LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tekenen en anders ... heb je zelf ontslag genomen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
lief123
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 14:42

Tekenen en anders ... heb je zelf ontslag genomen

Ongelezen bericht door lief123 »

Vrijdagmiddag jl. belt mijn man mij op met de mededeling dat hem om 13.15 door zijn werkgever is verzocht om om 16.00 op de werkplaats te komen. Zijn contract en samen met hem dat van de overige 4 medewerkers wordt met onmiddelijke ingang ontbonden!!!! Zij kunnen maandag via de AB service verder bij hem werken. Ik bel hierop de FNV. Betreffende adviseur geeft direkt al aan dat dit niet kan maar geeft het advies om wel naar de werkplaats te gaan, het verhaal aan te horen en direkt aan te geven hier niet akkoord mee te gaan. Mijn man en zijn collega's krijgen om 16.. uur van iemand van de AB service een soort van adviesgesprekje. Er verandert niets als blijft zoals het was alleen nu bij de AB service. Mijn man krijgt niets op papier mee alleen wel de mededeling dat zij eerdaags even een afspraak met de AB service moeten maken.???????
Er staat niets op papier, er is officieel geen ontslag aangezegd wel!!!!! wanneer je niet hierin mee gaat neem je automatisch zelf ontslag!!!!!!!!!!
En nu????

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Tekenen en anders ... heb je zelf ontslag genomen

Ongelezen bericht door Janneke52 »

WEER de FNV bellen, die weten er meer van dan wij.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Tekenen en anders ... heb je zelf ontslag genomen

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

dat kan niet (dat mag niet bedoel ik dus) Als zij hem willen ontslaan zullen ze dat moeten doen, gewoon iemand laten tekenen dat hij zelf ontslag neemt mag niet. Niets tekenen dus, elk formulier gewoon mee naar huis nemen, en dan via de vakbond dat formulier laten bekijken. Als ze zeggen dat er nu getekend moet worden is dat onzin, er is altijd bedenk tijd en je hebt altijd recht op een derde te consulteren.

sterkte

Trudy

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tekenen en anders ... heb je zelf ontslag genomen

Ongelezen bericht door kweenie »

Bovendien zal het bijna altijd zijn dat je er wél op achteruit gaat, al is het maar omdat je bij een eventueel ontslag in de toekomst minder jaar gewerkt hebt bij AB dan in totaal bij het bedrijf. De ontslagvergoeding kan dan dus ook gebaseerd zijn op alleen de AB-tijd en niet op je totale werktijd, wat heel wat maandsalarissen aan ontslagvergoeding kan schelen.

Gesloten