LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] *^*&%&*%$ SNS Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

*^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door Tony S »

Het is overigens niet alleen de SNS die zich hier schuldig aanmaakt.
Situatie: Aflossingsvrije hypotheek, looptijd 5 jaar met variabele rente tot max 4.7 % binnen die 5 jaar. Rente in het afgelopen jaar is verhoogd met ruim een procent tot nu 4.3 %. (laatste verhoging vandaag aangekondigd terwijl ING hyporente vorige week nog heeft verlaagd?) Daarnaast heb ik een internetspaarrekening met een aanzienlijk saldo die al sinds een jaar vast zit op 2.6 %. DIT IS GELEGALISEERDE DIEFSTAL! Klagen helpt niet, ben nu bezig om spaartegoeden bij andere banken met een hogere opbrengst onder te brengen.

Zo, dat moest ik even kwijt :twisted:
Witte boorden criminelen. :(

MAXIEM

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag TonyS,
ben nu bezig om spaartegoeden bij andere banken met een hogere opbrengst onder te brengen.
Kun jij hier even aangeven welke banken je in gedachten hebt met een hogere opbrengst???

Met dank en vriendelijke groet, Paula.

Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door Tony S »

Heb internet spaarrekening bij DSB aangevraagd. De rente is 2 weken geleden opgetrokken tot 3,3 %. Overweeg om ook nog een rekening bij Argenta tegen 3,2 % te openen. Ik wil niet meer dan 40.000 euro (garantie regeling Nederlandse Bank) bij één bank onder brengen.

De gezamenlijke NL commerciele banken hebben de spaarders inmiddels al ruim 800 miljoen euro door de neus geboord met deze praktijken las ik laatst ergens... :evil:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door Walter van V »

variabele rente tot max 4.7 % binnen die 5 jaar. Rente in het afgelopen jaar is verhoogd met ruim een procent tot nu 4.3 %.
even de voorwaarden lezen, hierin zal staan dat de rente gekoppeld is aan de euribor, met een opslagpercentage.

idd is de euribor afgelopen jaar gestegen, uw variabele rente stijgt dus mee.

spaarrekenigrente is neit per se gekoppeld aan de euribor.. daardoor kon het voorkomen dat u een jaar geleden dezelfde spaarrente kon krijgen (onder bepaalde voorwaarden en bij bepaalde spaarsaldi) als dat u aan variabele rente betaalde.

Als u het niet eens bent met de voorwaarden bent u uiteraard vrij om de hypotheek alders af te sluiten... overigens zal elke bank de euribor hanteren voor de variabele rentebepaling, lijkt mij.

ook kunt u overwegen voor lange tijd vast te zetten, weliswaar tegen hoger tarief, maar dan wel zekerheid.

Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door Tony S »

even de voorwaarden lezen, hierin zal staan dat de rente gekoppeld is aan de euribor, met een opslagpercentage.
Deze constatering is totaal irrelevant mbt de door mij aan de kaak gestelde praktijken. Het zijn de "kleine lettertjes" de goed verborgen "regeltjes" die dit soort instituten collectief in staat stellen zich op een immorele manier over de rug van de burger te verrijken. Ik begrijp ook totaal niet waarom u meent zich hier als advocaat van de duivel te moeten opwerpen ipv een zinnige bijdrage te leveren aan een onderwerp dat gaat over rechtvaardige behandeling van consumenten.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dus omdat de banken en de mensen die er moeten werken ook wat moeten verdienen en het je geheel vrij staat om welke bank dan ook te nemen, worden wij allemaal bedrogen en genept?

Ik zit al jaren bij de ABN AMRO en ik voel me absoluut niet genept. Beetje paranoia misschien?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

De gezamenlijke NL commerciele banken hebben de spaarders inmiddels al ruim 800 miljoen euro door de neus geboord
Dat "door de neus geboord" klinkt wel negatief en klopt niet. Spaarders nemen zelf genoegen met een lagere rente. Niet achteraf klagen dan.
Ik zit al jaren bij de ABN AMRO en ik voel me absoluut niet genept.
Je gaat me toch niet vertellen dat je tevreden bent met hun spaarrente?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ehm ja dat ga ik dus wel :D

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Dat mag, als jij het leuk vindt om genaaid te worden is dat je goed recht. Ik hou echter teveel van geld om het zomaar door de plee te spoelen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door G7 »

Ook nu ben ik het toch weer eens met Karr-2. Ik zal mijn geld echt, al was het maar uit principe niet, bij de DSB bank deponeren. En de Argenta bank komt mij niet bekend voor, dus die valt ook af! Zag met googlen, dat het een Belgische bank is en dat doet mij toch altijd denken aan de Dexiabank. Zal er wel niets mee te maken hebben, maar toch!

Nee ik heb het ook, dan maar tegen wat minder rente, veilig weggezet bij de Rabo en dat bevalt me goed!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

dan maar tegen wat minder rente, veilig weggezet bij de Rabo
Banken die rente achterhouden zijn voor mij de echte oplichters. Wat dat betreft word ik door DSB en Argenta een stuk eerlijker behandeld.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja dat hebben meer mensen gezegd, totdat bleek dat de centen verdwenen waren en ze met een dikke schuld achterbleven.

Nee ik sluit me bij G7 aan deze keer, dan maar iets minder rente, maar dan weet ik zeker dat het veilig is en dat ik mijn geld terug krijg als ik het nodig heb.

Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door Tony S »

Tsja dat hebben meer mensen gezegd, totdat bleek dat de centen verdwenen waren en ze met een dikke schuld achterbleven.
Als je niet begrijpt waar het over gaat, reageer dan niet, de crux van het ondewerp wordt zo de nek omgedraaid.
We hebben het hier over door de Nederlandse Bank toegelaten banken die onder hun toezicht staan en derhalve vallen de rekeninghouders onder de collectieve garantieregeling. Dwz: tegoeden zijn gegarandeerd door de Nederlandse Bank tot 20.000 euro per rekeninghouder of 40.000 euro in geval van partners met een en/of rekening. Het gaat dus over rekeningen (spaar of courant) en aandelen die in bewaring (depot) aan de bank zijn gegeven. Alle beleggingsconstructies, van wat voor mooie namen ze ook zijn voorzien zoals bv spaarbeleg, vallen buiten de collectieve garantieregeling.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door karr-2 »

Precies en dat is exact waar ik het over heb. Dus als u zegt "Als je niet begrijpt waar het over gaat, reageer dan niet" hoop ik van harte dat u uw eigen woorden ter harte neemt.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door ?? »

Tony S kan er volgens mij niet helemaal tegen dat mensen het niet met hem eens zijn... Altijd grappig om te zien op dit forum. Een 'zielige' consument heeft een 'schandaal' gevonden en wil dan geen tegenspraak. Het is immers een schandaal! Yeah, sure.

Overigens wisselen rentepercentages altijd, al naar gelang wat je doet. Ze fluctueren ook regelmatig onafhankelijk van elkaar. Heeft niets te maken met 'diefstal' of al die andere onzin die je uitkraamt, maar met financiële zaken die jouw petje ver te boven gaan.

Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door Tony S »

Ga alsjeblieft hier weg en je eigen draadje starten ofzo.
Kun je net zoveel onzin uitkramen als je zelf wilt.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door karr-2 »

?? Jehebt volledig gelijk. Zoals velen hier zoekt Tony bevestiging voor zijn zogenaamde complot. Als hij dat dan niet krijgt ontaard het al snel in schelden en vloeken en is iedereen fout behalve hijzelf.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste karr-2, jij begrijpt echt iets niet. Hoe kan ik nu door bij DSB te sparen met een dikke schuld blijven zitten?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door Laurent »

wederom een DSB complot ???? Scheringa lacht zich dubbel met z,n van Gaal, de hoogste rentetrekker van Nederland

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: *^*&%&*%$ SNS Bank

Ongelezen bericht door karr-2 »

@SJZ

Wacht rustig af, je zult het vanzelf zien. Er zijn al zoveel mensen bedrogen door DSB en alles wat daarbij hoort, dat ik er van overtuigd ben dat dat ook hier zal gebeuren.

Gesloten