LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie weet een oplossing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
grover
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:37

wie weet een oplossing

Ongelezen bericht door grover »

hallo

Op 15sept. krijg ik bericht van mijn energiebedrijf (delta comfort) dat ze op 20 sept. mij geen elektriciteit en gas meer leveren, want ik zou overgestapt zijn naar een andere leverancier. het probleem is alleen ik wist van nix. Gebeld naar delta comfort en zij wisten ook niet naar welke leverancier ik was gegaan.Naar vele telefoontjes kreeg ik iemand van het switch team aan de telefoon en die konden mij vertellen naar welke leverancier ik ben gegaan. Ik zou overgestapt zijn naar de NEM (nederlandse energie maatscappij)

Het probleem is echter ik weet van nix, ik gebeld naar de NEM, maar wat blijkt het gaat allemaaal via de ONS. Wat die twee precies met elkaar te maken hebben weet ik niet. Zij zeggen dat ik gebeld ben en mij toestemming heb gegeven en dat staat op een bandje. Ik wil dat bandje graag horen maar ze gaan me al twee weken terugbellen en hoor maar nix. In hun algemene voorwaarden staat dat het schriftelijk wordt vastgelegd maar dat is niet gebeurd.

Nou krijg ik van delta comfort een boete omdat ik mijn contract heb opgezegd, maar ik heb dat niet gedaan. Kan ik die boete doorsturen??????

Ik heb me terug aangemeld bij delta comfort en die maand electriciteit en gas ben ik verplicht om dat te betalen aan de NEM als het mij fout niet is?????

Ik heb ook een brief geschreven naar de NEM per normale en per aangetekende post (om zeker van te zijn dat ze die brief krijgen) dat ze gelijk alles moeten terugdraaien, krijg ik een brief dat ik daar een contract heb van een jaar. Ze praten dan over een afkoelingsperiode en die is al voorbij. Als ik nou mijn "contract" daar stop zet krijg ik daar waarschijnlijk ook en boete over.

Het is een heel gedoe en ben het zat aan het worden. Wie kan mij een tip geven hoe ik dit het beste kan oplossen.

alvast bedankt

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: wie weet een oplossing

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als u niets getekend of toegezegd hebt per telefoon, brief of wat dan ook. POOT STIJF HOUDEN EN BLIJVEN HOUDEN. Geef die maatschappijen eventueel per brief dit ook door dat :

U niet van energie leverancier bent geswitched
U dus niet schuldig hieraan bent.
Kosten hiervoor ze ook maar bij elkaar moeten verekenen.
Vraag om bewijzen, en als deze niet komen u de rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet.

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: wie weet een oplossing

Ongelezen bericht door harry77 »

Oplossing is die Brinkhorst een paar *&%%&^& geven, de ...

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: wie weet een oplossing

Ongelezen bericht door flappie »

bovendien is de N E M (nederlandse energie maatschappij) bezig met een vergunningaanvraag voor leveren van energie zie www.dte.nl

paulvdmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:56

Re: wie weet een oplossing

Ongelezen bericht door paulvdmeer »

Vanmiddag stonden er 3 heren van NEM voor mijn deur, ze vertelden mijn vriendin dat ze in opdracht van Eneco een nieuwe meter moesten aansluiten. Nadat ze een papier getekend had bleek dat we een contract hebben voor de levering van onze energie door die lui...hoogst misleidend.

Gelukkig staat het contract op mijn naam, met haar handtekening :twisted: Ik zal ze krijgen...

Voor zover nodig: Je eigen energiebedrijf komt niet onaangekondigd aan de deur om meters te vervangen!!!

Har

Re: wie weet een oplossing

Ongelezen bericht door Har »

Nem staat voor meer deuren met die truc .

Een handtekening van het thuisfront is vlg mij een juridische handtekening.

Wie hier iemand het fijne van??

Je kunt beter nergens voor tekenen. :D

Gesloten