LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Mijnheer Revo,

Mijn reakties heb ik te danken aan hoogstaande studies, indien U het toch wil weten! Wat betreft uw laatste opmerking betreffende het handelen: de één is de ander mijnheer Revo!

m.vr.gr.

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste verstandig

Met alle respekt voor het feit dat u niet eindeloos wilt
blijven diskusieren, kunt u mij uitleggen waar voor u de grens overschreden werd m.b.t. onregelmatigheden.
En dan doel ik niet op de gemiddelde dagkoersen waartegen
al dan niet werd verkocht.

Ik probeer nog steeds te geloven dat men de gevolgen van het eigen produkt zwaar heeft onderschat.

Heb ik iets gemist?

groetjes
Revo

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Geachte Heer Zeeuw,
Onder vele verstandige en ernstige mensen, die op deze site komen, bevinden zich ook van dat soort, die deze site misbruiken voor een bezigheids therapie en zeggen daarom in de meeste gevallen weinig zinnigs, maar storende opgepaste "lol".

Overigens, Mijnheer Zeeuw, wat is er verkeerds aan met het emotionele in een betoog? U vindt, dat de discussie zich weer wat begeeft richting een bedenkelijk niveau; is dit niet het gevolg van uw specifiek emotionele zienswijze?
Een repliek is een repliek of het emotioneel is of niet en hiertegenover wordt dan een meer snuggere zinvolle tegenreactie verwacht, zoniet dan komt uw opmerking over emotie té kort veels té kort.
Tenslotte Mijnheer Zeeuw, De harde werkelijkheid én de waarheid vervat niet op het onemotionele vlak, maar juist op het emotionele!!

m.vr.gr.

J.S. Verdoelen

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door J.S. Verdoelen »

Beste Verstandig,

Het geheel objectief overziende vind ik dat u zich ten onrechte afzet tegen de mening van M.Santegoets en PWJ Hoozemans. Het feit dat u nu ook nog tegen Zeeuw tekeer gaat, slaat echt helemaal nergens op. "Open mind for a different view" zou ik zeggen. Of krijg ik nu ook een beurt ?

In eerdere reakties mijnerzijds kunt u lezen dat ik weldegelijk ook één der pechvogels ben en ik vrees met grote (financiële) vreze voor het aflopen van mijn contract over 13 maanden, ik sta momenteel op 6 duizend euro bijbetalen en moet nog 13 maanden 115 euro betalen.

Hetgeen nog steeds niet rechtvaardigt op de zaken vooruit te lopen. Wel zeg ik tegen iedereen : sluit je achter de stichting LeaseVerlies. Als de VEB en de consumentenbond er ook achter zijn gaan staan, is er geen sprake meer van een kansloze missie. We zijn van 1% hoop op een goede afloop, nu gestegen naar 10%. Zo zie ik het, en niet positiever of negatiever.

Met vriendelijke groet,

Jan-Simon.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Geachte Heer Santegoets,
Ik zal proberen in te gaan op uw vraag.
Legio beweert, solide en betrouwbare fondsen, die vanaf dag één aan het werk zullen zijn en derhalve forse lease bedragen waardig. Neem KPN en Aegon, één half jaar,
voordat zij verkocht waren, zaten zij reeds in een permanente duikval tot op heden toe en zullen zeker m.b.t. de abnormale hoogte die zij bereikt hebben, onrendabel blijven voor komende 6 à 10 jaar en steeds een diepere put veroorzaken, die nooit méér goed te maken is en daarom een restschuld!
Dit is misleiding en wanprestatie die tot onregelmatigheid leidt (misbruik van vertrouwen) m.b.t. de afgesloten overeenkomst. Komt de overeenkomst op de helling te liggen, zo ook de verbintenis, d.w.z. alles terugbrengen op de oude situatie, inclusief eventuele recuperaties!
Meen U een duidelijke antwoord te geven: Nog dit voor U,
lees bovenstaande ten overstaan van art 4 v.d. bijz voorwaarden en trek uw conclusie.

m.vr.gr.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Geachte Heer J.S. Verdoelen,
Ik heb kennis genomen van uw reactie en neem de moeite niet om er op in te gaan!
Verder volhard ik in al mijn voorgaande reacties.

M.vr.gr.

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Verstandig

Voor wat betreft KPN en Aegon ben ik het helemaal met u eens. Men heeft deze fondsen in een pakket opgenomen en
dit had nooit mogen gebeuren. Ik ben van mening dat Legio
OOK tot deze konklusie had moeten komen indien er deugdelijk onderzoek naar deze bedrijven was verricht.
Waardering op de beurs,koers/winst verhouding enz.
(KPN was notabene bijna falliet!)

Maar waarom zou Legio de kip met de gouden eieren slachten?
"Onregelmatigheden" doet iets opzettelijks vermoeden.
En als je een dergelijke bron van inkomsten hebt, ben je
wel gek als je dat de "nek om draait"

Dan kom ik toch weer terug op het gebrek aan expertise binnen de Legio-gelederen zelf, waar eenieder van ons de
dupe van dreigt te worden. Legio leefde, voor wat de beurs
betreft, echt in een stemming van "komt het vandaag niet goed, dan zeker morgen wel". En "zolang het maar naamsbekendheid heeft, zal het wel solide zijn".
Immers, als het ooit mis mocht gaan, wie zal dan beweren
dat Ahold, Ing, Aegon, niet solide overkomen.
Deze houding heeft legio en ons de das om gedaan, en dat vertaal ik dan weer naar de zorgplicht.

Misschien dat de stichting uw insteek kiest, wat overigens
voor iedereen natuurlijk beter zou zijn.
Indien dit zo zou zijn is uw oplossing de enige mogelijkheid.

dank voor uw bijdrage
Revo

Ab

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Ab »

Wat een kinderlijk niveau.

Van het gehalte Iwan heeft een fiets.

Geleuter.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Ab,

Kinderlijk niveau inderdaad, ondermaats: een gehalte van Ab weet niets.Indien zo, laat je niet kennen Ab, hou de eer tot jezelf en zwijg!!

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Ab,

Kinderlijk niveau inderdaad, ondermaats: een gehalte van Ab weet niets.Indien zo, laat je niet kennen Ab, hou de eer tot jezelf en zwijg!!

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Ab,

Kinderlijk niveau inderdaad, ondermaats: een gehalte van Ab weet niets.Indien zo, laat je niet kennen Ab, hou de eer aan jezelf en zwijg!!

Ab

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Ab »

Beste Verstandig,

Ben je dronken????

Je plaatst 3 berichten met bijna dezelde inhoud tot jezelf aan je zelf.
Dag,

Slaap je roes uit.

Loek

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Loek »

Beste mensen,
Het lijkt mij beter om de discussie van de ongeveer laatste
10 hierboven geplaatste onderwerpen nu maar eens te sluiten.
Laten we de discussies wel zuiver houden.

m.v.g.

Loek

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Nee Revo,de stichting leaseverlies zal naar mijn stellige overtuiging in haar onderhandelingen met Dexia datgene kiezen waar jij je al vanaf het begin hard voor hebt gemaakt.Namelijk het ontbreken van ZORGPLICHT.

Het benoemen van minder solide fondsen als KPN en Aegon geeft m.i.geen overtuigende reden Legio in het strafbankje te plaatsen,aangezien wereldwijd talloze fondsen een correctie naar beneden hebben gemaakt.

Voorbeeld:In april 1997 kochten jij en ik o.a.het fonds ABN/AMRO aan tegen een prijs van ca.FL.34.-=euro 15.43.Nu ruim 5 jaar later op slotkoers van gisteren euro 15.40.Moeten we nu de conclusie trekken dat ook dit fonds niet meer solide is?

mvg.pieter

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Pieter

Het voorbeeld dat jij noemt is misschien wel een solide
fonds omdat het na alle ellende op de beurs gewoon op
zijn nivo blijft vasn 5 jaar geleden. met zulke fondsen
hadden mensen geen restschuld gehad, hooguit inleg kwijt.

Maar wat nu met fondsen die zwaar overgewaardeerd waren
op de beurs. We kennen allemaal de voorbeelden.
Worldonline, dat met een gigantisch verlies draaide en
op 50 euro heeft gestaan. Wat te denken van UPC, Verlies na
verlies na verlies en het aandeel ging maar omhoog.
Weliswaar zijn deze destijds niet opgenomen, maar met Aegon
is exact hetzelfde gebeurd. eze heeft op bijna 50 euro
gestaan. Een waarde die niet in verhouding stond tot de
waarde van het bedrijf.....en dat had men mijns inziens
toch moeten weten/onderzoek naar moeten doen.

Deze mogelijkheden hebben ze toch?


groetjes
Revo

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Hai Revo,

Overwaardering.Maar juist dat gebeurde destijds werelwijd met talloze fondsen en ontstond het vraag en aanbodspel wat tot extreme koersen heeft geleid.

Ondermeer Legio heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt doch heeft verzuimd toen de zaken zich gingen keren,daar op een adequate manier naar te handelen .

mvg.Pieter.

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Pieter

Inderdaad, maar is het "dankbaar gebruik maken van"
op zich al niet verkeerd, zeker als je dit had kunnen
weten. Een analist kan toch zien of de beurswaarde van
een bedrijf in verhouding staat tot de werkelijke waarde?


groet
Revo

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Revo,

Er gebruik van maken vind ik geen verwerpelijke zaak als dit niet ontaardt in misbruik, waar ik vooralsnog niet van uitga.

Maar het ergens gebruik van maken heeft haar verantwoordelijkheden en zodra deze achteloos opzij worden geschoven,moeten we blij zijn dat er instanties bestaan c.q.in het leven worden geroepen om de verantwoordelijken te corrigeren.

Een wat onderbelicht fenomeen is dat tienduizenden
hypotheken op eenzelfde basis zijn afgesloten en het enige voordeel daarvan is dat dergelijke constructies een veel langere looptijd hebben waarin beursherstel,echter ook verval , kan plaatsvinden.

In dat geval Revo is mijn voorbeeld over b.v.de ABN/AMRO wel degelijk verlies,omdat in zulke constucties wordt uitgegaan van een bepaalde behaalde winstkoers per jaar.

mvg.Pieter.

Loek

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Loek »

Beste heren Santegoeds en Hoozemans,

Uw bijdrage in dit onderwerp gaat nu wel een beetje over-
heersen zonder dat ik hier een duidelijke toevoeging van
de al bijgedraagde meningen, constateerd.
Het is uiteraard uw goed recht om te discussieren, maar
mijn indruk is dat u nu wat erg veel met elkaar in dis-
cussie bent. Waarom wisselt u niet uw E-mail adres met el-
kaar uit zodat u op deze manier met elkaar in contact blijft.

m.v.g.

Loek

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Loek

Iedereen mag invallen en meepraten
Als jij iets zinnigs te melden hebt, ga vooral je gang,
maar probeer a.u.b. niet om een bepaalde diskussie te stoppen omdat jij vindt dat er niet voldoende gereageerd
wordt door anderen.

Wij blijven bij de les, en proberen er al pratende achter
te komen wat er fout ging en wie dit aan te rekenen valt
en waarom.

groet
Revo

Gesloten