LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Ik heb ook zo'n brief ontvangen

en heb mijn abonnement < 1 jaar
1
9%
en heb mijn abonnement > 1 jaar
10
91%
 
Totaal aantal stemmen: 11

hmeijdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2004 11:13

Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door hmeijdam »

Op 1 December hebben samen met mij, vele klanten van het bedrijf Premiumbell een brief gekregen, waarin hun abonnement "met 2 jaar geen abonnementskosten", plotseling 5 euro per maand zal gaan kosten, onder verwijzing naar een artikel in hun algemene voorwaarden, dat ze het recht geeft om te allen tijde hun tarieven te wijzigen.

Mijn eerste bezwaargrond.
Op de overeenkomst die ik met hen ben aangegaan staat
2-jaar geen abonnementskosten / geen aansluitkosten.
Op basis hiervan zou Premiumbell alleen haar beltarieven tussentijds mogen wijzigen.

Mijn tweede bezwaargrond.
Het bewuste artikel luidt:
Artikel 29 - Wijziging van tarieven
De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst.
Dit artikel lijkt te veel op een artikel uit de zg "Zwarte Lijst" in artikel 236 van het Burgerlijk Wetboek, waarin wordt gesteld dat je alleen zo'n artikel mag hanteren als de klant dan tussentijds kan opzeggen, indien een prijsverhoging zich voordoet. En tussentijds opzeggen mag ik volgens de overeenkomst en voorwaarden niet.

Mijn vraag is of dit nu regelrechte misleiding is van Premiumbell, of dat het gewoon mogelijk is om velen op deze manier iets zwart op wit in een overeenkomst te verkopen en dan via de algemene voorwaarden iets anders te leveren? Hier hadden we toch juist dat consumentenrecht voor gekregen?

Ik ben ook wel benieuwd of er veel mensen zo'n brief hebben gehad en heb hierom boven dit artikel en poll geopend. Er lopen momenteel andere discussies over op het internetforum
Telecomvergelijker.nl , die weer gestart was op Gathering of Tweakers

snaarplukker
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2005 20:10

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door snaarplukker »

Ik ben destijds op de aanbieding in gegaan omdat ik zeer weinig bel. (20 euro per jaar) Ik heb alleen een telefoon voor noodgevallen dus wilde ik niet teveel uitgeven. De aanbieding van 2 JAAR GEEN ABBONNEMENTSKOSTEN en alleen kosten als je DAADWERKELIJK BELT sprak me daarom wel aan.

Nu zou ik dus per 1 januari 5,- per maand moeten gaan betalen zonder dat daar iets tegenover staat. Mijn 2 jarig contract loopt nog tot 08/2006 en zou dus beteken dat ik nog 40,- aan abbonementsgeld kwijt zou zijn..... 2x mijn belkosten per jaar!

Nu zou ik het normaal vinden dat bij zo'n wijziging je zonderproblemen op kunt zeggen, bellen met Premiumbell leert echter dat je het contract eenmalig kunt afkopen voor 25,-....BELACHELIJK.

Kan men deze wijziging doorvoeren zonder de mogelijkheid te bieden je contract zonder verdere voorwaarden op te zeggen?

bikkelschoenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2005 11:10

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door bikkelschoenen »

Nee dit mag sowieso niet, maar als je de mensen van premiumbell moet geloven, is dit alles puur noodzakelijk (voor de eigen portemonnee ja)

cheapcaller
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2005 14:27

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door cheapcaller »

Ik heb ook de brief gehad en ga spoedig een reactie sturen. Wettelijk gezien kloppen hun algemene voorwaarden niet, dus dat is een goed punt.

Kan radar misschien aandacht aan dit onderwerp besteden?

mgm
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2005 15:36

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door mgm »

Blijkens een reactie op telecomvergelijker heeft Kassa al acties ondernomen om het uit te zoeken! Hoera!!! Laten we hopen dat het wat opleverd. Maar het zou nog mooier zijn als ook Radar het wil uitzoeken. Hoe meer hoe beter, en 2x op tv zou kicken zijn toch ;-)

JPGulik
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2005 20:09

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door JPGulik »

Het is te hopen dat Premiumbell eens flink wordt aangepakt.
Het is niet te geloven dat zij zonder enige mogelijkheid tot kosteloos opzeggen van het abonnement deze kunnen verhogen (zoals zij zelf zeggen). Als dit zo zou kunnen dan hadden ze het beter naar € 25,-- per maand kunnen tillen. Gelukkig lijkt mij dit niet te kunnen. Hopelijk gaat Radar hiermee aan de slag. Nu even afwachten!!!!

gamecreature
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2005 20:41

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door gamecreature »

Ik heb ook een brief mogen ontvangen. Het zou zeker een goed onderwerp zijn voor Radar.

Ik heb destijds ook een brief getekend waar 100% zeker stond dat 2 jaar GEEN abonnements kosten. En automatische beeindiging binnen 2 jaar.

Nu moet ik ook ineens 5 euro per maand betalen.

m.wil
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:10

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door m.wil »

Ook ik en mijn zoon hebben in juli 2004 dit abonnement afgesloten. Ik heb nog een kopie hier thuis van de aanmeldingskaart en de originele welkomstbrief van Premiumbell. Hierin staat duidelijk : gratis 2-jarig abonnement, gratis mobiel toestel, gratis 10 euro beltegoed etc.
Ik ga dus zeer zeker niet betalen, maar schakel desnoods mijn advokaat in !!


hoornenborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2005 14:39

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door hoornenborg »

Anderhalfjaar geleden ben ik bij Premiumbell een contract aangegaan voor een mobie telefoon abonnement. Voor dit abonnement betaalde ik 0 euro per maand en verder alleen de gemaakte bel minuten. Nu voert Premiumbell op basis van het hieronder vermelde artikel een prijswijziging door. Ik moet vanaf 1 januari 5 euro per maand gaan betalen. Ik ben het hier niet mee eens en wil per direct mijn abonnement opzeggen. Volgens premiumbell kan dit alleen als ik de resterende 25 euro abonnementskosten voor het komende half jaar betaal en de telefoon die ik in de tijd bij het abonnement heb gekregen terug stuur. Ik heb overigens proberen te bellen met Premiumbell via een 0900 nummer van 40 euro cent per minuut. Na 25 minuten nog niemand aan de lijn te hebben gekregen heb ik het opgegeven.

Is het Premiumbell toegestaan op basis van het hieronder vermelde artikel prijs wijzigingen door te voeren zonder dat ik hiermee akoord ga?
Kan ik kosteloos mijn abonnement opzeggen?

Vriendelijke groeten, Daniel Hoornenborg

Artikel 29 - Wijziging van tarieven
De door PB gehanteerde tarieven kunnen te allen tijde door PB worden gewijzigd. De wijzigingen treden in werking 14 dagen na de bekendmaking aan de Deelnemer. Deze wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van de bestaande Overeenkomst.

hmeijdam
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2004 11:13

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door hmeijdam »

Inmiddels is dit onderwerp behandeld in de (internet) uitzending van Kassa bij de Vara op 10 december. Premiumbell heeft daar een oplossing aangeboden.

Rolandroland

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door Rolandroland »

De Consumentenbond heeft 2 reacties hier over ontvangen en zoekt dit nog nader uit. Het blijkt dat PB niet aangesloten is bij de geschillencommissie.

BW6:236Idat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, ten zij de wederpartij bevoegd is in dat geval overeenkomst te ontbinden.

en daarnaast is het op de grijze lijst dat zij geld vragen om het contract te mogen opzeggen.

Rolandroland

Re: Premiumbell wil toch abo-kosten voor verkochte gratis abo's

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Premietabel Telecommunications BV Antwoordnummer 13 3260 VB Oud-Beijerland

Dus stuur allen beklacht in bij hun antwoordnummer (op hun kosten)

Gesloten