderdaad ook niets en kan ook elk moment veranderen, zoals zo veel dingen. Het is maar net hoe je het wilt benaderen. Maar zo wordt het wel erg makkelijk en goedkoop om van alles onderuit te halen. Kortom, vat het op zoals je wilt het zegt meer iets over jou als persoon dan over de waarde zelf.

Zo ook voor wat er op welke site dan ook vermeld wordt, lees wat je wilt lezen, mits je maar beseft hoe subjectief je dan bezig bent.
Maar als ik jou reacties lees lijkt het wel alsof je voor je lol probeert teksten onderuit te halen. Nou ik vind het prima, zoals ik reeds zei is een site van een bedrijf wel erg subjectief, zowel die van MLM bedrijven als van andere/reguliere bedrijven, zo ook met reclame etc etc. Kies de benadring die bij je past.
Zo zegt jou benadering iets over jou...
Want als ik jou moet geloven heb je dus niet alleen iets tegen MLM maar tegen de hele maatschappij en hoe deze in elkaar zit.. Een tip: Verbeter de wereld begin bij jezelf...Succes

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Want als ik jou moet geloven heb je dus niet alleen iets tegen MLM maar tegen de hele maatschappij en hoe deze in elkaar zit.. Een tip: Verbeter de wereld begin bij jezelf...Succes
En we zijn er weer. Geen argumenten meer, dus gaan we iemands persoon maar aanvallen. Ik moet wel negatief zijn en iets tegen de wereld hebben, anders had ik toch allang ingezien hoe geweldig mlm is.

Gabbedoos
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Gabbedoos »

Sorry maar dat schrijf ik niet, weet niet waarom je denkt dat ik dat schrijf maar het staat er gewoon niet. Dus wie ben jij om voor mij te gaan denken???Ik heb nooit gezeg hoe geweldig MLM is, daar ga je gemakshalve maar vanuit. Ook heb ik je niet persoonlijk aangevallen maar geprobeert je boodschap te begrijpen en je verteld wat ik uit jou woorden dacht te begrijpen. Kan er best naast zitten, maar dat ligt vaak niet alleen aan de ontvanger, ook de boodschapper is verantwoordelijk voor hetgeen hij uitkraamt(Ik ook, en tracht dus ook verduidelijking te brengen in mijn woorden.)
Maar als je voor mij gaat denken en dingen schrijft die ik niet zeg, dan kan ik reageren tot ik een ons weeg, maar verzin je steeds weer iets anders om mij in de schoenen te schuiven. Jammer, insinueren en aannames zijn erg makkelijk, dat is wat mij betreft wat anders dan een open en eerlijke discussie.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zeg gabbedoos, als je nu eens jouw hele voorgaande post op jezelf betrekt, misschien snap je dan de strekking die je mij in de schoenen schuift.
Verder sluit ik me aan bij de post van Henrice in een andere thread aangaande jouw paternalistische toon.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Sorry maar dat schrijf ik niet,
Nee, je schrijft dat ik iets tegen de hele maatschappij heb.
Dus wie ben jij om voor mij te gaan denken???
Maar uiteraard heb jij wel het recht dit voor mij te doen.
Ook heb ik je niet persoonlijk aangevallen ... en je verteld wat ik uit jou woorden dacht te begrijpen.
Hoe concludeer jij uit mijn zeer kritische houding ten opzichte van mlm dat ik iets tegen de hele maatschappij heb?
Maar als je voor mij gaat denken en dingen schrijft die ik niet zeg
Nogmaals, jij mag dat blijkbaar wel voor mij doen.
Jammer, insinueren en aannames zijn erg makkelijk, dat is wat mij betreft wat anders dan een open en eerlijke discussie.
Inderdaad, iemand beschuldigen de hele maatschappij af te keuren (op grond waarvan????) draagt bij aan een zeer open en eerlijke discussie. :roll:

Gabbedoos
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Gabbedoos »

Ik heb geen enkel moment voor jou proberen te denken, of je beschuldigt van de maatschappij af te keuren. Ik heb enkel en alleen geschreven dat je mij die indruk gaf met de argumenten die jij gebruikte om MLM af te keuren en de manier waarop. Ik ben dezelfde mening toegedaan als jou, wat dat aangaat, maar wilde enkel en alleen zien hoe de discussie hier opgebouwt werd. En een eerlijke discussie is er mijns inziens niet. Jullie lezen zaken maar half en zoeken naar gaten in de redenatie van een ander.( Zoals mijn vriend dan zegt, je pakt me op mijn woorden...) Jullie wekken de indruk met jullie eigen ervaring de waarheid in pacht te hebben en het recht te hebben andere af te keuren. Ja, er worden veel valse beloften gedaan in en buiten MLM,of je dit brainwashen kunt noemen valt nog te bezien, zolang er nog steeds een boel mensen (ook in de jongste generaties van een MLM bedrijf) grof geld verdienen zitten er toch mogelijkheden. Zodra je er geld op toe moet leggen of verliest ben je niet slim bezig of klopt het concept van het betreffende bedrijf niet. En als dat het enige zou zijn dat je zei, maar juist die zin komt zelden naar voren. Jullie hebben je mond wel vol over hoe slecht, negatief en gebrainwashed alles is. Sorry, dat vind ik niet echt slim of wereldwijs. Als je mensen wilt overtuigen zul je met meer moeten komen dan deze gefrustreerde mislukte pogingen.(Want zo komen ze op mij over!!)
Daarbij wordt er niet alleen in de MLM wereld met veel overtuiging gouden bergen beloofd, kijk naar de tvreclames, die beloven je ook van alles, kunnen zij dit waar maken? En zo nog voorbeelden te over, vandaar mijn conclusie over jou kijk tegen de maatschappij, het gaat namelijk overal zo. Maar die argumenten hoor ik jou niet vertellen, jij zit gewoon een potje ordinair af te kraken. En ja daar kun je mij ook van beschuldigen, maar ik denk toch de arrogantie te mogen en kunnen hebben dat ik kies om er een aantal nuances in aan te brengen die het verschil maken tussen beschuldigen en ordinair afkraken of een mening op respectvolle wijze over proberen te brengen. De mensen die echt gedegen argumenten tegen MLM hebben zijn er zelf nooit ingetuint of geven hun afdwaling groots toe en adviseren mensen die er wel intuinen of in dreigen te tuinen op een hele andere wijze dan hier op de site. Dat zijn wat mij betreft mensen met verstand en levenservaring en respect voor hun medemens.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Henrice »

En weer niet de hand in eigen boezem steken.Alles in de grote toverhoed ff schudden en er komt wat uitrollen.

Nogmaals: je hebt jezelf in deze positie gemanouvreerd.Maar begin nou eens opnieuw.Vertel wat je toekomstperspectieven zijn bij dit bedrijf?.Zijn er scholingsmogelijkheden met maatschappelijk geaccepteerde diploma's? Is er eventueel bij ontslag recht op een uitkering?Ben je ziekenfonds verzekerd?Hebben jullie een personeels vereniging?Ik zit vol met vragen en ben oprecht geinteresseerd naar je arbeidsleven.

Gabbedoos
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:03

Re: IS FLP (Forever Living Products) ook MLM

Ongelezen bericht door Gabbedoos »

Als je werkelijk geinteresseerd was had je dat de eerste keer gevraagd voordat je ging oordelen, dus sorry in de maling nemen doe je maar met een ander.

Gesloten