LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Verstandig

Eigenlijk geef je het antwoord op de vraag die je stelt,
zelf al

Je stelt: "heeft men die eigen verantwoordelijkheid volledig in eigen hand of wordt het van buitenaf in gevaar gebracht".

Welnu, beiden dus. Je kunt meedoen of niet meedoen.
We weten ook dat aandelen omlaag kunnen gaan.
Dat is onze verantwoordelijkheid.

Echter, welke aandelen men in de konstruktie stopt,
en of die allemaal wel zo solide zijn....niet.
Daar heeft ook Legio een verantwoordelijkheid.
Wat u wilt, ook de termijnen retour met rente, zou
betekenen dat het ons niets zou kosten, sterker nog,
geld op zou leveren (want dat is inleg+rente)

Zeg nou zelf......


groetjes
Revo

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Geachte Heer Verstandig,

Het is slechts hypothetisch,maar ik denk niet dat de stichting Legio verlies met Dexia onderhandelingen voert op een wijze als door U omschreven.

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat U zich teveel laat leiden door emoties en daardoor de zaak teveel uit haar verband rukt waardoor U appels met peren gaat vergelijken.

Overigens,ik weet het niet omdat ik mij hiermee niet heb beziggehouden,maar zou U een vijftal fondsen uit de AEX weten die sedert 2000 tot nu toe perfecte
resultaten hebben bereikt?

Waarmee ik wil zeggen dat Legio de beursbewegingen niet kan controleren of beinvloeden,maar wel ondersteunende activiteiten had moeten bezigen en bij afwezigheid daarvan mede-verantwoordelijk is voor de nu ontstane situatie,waarvoor zij dan ook haar aansprakelijkheid moet aanvaarden.

mvg.pwj.hoozemans.

Zeeuw

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Zeeuw »

Beste forumlezers,

Allereerst bedankt voor de vele reactie's op mijn bericht, het is goed om te zien dat er weer normaal en met alle respect gediscusieerd kan worden.

De meesten onder u zo mag ik toch vaststellen, zijn van mening dat de restschuld kwijt gescholden moet kunnen worden.
En /of dat de aandelen overgenomen worden door legio en dat men dan de reeds betaalde rente kwijt is.
Dit lijkt voor de meesten acceptabel en daarmee het ingelegde geld (betaalde rente) te beschouwen als lesgeld, overigens wel een dure les!

Wellicht is dit een voor alle partijen in deze een acceptabele oplossing, er word geen al te groot gezichtsverlies geleden door geen van de partijen.

Door middel van overleg tot een vergelijk komen.

En zoals ik las in een reactie "men overspeeld zijn hand niet"

Er waren echter ook wat andere meningen te lezen in de trant van niet schikken maar procederen, wellicht ook een te nemen keuze.
Als men wint valt er mischien meer geld terug te halen dan enkel de restschuld, maar de kans is er ook dat men verliest en dan blijf je met lege handen zitten.
En van overleg zal dan geen tot weinig sprake meer zijn, dan kiest men voor het vechttraject.
Zou Dexia dit uberhaupt kunnen dragen?

Aldus veel stof tot nadenken!

Nogmaals ik wil nergens op vooruit lopen, en deze reactie's zijn getalsmatig uiteraard niet representatief voor de 20.000 leden van de stichting leaseverlies.

Maar ergens over praten kan altijd.....toch?

een goede nachtrust toegewenst aan u allen

m.vr.gr.

Zeeuw

Loek

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Loek »

Beste mensen,

Ik heb helemaal niet de bedoeling om de licht euforische
stemming van wie dan ook op een of andere manier te beder-
ven, maar ik zou u toch willen adviseren om met beide benen goed op de grond te blijven staan.
In bovenstaande berichten zie ik dat allerlei mensen al goe-
de raad geven of vragen alsof de buit al binnen is en ver-deeld kan worden.

Het gisteren gepubliceerde bericht kan gezien worden als een
eerste stap maar de weg naar succes zal nog lang zijn.

Nergens uit dit bericht kan ik opmaken wat nu het "zeer po-
sitieve van dit onderhoud met Dexia en de Stichting Lease-
verlies" is. Op de site van de stichting vermeld men dat,
om het belang van de leden van de stichting niet te schaden,
men hier geen mededelingen over doet.
Enkele bovenstaande berichten spreken al over een overeen- komst.

Enkele dagen geleden las ik ergens op het Internet een pers-
bericht van Dexia - waarschijnlijk vooruit lopend op het
genoemde gesprek - dat Dexia alle hun beschikbare juridische
middelen in de strijd zouden werpen om aan te tonen dat
Legio niet onrechtmatig gehandeld zou hebben. Of dit nu met
1 klant was of met enkele 10.000 was Dexia om het even.

Laten we de huid nog niet verkopen voordat de beer geschoten
is!

m.v.g.

Loek

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Sorry Loek,maar ik geloof niet dat ook maar een bericht
aanleiding geeft te veronderstellen dat de buit al verdeelt wordt.

Het is een kostbaar goed dat eenieder zijn of haar mening in dit forum naar voren kan brengen,ondanks het besef hiermee niet echt een vuist te kunnen maken.

mvg.pwj.hoozemans.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Beste Revo,
Beste Revo,

Hoewel U een geregelde Heer is op deze site, wil ik U toch beantwoorden met een volle "ja". Ja, zelfs geld opbrengen, omdat het redelijk is: wanneer iemand betrapt wordt op onregelmatigheden, wordt niet alleen zijn zakken leeggeschud maar ook zijn uitpuilende schuur en grote villa maken deel uit van het geheel!

m.vr.gr.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Mijnheer Hoozeman,

Vroeger hoorde ik al kreten zoals appels en peren en emoties e.d., alsof deze kreten zelf géén emotioneel gedoe zijn!
Indien U het toch wil weten, m.b.t. waardeloze effcten die Legio aan de man bracht KPN/ Aegon, deden trendmatige fondsen tot mei dit jaar zoals Unilever, Akzo en Philips vrij goed.
Met alle respect voor U, maar wanneer U hier op de site volmondig zegt, dat Legio beursbewegingen niet kan controleren noch beïnvloeden (massaal verk/aankopen), dan is het goed voor U en ook voor anderen, dat U als onverstandige amateur, minder op de voorgrond komt.
In de keuken van de beurs gebeurt er veel meer, dan dat U ooit had kunnen menen, dromen of durven veronderstellen.
Bent U ooit bestolen geweest, en gezwegen toen de dief in zijn grote Villa en Mercedez gevat werd?

Ik blijf erbij, bij onregelmatigheden, dient niet alleen de zakken van Legio leeggehaald te worden, maar ook zijn kluis. Tenslotte, U zal weer een andere mening hier tegenover stellen, kennelijk overeenkomstig uw kennis van zaken.
Einde debat.

m. vr. gr.

Loek

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Loek »

Geachte heer Hoozemans,

Even terugkomend op uw reactie op mijn bericht, de vraag-
stelling van Zeeuw om hierop een reactie te geven zou bij
enkele forumleden deze indruk kunnen wekken.
Ik heb ook niet beweerd dat de buit binnen was maar getracht
daar enige relativatie in aan te brengen.
We moeten - en dat is op geen enkele manier onaardig be-
doeld - elkaar niet "de vliegen proberen af te vangen."
Over het laatste deel van uw reactie ben ik het volkomen
eens. Maar dat stond dan ook niet ter discussie.

m.v.g.

Loek

marcel

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door marcel »

Stel nou dat het zou lukken om Dexia de restschulden kwijt te kunnen laten schelden.
Hoe zit het dan als mensen de restschuld al betaald hebben?
Moeten zij dan geld terug gestort krijgen? Ik zie dat niet één, twee, drie gebeuren.

Ik heb mijn restschuld van 1650 euro wel betaald, omdat ik niet op de zwarte lijst wil komen te staan bij het BKR.

Ik heb me wel opgegeven bij Leaseverlies, in de hoop nog wat van het geld terug te zien, maar voor zover ik het nu kan zien, ben ik gewoon verplicht om de restschuld te betalen, zolang er nog geen uitspraak is geweest.

J.S. Verdoelen

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door J.S. Verdoelen »

Marcel,

Klopt, dat ben je ook. Ik hoop wel voor je dat je onder protest hebt betaald zoals de Stichting Legiolease adviseert.

Overigens geldt ook voor mij dat ik al een gat in de lucht spring als ik de restschuld niet hoef te voldoen. Mijn restschuld is in anderhalve maand opgelopen van 3,8 naar 6 duizend euro volgens de berekenmodus op de Legio-site en ik moet nog 13 maanden.
Als ik straks 20 duizend euro moet bijbetalen ben ik geruïneerd. Ik voel met alle gedupeerden dus volop mee. Vakantie zit er voor mij deze en volgende zomer absoluut niet in.

Jan-Simon

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Geachte Heer Verstandig,

Ook even een slotwoord aan U gericht.

Helaas ook in het debat blijkt U een verliezer te zijn.
Jammer.!!

Het gaat U goed.

mvg.pwj.hoozemans.

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Verstandig

Het spijt me. maar de naam doet iets geheel anders vermoeden. Kom, kom, er is op een forum nooit zoiets
als "einde debat". Niet erg stijlvol.

Ik ben het wel met u eens dat men fondsen als KPN
en Aegon nooit in een konstruktie op had moeten nemen.
Dat bedoel ik ook met "verantwoordelijkheid van legio"

Die "onregelmatigheden" waar u naar refereert....moeten
nog maar bewezen worden. Ik geloof ook niet dat de opzet
verkeerd was, alleen dat men meer geld had moeten stoppen
in deskundige begeleiding. (Welke aandelen wel en welke
aandelen niet, adviezen aan mensen, antwoorden op vragen,
waarom konden mensen niet tussentijds een kontrakt afkopen
omdat de aandelen hoog stonden, ondanks dat men de maand-
termijnen wilde blijven betalen voor de duur van het
kontrakt)

Ik denk dat ook de heer Hoozemans hier veelvuldig naar heeft verwezen, en eerlijk is eerlijk....uw reaktie
is erg emotioneel.


groetjes
Revo

Zeeuw

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Zeeuw »

Beste forumlezers,

Ik heb met mijn bijdrage aan het forum geenzins de indruk willen wekken dat de "buit" al binnen was, als die indruk gewekt is dan is dat een eigen intrepetatie.
Vandaar ook mijn opmerking niet vooruitlopend op het e.e.a. echter dat er gesprekken gaande zijn staat toch wel vast.

En dat die gesprekken gaande zijn is toch wel gematigd positief te noemen.

Wat ook opvalt is dat de discussie zich weer wat begeeft richting een bedenkelijk niveau.
Laten we elkaars mening (hoewel niet altijd met elkaar eens) proberen te respecteren.
De een heeft nu eenmaal een groter relativeringsvermogen als de ander, die ander is wellicht wat emotioneler.
Het relativeringsvermogen kan wellicht vertroebeld raken door juist die juist die emotie.

Ook kan het zo zijn dat de geleden schade voor eenieder anders uitpakt ( wat voor de een veel geld is valt voor een ander mischien wel weer mee).

Enfin zoveel mensen zoveel meningen.

m.vr.gr.

Zeeuw

Zeeuw

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Zeeuw »

Beste forumlezers,

Ik heb met mijn bijdrage aan het forum geenzins de indruk willen wekken dat de "buit" al binnen was, als die indruk gewekt is dan is dat een eigen intrepetatie.
Vandaar ook mijn opmerking niet vooruitlopend op het e.e.a. echter dat er gesprekken gaande zijn staat toch wel vast.

En dat die gesprekken gaande zijn is toch wel gematigd positief te noemen.

Wat ook opvalt is dat de discussie zich weer wat begeeft richting een bedenkelijk niveau.
Laten we elkaars mening (hoewel niet altijd met elkaar eens) proberen te respecteren.
De een heeft nu eenmaal een groter relativeringsvermogen als de ander, die ander is wellicht wat emotioneler.
Het relativeringsvermogen kan wellicht vertroebeld raken door juist die emotie.

Ook kan het zo zijn dat de geleden schade voor eenieder anders uitpakt ( wat voor de een veel geld is valt voor een ander mischien wel weer mee).

Enfin, zoveel mensen zoveel meningen.

m.vr.gr.

Zeeuw

Edwin

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Edwin »

Geen schikking!
Zeker niet voor deze oplichters.
Gewoon voor het gerecht dagen!
Laat ze ook maar eens zweten.
Dan weten ze wat het is.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Mijnheer Hoozemans,

Aan U uit te maken en te zeggen, dat ik een verliezer ben, vertel eens, wat ik dan verloren heb!
U ben zo te zien de draad volledig kwijt geraakt in de volle overtuiging, dat U op de eerste rij als overwinnaar zit voor één euro-cent! Echter de werkelijkheid liegt er niet om, U zal uw plek als amateuristische opportunistische dubbelspion nu wel weten!!

m.vr. gr.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Beste Revo,

Ik wens niet tot in het oneindigheid te blijven discussiëren:
Het bewijs van onregelmatigheden, dat U zit op te
wachten werd reeds lang afgeleverd; U zit toch ook opgescheept met een kunstmatige schuld of niet soms? Uw aandacht ligt kennelijk niet bij de zaak, doch elders anders waar uw gelijk niet ligt!

M.vr.gr.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Beste Revo,

Ik wens niet tot in het oneindigheid te blijven discussiëren:
Het bewijs van onregelmatigheden, dat U zit op te
wachten werd reeds lang afgeleverd; U zit toch ook opgescheept met een kunstmatige schuld of niet soms? Uw aandacht ligt kennelijk niet bij de zaak, doch elders anders waar uw gelijk niet ligt!

M.vr.gr.

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Geachte Heer Zeeuw,

Kan mij geheel vinden in Uw laatste betoog.

mvg.pwj.hoozemans.

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Verstandig

Ik blijf me toch een beetje afvragen waar uw harde reaktie
steeds vandaan komt. U hebt blijkbaar niets verloren. Iets wat wij overigens iedereen toe zouden wensen. Over vermeende onregelmatigheden is tot op heden nog niets hardgemaakt. Over de zorgplicht wel. Wanneer u gelijk gaat krijgen, en men dit wel zou konstateren, dan verliest elk
bedrijf zijn bestaansrecht. Het feit dat ik met een kunstmatige schuld zit, zoals u dat zo mooi noemt, wil
niet zeggen dat dit aan onregelmatigheden te wijten zou zijn.
Let wel, ik maak hier een duidelijk onderscheid.
Ik vind onprofessioneel handelen heel iets anders dan
mensen bedonderen.


groetjes
Revo

Gesloten