LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Seckin Altunisik

Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door Seckin Altunisik »

Hallo

Ik heb in september ongevraagde post gekregen van Front International met daar in een boxershort en een horloge en een acceptgiro. Nou ik dacht dus waarom zou ik iets betalen waar ik niet om heb gevraagd. Dus tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds niet betaald.

Ondertussen heb in november ik alweer een pakketje gekregen met 2 paar boxenshorts met nog een acceptgiro. En heb het nog steeds niet betaald. En nu heb ik een betalingsherinnering gekregen op 30-01-2003 dat als ik niet betaal de incassobureau word ingeschakeld.

Alles zit nog in de verpakking wat moet ik nu doen. Ik kan die bedrijf niet te pakken krijgen. Bellen heeft geen zin er wordt niet beantwoord. Tel nummer: 078 – 623 1760 probeer het maar eens. Ik probeer al dikke 6 maanden iemand aan de lijn te krijgen tot nu toe zonder resultaat. ik wil er vanaf.

Wat moet ik nu doen???!!!!???

Seckin Altunisik

nel

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door nel »

bij mij precies hetzelfde.
ik kreeg post binnen die niet besteld was, maar ja zag er leuk uit,betaald en...volende week nieuw pakket + aanmaning
Heb 2 weken achter elkaar gebeld niemand te pakken gekregen.Kpn gebld of het wel een goed nummer was,gelukkig,
dit nummer was niet in gebruik.Daarna de kamer van koophandel gebeld,wat bleek Dit bedrijf staat niet gereistreerd dus ik moest maar oppassen.
Heb nogmals een brief geschreven ndaarna niets meer vernomen.

Willeke Hasselton

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door Willeke Hasselton »

werkelijk niet te geloven..maar ik bel dus net front international op nummer 0900-4564564 en ik kreeg dus wel iemand aan de telefoon en heb bij deze mijn abonnement weer opgezegd. Nu maar hopen dat het ook echt zo is.

egbert

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door egbert »

wij hebben precies hetzelfde gehad. Ik heb tot 3x toe de pakjes retour afzender gestuurd. De laatste keer was 3 maanden geleden. Tot nu toe niets meer gehoord.
Egbert

Paul

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door Paul »

Artikelen die je ongevraagd ontvangt mag je gewoon houden en daar hoef je niet voor te betalen! Is geregeld in het Burgerlijk Wetboek.

Seckin Altunisik

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door Seckin Altunisik »

hier bij wil ik jullie bedanken voor jullie reactie

ik heb ook gebeld naar 0900-4564564 en heb het kunnen afzeggen en kon van de telefoniste aannemen dat
het nu is afgerond met dat ongevraagde post.

dus geen post meer van hun (HOOP IK).

BEDANKT MENSEN

Marc

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door Marc »

Paul,

Dat is alleen in uitzonderlijke gevallen zo!!! Je moet de afzender in ieder geval laten weten (aangetekend schrijven, fax met ontvangstbevestiging) dat je niet akkoord bent met de levering en dat je hem in staat stelt het pakket op te komen halen.

Om welk bedrag gaat het trouwens? Indien het een laag bedrag betret hoeft niemand zich zorgen te maken. Geen enkele deurwaarder (incassobureau's die geen deurwaarder zijn hoef je zo wie zo niet bang voor te zijn, die mogen niks) gaat voor 100 euro naar de rechter lopen. Als je eenmaal bij de rechter komt en het bedrijf die vordert blijkt geen Kvk-inschrijving te hebben dan is de zaak zo wie zo al over. Mochten ze dreigen met loonbeslag e.d.: geen enkele rechter laat loonbeslag leggen bij een zaak die aan alle kanten rammelt.

Inge

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door Inge »

Nou, als ik dan niet bang hoef te zijn (sorry, reageer een beetje laat) dat ze naar de rechter gaan, hoop ik dat je gelijk hebt. Bij mij hebben ze nl. gedreigd naar de rechter te gaan.
Ook wij hebben een tijd geleden (ongevraagd) een pakketje ontvangen. Wij hebben dit betaald en daarbij gelijk aangegeven dat de maat en het model (ja stom, had meteen op moeten zeggen!) anders moesten zijn. Het volgende pakket was dus fout bezorgd. Alles teruggestuurd en aangegeven dat dit fout was. Toch weer een verkeerd pakket gekregen. Weer teruggestuurd. Inmiddels kreeg ik bericht van een incassobureau (Intrum Justitia) dat we moesten betalen (ook al voor andere pakketjes van Evita en dat gedoe, waar we nooit om gevraagd hebben). Ik heb daar niet op gerageerd. Waarom moet ik constant alles rechtzetten als zij pertinent verkeerd handelen?
Nu heb ik dus een brief gekregen dat ik binnen 3 dagen moet betalen (bedragen van 100 euro of minder), anders gaan ze naar de rechter.
Wat moet ik nu doen?

kaatje

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door kaatje »

KASSA! heeft pasgeleden aandacht aan dit bedrijf besteed. Misschien is op hun site hier nog iets over terug te vinden? Succes ermee.

michael glynn

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door michael glynn »

vandaag ook een brief gekregen van het incasso bureau
ivm de boxer short. Incasso bureau intrum justitia schijnt zich hier mee bezig te houden. Ik heb hun naam eens opgezocht op internet en wat bleek....dat dit bureau zich met wel meer smerige zaakjes bezig houdt

michelle

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door michelle »

Hier precies hetzelfde verhaal, pakketje toegestuurd gekregen en nu vanuit het niets een incassobureau achter mijn kont aan, heb direct Intrum Justitia gebeld maar deze kunnen helaas niets voor mij doen... stelletje *** ...

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen?

groetjes michelle

daisy

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door daisy »

heb ook van die pakketjes gehad, moet er wel bijzeggen,
dat ik de eerste besteld had, boxershord en sokken,
ik dacht eenmalig, naar een paar weken daarna, weer een
pakje, heb het ongeopend teruggestuurd, en op de envelop
gezet, zit in de bijstand, vraag maar bij Tiel, heb ik
schulden, en als ze blijven sturen, ik geen cent betaal
nooit meer iets vernomen, stelletje oplichters hoor.
ook al zit je niet in de bijstand, gewoon schrijven
dat het wel zo is.

MarkvS
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2003 22:17

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door MarkvS »

AAARRRGGG!!!

Mensen, lees die publicatie van Marc niet al te serieus. Kennelijk weet deze beste man niet helemaal hoe het werkt. Ja, ik wel, want ik werk op een deurwaarderskantoor. Even een paar punten:
* voor 100 euro gaat een deurwaarderskantoor ook naar de rechter, geen probleem
* een rechter legt geen loonbeslag!!! de deurwaarder kan, als de rechter uitspraak heeft gedaan (vonnis heeft gewezen) beslag leggen op je inkomsten (loon/uitkering). Of het nu een vordering van 100 euro betreft of een van 20.000, dat maakt GEEN verschil!

Mijn tip voor wat betreft het eigenlijke onderwerp is: reageer naar het incassobureau toe. Bewaar alle correspondentie (in kopie) en schrijf dat je het niet eens bent met de vordering. Laat maar een kopie van het contract opsturen of kopieen van de aanmaningen van de eisende partij. Naar alle waarschijnlijkheid kunnen ze dat niet en sta je al een stuk sterker, want: die stelt, die bewijst.

Marc, plaats geen reacties als je niet weet waar je het over hebt!

marcel

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door marcel »

krijg iedere maand iets opgestuurd van front sokken,boxers enz.
Iedere keer dat ik het 0900 nummer bel vraagt de telefoniste of ik het wil terug sturen en bied zij haar verontschuldigingen aan.Als ik aangeef dat ik het vreemd vindt dat er zo maar iets word opgestuurd naar een niet kloppende naam en postcode en dat ik maar iedere keer naar de brievenbus moet lopen en de kosten van het 0900 nummer moet betalen,geeft zij aan dat het helaas veel voorkomt dat mensen bonnetjes opsturen uit acties van marketingbureaus en dat het voor hun niet mogelijk is alles na te gaan.Lijkt mij dat als je iets opstuurd je toch even checkt of de klant wel serieus is.

Misschien handig als dit blijft doorgaan om aangifte wegens oplichting te doen.

jaja

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door jaja »

Niet erugsturen en nietbellen! Hoe vaak moet dat nog gezegd worden! Ongevraagde toezending met een verzoek tot betaling is NIET TOEGESTAAN. Boek 7 artikel 7 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek. Daar wordt ook gemeld dat je de artikelen niet terug hoeft te sturen of het bedrijf de gelegenheid dient te geven de rommel op te halen. Houden of weggooien dus en niet betalen.

Marc
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:18

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door Marc »

MarkvS,

Dat jij de deurwaardersbranche wil beschermen begrijp ik, maar je zult zelf ook maar al te goed weten dat er voor 100 euro NIET naar de rechter gelopen wordt, of het moet al iemand zijn die 20 vorderingen van 100 euro open heeft staan en dus een systematische wanbetaler wordt. Tja, je zult er niet blij mee zijn dat dit geopenbaard wordt, want de kracht van jou als deurwaarder neemt hierdoor tenslotte af.

Emma

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door Emma »

Ik ben er ook ingetrapt. Een aantal weken geleden ben ik gebeld door een "snelle" jongen van socks international met een geweldig kado. Hij vroeg wat de maat van mijn man was en vertelde mij dat ik een boxershort opgestuurd kreeg ter kennismaking, ik moest alleen de verzendkosten betalen. Ik heb telefonisch geen lidmaatschap afgesloten. Het ging enkel en alleen om het kado voor de kennismaking. Na een aantal weken kreeg ik "het kado"en heb netjes de verzendkosten betaald.
Nu krijg ik ook een pakket opgestuurd met lidmaatschapsnummer, artikelen en natuurlijk een acceptgiro. Contact gezocht met juro telefoon, hebben mij verteld dat ik alles moet terugsturen met een begeleidende brief. Maar ik heb eigenlijk geen enkele zin hier iets mee te doen, ik heb hier niet om gevraagd. Ik ben woest en weet nu even niet wat te doen. Ik krijg zelf niemand te pakken op het klantenservice nummer.

Nog meer mensen met dit probleem, kunnen we aangifte doen?

[email protected]

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door [email protected] »

ik heb begin dit jaar een belletje gehad van Front, of ik gratis een short wou hebben, ik zei oke, maar ik kreeg niets en hoorde ook niets meer van hun. Tot ik een acceptgiro kreeg. Ik betaalde natuurlijk niet, want het zou gratis zijn, en ik had ook niets ontvangen. Een tijd lang hoorde ik niets meer van Front, ik dacht het zit zo wel goed. Tot ik een maandje terug opeens een brief met acceptgiro kreeg van de Incassobureau. Ik heb hierop het hele gebeuren uitgelegd en een brief gestuurd naar het incassobureau, en ik wacht hun antwoord af. Maar het moge duidelijk zijn dat dit een oplichtersbedrijf is en dat bij een eventuele rechtsszaak de rechter dit ook doorheeft. Maar goed, ik ben benieuwd naar de reactie van de incassobureau.

jaqy

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door jaqy »

helaas is dat ons ook overkomen

kwam 2 pakketjes binnen op de naam van mijn zoon.
heb ze terug gestuurd en gebeld naar dat bedrijf dat ik het niet gepast vond en dat ze de naam uit de regestratie moest halen ( zoon is nog minderjarig).
ze zouden het doen.
en dacht.............dat is opgelost.
kregen we een brief van de incassoburo justisia jansen.
met openstaande rekeningen 2x stuks dus.

ik bellen , maar wat dacht je?
ik moets gewoon betalen.
wij een bezwaarschrift ingedient.
na 3 weken toch maar weer eens gebeld, om te vragen als we nog een brief terug zouden krijgen dat die bezwaarschrift is aangekomen en dat ze het in behandeling zou nemen.
ze zeiden dat ze een achterstand hadden, en dat de we zo spoedig mogenlijk een brief zouden zenden.
dat was dus afgelopen maart.
hebben meerdere keren gebeld.............maar..............hopeloze zaak dus.
wat wij denken dat zowel de frontline en justisia jansen gewoon samen werken.
wat denken jullie?

vele groetjes jaqy

manimean

Re: Ongevraagde Post Front International boxenshorts

Ongelezen bericht door manimean »

Ook ik heb een verglijkbaar verhaal
Ik heb bij het Nederlandse Muntenhuis uit Amsterdam wat besteld
Daaropvolgend het welbekende verhaal van dat men mij spullen bleef toesturen.
Op een gegeven moment was de maat vol. en heb ik niet meer betaald
Ook ik kreeg tot twee keer een incasso bureau op mijn dak.
Dit heb ik vervolgens betaald 2 x € 92.00 (stom ja) daarna gebeld of ze mij AUB op de zwarte lijs van wanbetalers wilden zetten.

Nu ben ik begonnen de zaak om te draaien. Het Nederlandse Muntenhuis heeft een antwoord nummer en met een antwoord nummer hoef je zelf niet te betalen maar de ontvanger. Ik stuur hen pakketjes
met de groots mogelijke troep er in, zolang ze maar niet door de brievenbus kunnen (duurder voor de ontvanger) en raad eens wat ze hebben gezegd. Ze vonden het niet leuk (nou ja) Ze hebben mij uiteindelijk een brief gestuurd waarin ze vragen naar mijn giro nummer om het bedrag inklusief de incasso kosten terug te betalen. Ik heb ze ook nog gevraagd om terugbetaling van de wettelijke rente om te sarren

Ik laat het jullie weten hoe dit afloopt. Ik heb er alle vertrouwen in
maar vooralsnog gaat morgen mijn volgende zending met bakstenen richting Het Nederlandse Muntenhuis (om ze een beetje tot spoed te manen)

Nuttige site www.antwoordnummer.nl
Hier kun je een hoop antwoordnummers vinden.

Dus mensen laat je lekker gaan en stuur maar raak koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen.

Gesloten