LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woekerpolis belangen organisatie

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
jovamu
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 21:45

woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door jovamu »

Moet je je registreren bij een van de belangen organisaties voor woeker polis om in aanmerking te komen voor een schade vergoeding. Of geldt dat als er een overeekomst is met de verzekeraar, dat alle gedupeerden een schadvergoeding krijgen ongeacht of je wel of niet geregistreerd bent bij een belangen organisatie.?

Ik neem wel aan dat ik een stuitingsbrief moet sturen, indien ik het vermoeden heb met een woekerpolis opgescheept te zitten

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door peewee »

Jovanmu,
Gedupeerden ''krijgen'' geen schadevergoeding uitgekeerd. Er is alleen een voorstel dat alleen geldt voor Delta Lloyd gedupeerden. In dit voorstel wordt aan het eind van de looptijd de te veel berekende kosten herberekend door iets lagere kosten, met terugwerkende kracht. Dit leidt er toe dat de einduitkering of expiratiekapitaal enkele honderden euro hoger wordt dan zonder deze herberekening.

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door vervelende »

Onzin Peewee,

Het gemiddelde ligt veel hoger, zeker voor de mensen met aanzienlijke belangen.

Voor de mensen die weinig inleggen, 15 euro per maand geldt inderdaad dat zij niet 1000den euros erbij krijgen aan het einde van de looptijd.

Het is wel zo dat bij Delta Lloyd veel minder ernstige gevallen zijn, zoals bij andere verzekeraars als Fortis e.d.

Joost Adviseur
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 sep 2008 20:38

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door Joost Adviseur »

Ik moet zeggen dat de regeling die door Delta Lloyd getroffen is maar 1 winnaar heeft, en dat is Delta Lloyd! De belangen organisaties hebben zich helaas laten afschepen met een zgn. kat in de zak.

Maar om op je beginvraag terug te komen, het is niet nodig, om voor een eventueele schadevergoeding in aanmerking te komen om lid te zijn van 1 van de stichtingen, een evt. rechterlijke uitspraak geld voor alle houders van een soortgelijke polis.

Echter krijgen de belangenorganisatie ook nog eens een buiten proportionele vergoeding voor een in en in slechte regeling die getroffen is met Delta Lloyd.

fightTheMob
Berichten: 82
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:37

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door fightTheMob »

Het zou mij echt verbazen als hiermee akkoord zou worden gegaan. Het heeft voor mij meer iets weg van een onderonsje tussen belanghebbenden. En het lijkt erop dat het belang van de stichtingen bijna 180 graden is gedraaid...

Er schijnt ook een stichting http://www.loterijverlies.nl/ te zijn. Lucratieve business lijkt het... Ik heb vooralsnog even mijn vertrouwen in beide stichtingen verloren.

Joost Adviseur
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 sep 2008 20:38

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door Joost Adviseur »

Een stichting voor dit soort zaken heeft maar 1 doelstelling, hetzelf verrijken van de stichting. Een stichting mag geen winst maken maar mag de bestuurders wel behoorlijke vergoedingen uitbetalen!

Even een voorbeeldje van een advocaat waar ze het over hebben gehad, neem een advocaat voor 1.000.000 dat zou betekenen dat die advocaat tegen een maximaal uurtarief van 600 het 1666,66 uren is bezig geweest hiermee! Hij zou dus fulltime 41,66 weken hiermee bezig zijn geweest! Volgens mij is de eerst uitzending van Woekerpolis geweest van Radar medio maart april. We zijn inmiddels zo'n 20 weken verder!

Dus zou betekenen dat ze dus 2 van die dure jongens aan het werk hebben gehad, die er een voor de consument een baggerovereenkomst hebben uitgesleept.

Zoals eerder vermeld lachen er nu 5! Delta Lloyd en de 4 advocaten van de beide stichtingen, voor de aangeslotenen bij deze stichtingen is het alleen maar huilen geblazen!!!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door peewee »

Het zou mij niet verbazen als hier mee akkoord wordt gegaan
Mij ook niet, maar dat heeft niet zozeer te maken met het belabberde onderhandelingsresultaat dat de stichtingen behaalden, maar eerder met het verbijsterende gebrek aan interesse onder polisbezitters. Laten we wel wezen, op dit deel van de website van Tros Radar spoken meestel maar een stuk of twintig diehards ronds. 90% van de Delta Lloyd polisbezitters weet dit forum niet te vinden en begint pas te vloeken wanneer hij/zij over tien of vijftien jaar de eindafrekening van zijn beleggingspolis ontvangt. Het is niet anders. Ik durf er 100 euro onder te verwedden dat de stichting ten tijde van het akkoord nog geen 5.000 van de 300.000 Delta Lloy polisbezitters onder haar donateurs telde. Over representativiteit gesproken !


Vindt er overigens notarieel toezicht plaats op de stemprocedure die de Stichtingen gaan houden? Zo niet, dan kan de uitslag ook nog gefingeerd worden.

Joost Adviseur
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 sep 2008 20:38

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door Joost Adviseur »

Helemaal mee eens!

fightTheMob
Berichten: 82
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:37

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door fightTheMob »

En dan wordt dit forum ook nog eens bemand met 50% 'voorstanders' van die oplichterij, die zich in de meest lachwekkende bochten wringen om de maffiapraktijken van de banken en verzekeraars goed te praten.

En zo vrees ik dat de consument een roepende in de woestijn blijft, die met een hou-je-smoel-fooi wordt opgescheept. Het gestolen geld komt niet meer terug of verdwijnt in de zakken van advocaten.

Misdaad loont helaas...

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door Elias »

Het is dan ook niet vreemd dat bijv. de Consumentenbond wel op de achtergrond deelneemt in een van die zeer twijfelachtige Stichtingen.
Want ze moeten iets voor het oog van hun leden vanwie er ongetwijfeld velen slachtoffer zijn. Maar als je naar het bestuur van die bond kijkt, dan vindt je daar weer de "vriendjes" of te nauw betrokkenen bij de boosdoeners in de affaire.

M.a.w. ze wekken bij de start enerzijds vertrouwen op door hun naam er aan te verbinden en voor de Stichting zo veel mogelijk zieltjes binnen te halen.
Anderzijds verdwijnt de CB onmiddellijk naar de achtergrond om zo min mogelijk schade op te lopen bij de praktijken die vervolgens door de Stichting(en) worden uitgehaald om een zo laag mogelijke schade voor de veroorzakers te bewerkstelligen.

In de Dexia-affaire hebben ze veel geleerd; Het is een ordinaire herhaling. Met dat verschil dat CB nu (nog) meer op de achtergrond blijft om haar geveinsde "onafhankelijkheid" en "belangenbehartiging" overeind te houden.
Wat een maffiazooi !

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door B17 »

WoekerpolissenVorige week sloten de twee consumentenstichtingen een akkoord met Delta Lloyd over de woekerpolissen. Als vergoeding heeft een dankbaar Delta Lloyd 950.000 euro per stichting gereserveerd voor de gemaakte kosten.
Collectieve regelingDelta Lloyd is blij met de inspanningen van de stichtingen, die voor hun leden collectieve schikkingen regelen en zo massale rechtszaken van consumenten weten te voorkomen. Delta Lloyd betaalt de stichtingen nu direct ieder 350.000 euro. Gaandeweg de uitvoering van het akkoord volgt nog eens 6 ton aan kostenvergoeding.
Dexia-aandelenleaseEen fiks aantal van de betrokkenen bij de stichtingen deden het trucje al eens eerder. Zij waren ook al betrokken bij de afhandeling van de Dexia-aandelenlease-affaire.

Wederom geen enkel overleg met de betrokkenen ofwel de gedupeerden van dergelijke produkten, de banken verrijken zich
alleen maar op drastische wijze zie Dexia, nu Delta Lloyd, en wie wordt
er beter van juist de verzekeraar en de mensen die z.g. met het mes
op tafel hebben onderhandeld, good old boys network gaat nooit hard tegen hard maar ongenot van champagneflessen

Krijgen die onderhandels nou nooit een vieze smaak in hun mond,
met dergelijke fobspenen, de markt is inelkaar gelazerd, en de banken
hebben hiervoor hun neus opgehaald, lees de Telegraaf maar vandaag
dit neemt het gewone volk niet. Geen overleg dan ook niet proberen het
dwingend op te leggen want dat gijntje heb je tot schande van iedereen meer geflikt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

b17

Marieke50
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2007 23:11

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door Marieke50 »

Al die berichten.... zucht, word ik ook niet echt wijzer van, heeft iemand een concreet advies? Zover ik kan beoordelen ben ik in het bezit van diverse woekerpolissen en een tussenpersoon die nergens meer op reageert...
ABCspaarplan sinds 1994/ AXA beleggingpolis Leefvrij / een beleggingshypotheek bij Bank Of Scotland ism Goudse "Flexvermogensplan". Wat nu, waar vind ik een standaard klacht- of zoals jullie benoemen sluitbrief?

Ik vind de overzichten die ik ontvang nog steeds onduidelijk en schrik van de bedragen die daarin genoemd worden, ik dacht de studie voor mijn kids straks te kunnen betalen van de ABC-spaarplannen, wat een deceptie!

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: woekerpolis belangen organisatie

Ongelezen bericht door wevera »

Via www.verliespolis.nl kun je een stuitingsbrief down-loaden, ondertekenen en opsturen (aangetekend met handtekening retour) naar de verzekeraar. Dit kan zonder je aan te sluiten bij de stichting verliespolis.

Via www.woekerpolisclaim.nl kun je een stuitings-klachtbrief down-loaden, opslaan, evt. aanpassen aan de eigen situatie, ondertekenen en opsturen (aangetekend met handtekening retour) naar de verzekeraar. Deze klacht-stuitingsbrief is echter pas te krijgen als je je aansluit bij de stichting woekerpolisclaim en € 29.50 heb betaald.

Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever

Gesloten