Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
MissAnita
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2023 09:25

Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door MissAnita »

Goedemorgen, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Op facebook marketplace verkoopt iemand, tot nu toe gaat het om een nieuwe iPhone 13 Pro max en een nieuwe PlayStation 5, voor een mooi bedrag van 400 euro. Heel aanlokkelijk voor veel mensen, maar diegene geeft mijn adres door. Dus ik heb al verschillende mensen uit het hele land aan de deur gehad..... Bij de advertentie stond ophalen of verzenden, de mensen die bij mij aan de deur zijn geweest, zien wel dat ik niet diegene ben op de foto. Sommige zijn begripvol, anderen geïrriteerd. Mijn angst is nu alleen, dat de mensen die gekozen hebben voor verzenden, dat die straks ook aan mijn deur staan, en minder vriendelijk zijn..... En wat mij nog het meeste irriteert is, dat ik wel de nodige maatregelen heb genomen, om die mensen te beschermen, maar ik loop tegen een muur aan. Ik heb de politie gebeld, kunnen weinig doen, verwijzen naar Facebook. Nou ik heb dagen geleden al een bericht gestuurd, nog geen antwoord. Ik en mensen om mij heen, en ik heb de mensen aan de deur ook gevraagd om de advertentie en verkoper te rapporteren. Na een paar uren, waren de advertenties verdwenen. Maar diegene heeft nog steeds een profiel op facebook, en inmiddels ook een nieuwe aangemaakt, met dezelfde naam en profielfoto. Dus vandaag of morgen zet diegene weer een advertentie (ik hoop dat diegene inmiddels is geschrokken van mij, en een ander adres gebruikt) Ik rapporteer continu een melding, dat het een nep account is, maar ik krijg dan het bericht dat diegene niet in strijd is met de regels 🤷🏼‍♀️ Ik heb het via een formulier geprobeerd, maar dan krijg ik een foutmelding. Dus heeft iemand voor mij hier de gouden tip? Alvast bedank!

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar iedereen die op zo’n aanbieding ingaat, moet toch weten dat hij of zij opgelicht wordt.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sowieso aangifte doen. Niet alleen omdat je adres wordt misbruikt, maar ook omdat je dan (een geanonimiseerde kopie!) kunt laten zien aan degenen die aan je deur komen.

Doe aangifte tegen de misbruiker én tegen Facebook. Als je je kopie aangifte doorstuurt naar Facebook, komen ze misschien wel in actie.

ZeerPrivé
Berichten: 5671
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
13 mar 2023 12:55
Maar iedereen die op zo’n aanbieding ingaat, moet toch weten dat hij of zij opgelicht wordt.
Hoezo?

kuklos
Berichten: 9863
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
13 mar 2023 12:58
Lady1234 schreef:
13 mar 2023 12:55
Maar iedereen die op zo’n aanbieding ingaat, moet toch weten dat hij of zij opgelicht wordt.
Hoezo?
Een nieuwe iPhone 13 Pro Max en een nieuwe PlayStation 5 voor 400 euro? Dat zijn geen normale prijzen.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
13 mar 2023 12:58
Lady1234 schreef:
13 mar 2023 12:55
Maar iedereen die op zo’n aanbieding ingaat, moet toch weten dat hij of zij opgelicht wordt.
Hoezo?
Dat bedoelt u toch ironisch, neem ik aan? 😁

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die Playstation voor 400 euro zou nog wel kunnen, maar die Iphone echt niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5671
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
13 mar 2023 13:15
ZeerPrivé schreef:
13 mar 2023 12:58
Lady1234 schreef:
13 mar 2023 12:55
Maar iedereen die op zo’n aanbieding ingaat, moet toch weten dat hij of zij opgelicht wordt.
Hoezo?
Een nieuwe iPhone 13 Pro Max en een nieuwe PlayStation 5 voor 400 euro? Dat zijn geen normale prijzen.
Maar daar gaat het hier toch niet over? Het gaat om misbruik van adresgegevens.

Seinhuis
Berichten: 2388
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vervelend situatie.

Neem contact op met de wijkagent of politie. Neem ook contact op met www.fraudehelpdesk.nl. Ik hoop dat hun u verder kunnen helpen.

Methusalah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
13 mar 2023 13:20
Die Playstation voor 400 euro zou nog wel kunnen, maar die Iphone echt niet.


Een nieuwe PS 5 ver onder de normale verkoopprijs? Zeer onwaarschijnlijk aangezien ze nog steeds niet volop verkrijgbaar en nog steeds erg gewild zijn.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kan prima, weet ik uit ervaring. Kwestie van aanbiedingen in de gaten houden en snel acteren als er iets goeds voorbij komt. En natuurlijk de betrouwbaarheid van de verkoper checken, zodat issues zoals in dit topic zoveel mogelijk voorkomen worden ;-)

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een PS5 kost zonder korting ook maar 550 euro. 400 is dan een korting van nog geen 30 procent. Theoretisch realistisch.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. In de categorie "gekocht voor mijn kids maar ze spelen er alsnog niet mee" komt dat vaker voor.

goedbezig1980
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mar 2023 11:42

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door goedbezig1980 »

Is het een idee om die mensen die slachtoffer zijn en bij u aan de deur staan binnen te laten en meteen bij u thuis op uw pc aangifte te laten doen?

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

goedbezig1980 schreef:
13 mar 2023 18:08
Is het een idee om die mensen die slachtoffer zijn en bij u aan de deur staan binnen te laten en meteen bij u thuis op uw pc aangifte te laten doen?
En dan 50 euro rekenen :mrgreen:

goedbezig1980
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mar 2023 11:42

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door goedbezig1980 »

Dit vind ik een hele goede grap!

witte angora
Berichten: 31026
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door witte angora »

MissAnita schreef:
13 mar 2023 09:49
ik krijg dan het bericht dat diegene niet in strijd is met de regels
Ehhhh.... ja. Dat gaat ook zo met alle meldingen die ik doe. Bijgevolg doe ik geen meldingen meer, heeft geen enkel nut. Wat dat betreft is het een Flopboek. Doe er zelf eigenlijk ook nog maar weinig mee.
Lady1234 schreef:
13 mar 2023 12:55
Maar iedereen die op zo’n aanbieding ingaat, moet toch weten dat hij of zij opgelicht wordt.
Toch zijn er al verschillenden bij TS aan de deur geweest.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verkoper Facebook marketplace geeft mijn adres.

Ongelezen bericht door BreejKC »

De reactie van Moneyman van 13-3-2023 12:58 is zeer waardevol. Volg die op. Waarschijnlijk loopt u, TS, op tegen een politie-apparaat dat uw aangiftes niet wil opnemen, omdat zij het niet nodig of zinvol achten.

Echter, de beslissing om een aangifte niet op te nemen is tegen-wettelijk. Zij zijn wettelijk verplicht (!) uw aangiftes op te nemen en door te sturen aan de OvJ. Die kan beslissen of de aangiftes al dan niet in behandeling genomen worden. Een onwillige politieagent mag dus niet op de stoel van de OvJ gaan zitten.

Volhardt de politieagent in het niet opnemen van de aangiftes, vraag dan om de naam en het dienstnummer daarvan. Daarmee kunt u een officiële klacht indienen tegen die politieagent. Vraagt u om die naam en dienstnummer, dan weet de politieagent wel hoe laat het is en draait om als een blad aan een boom.

Neemt de OvJ de aangiftes niet in behandeling dan bestaan er ook nog procedures om dat te verhinderen. Maar het gaat te ver dat hier te behandelen.

Plaats reactie