LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring NHA

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Ervaring NHA

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Eerder dit jaar heb ik besloten een schriftelijke opleiding HAVO te volgen via de NHA (Nederlandse Handels Academie). Omdat de cursus bestaande uit 10 vakken niet bepaald goedkoop is heb ik besloten de vakken in twee delen met een aantal maanden ertussen toe te laten sturen.

Bij de eerste zending waren een aantal foutjes gemaakt, niet verzonden materiaal wat wel op de pakketbon vermeld was, deze werden na contact via de telefoon netjes opgelost. Wel was ik even verbaasd toen ik enkele weken na ontvangst van mijn vakken een aantal extra (spook)rekeningen kreeg voor nooit bestelde of ontvangen schrijfblokken. De telefoniste van het NHA vertelde mij dat ik deze kon verscheuren.
Het materiaal zag er verder goed uit. Wel viel de 'studentenplaza' mij erg tegen, voor het grooste deel van de vakken waar ik aan deelnam was ik de enige. Studentencontact bleek daardoor, juist voor de vakken waarbij het voor mij gewenst was, niet mogelijk. Ook lijkt het me niet onbelangrijk hierbij te vermelden dat de studentenplaza waar NHA mee adverteerd uit niet meer bestaat als een lijst e-mail adressen van eventueel deelnemende studenten en een betalingsoverzicht.

Omdat ik volgend jaar toch gewoon examen moet doen heb ik in goed vertrouwen besloten toch de overige 5 vakken ook via de NHA te bestellen.
Mijn telleurstelling was groot toen bleek dat de NHA had besloten mij tweedehands materiaal (van het vak Natuurkunde) toe te sturen. Al het plastic was van de pakketten af, en de vorige gebruiker had besloten in elk hoofdstuk een nietje te stoppen.
Hierover heb ik toen ik het pakket openmaakte direct een e-mailtje gestuurd naar de NHA, enkele dag later kreeg ik een reactie.
"Uw onderstaande mail is als klacht opgenomen in onze ISO 9001 klachtenprocedure. We zullen een onderzoek gaan instellen. Binnen enkele dagen zult u een terugkoppeling mogen verwachten en zal alles met de uiterste zorg in goede banen geleid worden."
Helaas geen reactie binnen enkele dagen, maar helemaal geen reactie! Dus heb ik er zelf nog maar een (dit keer boos) mailtje achteraan gestuurd. Wederom geen reactie. Afgelopen maandag heb ik daarom besloten de telefoon er bij te pakken. Er zou maandag nog contact met mij gezocht worden. Helaas niks... Dinsdag wel! Maar toen was ik er zelf niet. Vandaag weer contact met de NHA opgenomen, ze bellen morgen terug..

Eigenlijk ben ik het helemaal zat. Waarschijnlijk had ik zelf eerder de telefoon moeten pakken. Op de pakketbon staat als datum 14-11. Het pakket is vervolgens op donderdag bezorgd, een aantal huizen verder (bij ons was niemand thuis). Toen ik het pakket openmaakte (zaterdag 17 november) heb ik direct een e-mail verzonden richting NHA. Op dinsdag 22 november kreeg ik hierop een automatische reactie dat mijn klacht in behandeling was genomen. Omdat er de zaterdag daarna (27-11) nog geen reactie was van de kant van NHA nog een keer een (dit keer boze) mail gestuurd. Wederom geen reactie...
Daarom afgelopen maandag (12-12) de telefoon gepakt, er zou diezelfde dag nog contact met mij worden opgenomen. Dit is niet gebeurd, wel op dinsdag, maar toen was ik niet thuis. Daarom zelf vandaag weer gebeld, ze bellen morgen terug... Misschien...

Misschien reageer ik ietwat overdreven door nu compleet onder betaling van mijn laatste 5 vakken uit te willen. Maar ik ben boos, erg boos. Voel me opgelicht en snap niet hoe de NHA er bij komt tweedehands materiaal te versturen. Ook snap ik totaal niet hoe het komt dat de NHA niet reageert op haar e-mail. Wil je contact met de NHA. Doe dat dan per telefoon!

Is het niet zo dat de NHA in gebreke is gebleven door mij tweedehands materiaal te sturen?
Een pakket waar ik nooit een handtekening voor heb gezet die een aantal huizen verder is bezorgd en vervolgens een aantal dagen later pas bij mij is aangekomen, wat is de 'rechtsgeldigheid' daarvan.
Als ik het pakket deze week nog retourneer, zelfs al is de NHA het daar niet mee eens, hebben ze dan het recht het volledige of een gedeelte van het bedrag te innen? Hoe sterk is mijn positie?
Bij de NHA geld een termijn van 8 dagen waarop je het pakket retour kunt zenden zonder verdere verplichtingen. Is het redelijk (of wettelijk) terecht deze termijn te verlengen tot er daadwerkelijk een reactie is op mijn klacht?

Ik hou jullie op de hoogte van de verder afloop. Eventuele tips of berichten van andere mensen met goede/slechte ervaringen zijn welkom.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Ervaring NHA

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Mijn excuses dat het bericht erg lang is geworden. Als er mensen zijn die het volledig of gedeeltelijk door nemen en een reactie plaatsen ben ik ze erg dankbaar.

Alvast bedankt! 8)

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Ervaring NHA

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Mijn problemen zijn inmiddels met zorg opgelost door de NHA. Dank daarvoor.

Gesloten