LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuiszorg nog te betalen of niet?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Hallo sjauffie,

Allereerst succes met het PGB en wie weet ervaart u de zorg nu prettiger.
Als ik het goed heb woont u in Geldrop/NB?
Ik vind het een vreemd verhaal, heel onproffessioneel van de verzorgenden.
Heb al eerder met iemand via een ander topic 'gesproken' die ook uit Noord-Brabant komt.
Verhaal vertoont overeenkomsten, die persoon (Parkkie) had ook klachten over zijn/haar thuiszorg organisatie.

Hier is de link naar het topic, zou mij niet verbazen wanneer jullie het over dezelfde thuiszorg-organisatie hebben.
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=28522

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door bitchy »

tja
ik durf het bijna niet te zeggen
maar ik kom ook uit Brabant hetzij een ander deel

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Niks mis mee hoor, dit verhaal had zich net zo goed in Noord-Holland kunnen afspelen.
Ik had jou trouwens zo-wie -zo bij de professionelen ingedeeld. :D

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door bitchy »

wauw :oops: thanks :P

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door b.olsen »

hallo allemaal, ik heb even een vraagje. onze vriendin mag van de arts naar huis maar krijgt geen 24 uur thuiszorg. dit is dus belachelijk . gezien het feit dat ze naar huis wil om te sterven en met 2 catheters en 5 infusen en morfinepleisters lijkt me dat geen overbodige luxe . nu is het probleem dat ze zelf geen 24 uurs zorg betalen kan . weten jullie wat te doen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Hallo,

Je kunt het proberen via Vrijwilige Terminale Zorg o.i.d. en aanvullen met thuiszorg uren waar ze wél recht op heeft.

Mag ik vragen in welke klasse ze geïndiceerd is via het CiZ?

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door b.olsen »

nee dat weet ik niet. maar we zullen zien of het nog lukt alvast bedankt voor je reactie.tot horens

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

b. olsen,
Neem me niet kwalijk als ik niet helemaal volg wat momenteel het uitgangspunt is, jullie vriendin verblijft momenteel nog in het ziekenhuis maar is "uitbehandeld", zij mag naar huis, naar ik begrijp om te sterven, ik neem aan dat dit ook haar wens is..
Om dit mogelijk te maken is er toch waarschijnlijk opnieuw een indicatie gesteld..? Hoeveel uur thuiszorg- slaap-waakdienst, nachtzorg etc. en hiernaast misschien ambulante verpleegkundige zorg is er geindiceerd? De thuiszorginstelling moet je dat kunnen vertellen, dit is hun beleid, de indicatieadviseur heeft hier na de indicatiestelling geen stem meer in.
Wel is het zo en daar ben je misschien inmiddels wel van op de hoogte, dat elke patient/client naar draagkracht betaalt, het niet kunnen betalen van de eigen bijdrage voor thuiszorg wordt dus door onze regering en de belasting ontkent omdat de inkomstengegevens bekend zijn... niemand betaalt meer voor de thuiszorg dan zijn draagkracht toelaat..! Indien de indicatiestelling in jullie visie niet toereikend is voor 24 -uurszorg zullen jullie wellicht een beroep moeten doen op vrijwilligershulp of zelf moeten bijspringen.
Ik leef met jullie mee, maar ook in Nederland reiken de bomen niet tot de hemel... de tijden zijn jammergenoeg veranderd :!:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door bitchy »

goedemorgen allemaal,

beste B.Olsen, ik kan me alleen maar bij S. & zonnetje aansluiten wat indicatie betreft (opnieuw indiceren, de hele zorgtoestand is immers veranderd)
en ook, inderdaad, adviseren om de uren die overblijven op te vullen met vrijwillige thuiszorg
denk niet dat je het allemaal zelf op kan lossen, het sloopt je!

wij waren echt goed geholpen met de vrijwillige thuiszorg
ze hebben in die tijd ook maar 2 verschillende vrouwen gestuurd waar we ze ook heel dankbaar voor zijn
elke keer een vreemd gezicht geeft te veel onrust

nogmaals
sterkte
Laatst gewijzigd door bitchy op 21 jul 2005 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door flappie »

Vergeten jullie de thuiszorg als post niet op te geven bij je belasting aangifte. MOcht je geen aangifte hebben gedaan de afgelopen jaren je kan tot 5 jaar terug je aangifte indienen en dus zo aardig wat geld terug krijgen. Vele mensen met thuiszorg komt boven de drempel van 308 euro aan kosten en krijgen daardoor ook een extra aftrek post van 768 euro erbij. Bij elkaar heb al heel snel je jaarpremie thuiszorg eruit.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door b.olsen »

sorry dat ik zo laat reageer. ze is nu al zo ver weg dat het naar huis gaan niet eens meer kan . vanavond gaan we weer bij haar kijken dus dan weten we iets meer. zonnetje . zelf bijspringen kunnen we niet . dit omdat haar moeder er alleen voor staat en hartpatiente is. ikzelf ben minder valide en mijn vriend werkt zo,n 12 uur per dag. mijn moeder zou het wel kunnen die heeft 25 jaar verplegend werk achter de rug. maar dan zou ze de enigste zijn wat dus in deze situatie onmogelijk wordt. maar we gaan in ieder geval kijken of dat het nog kan. maar alvast bedankt voor jullie reacties. grt en tot horens.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door flappie »

maar vergeten jullie de ziektekosten niet af te trekken. Ook je eigen bijdragen van de thuiszorg of verpleegtehuis. Alle ziektekosten komen er voor in aanmerking. Veel mensen laten hier een hoop geld liggen door geen aangifte in te vullen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Mijn ervaring is dat een huisarts ook heel goed op de hoogte is van allerlei mogelijkheden voor verzorging thuis en aanvraag/regelen van allerlei hulpmiddelen. Wanneer het nog haalbaar is voor je vriendin om thuis te komen.

Sterkte gewenst voor jou, je vriendin en alle anderen om je vriendin heen.

S.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door b.olsen »

nou dames, het is gebeurd . ze is afgelopen maandag in het ziekenhuis overleden. dus de thuiszorg hoefde niet meer. wel hebben ze de dosis morfine verhoogd zodat ze rustig is ingeslapen. zelf wilde ze graag naar huis maar dat was zelfs met de thuiszorg niet meer mogelijk. toch ben ik wel blij dat de mensen van de thuiszorg er zijn voor diegenen die wel thuis kunnen blijven . dus moet dat ten alle tijde voor iedereen betaalbaar blijven. volgens mij kunnen ze in den haag wel iets beters verzinnen dan waar ze nu mee aan komen. als ik van de week niet reageer: we gaan haar vrijdag wegbrengen. tot horens

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Gecondoleerd

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door b.olsen »

dank je,en tot horens.

joop100
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2003 23:41

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door joop100 »

volgens medewerkster w.v.putten in maar meneer v. telegraaf verdient de directeur v. afd. amsterdam een salaris v. ruim E 270,000 p. jaar logisch dat de uren te veel berekend worden

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

uit welke informatie trek u uw mening als ik vragen mag :roll:

pluisje

Gesloten