LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel© en Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
J.J

Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door J.J »

Hallo allemaal,

Wat ik me nou toch weer heb meegemaakt is niet te omschrijven voor woorden, zo brutaal, maar ik ga het toch proberen.
Ik heb ongeveer 3 jaar een mobiel telefonie abonnement gehad bij Debitel©.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met het bedrijf, om te vragen hoe ik op zo'n eenvoudig mogelijke manier, mijn abonnement op kon zeggen, dit werd geconfirmeerd met een antwoord, dat het schriftelijk zou moeten.
Vervolgens stuur ik mijn opzeggingsbrief, eveneens met het verzoek om een betalingsregeling te schikken, omdat mijn eindafrekening wat hoger uitviel dan verwacht, naar Debitel.
Dezelfde week krijg ik schriftelijk bericht dat mijn abonnement beëindigd zal worden aan het eind van die maand.
Maar niets over een betalingsregeling !!

Vervolgens krijg ik een brief van Intrum Justitia, die mij doodleuk een vordering toestuurd die helemaal nergens over gaat!!
Daarna maar even telefonisch kontakt opgenomen met Debitel© om te vragen waar dit van zou moeten zijn.
Krijg ik het antwoord, dat ze nóóit een brief hebben ontvangen over een opzegging of betalingsregeling !!
Toen ik vervolgens vertelde, dat mijn brief wel degelijk is ontvangen, omdat er antwoord op geweest is, werd de verbinding door de telefoniste, hondsbrutaal verbroken.

Dat is nog het ergste niet; toen ik daarna kontakt zocht met Intrum Justitia , kreeg ik een heel ander verhaal te horen.
Mijn vordering, zoals ik die ontvangen had, was van de juiste hoogte, inclusief leges,incassokosten en een stukje rente; waar ik overeenstemming in kon vinden en bereid was om te voldoen.
Toen ik later moest terug bellen, bleek er een heel ander bedrag zijn gesommeerd aan mij, dat veel alger uitviel, dan dat de vorige persoon mij had verteld.
Na overleg, met mensen die hier meer van weten, bleek dat niet in orde te zijn.
Toen ik daar weer telefonisch kotakt over heb gezocht met het Intrum, werd mij ook nog doodleuk "informatiekosten"
in rekening gebracht van jawel € 78,00 !!

Nou, dat werd mij dus even teveel, ik heb nog niets overgemaakt, en een tijdje gewacht, omdat ik dit opgelost wou zien.
Vandaag kreeg ik een brief van Intrum, met daarbij een vordering die wéér anders(een stuk lager) is dan de voorgenoemde.

Ik begrijp er werkelijk niet veel meer van, en wens dit op een goede manier ( ik wil gerust betalen, maar wel dat bedrag wat ik ook daadwerkelijk MOET betalen, en niet meer of minder) op te lossen.
Het is de eerste keer, dat ik iets met zo'n instelling te maken heb misschien zijn er mensen hier die mij zouden willen helpen, of daar ook enige aanvaringen mee hebben gehad ?
Alvast Vriendelijk Bedankt !!

J.J

wim peters

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wim peters »

pas op met dit inkassobureau u heeft namelijk geen enkele verplichting ten aanzien van dit inkassobureau u doet namelijk zaken met debitel het is erg verstandig dit schriftelijk aan debitel en aan intrum justitia duidelijk te maken en even voor alle duidelijkheid een inkassobureau mag iedereen in nederland beginnen en de tarieven zijn vrij vaak hebben ze officiele namen maar intrum justitia heeft niets met justitie te maken en is een ordinaire oplichters firma die probeert geld uit uw zakken te halen en wel op een zeer geraffineerde manier kortom niet betalen en zeker niet aan dit inkassobureau

J.J.

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door J.J. »

Hallo Wim ,

Op dit moment heb ik inderdaad nog niets betaald, het rare eraan is, dat ik ook nog niets gehoord heb verder.
Dank u hartelijk voor uw informatie, waarschijnlijk ook wijze informatie, het blijkt gewoon dat u daar gelijk in heeft!

met een vriendelijke groet,

J.J

Mark

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Mark »

Hmm,

Ik lig ook in de klins met Debitel mbt een veel te hoge rekening die ik gespreid wil betalen,en kreeg vorige week ook een brief van incassobureau"classic",of ik even binnen 5 dagen 1164,00 Euro over wilde maken.
Mij probleem speelt al sinds vorig jaar,en de schuld ligt volledig bij debitel.

Ik heb nu de zaak voorgelegd aan een advocaat en stap indien nodig naar de rechter.

Debitel denkt zich als groot bedrijf zich alles te kunnen permiteren,maar in elk geval niet over mijn rug.

Leed dit forum er maar eens op na: http://www.telecomvergelijker.nl/forum. ... ad_id=1391

Grt.Mark

guest6413

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door guest6413 »

TIP:
Als je voor 1164,00 euro belt dan moet je je belgedrag hoognodig aanpassen, en je telefoon gebruiken waar een telefoon oorspronkelijk om bedoeld was (bellen, met mate). AL dat gedoe met fotootjes, internet, het journaal op je mobiele en SMS'sjers ... pfffft !

??

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ?? »

Wim Peters: je doet er goed aan de algemene voorwaarden van de providers eens door te lezen voordat je dit soort onzin uitkraamt. Intrum Justitia is een incassoburo. Als ze de opdracht krijgen iets te incasseren, doen ze dat en brengen ze kosten in rekening. Dat mogen ze ook gewoon doen. Betaal je niet, loop je het risico dat ze je voor de rechter slepen. Die zaak winnen ze nagenoeg gegarandeerd.

Als je nu gewoon je rekeningen betaald, krijg je ook geen incassoburo op je dak.

de

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door de »

Dat is dus zeker niet waar. Ook als je keurig betaald is het mogelijk dat je voor iets wat je niet hebt besteld, en dus niet hebt gekregen, een incassoburo op je dak krijgt. En ik kan ??? verzekeren dat dat heel vervelend is.

Deejay

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Deejay »

Je kunt gerust zeggen dat Intrum Jusitia een wazig incassoburo is, want ze komen soms met de gekste vorderingen die ze totaal niet kunnen onderbouwen. Ik kreeg bv. een paar jaar geleden zomaar uit het niets een boxershort toegestuurd door Front International. Dit pakketje heb ik op het postkantoor afgegeven als ongewenste post. Een paar maanden later kreeg een aanmaning van Intrum Justitia. Ik heb hen gebeld en zij vertelden mij dat ik deze vordering niet hoefte te betalen als het zo gelopen was als ik hun vertelde. Nu kort geleden kreeg ik opnieuw (maar dit keer flink hogere) aanmaning van Intrum Jusitia

Marc
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:18

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Marc »

Ik heb een eigen zaak en heb regelmatig te maken met incassobureau's en gerechtsdeurwaarders die acquisitie plegen. Men biedt daarbij aan wanbetalers aan te pakken, veelal kost mij als ondernemer dat niks omdat zij incassokosten ontvangen van de betaler. Ik kan u zeggen dat ik geen hoge pet op heb van de meeste bureau's (alhoewel ik ze soms weleens nodig kan hebben). Het is een kwestie van het aanleveren van de NAW-gegevens van de klant en de hoogte van het uitstaande bedrag en zij schrijven per direct een brutale sommatie. Nagaan of de vordering wel terecht is of niet doen ze niet en interesseert ze ook verder niet! Daarmee is dus duidelijk dat zulke bureau's over lijken gaan en maar één doel hebben: u kaal plukken, ook al bent u niets schuldig.

Mariella

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Mariella »

Marc, incassobureaus zijn inderdaad hondsbrutaal en controleren vorderingen niet. Gerechtsdeurwaarders doen dit wel. Wanneer ik wanbetalers via de gerechtsdeurwaarder wil laten betalen, wil de gerechtsdeurwaarder graag een contract zien of bankafschriften met eerdere betalingen van die klanten.

Keesie

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Keesie »

Je vergeet dat de gerechtsdeurwaarder alleen de enkele hogere vordering krijgt en een gemiddeld incassobureau enkele tienduizenden vorderingen per maand.
En dit is niet overdrijven, als je bij zo'n een bureau werkt zou je je ogen niet geloven.

80 tot 90% van die claims is terecht en de van de rest wordt het grootste deel direct gesloten na de eerste reactie van een debiteur.

Het is met deze hoeveelheden voor een incassobureau ondoenlijk om bij elke aanname van een claim e.e.a uit te zoeken, ook zij moeten uitgaan van de betrouwbaarheid van de eisende partij.

Gast

Re: Debitel© en Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte lezer,

Ik kan mij geheel aansluiten bij het verhaal van J.J.
Ook ik heb via Intrum Justitia een hoop aanmaningen ontvangen.
Ik had mijn kabel abonnement van Casema opgezegd. Keurig netjes via een brief. Heb ook één maand opzegtermijn in acht genomen. Omdat Casema automatisch kon afschrijven heb ik dat in de gaten gehouden. Ik had ook de rode kaart ingestuurd naar Casema aan te geven dat ze na die datum niets meer mogen afschrijven. Ik betaalde
€ 38,00 per maand omdat ik lid was van de digitale televisie. (Een schotel heb ik binnen 1½ jaar dus terugverdiend). Toch ging Casema gewoon door met afschrijven. Via mijn bank heb ik dat laten terughalen. Daarna hoorde ik niets meer tot Intrum Justitia met aanmaningen kwam. Ik kreeg bij elke brief van Intrum Justitia 10 dagen de tijd om te betalen. Dit gaat al bijna 2 jaar zo. Elke brief die ik ontvang krijg ik weer 10 dagen betaaltijd. Leuk hé??? Je moet er maar een spelletje van maken. Ik heb in eerste instantie geprobeerd om duidelijkheid te krijgen van Intrum waarom ik moet betalen maar zij weten het zelf ook niet. Ik heb ook uitgezocht wie je aan de lijn krijgt als je daar naar toe belt, en dat zijn allemaal studenten die een eendags-training krijgen in mensen afzeiken.


F.S. te T

Gesloten