LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet Internet: Jullie ervaringen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Angelic Isis
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:43

Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door Angelic Isis »

Hoi. We zitten momenteel bij Wanadoo met ADSL, maar omdat ze ons besodemieterd hebben met die actie van vorig jaar, willen we, zodra het contract afloopt naar een andere provider en ik heb er al eentje gevonden: Planet Internet. Maar wat zijn jullie ervaringen met hen? Ik wil geen herhaling zoals bij Wanadoo.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door edmoor »

Overal zijn wel eens probleempjes dus daar zal Planet Internet geen uitzondering in zijn.
Mijn eigen ervaring met Planet is echter dat ik na een paar jaar ADSL en daarvoor inbellen nog nooit problemen met ze heb gehad.
Zowel technisch als administratief niet.
Ze zijn niet de goedkoopste maar leveren wel kwaliteit.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door gjvisser »

Daar ben ik het ook mee eens. Nooit problemen met ze en prima internet

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb in december 4 jaar ADSL van Planet Internet. In al die jaren een paar keer kleine probleempjes gehad die op 1 hand te tellen zijn. Meestal ging het dan om werkzaamheden, die vooraf via email gemeld waren.

Ik heb een duur abonnement, kost we bijna 50 euro per maand. Maar omdat ik weet dat ik nu iets heb wat goed werkt, stap ik echt niet over. Dus wat mij betreft een aanrader.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door jvs »

Ik heb van 2001 t/m 2004 adsl via planet internet gehad en over de kwaliteit heb ik echt totaal niets te klagen gehad, die is namelijk gewoonweg perfect.

Waar ik wel over te klagen had zijn de algemene voorwaarden: Namelijk dat je abonnement elk jaar met een volledig jaar verlengd wordt en dat je in die tussentijd niet eens mag downgraden naar een lager abonnement. Daar was ik dermate pissed off over dat ik het opgezegd heb.

Ik zou zelf aanraden om direct-adsl van kpn te nemen. Een op dit moment beter bereikbare helpdesk, technisch exact dezelfde adsl-dienst (gewoon kpn-internet, zelfde DNS servers, gewoon goed zegmaar :)) en 5 euro per maand goedkoper en niet dat je abonnement elk jaar met een volledig jaar verlengd wordt en een goede klachtenafhandeling. Technisch dus 100% vergelijkbaar, maar op klantvriendelijkheidgebied veel beter.

Nadeel: Geen mail en geen helpdesk-support op mail en geen homepage en dergelijke. Als dat je niet interesseert, zou ik lekker ddsl nemen!

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door jrgand »

Ik heb van 2001 tot heden adsl via planet internet gehad en over de kwaliteit heb ik echt totaal niets te klagen gehad, die is namelijk gewoonweg perfect.

Planet heeft contracten van een jaar die stilzwegend worden verlengd
Maar dat doen haast alle providers.

Over de service vind ik goed heb ook nooit een storing gehad met het modem of de verbinding.

Waar je wel op moet letten is dat je niet een USB modem kiest want deze kan de hogere snelheden die er eind van dit jaar aan komen niet aan. In zou zelf kiezen voor een draadloos modem
Het voordeel is geen kabels, goed te beveiligen en ook geschikt voor Adsl+ en Adsl2

Je kan ook direct-adsl van kpn te nemen. Een technisch exact dezelfde adsl-dienst (gewoon kpn-internet, zelfde DNS servers, gewoon goed zegmaar ) alleen 5 euro per maand goedkoper

Nadeel: Geen mail en geen helpdesk-support op mail en geen homepage en dergelijke. Als dat je niet interesseert, zou ik lekker ddsl nemen

Een zeer tevreden planetklant

trilithon
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:06

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door trilithon »

Ik heb nu een week planet internot en in het totaal al 2 uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Storingen in de verbinding, spontaan blokerende wachtwoorden, afgesloten poorten. Gemiddelde reactietijd om een klacht is momenteel 11 werkdagen.

Ik denk dat je beter naar XS4ALL kan gaan, want van zo'n club wil je toch geen betaalde dienst afnemen?!?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door hoffie »

zelf een zeer tevreden XS4ALL klant, maar denk dat ik aan het eind van mijn contract toch overstap op direct ADSL van KPN, want ik maak toch geen gebruik van de extra mogelijkheden, op mijn email adres na dan....

weet niet of je een home page e.d. hebt anders zou ik gewoon kiezen voor direct ADSL

Angelic Isis
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:43

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door Angelic Isis »

Trilithon schreef:Ik heb nu een week planet internot en in het totaal al 2 uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Storingen in de verbinding, spontaan blokerende wachtwoorden, afgesloten poorten. Gemiddelde reactietijd om een klacht is momenteel 11 werkdagen.

Ik denk dat je beter naar XS4ALL kan gaan, want van zo'n club wil je toch geen betaalde dienst afnemen?!?
Nou, Wanadoo is veel erger hoor. Ik denk dat ik volgend jaar maar lekker naar Planet Internet ga, want er is haast geen verschil met ons huidige abonnement qua prijs en snelheid.

En ik zou niet zo gauw een oordeel vellen over Planet Internet. Je hebt het immers nog maar een week en het zou best es kunnen dat jij de oorzaak van al die problemen bent.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door Bailey »

Waar ik wel over te klagen had zijn de algemene voorwaarden: Namelijk dat je abonnement elk jaar met een volledig jaar verlengd wordt
Daar ben je in het begin dan toch wel mee accoord gegaan, anders was je de overeenkomst niet aangegaan.

En ach, dit heb je bij zoveel dingen. Toen ik in februari vorig jaar de Veronicagids wilde opzeggen, zat ik er nog tot december aan vast, want het abonnement werd stilzwijgend met een jaar verleng. Eigen schuld, had ik maar eerder moeten zijn.

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Hier nog een tevreden Planet-gebruiker. Ik heb het nu een aantal maanden en nooit problemen, de installatie was een eitje, altijd verbinding, prima! En ja, Planet is niet goedkoop, maar je hebt wel weinig tot geen gezeik zoals bij Versatel/Chello/Casema en ga zo nog ff door. Bij ons op het werk hebben we nu nog Tiscali, gemiddeld twee keer per dag worden we eruit geknikkert, dus de hele zaak gaat ook over op Planet binnenkort.

Ronaldm
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2005 21:22

Re: Planet Internet: Jullie ervaringen?

Ongelezen bericht door Ronaldm »

Ik heb nu een week planet internot en in het totaal al 2 uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Storingen in de verbinding, spontaan blokerende wachtwoorden, afgesloten poorten. Gemiddelde reactietijd om een klacht is momenteel 11 werkdagen.

Ik denk dat je beter naar XS4ALL kan gaan, want van zo'n club wil je toch geen betaalde dienst afnemen?!?
Dan ga ik me wel afvragen wat je in godsnaam allemaal uitspookt met je ADSL verbinding. Ik zou toch maar eens bij jezelf te rade gaan.
De ADSL lijn van XS4all is feitelijk ook gewoon van KPN

Ik ben zelf overigens een tevreden Chello klant.

Gesloten