LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

XS4ALL

Ongelezen bericht door adjudant »

Weet u dat abonnees van XS4ALL domweg een x aantal websites niet kan benaderen?
Op de naamserver van mijn hostingprovider draait een firewall waarin kennelijk een bepaalde instelling is geconfigureerd die ervoor zorgt dat alleen de naamserver(s) van XS4ALL er niet mee kunnen 'praten'!
Voorbeeld: v.z.v. ik na enig onderzoek kan nagaan kan de hele wereld en iedereen mijn website benaderen/bereiken, behalve klanten/abonnees van XS4ALL!
Nu is men bij XS4ALL van mening dat ik er met mijn hostingprovider maar moet zien uit te komen dat ook abonnees van XS4ALL mijn website kunnen zien; een beetje de wereld op z'n kop, lijkt me.
Behalve mijn website draaien er natuurlijk meer sites op die naamserver van mijn hostigprovider: óók die kunnen door XS4ALL klanten niet worden bereikt.
XS4ALL klanten: probeer http://www.spoorweghistorie.nl maar eens te benaderen, stuur uw grieven daaromtrent dan naar uw ISP en reageer hier vervolgens! :cry:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door Jonjo »

2 keer hetzelfde naar voren brengen heeft niet zoveel zin.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door acjzr1 »

XS4ALL doet er alles aan om de klanten zo goed mogelijk te beschermen,dat daardoor soms ook nuttige sites niet te bezoeken zijn is een vervelend gevolg.Ik heb liever dat ik iets langer moet zoeken dan dat ik onnodig met virussen en adware geconfronteerd wordt.Het is gewoon de beste provider.Wil je overal in kunnen met alle risico's van dien ga dan naar een ander. 8)

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

XS4ALL heeft gelijk, het probleem zit bij je hosting provider. In je verhaal staat duidelijk dat deze een firewall heeft draaien die verkeer komende van XS4ALL tegenhoudt.
Volg het correcte advies van XS4ALL op en vraag je hosting provider het probleem op te lossen. Mocht je hosting provider niet mee willen werken of niet in staat blijken de firewall juist te configureren dan zijn er twee mogelijkheden.
1) Zoek een nieuwe plek om je website te hosten (tip)
2) Leg je neer bij de situatie

@acjzr1: Leuk dat je 'reclame' komt maken voor xs4all en dat je zo blij bent met je provider. Wel jammer dat je het verhaal niet helemaal snapt. Dat xs4all een stapje verder gaat dan andere providers als het op service neer komt klopt. Dat daarbij lukraak delen van het internet worden afgesloten klopt niet..

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beste Sjoerd_,bedankt voor je compliment,maar XS4ALL zegt zelf dat ze poorten die veelvuldig gebruikt worden door "dubieuze"gebruikers blokkeren,ondanks dat ook eerlijke gebruikers daarvan hinder kunnen ondervinden.Liever te veel preventie dan virusaanvallen.De "goeden"lijden dus nog steeds door de "kwaden".

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door 0059099 »

poorten is heel wat anders dan websites. Kijk daarvoor eens in het TCP/IP protocol Daarnaast komt het volgens mij zelfden (of nooit) voor dat er poort preventief door XS4ALL worden geblokkeerd en wanneer dat gebeurd en je hebt hier last van, dan kunnen ze hem ook nog vrij geven. Welke poorten bedoel jij zelf?

mugo88
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2006 21:21

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door mugo88 »

je moet wanadoo family nemen ,en dan nog eens draadloos ,echt een fantastisch product, met dat livebox werkt prima 8)

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door adjudant »

:o HALLO !

"Voorbeeld: v.z.v. ik na enig onderzoek kan nagaan kan de hele wereld en iedereen mijn website benaderen/bereiken, behalve klanten/abonnees van XS4ALL!"

:?: Wie is nu de muis die midden op een brug staand een kudde olifanten tracht tegen te houden??

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@0059099" Wanneer klanten van XS4ALL door besmetting met een virus, worm of trojan grote overlast veroorzaken op het internet, kan XS4ALL besluiten de verbinding tijdelijk te filteren. Dat houdt in dat bepaalde poorten geblokkeerd worden zodat de besmetting zich niet verder kan verspreiden. Op deze manier wordt verdere overlast voorkomen. Zorg er daarom voor dat uw computer veilig is. Het is belangrijk dat Windows altijd up to date is. Hetzelfde geldt voor uw virusscanner" en zo staan er nog meer voorbeelden op de xs4all-site

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door adjudant »

@Sjoerd_
:lol: Ik leg me wel neer bij de situatie hoor. Mijn ISP is tot mijn volle tevredenheid al bijna 10 jaar Planet Internet. Zoals ik al aangaf: de 'censuur' treft immers ALLEEN abonnees van XS4ALL....!

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Je website is niet volledig toegangkelijk en klanten van een bepaalde internet service provider (isp) blijken hem niet op te kunnen vragen. Uit onderzoek blijkt dat je hosting provider een firewall heeft draaien die verkeer van deze isp tegenhoudt.
Nu kun jij wel blijven roepen dat het de schuld van de isp is en dat het bij alle andere isp's wel gewoon werkt maar dat is nou juist de omgekeerde wereld. Als er nou bij alle hosting providers een probleem zou zijn met de isp dan zou je gelijk kunnen hebben maar dat is duidelijk niet het geval.

Die firewall bij je hosting provider is dus het probleem en je hosting provider zal dit op moeten lossen. De isp in kwestie heeft geen controle over deze firewall dus daarover blijven zeuren heeft geen zin.

acjzr1: Je reactie heeft geen enkel verband met dit topic.

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door 0059099 »

@acjzr1

Het sleutelwoord in deze is "preventief"... (begrijpend lezen)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@0059099,Ik kon de het juiste stukje even niet vinden,maar het staat wel op de XS4ALL-pagina,er worden zeker preventief verbindingen geblokkeerd om de abonnees va xs4all te beschermen.Daardoor kun je als xs4all abonnee ook soms veilige sites niet bezoeken.Ik heb gewoon geen zin om een half uur te gaan zitten zoeken om mijn gelijk te bewijzen.Dat voor mij xs4all de beste provider is is gebaseerd op criteria die voor mij belangrijk zijn,waaronder veiligheid.
Als echt wil weten hoe het zit zul je zelf de xs4all-site moeten doorzoeken.Het staat er ergens tussen.

0059099
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:31

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door 0059099 »

sinds 96 lid van xs4all en het is voor mij nieuw (uitgezonderd poorten tijdens bepaalde uitbraken van wormen). Overigens is XS4ALL hard aan het achteruit gaan in verhouding met 10 jaar geleden... :(

Alco
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:29

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door Alco »

Ik was altijd bij freeler maar door de overname naar hetnet gegaan, dat is pas echt een droevenis sinds een paar maanden bij xs4all ben er zeer content over :lol:

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door Frankkk »

Iemand met XS4ALL heb ik gevraagd de website te bekijken, maar dat lukte dus niet bij die persoon, zoals voorspeld.

Als ik de pagina wil bekijken, dan kan ik dat zonder problemen.

Als ik in plaats van de URL (http://www.spoorweghistorie.nl) het ip-adres (http://72.29.68.136) gebruik, dan krijg ik gewoon een witte pagina.

Mogelijk host je provider meerdere websites onder 1 ip-adres, zodat je de website alleen via de URL kunt opvragen? Misschien zit daar ook een probleem en is het misschien een goed idee om je website te verhuizen naar een provider waar maar 1 website per ip-adres wordt gehost, zodat je de website ook via het ip-adres kunt opvragen?

Als ik een 'ping -a 72.29.68.136' doe, dan krijg ik als resultaat:

Pinging alpha.main-hosting.com [72.29.68.136] with 32 bytes of data:
Reply from 72.29.68.136: bytes=32 time=106ms TTL=50

Het lijkt mij toch echt beter als je een provider neemt waarbij een ping -a wel gewoon www.spoorweghistorie.nl oplevert!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik blijf er bij dat wanneer er te veel zooi (virussen e.d.) via een bepaalde weg binnen komt xs4all deze route blokkeert.Ook als dit betekent dat er "serieuze" sites geblokkeerd worden.Veiligheid boven alles. :wink:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
Veiligheid boven alles.
--------------------------------------
Inderdaad helemaal mee eens.
Ben al vele jaren bij XS4all en tot volle tevredenheid.
Ik repareer hier wel ees een virusbak en omdat te doen moet ik toch op een gegeven moment inloggen met het apparaat.
Bij bepaalde virussen komt er gegarandeerd de volgende dag een email van XS4all dat mijn computer besmet is en dat ik snel maatregelen moet nemen omdat ik anders gedeeltelijk geblocked word.

Ik vind dat een goede zaak en 1 mailtje naar XS met verduidelijking is voldoende om het blocken tegen te gaan.
Het is niet alleen spoorweghistorie die je niet kunt bezoeken, er zijn er wel meer die wel kwaadaardige intenties hebben.
dat neem ik voor lief want inderdaad veiligheid voor alles.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Ja leuk al die reacties van mensen die het verhaal niet hebben gelezen. De hosting provider (hostingdiscounter.nl) van de topic starter heeft de zaakjes niet goed op orde, xs4all staat daar verder buiten.

Dat xs4all je gedeeltelijk zal afsluiten indien jij of je pc zich bezig houdt met verspreiding van virussen of spam klopt. Of er door xs4all (in de praktijk) ook websites worden afgesloten betwijfel ik.
Ik repareer hier wel ees een virusbak en omdat te doen moet ik toch op een gegeven moment inloggen met het apparaat.
Daar zie ik de logica niet van in. Wat je kunt doen is een goed anti virus programma tezamen met de laatste updates op een cd branden. Daarmee maak je vervolgens de pc schoon. Zorg dan ook meteen voor een firewall en de mail wisseling met xs4all is overbodig.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: XS4ALL

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
---------------------------------------------------
Daar zie ik de logica niet van in. Wat je kunt doen is een goed anti virus programma tezamen met de laatste updates op een cd branden.
-------------------------------------------------------------------------------
Daar haal je soms toch niet alles mee weg en aangezien het soms is heb ik niet altijd de laatste update op cd.
Het is ook pas 2x voorgevallen dat XS dit mailtje stuurde.
Ze zijn allert.

Gesloten