LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhost e-dentify

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

En wanneer gebeurt dit, hoe lang gaat het recoveren nog duren?

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Tja Peter, het is een tijdelijke oplossing waarvan ik zeg: het is een oplossing die je meteen na de downtime had moeten invoeren. Server down en binnen 1 uur niet up te krijgen? Nieuwe server en kopiëren de handel. Kijk, DAN had ik het een goede en snelle actie gevonden. E-dentify wacht eerst rustig minimaal 4 weken en gaat pas zo'n standaard oplossing toepassen die iedereen al weken roept. Dan vind ik het al niet meer speciaal. Data-recovery duurt hooguit 2 weken. Dus ook die oplossing is niet speciaal als het al 5 weken duurt.

Of te wel: ga niet roepen dat je er alles aan doet om het up te krijgen. Ik ken de klappen van de zweep, maar 4 weken downtime zou bestraft moeten worden met ontslag van de systeembeheerder. Mijn baas kilt me echt als het langer dan 1 uur duurt.

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

Beste mensen,

Als eigenaar van een webhosting bedrijf kan ik jullie vertellen NOOIT in te gaan op dit soort aanbiedingen. In het verleden is al lang gebleken dat goedkoop duurkoop betekend in de wereld van de webhosting.

Even een klein rekensommetje...
Een domeinnaam kost een webhoster 0,30 euro per maand voor de registratie. Deze kosten moeten aan de SIDN worden voldaan. Een beetje webhoster host nooit meer dan 500 domeinen per server (het liefst maar 300) een server kost al gauw 5000 euro excl. btw. Gezien de snelheid van de techniek gaat een server niet langer dan 2 jaar mee. Dit komt neer op een kostenpost van 5 euro per domein per jaar (= 0,41 euro naar beneden afgerond per maand). We zitten nu dus al op een kostenplaatje van 0,71 euro per domein per maand. Hierbij zijn de volgende dingen nog niet meegerekend:
Abonnement SIDN (stichting internet domein registratie)
Kosten Dataverkeer
Kosten Backbones / back-up faciliteiten
Kosten Technische dienst / Helpdesk
Niet te vergeten onze belastingdienst
En zo nog wat meer....

Neemt u maar van mij aan dat geen enkel goed webhosting bedrijf voor 1 euro per maand een domeinnaam voor u kan hosten met daarbij ruimte op een server! Natuurlijk zullen zij zeggen dat ze het wel kunnen, maar ook jullie kunnen mijn verhaal bevestigen door eens op de websites van de SIDN (http://www.sidn.nl), SUN (http://www.sun.com), IBM (http://www.ibm.com),
, AMS-IX ([url]http://www.ams-ix.net/se ... icing.html), enzovoorts te kijken.

[/url]

Peter Wiggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:35

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Peter Wiggers »

Een server van 5000 euro? Poe, dan word je aardig afgezet.

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

Ik heb het hier dus over kwaliteits spul met (SUN, IBM, enz...) een zeer goede performance, ook in de drukste uren. Het is belangrijk in deze wereld een zo hoog mogelijke upime te hebben, snelle servers, betrouwbare machines.

...en helaas is het nog steeds zo dat dit soort dingen geld kosten. Iets wat wij er graag voor over hebben. En dat vertaald zich direct in positieve geluiden van klanten...

Mark_m

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Mark_m »

En waarom loopt een ander bedrijf dat ook bugethosting levert, en 4500 klanten heeft, zo goed dan?
Ik noem de naam niet, omdat ik er geen reclame voor wil maken.

Grt Mark_m

SunTsu
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2005 12:17

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door SunTsu »

En waarom loopt een ander bedrijf dat ook bugethosting levert, en 4500 klanten heeft, zo goed dan?
Misschien is dat bedrijf klantvriendelijker dan E-Dentify? Dat lijkt me niet moeilijk...

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

je hebt twee soorten budget bedrijven:

1. Deze willen vooral veel geld opstrijken en de rest maakt ze eigenlijk niet veel uit.

2. De tweede groep zijn budget bedrijven die alles wel (redelijk) goed voor elkaar hebben. Deze beschikken over het algemeen over goede apparatuur, maar hosten daar meer domeinen op dan het optimale aantal. Zo kunnen ze dus een vrij goede dienst leveren, die alleen in de spits uren tot vertragingen / snelheidsdalingen kan leiden. De rest van de tijd zijn er weinig problemen met de snelheid. Deze bedrijven weten wat service is en komen hun afspraken na.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Als eigenaar van een webhosting bedrijf kan ik jullie vertellen NOOIT in te gaan op dit soort aanbiedingen. In het verleden is al lang gebleken dat goedkoop duurkoop betekend in de wereld van de webhosting.
1) Er zijn wel degelijk budgethosters die voor dat bedrag kwaliteit leveren.
2) 1 euro is exclusief domeinnaam. Voor een domein betaalt de klant 10 euro extra.
3) Technische dienst en helpdesk zijn nutteloos als uw dienst goed functioneert.
4) Er bestaan ook gratis webhosts die ook goed zijn. Op het moment dat de klant gaat betalen voor webhosting, dan verwacht hij dus ongeacht het bedrag iets dat beter is dan gratis hosting.
5) Voor 5 ruggen zet ik minstens 10 servers neer.
Ik heb het hier dus over kwaliteits spul met (SUN, IBM, enz...)
Zo'n beetje alle systemen zijn IBM-compatible en het gaat om de componenten van het systeem, niet het algemene merk.

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

3) Technische dienst en helpdesk zijn nutteloos als uw dienst goed functioneert.
Zelfs al heb je de beste dienst, zelfs dan heb je dit nog nodig.

Wat de budget hosting betreft, voor degene die al wat langer mee gaan in dit vak kennen vast nog wel het grote Freehosting.nl debakel. Deze provider gaf gratis domeinen weg en de betaalde webhosting pakketten kosten slechts een fractie van wat de concurrentie vroeg. Freehosting.nl werd de grootste speler in de markt en ging uiteindelijk falliet.
Resultaat: duizenden klanten raakte hun domeinnaam kwijt, en degene waar dit niet bij gebeurde moesten in 1x een behoorlijk bedrag ophoesten....

Ik zal mensen blijven waarschuwen voor dit soort bedrijven, want het is gewoon wachten tot de volgende tegen de grond gaat... en ik kan je verzekeren dat er op dit forum dit jaar nog een aantal bij zullen komen... Elke idioot met een beetje internetverbinding kan tegenwoordig een huis-tuin-en-keuken servertje op zijn stoffige zolder plaatsen en er bakken met geld aan verdienen. Dit zijn wel de gasten die de rest van de industrie kapot maken.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Zelfs al heb je de beste dienst, zelfs dan heb je dit nog nodig.
Ik zou niet weten waarom. Ik heb nog nooit een helpdesk gebeld voor service of support. Als ik een helpdesk moet bellen, dan functioneert de dienst al enkele uren niet en dan ben je sowieso geen webhosting waardig.

Je vergeet dat mensen die naar goedkope oplossingen zoeken vaak geen mensen zijn die een cheap ass dienst willen hebben, maar die beseffen dat een heleboel diensten slechts overhead is voor mensen die wel met computers en software kunnen omgaan.

Ik wil geen 10 euro per maand betalen maar slechts 5. Waarom? Omdat ik niet wil dokken voor iemand die achter een 0900-nummer zit onder het mom van "helpdesk". Ik wil niet betalen voor hulp hoe ik FTP moet installeren, want dat kan ik al. Ik kan ook lezen en dingen zelf uitzoeken, dus voor mij hoeft een bedrijf op dat gebied geen kosten te maken. Dus kies ik voor een dienst die van die 10 euro alle rotzooi schrapt en de dienst goedkoop aanbiedt. Budgethosters kunnen daardoor best van goede kwaliteit zijn. Het verschil met andere bedrijven hoort immers alleen het verschil in extra onnodige support en diensten te zijn.
Freehosting.nl werd de grootste speler in de markt en ging uiteindelijk falliet. Resultaat: duizenden klanten raakte hun domeinnaam kwijt
Slecht voorbeeld uit de tijd dat particulieren nog geen domein konden registreren. Tegenwoordig betaal je los voor een domein ongeveer 10 euro. Het domein staat dan op je eigen naam. Ook bij E-dentify.
Elke idioot met een beetje internetverbinding kan tegenwoordig een huis-tuin-en-keuken servertje op zijn stoffige zolder plaatsen en er bakken met geld aan verdienen.
Ook dit is een vrij overdreven manier om iets aan de kaak te stellen. Budgethosters zitten tegenwoordig gewoon in Redbus Interhouse in Amsterdam.

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

Je zou het voor de grap eens moeten uitzoeken hoeveel zogenaamde webhosting bedrijven gewoon op een thuis servertje draaien...

tralala

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door tralala »

/quote; We hebben deze harde schijf koste wat het kost geprobeerd te recoveren, maar helaas zonder succes

En daarom maakt een echte hoster gewoon backups :shock:
Wat kan mij die **** nou schelen die erop staat ik wist al van beginaf aan dat ik er niks belangrijks op moest zetten, dat verwacht ik ook niet.

boogie

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door boogie »

Een server van 5000 euro? Poe, dan word je aardig afgezet
heh beetje webhoster gaat wel ff kijken waar je een redelijke prijs betaald zeg. Mijn eigen pc met dual xeon 3ghz kostte 1/5 van die prijs. Maar goed is geen kwaliteit he.

boogie

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door boogie »

zo hier de statistieken vanaf eind februari, ik was het zat dus denk laat webbuddy eens kijken:
Afbeelding

Afbeelding

ik host het maar thuis want ik vertrouw mijn 3e domein bij e-dentify niet:S

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

ik host het maar thuis want ik vertrouw mijn 3e domein bij e-dentify niet:S
Beter iets dan niets :D

Oja, waarom heeft iedereen het hier eigenlijk over de processor snelheid van zijn server(s) / computer(s). Okee, ik kan ook wel een pc'tje kopen met 2 3ghz processoren voor een paar honderd euro, maar met kwaliteits servers bedoel is dus ook een goed moederbord, geheugen, netwerkkaarten, enz, enz, enz... En dus geen dingetjes van x-merken die je bij elke computerboer op de hoek voor een paar euro kan krijgen en die zogenaamd "compatible" zijn.

De kosten van een goede server zit niet in de processoren, maar in de rest van de apparatuur en onderdelen

Geen Sweex 10/100Mbit netwerkkaart van 7 euro, maar een degelijk netwerkkaart van 3Com Gigabit t.w.v. 59 euro. Of desnoods een Linksys t.w.v. iets minder dan 30 euro. (incl. BTW & actuele verkoopprijs van de computerboer :D )

dvd
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2005 22:33

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door dvd »

Ho ff, ik heb nu al bijna 5 jaar een webserver draaien zonder ook maar 1 seconde downtime, op een cheap-ass Realtek-based netwerkkaart. Behalve dat de CPU iets meer belast wordt hierdoor doet hij het al jaren naar tevredenheid. Ik denk niet dat de netwerkkaart vaak voor problemen zorgt, of vaak uitvalt oid, maar ik denk dat de combinatie CPU/RAM/Mobo toch het belangrijkst is. En de kwaliteit van de hardeschijven.

dvd
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2005 22:33

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door dvd »

We hebben deze harde schijf koste wat het kost geprobeerd te recoveren, maar helaas zonder succes
Is dit een grap? Of verzonnen ofzo? Waar kan ik dit terugvinden?

MaartenT
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2005 22:51

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MaartenT »

Ho ff, ik heb nu al bijna 5 jaar een webserver draaien zonder ook maar 1 seconde downtime, op een cheap-ass Realtek-based netwerkkaart. Behalve dat de CPU iets meer belast wordt hierdoor doet hij het al jaren naar tevredenheid. Ik denk niet dat de netwerkkaart vaak voor problemen zorgt, of vaak uitvalt oid, maar ik denk dat de combinatie CPU/RAM/Mobo toch het belangrijkst is. En de kwaliteit van de hardeschijven.
Helemaal mee eens. Als je dan meerdere domeinen host (bijvoorbeeld 300 per server), dan ben ik toch van mening dat de server van zeer goede kwaliteit moet zijn. Je wilt namelijk niet dat in top tijden de CPU('s) / RAM / enz. zoveel belast worden dat de kwaliteit (lees o.a. snelheid) van je dienst veel achteruit gaat. Als je een server koopt en je koopt deze op basis van N+1 (normaal niveau + 1 voor drukke periodes), dan kunnen er niet zulke dingen gebeuren als bij e-dentify.

denn
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2005 23:58

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door denn »

Voor 5 ruggen zet ik minstens 10 servers neer.
Ik bestel er 10 bij jou :)
Zo'n beetje alle systemen zijn IBM-compatible en het gaat om de componenten van het systeem, niet het algemene merk.
Eh..ga maar een tijdje bij IBM werken..daarna hoor ik je nog een keer ;)
Ik zou niet weten waarom. Ik heb nog nooit een helpdesk gebeld voor service of support.
Eh...gelukkig ben JIJ niet iedereen :) :)

Gesloten