LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met leaseproces

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Janny »

Terug naar:


Wie heeft ervaring met leaseproces

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Piet »

Janny heeft gelijk, er is nu ook een andere topic die over hetzelfde onderwerp gaat.
Ik heb alle reacties die gaan over het tussenvonnis die in deze topic staan in de topic : Huurkoop ! van Henk Geluk gezet zodat we in deze topic weer verder kunnen gaan met het originele onderwerp.

Groeten,
Piet

SSonja
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:23

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door SSonja »

Ik ga maandag eens bellen met st leaseproces.
\
alleen ik heb een vliegwiel waarvan ik de helft de aandelen koopt en de
helft schijnbaar de rente heb betaald.
Ben nu 7 jaar verder, moet er nog 8, en ik heb nog steeds een beetje
verlies als ik het nu afkoop.

Betekend dus dat ik 7 jaar voor niets het bedrag van E 75,00 heb
betaald.
Dat is E 6.300,--
Dat is Hfl 13.860,00

Dat ben ik zowieso al kwijt dus. Opgelost.

En dan moet ik nog 8 jaar, in de hoop dat de aandelen
gaan stijgen.

Ben benieuwd wat zij kunnen doen, aangezien er nu geen
echte restschuld is, maar misschien is dat wel zo, het contract
is zo onduidelijk als het maar kan.

Als ik het nu afkoop, heb ik niets, nog wel wat honderdjes
bijbetalen. dus volgens mij zijn de aandelen wel van mij,
maar ik zit 15 jaar aan dat contract vast, dus met de aandelen
die ik nu dan ontvangt, moet ik de rest van mijn contract afbetalen.
En dat heb ik niet zo afgesproken met die vent.

Het is echt belachelijk wat mij is overkomen, wat een bende,
Aegon is degene die dit heb uitgedacht,, Dexia dacht van dit
idee mee te profiteren, zij hebben ook schuld.
Van Dexia heb ik gewonnen, zij het gedeeltelijk, en nu is
Aegon aan de beurt.

Deze maal dus zonder toevoeging, vandaar st . Leaseproces.

groet, Ssonja.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Piet »

Afgelopen week hebben er twee artikelen over Leaseproces in de Volkskrant gestaan.
Hieronder de linken naar de artikelen:

http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/06092005.htm

http://www.platformaandelenlease.nl/Nie ... 2005-1.htm

Groeten,
Piet

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Elias »

En helaas is het ook in deze berichten nog steeds zo, dat wij hoofdzakelijk worden afgeschilderd als (LEASE-) BELEGGERS
i.pl.v. gedupeerden.

Is dat die journalisten (ik neem aan dat Van Dijk dit zelf niet deed) nou nog steeds niet duidelijk of doen ze dat steeds expres :?:

Elias.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

Allemaal,Wat gebeurt er als de regering de wet aanpast voor no-cure-no-pay hierin Nederland ook dat dit niet toegepast mag worden door juristen? (Dit gebeurde namelijk ook met de rente aftrek van aandelenlease ?) Wat gebeurt er dan met uw rechten die u in handen heeft gegeven voor €125,00? aan leaseproces?

Leeshieronder:



Ger van Dijk stond tot 1986 ingeschreven bij de Orde van Advocaten. In dat jaar schreef hij zich uit. Sindsdien is hij een jurist die werkt op basis van no cure no pay. Als hij een zaak wint, krijgt hij een percentage van het bedrag dat zijn klant ontvangt. Dat vind ik avontuurlijker.
Van Dijk legde zich toe op handelsgeschillen waarbij grote bedragen in het spel waren. Meestal procedeerde hij uit naam van ondernemers tegen banken en verzekeraars. Je probeert de krenten uit de pap te halen. De afloop van een rechtszaak blijft onvoorspelbaar. Soms verlies je een zaak waar je ijzersterk staat, soms win je een zaak die je kansloos acht.
Het bedrijf van Van Dijk leidde een kabbelend bestaan tot hij steeds meer aanmeldingen kreeg van aandelenlease-beleggers die op zoek waren naar een goedkope manier om een rechtszaak tegen Dexia, Aegon en andere aanbieders aan te spannen. Van Dijk sloeg aan het rekenen en zag dat veel vergelijkbare zaken waarbij een relatief klein bedrag wordt geclaimd zich goed lenen voor de no cure no pay aanpak. Een jaar geleden richtte hij daartoe Leaseproces op.
Leaseproces voert de procedures zelf omdat bij de kantonrechter geen verplichte bijstand van een advocaat nodig is. De kantonrechter behandelt de aandelenleasae-zaken omdat ze vallen onder huurkoop.


Gedupeerden jullie zijn gewaarschuwd.

Mvrgr.Andre

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Kor B »

Meneer Croosjes heeft u aanwijzingen dat dit gaat gebeuren dan ?

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

Kor B, massaschade is ook aangepast of is in een nieuw jasje gestoken. Met al deze aanpassingen probeert dexia er onderuit te komen. Ik zeg alleen dat leaseproces zeker naar de kantonrechter zal gaan maar dan? Hier ligt het zwaar punt. Laat ik het zo zeggen als de hogeraad een uitspraak doet heeft u leaseproces niet eens nodig, want deze gebruiken de uitspraak als onderhandeling voor een schikking. Dus in dit geval ben je goedkoper uit bij ton of groepsverband een proces te voeren. Die 30% daar kun je leuke dingen mee doen.

Mvrgr.Andre

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Kor B »

Het voordeel van leaseproces is dat zij in een eventueel hoger beroep maar:
Als de zaak gewonnen wordt, zal de bank u meteen moeten betalen. De kans dat de bank in hoger beroep gaat is naar onze inschatting zeer gering. Mocht in uw zaak onverhoopt wel een hoger beroepsprocedure volgen, dan vragen wij daarvoor een kostenbijdrage van € 150,-.
Als je de tarieven bekijkt dan valt 30% wel mee afhankelijk van de restschuld. In hoger beroep moet leaseproces de zaak in handen geven van een advocaat.

So what € 150

Ton:
Geplaatst op 04 Sep 2005 23:56 door aert0001


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
marjal


Geplaatst op 04 Sep 2005 22:23 door marjal


--------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat mensen nu moeten gaan procederen zelf sta ik in dubio of een groepsproces via Hola Poelman, die ik morgen ga bellen, of via leaseproces.



naar Holla poelman of mij hoef je nu even niet te bellen, groep 8 is voor ons even de laatste groep. we moeten ons nu gaan concentreren op begeleiding van deze 8 groepen, voorlopig hebben de advocaten daar de handen vol aan, je zult dus even verder moeten zoeken, iedereen heeft nu 2 jaar de tijd gehad om iets te ondernemen, nu gaat alle aandacht naar de processen, verweren, en een goed einde,

groeten Ton

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

als je een advocaat nodig heb neem contact op met piet,payback of mijzelf.


Mvrgr.Andre

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Kor B »

Ik denk als het zo ver mocht komen dat het hoger beroep wordt, Leaseproces zelf wel een advocaat uitzoekt. :wink:
Ger van Dijk stond tot 1986 ingeschreven bij de Orde van Advocaten. In dat jaar schreef hij zich uit. Sindsdien is hij een jurist die werkt op basis van no cure no pay. Als hij een zaak wint, krijgt hij een percentage van het bedrag dat zijn klant ontvangt. Dat vind ik avontuurlijker.
Misschien is deze man wel de oplossing voor de gewone man die geen advocaat kan bekostigen. Future will tell

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door vervelend »

Hoi S Sonja,

Als je het contract van Aegon nu afkoopt moet je de restschuld (boete) bij betalen en de aandelen zijn NIET van jou en je bent de inleg kwijt.

Dan ben je uiteraard wel van het contract af.

Ik heb reeds een gesprek met leaseproces gehad en ben gestopt met betalen. Uiteraard zet ik dit wel apart op een bank.

Maar wat kan mij overkomen?? Ik ben het zat en ben totaal beduveld door a) de tussenpersoon en door Aegon.

Hoewel Aegon beweert dat het verschillende entiteiten zijn. Onzin natuurlijk.

D edruk is voorlopig bij mij van de ketel en laat leaseproces dit maar verder uitzoeken op basis van nocure no pay.

Krijg ik wel de inleg terug dan moet ik 25% betalen.
Anders had ik nog 8 jaar onzekereheid gehad.

Basje
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 okt 2003 17:15

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Basje »

Gisteren een "intake-gesprek" gehad bij Leaseproces(Eindhoven).
Heeft ongeveer 1,5 uur geduurd en we zijn er zeer profesioneel, vriendelijk en kundig geholpen.
We zijn overeengekomen en Leaseproces behartigd vanaf nu onze zaken m.b.t. Dexia. Eindelijk rust in de tent !!!! Echter het kan volgens hun nog wel ongeveer 1,5 jaar gaan duren tot dat er voor ons een uitspraak is. Maakt ons niet zoveel uit.
We hebben gekozen voor de "no cure - no pay" basis.


We zijn zeer tevreden en gerust naar huis gegaan.

Groetjes
Basje

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door marjal »

Gefeliciteerd Basje prima oplossing en je hebt weer rust voorlopig :wink:

Groetjes,

Marja

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door JH »

We hebben gekozen voor de "no cure - no pay" basis.
Even rust in de tent terwijl het nog zeker anderhalf jaar duurt voor er een uitspraak is. Dat kan wellicht langer duren. Werken op no cure no pay basis betekent dat Leaseproces doorgaat tot de kans op winnen slaagt om er uiteindelijk meer uit te slepen. En wat heeft het je dan na twee drie jaar opgeleverd en gekost ?
enfin, succes in elk geval.

Marion Wijk
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2005 11:33

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Marion Wijk »

Maar wel een goede oplossing van Basje volgens mij JH wij hebben voor volgende week een afspraak gemaakt :wink:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door JH »

Marion, natuurlijk is het een goede oplossing. Ik gaf alleen aan dat werken op no cure no pay basis helaas ook andere risico´s heeft. Het lijkt goedkoper dan individueel procederen, echter naar ik begrijp werkt ook Leaseproces met groepjes. Ook hierin schuilt een risico dat individueel moet worden bezien of men beter af is. Uiteindelijk zal het toch uitkomen op een schikking.
Ook jullie succes met de vervolgstappen.

piloot
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:58

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door piloot »

heeft niemand van jullie ooit gehoord van de Duizendbergregeling. Kan een hoop geld schelen.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Ingaan op de Duisenberg-regeling betekent dat je je overlevert aan de luimen van Dexia, die die regeling alleen maar ten eigen gunste uitlegt.
In de meeste gevallen zijn de gedupeerden beter af met een vonnis van de rechter. Kijk maar naar de uitspraken van de laatste tijd.

Voor wie geen toevoeging kan krijgen en een advocaat niet kan of wil betalen, kan Leaseproces een heel goede oplossing zijn. Alles is toch beter dan je overgeven aan een onmenselijke schurkenbank, die alleen maar wil incasseren voor nooit gekochte aandelen?

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door JH »

Gelezen op het PAL-forum.
Laatste Nieuws
Leaseproces boekt succes bij de rechtbank Utrecht.

De cliënt van Leaseproces had € 7.939,75 ingelegd, terwijl door Dexia nog een nabetaling voor de restschuld (inclusief kosten) werd gevorderd van € 9.640,13. De rechtbank heeft de vordering van Dexia volledig afgewezen en de vordering van de cliënt van Leaseproces grotendeels toegewezen. De rechtbank heeft namelijk bepaald dat Dexia de inleg van € 7.939,75 aan de cliënt moet terugbetalen, maar dat zij hierop in mindering mag brengen het percentage waarmee de AEX-index gedaald is in de periode waarover het contract liep. Deze periode was 16 juni 1999 tot 16 juni 2002 en de daling in die periode was circa 23 procent. Dexia dient dus het bedrag van € 6.113,60 aan de cliënt terug te betalen. Daarnaast dient Dexia binnen 7 dagen de registratie bij het BKR te Tiel door te laten halen, op straffe van een dwangsom van € 1.000,- per dag.
Opmerking

Als deze cliënt akkoord was gegaan met de Duisenberg-regeling, dan had Dexia slechts 2/3 van de restschuld kwijtgescholden. De cliënt had dan nog € 2.899,81 aan Dexia moeten betalen, terwijl hij nu niets hoeft te betalen en een bedrag van € 6.113,60 terugkrijgt.
Vraag me toch af wat deze client aan Leaseproces moet betalen voor de onkosten in de geleverde rechtsbijstand ?? Nu betaalt client dit bedrag aan de advocaat ipv dexia. Dus in feite relatief weinig winst. Het enige voordeel is de verwijdering van de BKR-notering.

Gesloten