Vaste telefoon doet het niet na overstap

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Okergeel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2024 21:37

Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door Okergeel »

Sinds ruim een maand ben ik overgestapt van KPN naar Budget Energie. Sindsdien doet mijn vaste telefoon het niet. Kennelijk krijgen ze het ook niet aan de praat. Ik krijg alleen maar te horen dat ze er druk mee bezig zijn en dat er een taak is aangemaakt. Geen idee of ze dit ooit krijgen opgelost. Ondertussen betaal ik er wel voor en heb ik een 2-jarig contract. Helemaal zuur is dat ik mantelzorger ben en mijn ouders niet kan bereiken.
Ik weet dat er meer mensen zijn met dit probleem dat de vaste telefoon het tijden niet doet na de overstap. Weet iemand waaraan dit ligt? Is er een oplossing?
Ik heb de provider al een handleiding van het modem gestuurd waarin uitgelegd wordt hoe ze dit moeten instellen, maar daar kunnen ze niks mee, zeggen ze. Help?

Methusalah
Berichten: 1214
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dit is koffiedik kijken. Als ze er mee bezig zijn, dan zijn ze er mee bezig.

En nee, het is niet zo simpel als even de handleiding lezen.

Maar je hebt geen smartphone? Lijkt mij dat je als mantelzorger ook bereikbaar wil zijn als je niet thuis bent.

Of was dat gewoon een slecht argument van je zodat we medelijden krijgen?

Speedy123
Berichten: 1356
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Okergeel schreef:
16 mei 2024 21:45
Helemaal zuur is dat ik mantelzorger ben en mijn ouders niet kan bereiken.
Als de telefonie zo belangrijk voor u is, dan begrijp ik de overstap van het betrouwbare KPN naar het low budget huis de Nutsgroep.nl eerlijk gezegd niet.

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Controleer of alles juist aangesloten is. Indien mogelijk, leen een huistelefoon om die aan te sluiten, zodat u zeker weet dat uw eigen telefoon niet kapot is.


Op https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/k ... -suggestie staat een officiële klachtenformulier. Mijn advies is om deze in te vullen en te versturen.

Mocht dit geen resultaat geven neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. U kunt hier eisen dat uw huistelefoon gaat doen, vergoeding voor de periode dat het niet gedaan heeft of een ontbinding van uw overeenkomst.

Ron5300
Berichten: 306
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Als u de overstapservice van budgetthuis heeft gebruikt en ook voor vast telefoonnummer behoud heeft gekozen dan is het aan KPN om het telefoonnummer op de dag van overstap vrij te geven maar dat kan alleen als u van de overstapservice gebruik heeft gemaakt.
Regelt u de overstap zelf dan kan het vrijgeven van het telefoonnummer langer duren maar voor zover ik weet krijgt u van budgetthuis een tijdelijk telefoonnummer waar op u toch bereikbaar bent.

Dagkoers
Berichten: 612
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Is het niet een idee, om die huistelefoon eruit te doen?

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door alfatrion »

Okergeel schreef:
16 mei 2024 21:45
Ondertussen betaal ik er wel voor en heb ik een 2-jarig contract.
Ik zou daar onmiddelijk (deels) mee stoppen. Niet leveren = niet betalen. Storneren als dat kan. Als een deel van de overeenkomst wordt nagekomen, dan moet je voor een evenredig deel betalen. Verder kun je een ingebrekestelling sturen met de aankondiging dat je de overeenkomst ontbinden is als het probleem over twee weken niet verholpen is.

eagle3824
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Ron5300 schreef:
18 mei 2024 09:50
Als u de overstapservice van budgetthuis heeft gebruikt en ook voor vast telefoonnummer behoud heeft gekozen dan is het aan KPN om het telefoonnummer op de dag van overstap vrij te geven maar dat kan alleen als u van de overstapservice gebruik heeft gemaakt.
Dit is niet juist. Ook zonder overstapservice dient een provider mee te werken aan een porteringsverzoeken zal het nummer op de gewenste datum vrijgegeven worden. Dit mag alleen geweigerd worden als er sprake is van een nog lopend contract of betalingsachterstand. Maar als dat het geval is zou dat bij Budget bekend moeten zijn.

Wat er hier fout gaat is op basis van de info van TS niet te zeggen.
Het kan zijn dat de portering niet goed door loopt. Dit kan zowel bij KPN op bij Budget zitten. Dit zal Budget moeten oplossen.
Als de portering wel goed is gegaan dan kan er een technisch probleem bij Budget zijn. Ook dit zal Budget moeten oplossen.
Soms helpt het om het modem te resetten naar fabrieksinstellingen.
Of het nummer geporteerd is naar Budget kan je checken op de website van de ACM.
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
Als je daar bij zoekterm je eigen nummer opgeeft kan je zien bij welke provider het nummer nu is.
Heeft Budget een reden gegeven waarom het nog niet werkt?

pieter114
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door pieter114 »

Overstappen met nummerbehoud is al zo oud als Methuzalem. Dit zijn inmiddels standaardprocessen.
Het niet voor elkaar krijgen is lariekoek. Niet langer betalen! En vergoeding eisen voor de tijd dat het niet beschikbaar is.

Plaats reactie