LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door fhorst »

In het kort m'n relaas;

Begin dit jaar heb ik een abonnement afgesloten bij Compuserve, voor het gebruik van Nieuws groepen. Bij aanvraag was did een onderdeel van hun pakket. Bij oplevering bleek CS de news server aanbod (zgn hosten) gestopt te hebben, en werd er geadviseerd om een andere news server te nemen.

Dit met enig morren gedaan, omdat er boven op mijn abonnement van 55 euro per maand, nu 7.50 euro lidmaatschap kosten kwamen voor de news provider (Eweka)

Sinds augustus is CS op hun AOL netwerk gestopt met het doorgeven van de Eweka news servers omdat Eweka weigert lidmaatschap te betalen voor het AOL netwerk. Persoonlijk vind ik deze weigering terecht. Ze zullen vast Microsoft niet vragen om "bij te dragen aan het gebruik van het AOL netwerk" i.v.m. Windows update.....

Het AOL netwerk was nog niet "klaar", en CS maakte gebruik van Tiscali netwerk. De gebruikers van het Tiscali netwerk hadden mazzel, die konden nog van EWEKA gebruik maken.
Tot 30-09, toen de laatste CS gebruikers overgezet werden naar het AOL netwerk.

Mijn vraag is nu, kan ik op grond van het niet leveren van internet diensten mijn contract voortijdig opzeggen?
Is CS aansprakelijk te stellen voor mijn abonnement bij Eweka, welke ik nu niet meer kan gebruiken?

Mijn grootste probleem is dat een bedrijf als CS andere bedrijven dwingt geld te betalen voor doorgifte aan hun leden.
Nog even en Radar zal ook moeten betalen. Niet betalen? Geen probleem, dan is radar vanaf vandaag niet meer bereikbaar voor alle CS leden.

Dit is toch te gek voor woorden!

Groeten,

Frank

fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door fhorst »

Ik heb net weer met CS gesproken. Bij het eerste gesprek was ik nogal vasthoudend, waarna de helpdesk medewerker mij had doorverbonden met een “hoofd”.

CS is berijd de betaalde abonnement geld aan EWEKA terug te betalen. Ook zijn ze nu bezig met het zoeken naar een vergelijkbaar kwalitatief news server.

Eweka is een van de beste news servers momenteel beschikbaar.
Maandelijkse kosten slechts 7.50 euro, ongelimiteerde download snelheid en download hoeveelheid. 5 connecties, 21 dagen “retentie”. Etc.

Ik loop al een tijdje mee in internet land, en heb het e.e.a. aan nieuws servers gebruikt.
Als er iemand is die een vergelijkbaar alternatief weet… s.v.p. even reageren.

GizmoCat
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2005 15:18

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door GizmoCat »


fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door fhorst »

Bedankt!

Ik zal hem even proberen!

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door Sjors_B »

55€ wat voor abbo is dat wel niet ? Beter een ander ADSL abbo nemen.

fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door fhorst »

Bedankt voor je “opbouwende kritiek”, maar zoals je heb kunnen lezen heb ik een contract met CS. Contract duur van een jaar, dus tot februari 2006.

Natuurlijk “kap” ik hierna met CS. Ze zijn te duur voor wat ze nu bieden.
In feb. waren ze een van de weinigen die 8 megabit garandeerden zonder download limiet.
Tijd gaat snel, en de ontwikkelingen ook.
8 maanden verder en er is 20 megabit……….

Wat echt zou helpen is mij vertellen op welke juridische gronden ik het contact kan laten ontbinden.

De opmerking “een ander abbo nemen, vindt ik “makkelijk scoren”. Jammer, maar geen toegevoegde waarde, en daarmee spam.

r3dbaron
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2005 09:42

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door r3dbaron »

Ik heb dus hetzelfde probleem.

Het ergste vind ik nog wel dat CS haar leden NIET heeft geinformeerd over de 'verhuizing'
Ik ben dan wel nerd genoeg om te weten dat ik mijn modem moet resetten voor een nieuw IP adres, maar er zijn genoeg gebruikers, JUIST CS gebruikers die dus maar moeten bellen met een betaal helpdesk.

Ik had net 2 maanden Eweka betaald en daar ga ik dus ook de kosten voor verhalen...

Ook kan ik nu niet meer fatsoenlijk gamen op NL servers (ping van 150!) Dit is namelijk een grote hobby van mij. Mijn internet is er dus GRANDIOOS op achteruit gegaan. Zelfs mijn DL snelheid is nu voor 3 MBit maar 2.2MBit.

OK, www.google.nl enzo dat gaat net zo snel/goed uiteraard, maar ja daar koos ik geen CS voor destijds....

Ik zou ook graag mijn contract willen ontbinden.

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door BjcK »

@Sjors_B

Dat is voor een héél jaar natuurlijk. Maandprijs van www.tweaknews.nl is ongeveer gelijk aan Eweka.

Tom74
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 22:47

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door Tom74 »

Maak zelf gebruik van http://www.Usenet4u.nl Had hiervoor ook Eweka, Usenet4u bevalt tot nu toe een stuk beter (minder storingen etc..)

Gr,

Tom

jurjendt
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2005 00:27

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door jurjendt »

http://www.smsusenet.nl gebruik ik nu. Werkt hier goed.

fhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2005 12:53

Re: compuserve blokkeerd EWEKA (news) servers

Ongelezen bericht door fhorst »

:D

Ik krijg van CS een maand gratis (54 euro) om de "schade"van de problemen met eweka op te lossen. (Ik had n.l. eweka een paar maanden in het voren betaald)

Ik heb het nog niet ontvangen, maar wel een schrijven met de oplossing, dus dat gaat helemaal goed komen.

Ik ben inmiddels over gestapt op tweaknews.

Groeten,

Frank

Gesloten