LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali abonnement verbreken

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jelle31
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2005 22:04

Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door jelle31 »

Ik heb in maart 2003 een internet abonnement genomen van tiscali voor 2 jaar. Nu zijn deze 2 jaar dus om en zou ik denken dat ik het abonnement kan opzeggen. Dit heb ik geprobeert maar nu is het contract door tiscali met 2 jaar stilzwijgend verlengt. Nu vraag ik mij af, kan dit zomaar? En wat kan ik er tegen doen? Ik weet wel dat de voorwaarden veranderd zijn, maar hiervan ben ik niet schriftelijk van op de hoogte gesteld. Zijn zij verplicht dit schriftelijk aan te geven? Wie heeft hier ervaring mee? En is er iemand die de voorwaarden van toen nog heeft?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door hoffie »

indien jij getekend hebt waarin staat dat je per maand na die 2 jaar kan opzeggen, kan je gewoon per maand opzeggen.

die wijziging hadden ze je moeten opsturen, want een wijziging in de algemene voorwaarden is ook een reden om te kunnen opzeggen

jelle31
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2005 22:04

Re: Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door jelle31 »

okee... is het proberen waard. het vervelende is de originele voorwaarden ben ik kwijt :oops: . dit geeft maar weer aan hoe belangrijk het is de algemene voorwaarden te bewaren.

ngodtschalk
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2005 11:07

Re: Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door ngodtschalk »

Ik heb het zelfde probleem met tiscali alleen zij hebben nu een deurwaarder op me afgestuurd . Ik betaal niet voor iets wat ik niet krijg .
Ben het nu zelf aan het uitzoeken .
Groetjes van Nathan

jelle31
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2005 22:04

Re: Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door jelle31 »

nu is het zo dat ik zelf voor een groot energiebedrijf werk, en weet dus alles over incasoburreau's en hoe zij te werk gaan. een bedrijf als tiscali zal niet bang zijn om ondanks dat je denkt in je recht te staan toch kosten in rekening te brengen. ook heb je een contract getekend (tenminste dat neem ik aan) en daar zullen zij je aan houden. ik denk zelf dat het niet de oplossing is door maar niet te betalen. je kunt beter gewoon blijven betalen, van hun dienst gebruik blijven maken en opzeggen wanneer dit mogelijk is. op deze manier maak je namelijk alleen maar meer kosten wat eigenlijk niet nodig is.

alleen wanneer je in je recht staat, en je weet zeker dat zij iets doen/leveren waar jij niet voor getekend hebt zou je kunnen overwegen niet te betalen.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door jvs »

Dit heb ik geprobeert maar nu is het contract door tiscali met 2 jaar stilzwijgend verlengt. Nu vraag ik mij af, kan dit zomaar? En wat kan ik er tegen doen?
Mjah, dat is wel vervelend. Ik had nog nooit gehoord van een contract dat per 2 jaar verlengd werd. Waarschijnlijk was dit een erg goedkoop abonnement destijd en was dit alleen rendabel door dit soort voorwaarden op te nemen. Daar heb je nu dus last van en daarmee kan tiscali dit soort abonnementen aanbieden (gok ik).

Wat je bij tiscali zou kunnen proberen is overstappen naar een wat aantrekkelijker abonnementsvorm. Volgens mij kan dat binnen de contractsperiode. Verder is het wel een ok provider en ze hebben nu ook wel leuke aanbiedingen (T2 en T4 enzo).

tomnuss
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2005 15:20

Re: Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door tomnuss »

het stilzwijgend verlengen met meer dan een jaar staat op de 'zwarte lijst' van bedingen in algemene voorwaarden en is dus wettelijk niet toegestaan.
het lijkt me daarom ook waarschijnlijker dat het 2 jarige contract stilzwijgend verlengd is met een jaar, hetgeen wel toegestaan is.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door ?? »

@tomnuss: stilzwijgend verlengen van een jaarcontract met nog een jaar mag wel. Net, maar het mag. Helaas.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tiscali abonnement verbreken

Ongelezen bericht door jvs »

Dat zegt-ie ook :)

Gesloten