LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
vissen2004
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:31

DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door vissen2004 »

Afgelopen donderdag een bestelling geplaatst bij V&D, netjes met i-DEAL betaald, ik krijg ook een bevestiging dat mijn pakketje vrijdags bezorgd zal worden door DHL. Nou komt het mooiste van het verhaal ik ben vrijdag de hele dag thuis geweest maar geen pakketje maar krijg einde van de dag wel een berichtje dat ik om 12.15 niet thuis was!!!, grote onzin want ik was wel thuis! Meteen een berichtje gestuurd dat dit natuurlijk niet klopte waar ik een pittig mailtje op terug krijg dat men zo niet met mij wenst te communiceren en dat het een welles nietes spelletje is! Nou nog mooier zaterdag zou het pakketje opnieuw aangeboden worden en je kan het bijna al raden weer hetzelfde verhaal , krijg einde van de dag precies hetzelfde mailtje maar nu met de mededeling dat ik zaterdag niet thuis was om 13.00 !!! en ook dit keer was ik gewoon thuis. Inmiddels ben ik een hoop geld kwijt aan het bellen met V & D en DHL maar ik kom geen steek verder, V&D biedt alleen maar excuus en geeft me een kortingsbon om mij zo de volgende keer weer te laten bestellen nou mooi niet ! Vandaag werken ze niet bij DHL en morgen ja morgen is het maar weer de vraag of ik mijn pakketje krijg aangeboden!

Vissen.

Pikoe
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:26

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door Pikoe »

Wat wil je dan dat de V&D doet? Zij kunnen hier toch verder vrij weinig aan doen?

Volgens mij vinden ze het helemaal niet 'prima' anders hadden ze je geen excuses aangeboden en een tegoedbon gegeven. Misschien is het slim om het adres even te checken.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Inderdaad, controleer even of het adres wel helemaal klopt.
En of je deurbel wel werkt :)

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door BartSBB »

vissen2004 schreef:Afgelopen donderdag een bestelling geplaatst bij V&D, netjes met i-DEAL betaald, ik krijg ook een bevestiging dat mijn pakketje vrijdags bezorgd zal worden door DHL. Nou komt het mooiste van het verhaal ik ben vrijdag de hele dag thuis geweest maar geen pakketje maar krijg einde van de dag wel een berichtje dat ik om 12.15 niet thuis was!!!, grote onzin want ik was wel thuis! Meteen een berichtje gestuurd dat dit natuurlijk niet klopte waar ik een pittig mailtje op terug krijg dat men zo niet met mij wenst te communiceren en dat het een welles nietes spelletje is! Nou nog mooier zaterdag zou het pakketje opnieuw aangeboden worden en je kan het bijna al raden weer hetzelfde verhaal , krijg einde van de dag precies hetzelfde mailtje maar nu met de mededeling dat ik zaterdag niet thuis was om 13.00 !!! en ook dit keer was ik gewoon thuis. Inmiddels ben ik een hoop geld kwijt aan het bellen met V & D en DHL maar ik kom geen steek verder, V&D biedt alleen maar excuus en geeft me een kortingsbon om mij zo de volgende keer weer te laten bestellen nou mooi niet ! Vandaag werken ze niet bij DHL en morgen ja morgen is het maar weer de vraag of ik mijn pakketje krijg aangeboden!

Vissen.
Ik heb zo het idee dat jouw bericht richting DHL wellicht iets aan de asociale kant was.. DHL zegt echt niet zomaar dat ze zo niet met jou willen communiceren.

Verder zou ik inderdaad ook nog maar eens het adres checken. Woon je toevallig op een moeilijk te bereiken / aparte plaats? Ik weet uit ervaring dat men mijn adres vaak ook niet kan vinden door de ligging van de straat e.d. en dat ze daardoor ook wel eens op een verkeerde plek stonden aan te bellen. (klinkt misschien raar, maar het gebeurt echt)..

De reactie van de V&D vind ik overigens uitzonderlijk netjes!

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door tiepmiep »

De V&D heeft hier niets verkeerd gedaan!! :|

mariskadev
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 11:20

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door mariskadev »

Bekende werkwijze van DHL. Ik heb het gehad dat ik thuis was, ze door de straat zag rijden en een niet thuis bericht kreeg! Terwijl de wagen niet tot stilstand kwam! Ze zijn te beroerd om een klein stukje te lopen. De volgende dag wel het pakketje gehad, foto's gemaakt hoe het pakket aankwam en opgestuurd naar de verzender. Deze hebben besloten om in het vervolg met Tnt te gaan verzenden. Niet dat dat alles is, maar dat hoort thuis in een ander topic :D

vissen2004
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:31

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door vissen2004 »

Ik heb het adres gecontroleerd en dat klopt gewoon ook woon ik niet afgelegen oid. Waar het mij omgaat is het simpele feit dat DHL gewoon liegt als ik tot 2 maal toe gewoon thuis was en zij beweren van niet dat vind ik dat echt ronduit schandalig dat kun je toch niet maken? Als ik verzendkosten betaal als consument dan wil ik graag weten wat er met mijn pakketje gebeurd en waar het is en waneer ik het kan ontvangen. Je lost als V&D het probleem niet op door een klant een kadobon van 5 euro te geven beter doe je eraan om DHL eens aan de tand te voelen en het op te lossen met je klant door mij aan te geven wanneer ik WEL mijn pakketje kan ontvangen. Als ik de reactie lees van mariskadev dan zegt dat meer dan genoeg over DHL.

Pikoe
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:26

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door Pikoe »

Je betaald voor een verzending met DHL, dat geeft de v&d ook aan. Dat dat verkeerd gaat is echt niet hen schuld. Als dit vaker voorkomt zullen ze heus overstappen, daarom is het ook slim om het te melden. Maar de V&D heeft dit tot nu toe echt beter afgehandeld dan je van een shop zou moeten verwachten.

vissen2004
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:31

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door vissen2004 »

Dat is jouw mening dat ze het goed opgelost hebben die van mij zeer zeker niet nog steeds heb ik geen pakketje en geen reacties mogen ontvangen .

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door BartSBB »

Je moet wel begrijpen dat de V&D echt niet zomaar gaat overstappen op een andere maatschappij als ze 1 klacht binnenkrijgen. Het feit dat ze jou een cadeaubon aanbieden is erg mooi van ze, dat zullen niet veel bedrijven zomaar doen. Als ze meerdere klachten krijgen over DHL, dan zullen ze waarschijnlijk wel gaan overstappen. Verreweg de meeste gevallen waarbij ze iets via DHL verzenden zullen naar wens verlopen, anders hadden ze het contact met DHL al lang opgezegd. Ik vind niet dat je de V&D hierin iets kunt kwalijk nemen.

vissen2004
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:31

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door vissen2004 »

Ook V&D is verantwoordelijk voor het bezorgen van het pakketje natuurlijk daar mag ik als consument toch wel van uitgaan, feit blijft nog steeds dat er iemand is die er voor zal moeten zorgen dat het pakketje gaat aankomen.
Elke klant is er 1 en misschien zijn er wel meer mensen met een soortgelijke ervaring vandaar ook mijn berichtje.

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door Enya84 »

Wat wil je nou eigenlijk? V&D kan er, in mijn ogen, weinig aan doen en heeft excuses aangeboden en je een tegoedbon aangeboden. Beter zou je eens op een normale manier verhaal gaan halen bij DHL. Ik denk idd niet dat ze zomaar zeggen dat ze niet met je wensen te communiceren. Had je misschien een "iets" te grote mond?

vissen2004
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:31

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door vissen2004 »

Als er allerlei aannames gedaan worden heeft het denk ik niet heel veel zin om nog te antwoorden, ik richt me daarop maar op de eerdere reactie die geplaatst is over DHL ik denk dat dat voldoende zegt over hun werkwijze, en ja ik ben alleen maar aan het bellen mailen maar goed als je daar geen normaal antwoord op krijgt ben je snel klaar toch? Als men beloofd terug te bellen een reactie te geven en vervolgens hoor je niks begint mij de moed een beetje in de schoenen te zakken. Is het de bedoeling dat ik een discussie nu aan ga en mijzelf zou moeten gaan verdedigen over het feit dat ik een grote mond gehad zou hebben een beetje een te grote aanname dacht ik zo en als je iemand niet van normaal advies kan voorzien en alleen maar de aanval inzet is het denk ik beter dat je niet reageert het lijkt mij dat een zinvolle tip beter op zijn plaats is!

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Wij maken regelmatig gebruik van DHL en hebben er eigenlijk nooit problemen mee.
Maar vraag me wel af wat je nu echt verwacht van V&D in deze?
Dat ze het pakketje terughalen bij DHL en het zelf komen brengen?
En als het elke keer fout gaat zou ik toch alles nog goed checken.
Je hebt geen huisnummer met een toevoeging zoals 1-3 of iets dergelijks?
DHL heeft er niks aan om elke keer niet af te leveren, krijgen maar voor 1 keer betaald. Dus kan me niet voorstellen dat het onwil is.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

vinyljunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 dec 2009 11:49

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door vinyljunk »

Is het niet zo dat de bezorger wordt betaald per afgeleverd pakket?

TS "is veel geld kwijt aan telefoonkosten"
Dit soort teksten als men 2,3 telefoontjes gepleegd heeft, daar wordt ik zo moe van.

vissen2004
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:31

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door vissen2004 »

Inmiddels heb ik eindelijk mijn pakket ontvangen , ik heb nog gebeld met DHL en het blijkt dat er tot 2 keer toe gewoon geen bezorger aan de deur is geweest normaal krijg je dan ook een briefje in de bus maar deze heb ik ook nooit ontvangen, de medewerkster aan de lijn gaf wel aan dat de info die via track en trace gegeven wordt ( dat ik dus niet thuis was volgens hun ) nooit klopt ja is mijn vraag dan waarom vermeld je dan zoiets? Ze starten een onderzoek in en ik krijg daarover nog bericht overigens is er wel excuus gemaakt over de lompe manier van communiceren door DHL dus daar ben ik wel blij mee. Ik kwam op een site klachtenoplossing.nl als je daar bij zoeken DHL intoetst kom je zoveel dezelfde berichten tegen ,DHL zegt langs te komen en komt vervolgens niet en meldt gewoon dat de klant niet thuis was ik begrijp daar werkelijk helemaal niks van .

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door maxx »

Wij hebben al behoorlijk vaak meegemaakt dat mijn klant de gehele dag thuis was, zelfs eenvoudig bereikbare bedrijven met receptie, maar dat we gewoon te horen kregen dat er niemand thuis was, of zelfs nog erger "zending geweigerd".

Of we de even extra willen betalen om het pakket nogmaals aan te bieden. Op de vraag om een kopie van het ''u was niet thuis"briefje krijg je doodleuk van DHL te horen dat die nooit wordt verstrekt aan de afzender. Dat gaat altijd op goed vertrouwen.

Wij betaalden 20% van de zendingen dubbel door dit soort praktijken. Als de chauffeur een dagje naar het strand wil dan parkeert ie langs de ring A10, geeft iedereen op als zijnde niet thuis. DHL krijgt dubbel betaald dus die zulen niet zeuren. Gaat het pakketje de eerste keer dat het wordt ''aangeboden" wel het DHLterrein af? Niemand wil en zal het zeggen bij DHL.

DHL start altijd een onderzoek maar het antwoord is nooit verrassend......eigenlijk ook nooit een antwoord.

MVG

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Roytheslayer schreef:Inderdaad, controleer even of het adres wel helemaal klopt.
En of je deurbel wel werkt :)
Ik woon nu op een adres waar het niet 100% duidelijk is welke straat het nu is. Afhankelijk van welke kant je komt zou je kunnen denken dat je in straat A bent terwijl het eigenlijk nog straat B is. In het beging ging het dus wel vaak fout met bezorgers.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: DHL verteld leugens en V&D vindt het wel prima!

Ongelezen bericht door Inter »

Ook al dat ze niet op een Zaterdag ( doe dit alleen als de verzender extra betaald ) bezorgen bestel ik niets meer bij webwinkels die via DHL bezorgen .
Al staat dit niet altijd bij elke webwinkel vermeld .

Gesloten