LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snelheid Wanadoo Family

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marco_simone
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2005 09:59

Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door marco_simone »

Ik ben benieuwd naar de snelheid die jullie halen bij Wanadoo Family.
Want ik haal max 10Mbit en volgens mij is dit ook gecapt in de livebox.
Ik had namelijk gekeken bij ADSL statistieken en daar staat het dus overduidelijk!
Nou ben ik dus benieuwd hoe dat met jullie zit....is er nu echt iemand die de 20Mbit haalt of zijn het gewoon leugens?
Ik heb namelijk een 20Mbit newsserver genomen maar haal dus bij lange na niet de max snelheid.

Hopelijk kunnen jullie me meer info geven.........

groet

marco

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door ?? »

Waar synct het modem op? En wat is de afstand tussen jou en de wijkcentrale?

marco_simone
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2005 09:59

Re: Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door marco_simone »

Status ADSL-lijn Verbonden
Upstream 1020 Kb
DownStream 12952 Kb
Afname Dichtbij : 28.9 (dB)
Ver weg : 9.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)

Dit staat bij ADSL statitieke te lezen.

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1390 meter

Heppie
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2005 08:47

Re: Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door Heppie »

Ja, eind 2005 wordt de snelheid van alle Wanadoo ADSL Family-abonnementen verhoogd! Wij stappen namelijk over op de snellere ADSL2+ technologie. Hierdoor kan Wanadoo aan de huidige en toekomstige ADSL-klanten meer kwaliteit voor dezelfde prijs bieden. Abonnees kunnen dan nog beter gebruik maken van breedbandtoepassingen zoals muziek en films downloaden en online gamen.

dus nog even geduld
:lol: :lol: :lol:

http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door ?? »

De maximale snelheid die je haalt is afhankelijk van oa de afstand tussen jou en de wijkcentrale, de kwaliteit van de koperlijn, de bekabeling die bij je thuis nog ligt (meer tussen isra en modem = slechter, waardeloze bekabeling kan het ook behoorlijk verminderen) en nog tig factoren.

Je woont te ver van de centrale om de maximale 20 Mbit/s te kunnen halen. Tot ongeveer 1 kilometer van de centrale kun je de 20Mbit/s met relatief gemak halen. Vanaf ongeveer 1 kilometer van de centrale klapt de maximale snelheid die je kunt halen echter rap ineen naarmate je verder van de centrale woont. Op 1 kilomter kun je dus nog de 20Mbit/s wel halen, maar op zeg 2 kilometer is daar nog 10 van over. Op zich is 13 Mbit/s niet eens zo slecht op 1,4 kilometer van de centrale - het is overigens ook niet uitzonderlijk goed, maar dat kan bijvoorbeeld ook aan de kwaliteit van het koperdraadje liggen dat tussen jou en de wijkcentrale ligt.

Dat heeft niets te maken met een cap die een provider er op zet - dat heeft te maken met de techniek.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door jvs »

wanadoo had een maand geleden op hun site bij het bestel formulier ook heel netjes een indicator staan die de verwachte snelheid op jouw adres weergeeft. Je zou daar eens naar kunnen kijken wat die aangeeft.

Welke snelheid haal je nu wel met nieuwsgroepen? Met die abonnementen zou je inderdaad met wat mazzel tegen de 2Megabyte/seconde moeten kunnen halen.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Welke snelheid haal je nu wel met nieuwsgroepen
Wannadoo heeft de snelheid van de nieuwsgroepen al meer dan een jaar geleden "geknepen" dat is geen goede test voor de snelheid, dan kom je nog lager uit.
Of je moet via een pay-server testen

groeten[/quote]

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door ?? »

Ligt er ook aan welke payserver. Die van mij is bijvoorbeeld niet in staat de volledige bandbreedte vol te trekken. Hij bleef zowel voor als na de upgrade steken rond 80 a 90 procent van de maximaal te behalen snelheid (schommelt een beetje). Niet dat dat echt erg is of zo, het komt nog steeds gruwelijk snel binnen ;).

marco_simone
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2005 09:59

Re: Snelheid Wanadoo Family

Ongelezen bericht door marco_simone »

:wink: heb een 20Mbit accountje bij XSNEWS super de super die gasten hebben echt goeie service!!
Dus aan de snelheid van de newsprovider ligt het niet het ligt gewoon aan wanadoo...........
Had hiervoor speedxs en daar ging het ook met een goeie snelheid.
Alleen snap ik niet als iemand 20Mbit zegt te leveren en dat vervolgens niet kan/wil/gaat doen....door wat voor redenen dan ook dan moeten ze eerlijk adverteren.

Gesloten