LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] speedlinq geld terug claimen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
whazzzup
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2006 22:44

speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door whazzzup »

ik ben helaas een abonnement aangegaan met speedlinq, ik kom er dus ook te laat achter wat voor malafide bedrijf dit wel niet is.

Op 7 Augustus zou ik aangesloten zijn op internet en nu een week verder nog steeds geen verbinding en ik vrees het ergste als ik de reactie leest op tros radar en vara's kassa.

in principe wil ik er eigenlijk zo snel mogelijk van dit abonnement af, goed ik zou dan eerst een brief moeten schrijven dat hoe dan ze al niet in gebreken blijven maaaaar dan.........

wat zijn dan de opties......het geld voor de modem en aansluitingskosten kan ik die nog wel terug claimen?

Ik heb dan wel zo'n kortingsvoucher ingevuld maar die raken regelmatig nogal vaak zoek dus de vraag is wat verstandig is om zoveel mogelijk m'n geld weer terug te krijgen?

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door Rob A. »

...
Laatst gewijzigd door Rob A. op 12 jan 2008 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ze niet binnen 30 dagen na aanvraag leveren dan kan je de overeenkomst ontbinden. Stuur daartoe een aangetekende brief naar Speedlinq.

Je hebt dit recht op basis van de Wet Kopen op Afstand. Even Googlen zou ik zeggen.

Stuur die voucher ook aangetekend op. Als het kan pas na dertig dagen.

Als je via internetmachtiging betaalt dan kun je het bedrag zo weer bij je bank terughalen. Internetmachtigingen zijn officieel verboden, vandaar.

Paulus_de_Boskever
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2006 13:47

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door Paulus_de_Boskever »

Geachte lezers van dit forum,

De Consumentenbond is van plan om binnen nu en een korte tijd weer een aantal zogenaamde groepsacties te starten (zie eventueel het juli-augustus-nummer van de Consumentengids). Graag wil ik alle door Speedlinq gedupeerden oproepen te surfen naar www.consumentenbond.nl. Klik daar op acties, scroll een stukje naar beneden en klik daarna op Lees verder onder het kopje Met welk bedrijf heeft u problemen?. Vervolgens kun je een link aanklikken die leidt naar een formulier met behulp waarvan je Speedlinq kunt nomineren voor een groepsactie. Let op: ook als je géén lid bent van de Consumentenbond, kun je hier aan mee doen!

Ik beveel iedereen van harte aan om via deze route gezamenlijk actie te ondernemen om Speedlinq te bewegen tot een constructieve dialoog met haar (ex-)klanten.

Met vriendelijke groet,

Paulus
[email protected]

leuvie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2005 20:51

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door leuvie »

Ik heb nu 1,5jaar abo. Door een misverstand heb ik ook geen geld terug gekregen (modem a €175,- )van hen.(vind ik wel erg zuur [bijna jaarabo-geld kwijt], en men doet niets met verzoeken om coulance; zelfs geen reactie).

De levering van adsl is wel oke (paar keer korte tijd storing gehad), daarover het algemeen zijn mijn ervaringen wel goed.
Ik vind het een erg wazig bedrijf die heel ontoegankelijk overkomt.

adgbakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2006 20:38

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door adgbakker »

Paulus_de_Boskever zal ik zeker doen. Ik heb na ruim 2 jaar mijn abo opgezsegd omdat ik ongeveer 15% van de maand een internet aansluiting had en verder neit. ook haalden ze 2x in een maand de abo-kosten van mijn rekening (en terug betalen ho maar), verder moeten de speedlinq gebruikers die langer een abo opletten... ze hebben mij een jaar € 55 laten betalen terwijl het al € 30 was. Na lang zeuren is het dan recht getrokken.

De opzegging is van februari en is mondeling bevestigd (ook was mijn account gelijk weg) Heb daarover aangetekende brieven gestuurd, antwoord ho maar. Na lang zeuren hier dan ook een telefonische bevestiging gekregen.

Wat schetst mijn verbazing ?? Ik werd een paar weken geleden aangemaand wegens het niet betalen van de abo kosten. Heb geprotesteerd, maar de heren daar zeggen doodleuk dat je liegt. Ook als je kopie brieven overlegt dan zeggen zij dat je liegt en sturen een incasso bureau op je dak,

Als dit bureau belt dan krijg je te horen dat je "je gote bek moet houden... betalen.... anders komen we je even verbouwen"

Was er niet een tijdje geleden een item over zo'n incassobureau ??

Wat mij stoort is dat zij de klant totaal niet serieus nemen, wat mij nog meer stoort is dat de consumentenbond Speedlinq een award heeft gegeven voor de beste prijs prestatie verhouding.... jammer dat de consumentenbond dit niet beter onderzoekt.

Ad

chantal23
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2006 15:03

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door chantal23 »

Hallo Allemaal,

Sinds 2 Augustus heb ik via T for Telecom speedlinq aangevraagd. Het begon meteen vreemd; Na een brief met standaard uitleg over de modem kosten kreeg ik na een week een brief met daarin dat ze het bedrag niet van mijn rekening konden incasseren ( mijn saldo was ruim 300 euro) Die zelfde dag ben ik naar de bank gegaan om mijn saldo te checken ( en ja, ruim 300 euro) Uiteindelijk heb ik zelf de 69 euro overgemaakt aan speedlinq. Maar daarina niks meer gehoord of een welkomspakket gezien. Wel heb ik voor het zelf overmaken even gevraagd als ik met internet bankieren het bedrag nog kan laten stoneren, dit was gelukkig geen probleem.

Omdat ik nu al 4 weken op mijn internet aansluiting wacht ben ik gisteren naar T for Telecom geweest (omdat ik natuurlijk zelf niet die belachelijk dure helpdesk ga bellen). Speedling wilde ik namelijk laten opzeggen, maar dit was echter niet mogelijk omdat volgens speedlinq de Kpn al was ingeschakeld voor een telefoon verbinding wat een boete van 200 euro zal opleveren. Op de site van speedlinq staat ook dat je binnen 2 en 4 weken bent aangesloten en dan lekker kan internetten!!! Tuurlijk........

Okay, even een heel lang verhaal, maar nu komt mijn vraag; Omdat zij niet binnen de 4 weken mij het internet hebben geleverd is dit een reden om wel te mogen opzeggen? En wie heeft er van deze kpn boete gehoord?

Gr. Chantal

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Chantal,

dit heeft ermee te maken dat wanneer er een KPN contract wordt aangevraagd, er een jaarcontract voor staat. Maw, 50 euro aansluitkosten + 12 maal belbudget= 170 euro +/-.

Maar wat zeiden ze bij T for Telecom?

chantal23
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2006 15:03

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door chantal23 »

Daar zeiden ze dat ik dat zelf moet betalen, speedlinq heeft TFT gegarandeerd dat ik binnen 1 week internet heb. Zo niet dan gaan tft er alles aan doen om het contract te beeindigen. Alleen kreeg ik vandaag een brief van speedlinq dat mijn aanvraag niet kan worden verwerkt omdat de telefoonlijn niet in orde is. Ik heb namelijk ook onder- en boven buren. Of dat de hoofdhuurder al een verbinding heeft. (die tegen mij zei dat ik gewoon internet kon aanvragen) Heel vaag, dus dit gaat gewoon hééeel lang duren allemaal. En zal speedlinq bij het beeindigen de schuld bij mij neerleggen ( wat natuurlijk ook eigenlijk zo is)

Maar tijdens het afsluiten van de aansluiting is de medewerker van TFT vergeten te melden over de kosten ( 69 en 89 euro) en de 49 euro van de Kpn en de 10 euro Adsl kosten. Ook wilde wij geen telefonie, hij zei dat dit niet mogelijk was. Terwijl zijn college zei dat je het ook zonder telefonie kan nemen. Naast het internet wil ik geen dure toestanden met telefoon rekeningen ( ik hou het bij mobiel) Dus kan ik het nog altijd op verkeerde voorlichting gooien en de bijkomende haken en ogen.

Vreemd dat Speedlinq, ik weet niks van internet en twijfelde tussen speedlinq en Wannadoo/orange. Ik heb me dus Speedlinq laten adviseren.....Wat achteraf stom was.

Jamshid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:21

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door Jamshid »

Ik vind het gewoon schandalig dat er geen juridische stappen komen tegen die maffiosi bij Speedlinq. Volgens mij die winkeltjes zoals De Breedband shop of TFT moeten de klanten die vaak niet weten met wie ze de zee ingaan waaschuwen.Eerst de kant met die valse aanbieding te lokken. Gratis aansluitkosten en gratis modem en 50% korting op abonnementkosten. Daarna wordt alles voledig van je rekeninig afgeschreven. Krijg je een voucher die opgestuurd moet worden en vervolgens moet je op een bevestiging zitten te wachten, en die komt vaak niet. De enige manier die je in kontact kan komen met die dieven is via hun uitmelkdesk van 0.70 cent per minuut , en dus blijft u maar bellen net zo lang als u het wil. Nee meneer die hebben we niet ontvangen. Het is zoek!. Het is het verhaal van Speedlinq. Bedankt voor uw aandacht.

adgbakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2006 20:38

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door adgbakker »

Chantal je hebt zaken gedaan met TFT en dus zijn die je gesprekspartner. Zij leveren internet en of dat nu van speedlinq, wanadoo of li wang tai fu uit china is maakt niet uit. TFT moet de zaak afhandelen voor jou. Ik weet niet of je lid bent van de consumentenbond of dat er een wetswinkel in je woonplaats is, maar het beste is om TFT in gebreke te stelllen, die moeten het dan maar regelen met kpn, speedlinq etc.

Om erachter te komen hoe het precies zit met jou telefoon aansluiting thuis, kun je gewoon naar een primafoon winkel gaan en die vraag daar stellen. Daar kunnen zij gelijk zien of dingen ja dan nee mogelijk zijn. Ik weet van enkele kennissen uit Utrecht dat wanadoo zei dat het niet kon zonder telefoon en later de kpn de zaak gewoon heeft angesloten. Dus even informeren kost niks.

Vroeger zat speedlinq ook bij de phonehouse maar die zijn er heel snel mee gestopt. Je hoeft niet lang na te denken waarom.

@Jamshid
Hopelijk gaat radar nu met de consumentenbond deze oplichters eens aanpakken. De Speedlinq's rekenen erop dat niemand persoonlijk iets onderneemt wegens de kosten. Maar als alle gedupeerden zich samenvoegen dan kan iets veel makkelijker gaan. Op dit moment wachten wij nog op de aktie van de consumentenbond of radar. Mocht dat te lang duren dan denken wij (een paar gedupeerden) er aan om een collectief te vormen waar dan iedereen welkom is om deze mafiozen aan te pakken.

Cheers
Ad

Lugtigheid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 23:44

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door Lugtigheid »

Met Speedlinq moet je erg oppassen en is erg slecht voor je hart!!

Administratief is het er een zooitje. Als je even belt met de klantenservice ben je snel 15 minuten verder a 0.70 euro per minuut( = 10,50€ = Fl. 23,10). Ze rekken de tijd ook altijd flink op is mijn idee. Mijn telefoonrekening met Speedlinq is reeds opgelopen tot € 87,00 en nog steeds niets gehoord wanneer de boel gaat draaien.

Ze zeggen dat de aansluiting circa 2 tot drie zal duren maar dat klopt niet. Ik ben nu 10 weken onderweg en als ik weer eens bel kunnen ze niets vertellen over de verwachte duur van aansluiting. Je wordt behandeld als uitschot wanneer je hebt aangemeld. De buit is binnen denken ze waarschijnlijk. Mond houden en wachten tot het hun beliefd om actie te ondernemen.


Ik heb nu al enorme spijt. Zodra ik de boel werkend heb zal ik zodra mogelijk een andere provider nemen. Het zijn je reinste oplichters naar mijn smaak.

Bij tiscali had ik binnen 3 weken op mijn priveadres werkend adsl. Met een erg goed en goed bereikbare klantenservice (a € 0.30)

Ik zou zeggen al je toch naar speedlinq wilt zeg dan pas je oude abo op wanneer je speedlinq werkend hebt!

Als iemand mij kan vertellen of ik er nog vanaf kan hou ik me warm aanbevolen.

cino
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2006 16:51

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door cino »

Ben een hele tijd tevreden geweest, totdat ik de helpdesk nodig had.

Afgelopen week zag ik wat aanbiedingen voor nieuwe klanten op de site van speedlinq, dus ik dacht laat ik eens even bellen en kijken of ik als bestaande klant ook deels hier een graantje van mocht meepikken.

Als eerste belde ik de klantenservice en stond 5-10 minuten in de wacht. vervolgens kreeg ik een onervaren dame aan de lijn die dit eerst moest uitzoeken(2- 3 min. weg). Antwoord: nee helaas niet mogelijk.
Hierop vroeg ik wat voor abbonnementen ze voor hun reeds bestaande klanten hebben. Antwoord: weet ik niet, ik ga dat even navragen (weer 2- 3 min. weg)
was ze terug antwoorde ze: wij kunnen u daarmee niet helpen. u moet daarvoor de opzeglijn bellen en vragen wat voor aanbieding zij voor u kunnen maken.

Ik dacht nou ja dat zal wel zo zijn dus opzeglijn gebeld en hier werd tot twee keer toe meer na dan 5 min wachten de lijn verbroken.
Pissig als dat ik was weer de klantenservice gebeld en een klacht achtergelaten en een verzoek om de minuten retour te krijgen. Al met al was ik meer dan een half uur kwijt en had nog steeds geen antwoord.

De volgende dag zag ik op het internet een hele mooie aanbieding van een andere provider.

Dus belde ik met mijn stomme kop naar speedlinq opzeglijn en kreeg na 5 minuten een medewerker te pakken. Aan hem vroeg ik of ik buiten mijn minimale contractperiode zat en kreeg heel netjes antwoord. vervolgens vroeg ik naar de aanbiedingen die men voor bestaande klanten hadden en kreeg een heel mooi aanbod toegewezen. Dit heb ik nog laten bevestigen aan zijn projectleider. Maar ik kreeg wel te horen dat ik hiervoor wel contact moest opnemen met de klantenservice!?! Nou ja ik noteerde de namen van de helpdesk medewerker en die van de projectleider en belde weer naar de klantenservice . De klantenservice wist hier niets vanaf en vond dat hetgeen wat mij werd aangeboden niet haalbaar was!?! Nou ja weer een klacht achtergelaten.

kreeg ik de volgende ochtend een mailtje:

--------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Eskisagir,


In antwoord op uw klacht kunnen wij u als volgt berichten:

Helaas is het voor Speedlinq niet mogelijk om én een voordelig maandbedrag
én een voordelig tarief voor de klantenservice aan te bieden.
Speedlinq heeft er voor gekozen scherp geprijsde abonnementen aan te bieden
waarin de kosten voor de klantenservice niet in doorberekend zijn. Hierdoor
kan Speedlinq u een voordelig tarief blijven aanbieden.
Derhalve kan Speedlinq uw verzoek voor vergoeding van kosten voor de
klantenservice niet honoreren.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq


Joyce van de Rijt

---------------------------------------

De afgelopen dagen ben ik bijelkaar bijna een uur voor niks aan het bellen geweest!!!

Wat kan ik eraan doen om mijn zuurverdiende centjes terug te vorderen?

Wel heb ik mij direct aangemeld bij een andere provider die en goedkoper is en een helpdesk heeft tegen lokaal tarief.

Nu moet ik alleen nog die waardeloze opzeglijn bellen om mijn abbo stop te zetten :wink: .

Janvanderpot
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:41

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door Janvanderpot »

Beste mensen, :wink:

Het koste mij enige moeite, maar nu hebben we een emailadres kunnen bemachtigen van manager van Speedlinq.

Zijn reactie:
" U kunt mij bereiken via emailadres [email protected].
Met vriendelijke groet,
Herman Meijer

Speedlinq"

Dit adres wordt gepubliceerd vanwege het feit dat de belkosten schandalig duur zijn. :evil:

Hierbij verblijf ik,
Jan van der Pot :twisted:

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door pvd »

Helaas,

De manager heeft een ander e-mail adres gekregen.........

pvd

arno001
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2006 10:38

Re: speedlinq geld terug claimen

Ongelezen bericht door arno001 »

Oplichters ! Lees verder aub

Betreft: Moeizaam verloop nieuwe abonnee Speedlinq internet.

Vandaag, 21 november helaas weer het verhaal moeten uitleggen dat mijn internet niet werkt. Het geld, zoals eerder vermeld had ik terug laten storten omdat de verbinding telkens niet werkt.
Na 30 minuten werkt ik vandaag op het 0900 nummer geholpen. Aan het eind van het gesprek was ik dus 1 uur en 12 minuten x 70 cent per minuut = 50,40 euro kwijt aan telefoonkosten.

De service vind ik echt waardeloos van Speedling, telkens wordt er gezegd dat het nu in orde komt. Waarom valt er dan bij Speedlinq telkens niets terug te vinden in de computer…. !!!???

Waarom ben ik niet tevreden over Speedlinq:
1) Ik heb nooit mijn gegevens over de welkomstbrief gehad met paswoord gebruikersnaam. Hier moest ik 4 x maal over bellen wat dus na de lange wachttijden 150 euro kostte…. 2 maanden verder eindelijk gelukt maar wel betalen he ?!

2) De verbinding werkt de ene dag wel en dan weer niet… ga hier maar 15 x over bellen. Nee, je zou terug gebeld worden. Gebeurd gewoon niet. Service, Echt niet !!!

3) Nu was ik het zo zat dat ik het welkomstbedrag van 202,10 euro terug heb laten storten om mijn girorekening. Hierna heeft Speedling contact met mij opgenomen op mijn email adres van Speedlinq…. Joepie. Alleen jammer dat ik deze mail niet kan lezen na 2 maanden voor een wachtwoord gebeld te hebben…

4) Nu helemaal het toppunt na een uur alles WEER UITGELEGD te hebben aan de klantenservice van Speedling werd er doodleuk gezegd dat ik nu ook niet in aanmerking kom voor de welkomstactie. Haha

5) Ik kan in 12 uur weer aangesloten worden. Na alle ellende vind ik dat wel fijn. Schofterig echter dat dit me na al die kosten 25 euro kost. Ben nu 3 maanden verder en heb nog steeds geen internet.

6) Ik 10 keer heb moeten bellen dat mijn huisnummer verkeerd staat. Ik woon niet op nummer 15 maar op 15 A !!!! Is dat zo moeilijk.

7) Ik te horen kreeg dat mijn vorige klachtenbrief niet bekend was. Ik stuur darrom nog maar eens alles schriftelijk op.

Al deze informatie is nu bekend bij mijn rechtbijstandverzekering en ik zal heel het verloop op het forum plaatsten als nu binnen 2 weken niet alles keurig is opgelost. Ik weer van deze rot zooi af.

Is de klant bij Speedlinq koning, echt niet…

Ze reageren nergens op, niet op brieven, emailen kan niet en als je ze belt behandelen ze je als oud vuil !

Begin niet aan Speedlinq tenzij U graag opgelicht wilt worden of U heeft geld teveel.

Heeft iemand nog advies hoe we deze kosten allemaal kunnen terug vorderen bij Speedlinq ? Ik snap niet dat zulke praktijken nog kunnen in Nederland.

Gesloten