LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AKBank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
slingshot
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005 16:09

AKBank

Ongelezen bericht door slingshot »

Ik overweeg om een internet spaarrekening te openen bij de AKBank.

Over de bank heb ik een paar vragen:
- Heeft iemand ervaring met deze bank?
- Zijn ze aangesloten bij het fonds dat ervoor zorgt dat als de bank failliet gaat je dan je saldo uitgekeerd krijgt?

Alvast bedankt voor de reacties !

Peter Lubbers
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mar 2008 11:23

Re: AKBank

Ongelezen bericht door Peter Lubbers »

Of een bank onder het depositogarantiestelsel valt en een vergunning heeft van De Nederlandsche Bank (DNB) kun je zien op de website van DNB en wel www.dnb.nl. Je kunt ook bellen met de informatiedesk van de DNB 0800-0201068.
Als de bank onder de garantieregeling valt krijg je ingeval van faillissement van de bank per rekeninghouder maximaal eur 20.000 terug van de DNB en 90% van de volgende eur 20.000. Twijfel je dus aan de betrouwbaarheid van een bank dan is het verstandig om niet meer dan eur 40.000 op een rekening bij die bank te plaatsen.
Op de site van de AFM (Autoriteit Financiële markten) www.afm.nl staat een lijst van bedrijven waar je geen zaken mee moet doen. Die lijst is de zogenaamde waarschuwingslijst.

slingshot
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 aug 2005 16:09

Re: AKBank

Ongelezen bericht door slingshot »

Bedankt voor de reactie, daar kan ik wel wat mee !

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: AKBank

Ongelezen bericht door old no.7 »

Ik heb pas een Internet Spaarrekening bij AKBank geopend en alles ziet er goed uit. Reken wel even op een paar weken voordat je alle spullen in huis hebt om daadwerkelijk van je rekening gebruik te maken.

Geld wat ik overmaak naar de spaarrekening is snel zichtbaar via internet. Je krijgt ook nog papieren afschriften maar die heb ik nog niet ontvangen.

Verder sluit ik me aan bij de bijdrage van Peter Lubbers.

Succes met het aanvragen !

berna_830
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mar 2004 20:51

Re: AKBank

Ongelezen bericht door berna_830 »

AK BANK is een van de grootste banken in Turkije, ik heb zelf een rekening geopend toen ik in Turkije was, heb toen ook gelijk internet bankieren gevraagd, die kreeg ik binnen 2 dagen alles was goed geregeld. Toen in Nederland kwam kon ik hier al mijn rekeningen cheken, ik kan vanuit hier gewoon geld overmaken op de Akbank rekening, ik vind dat Akbank goede service heeft en betrouwbaar is, ik loop al jaren mee. Ik heb gewoon een spaarrekening waar ik meer rente over kreeg, zo kon ik dat ook via internet bankieren cheken hoeveel er elke maard bij komt. Ik heb gekozen voor maankelijkse rente. leuke spaarcentejes voor de volgende vakantie dus.,,

Groeten
Berna,

spaarzwijn
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2008 13:04

Re: AKBank

Ongelezen bericht door spaarzwijn »

Wat zijn de ervaringen met TAN-codes bij dit soort banken? Het lijkt mij erg onhandig... Of zit ik ernaast?

Heb je bij de AKBank ook een eigen rechtstreeks nummer waarop je kunt storten, of werken ze met een tussenrekening?

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: AKBank

Ongelezen bericht door harry77 »

Wat zijn de ervaringen met TAN-codes bij dit soort banken?

Dat gaat PRIMA en SNEL Spaarzwijn. AK-bank is een PRIMA bank. Geen gezeur en alles is goed gedaan. Hooge RENTE, enz.,................ Nogmaals: een PRIMA bank.

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: AKBank

Ongelezen bericht door harry77 »

Heb je bij de AKBank ook een eigen rechtstreeks nummer waarop je kunt storten,

JA.........................

Gesloten