LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Zeeuw

gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Zeeuw »

Beste forumlezers,

Niet vooruitlopend op het e.e.a. het volgende.

De stichting leaseverlies voert gesprekken met Dexia deze gespreken zijn door beide partijen als "zeer positief" ervaren.
Ook de VEB schaart zich aan de kant van de stichting leaseverlies.

Er word gesproken over een vergelijk of te wel een eventuele schikking.

Wat vind U hiervan?

Een schikking wat moeten hieronder worden verstaan;

kwijtschelden van evt. restschulden?
het onder gunstige(re) voorwaarden verlengen van contracten?
of heeft u nog andere ideeen?

Zijn er wellicht onder u die menen niet te moeten schikken,
maar die vinden dat er een proces moet volgen!

Kom op en geef uw mening!

m.vr.gr.

Zeeuw

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Mijn menig is:
Legio had, op grond van misbruik van vertrouwen, inferieure, waardeloze, met opgebrande koers aandelen aan de man gebracht, die forse lease bedragen onwaardig waren en thans hiervoor niet wil instaan. M.a.w. terugstorting van alle inleggelden plus billijke rente = m.z. minnelijke schikking!!

toet

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door toet »

Met een schikking ben ik al blij.Al is het maar dat de restschuld dat die vervalt.Zelf heb ik mij hier erg over opgewonden.Rust in mijn leven is een groot goed.Als alles achter de rug is en er geen brieven meer van legio komen van betalen of anders!!!!!!Dan dank ik radar.en dhr schonewille.En dan begin ik nooit meer aan zoiets.Elke maand een klein bedrag naar de bank .Vele kleintje maken ook groot.Even tussen door (Wat een snoepie is dhr.schonewille.toet

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Naar mijn mening zou volstaan kunnen worden met kwijtschelding van de restschulden,zodat ook een eigen verantwoordelijkheid blijft bestaan voor de inbreng van eigen gelden t.o.v.de aangegane contracten.

mvg.pwj.hoozemans.

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Beste Heer Hoozemans,

Ik ben volstrekt niet met U eens. U heeft niets geleerd en niets vergeten! Legio is een crimineel, die door de mand gaat vallen. Ze hebben het geprobeerd, maar zijn gelukkig op wonderbare wijze betrapt! Ze moeten nu hangen, allemaal!!

Ik ken mensen die door toedoen van Legio ziek zijn geworden en gestorven. Mijn vrouw lijdt aan slapeloze nachten! Laat Legio lijden gelijk wij geleden hebben, en dan nog zullen zij hun champagne glazen heffen op hun succes, zo groot is de buit en zo groot is voor de anderen het leed!!!
M.vr.gr.

jo

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door jo »

waarom staat er niets op de site van leaseverlies over de gesprekken van gisteren?Er staat alleen iets over een schikking,maar wat voor schikking?weet iemand misschien meer als ik?De site zou ook aangepast worden als er nieuws was,dus schijnbaar hebben ze geen nieuws.

m.v.g.jo

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Geachte Heer Verstandig,

Ik begrijp niet helemaal Uw zinsnede:niets geleerd en niets vergeten.
Ik denk namelijk dat ik wel iets geleerd heb en dat is nooit meer met Legio in zee te gaan.
Wel heb ik ,als eerder gememoreerd, op eigen verantwoordelijkheid meegedaan aan de goldrush.
Echter door nalatigheden en niet capabele medewerkers bij Legio zijn nu veel mensen in de fin.moeilijkheden geraakt en voor die mensen Hr.Verstand zou ik wensen dat zij kwijtschelding krijgen
van hun ontstane schulden.Niet meer en niet minder.
Laten we vooral oppassen niet onze handen te overspelen met eisen die buitenproportioneel blijken te kunnen zijn.

mvg.pwj.hoozemans.
mvg.pwj.hoozemans.

john

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door john »

Als de schulden kwijtgescholden zullen worden, zal ik s'nachts een stuk beter slapen. Liever dat, dan een jarenlange procedure, en dan nog maar hopen of het lukt.

Succes stichting, doe je best.

Groeten,

John

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Pieter

Stel nu eens dat de Dexia bank alle aandelen over zou nemen. het lijk me voor een bank van dat kaliber niet
zo'n probleem om die te behouden tot ze winstgevend zijn.
Verlies is immers pas verlies bij direkte verkoop.
Zolang dat niet gebeurd, is er alleen sprake van theoretisch verlies. Wij zijn dan de inleg kwijt van de
kontrakten die we beeindigen.
Is dat een mogelijkheid?


groet
Revo

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Hallo Revo,
Dat zou zeker een optie zijn,echter wanneer de beurskoersen blijven dalen,zal het voor de verlies -en winstrekening van Dexia niet erg aantrekkelijk zijn.

Maar dat even terzijde.Wat gebeurt er dan met die mensen waarvan de aandelen reeds verkocht zijn en nu opgezadeld zijn met flinke tot uitzichtloze schulden?

mvg.pieter

Tiny

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Tiny »

Nou ik zal al ontzettend blij zijn met kwijtschelding van de rente Spaargeld weg jammer dan maar !!!!alles wat je leert kost geld ,dus inderdaad toet elke maand iets naar de bank telt ook aan

Tiny

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Tiny »

Nou ik zal al ontzettend blij zijn met kwijtschelding van de rente Spaargeld weg jammer dan maar !!!!alles wat je leert kost geld ,dus inderdaad toet elke maand iets naar de bank telt ook aan

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Hallo Pieter

Schulden kwijtschelden van zojuist beeindigde kontrakten
heeft natuurlijk eerste prioriteit.
Die zijn dan ook de inleg kwijt, maar houden geen schuld over.

Hetzelfde zou dan met anderen moeten gebeuren.
Aandelen gaan naar Dexia, en inleg van de kontrakten moet
als verloren worden beschouwd.

De eigen verantwoordelijkheid mag ook geld kosten.
Toch?


groetjes
Revo

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Yep Revo,

Zie mijn bericht hierboven 15.38 uur.
In mijn optiek kan je niet zomaar je eigen verantwoordelijkheden wegpoetsen.
Laat de redelijkheid het moge winnen van de emotie.
mvg.pieter.

m. santegoets

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Pieter

Het kwijtschelden van restschulden is mooi, maar daar schieten de huidige kontraktanten niet veel mee op.
Behalve dat kwijtschelden dus, zou iedereen die van zijn
kontrakt af wil, afstand moeten doen van ingelegde gelden.
De aandelen van deze "solide hoofdfondsen" zouden dan
naar Dexia kunnen.
Dexia kan dan gedurende jaren de dividenden inkasseren
om zo een verlies op lange termijn, zo dat er al mocht zijn, ietwat kompenseren.

Of ben ik nu erg aan het dromen......

groet
Revo

pwj.hoozemans

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Hai Revo,

Ik heb je niet leren kennen als een dromer.
Mijn eerste prioriteit zou uitgaan naar kwijtschelding van de gedupeerden.
In gevallen waar contracten nog enige jaren moeten doorlopen,zou Dexia nu reeds die contractanten in kennis moeten stellen dat bij afloop van hun contract er geen restschuld verschuldigd zal zijn,maar bij winst b.v.een commissie geheven zal worden.
daar waar er contracten binnenkort aflopen waarop verlies wordt geleden(en ik denk op dit moment op alle)
zou men inderdaad in de gelegenheid gesteld moeten worden deze contracten te laten ontbinden en daarbij afstand doen van de reeds betaalde gelden.
Het is maar een idee.

mvg.pieter.

Michael

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Michael »

Nou ik heb mijn les wel geleerd en zou mijn verlies wel willen nemen dus ik zou erg blij zijn als ik alleen mijn inleg kwijt zou zijn. En niet meer lastig gevallen word door Legio met aanmaningnen ed.

Michael

Verstandig

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door Verstandig »

Mijnheer Hoozemans,
Dat U aan de goldrush had gedaan, had U zonder meer groot gelijk in.Ik begrijp niet, dat mensen nu praten over eigen verantwoordelijkheid. Heeft men dàt eigenlijk geheel in eigen handen of wordt het van buiten af in gevaar gebracht?
Het systeem van lease is goed, maar op het ogenblik, dat men onwaardige aandelen in de handen worden toegestopt, forse lease bedragen onwaardig, daar eindigt willen of niet eigen verantwoordelijkheid en dan is het vogeltje geheel voor de kat!
Legio heeft overigens ook een eigen verantwoordelijkheid!
De schaats werd behoorlijk scheef gereden met de intentie zich te verrijken en stiekem achter de regels van "overeenkomsten" te verbergen. Legio gaat door de mand vallen: restschuld is onbestaand, alleen inleggelden zijn rellevant en deze dient in het geheel teruggestort te worden met de bijbehorende intrest. Een voetbal team met 12 op het veld en schijnbaar gewonnen heeft 4 - 0 is achteraf de verliezer en nooit een beetje winnaar. In fout gaan of stelen is absoluut en totaal er kan geen sprake zijn een beetje of rest, alles dient teruggegeven worden alles!!
M.vr.gr.

steef

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door steef »

Ik hoop van harte dat ik mijn rest schuld daluk niet hoef weg te brengen naar de bank..extra sappelen voor nog eens 20.000 gulden schuld zal wat stress geven...neem ik die 9000 gulden inleg maar op de koop toe...HOE ERG IK dat ook vind.................wel een wijze les om nooit meer zoiets te doen.....

mvg

steef

Re: gesprekken "leaseverlies" / "Dexia"

Ongelezen bericht door steef »

PS.

even terug te komen op men vorige mailtje ...ik had dus geen dollartekens in men ogen toen ik hier aan begon.... het was gewoon een spaarpotje voor men 2 kinderen van 16 en 18 voor de dure school jaren die nu komen ...

iedereen veel succes toegewenst..

mvg

Gesloten