LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met leaseproces

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door croosjes »

Belegger+,

Hoger beroep
Hoewel het theoretisch mogelijk is dat Dexia of Aegon in hoger beroep gaan, is die kans in de praktijk zeer gering. Indien in uw zaak onverhoopt wel een hoger beroeps-procedure zou volgen, dan vragen wij daarvoor een kostenbijdrage van € 150,-.



Dus geen verdere kosten.Alleen je moet de tijd hebben.



Mvrgr.Andre

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Joshua »

Geplaatst: Oktober 14, 2005,
Bij PAL
Onderzoek door JuroFoon
De resultaten van het onderzoek zijn hier te vinden.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1972

Ga een kijkje nemen op deze site.

Het is van groot belang inzicht te krijgen hoe verschillend door rechter wordt methodes voor schade vedeling wordt toegepast.

Heeft u ervaring in uw zaak meld dit aan.

met dank aan Jurofoon

elvaenergy
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2005 06:29

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door elvaenergy »

ook ik heb mij in de afgelopen week laten informeren over leaseproces en het klonk geweldig ik zou een groot deel van het ingelegde geld terug kunnen krijgen
kosten 125 euro dus dat is zelfs voor iemand met een uitkering te doen
maar.............in de brief stond bij eventueel verlies van het proces zijn de kosten voor mij
en DAT is nu weer wel erg veel voor iemand met een uitkering :(
en dat wil ik niet anderhalf jaar boven mijn hoofd hebben hangen die dreiging
wellicht als die zin eruit gaat dat ik het alsnog ga doen

verder las ik op deze site dat juristen niet verder kunnen procederen in hoger beroep.dus inderdaad als men overtuigd is te winnen hoe kan die mogelijkheid er dan instaan (kosten150 euro)?

zijn er meer mensen die al zover zijn gegaan met leaseproces?
en wat vindt men van Radar hiervan?

groetjes Elly

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Elly,

Bij de uitspraak van een rechtszaak gaat de rechter bepalen wie de proceskosten gaat betalen.
Tot dat moment hebben beide partijen hun eigen proceskosten betaald.
Over het algemeen is het zo dat de verliezende partij de proceskosten van de andere partij betaalt.
Hoe hoog de mogelijke proceskosten zijn kun je vinden in de uitspraken die al zijn gedaan.
Op www.platformaandelenlease.nl onder Uitspraken kun je alles vinden wat je nodig hebt.
Kijk bij elke uitspraak onderaan bij de beslissing van de rechter en dan weet je wat de kosten kunnen zijn.
Hou er ook rekening mee dat je samen met andere gedupeerden procedeert.
Als jullie de proceskosten zouden moeten betalen dan wordt dit bedrag gedeeld met de hele groep.
Als je de uitspraken leest dan zie je direct dat het betalen van de proceskosten aan Dexia een grote uitzondering is.

Over een hoger beroep: Als Dexia in hoger beroep gaat tegen het vonnis van de rechter dan zul je mee moeten gaan.
Leaseproces geeft nu al aan hoe hoog die kosten dan zullen zijn.

Groeten,
Piet

elvaenergy
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2005 06:29

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door elvaenergy »

hallo Piet,
bedankt voor je snelle reactie ik zal er nog eens over nadenken
het bedrag dat ik tegoed heb is niet ZO groot (gelukkig) maar als je in dezelfde situatie hebt gezeten aangaande Dexia heb je wel enig idee hoe je alles wat met dat onderwerp te maken heeft met argusogen bekijkt :roll:

groetjes Elly

Loenie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2005 18:26

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Loenie »

Wie is er al zo ver bij Dexia dat ie we laatste sommatie heeft gehad.En of je wel of niet de betaling moet hervatten. :( :( :( Ik ben nogal angstig geworden

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Hans2 »

Angst is een slechte raadgever.
Laat je niet bang maken door Dexia

Ik kan je aanraden contact op te nemen volgende week met leaseproces.
Bel ze en leg je verhaal vvor.
Er werken zeer gemotiveerde jonge net afgestudeerde juristen.
Zij zijn speciaal geschoold door leaseproces betreffende alle juridische aspecten rondom alles wat met leasecontracten te maken heeft.

De jonge juriste die ik sprak was zeer gedreven en gemotiveerd om Dexia juridisch eens flink de les te lezen. Zij had zich zeer goed verdiept in de hele materie. Na afloop had ik iets van" wouw" wat een superstart gaat zij maken als juriste.

Hans 2

Loenie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2005 18:26

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Loenie »

Ik heb vandaag nog gebeld met Lease proces.De enigste persoon die ik kreeg was volgens mij alleen de telefoonnisteen die kon mij niet echt gerust stellen.

andre26
Berichten: 212
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:51

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door andre26 »

waneer is het nou 1200 euro bij pal als je met 10 man of 15 man een rechtzaak begint.als ik naar de kosten kijk bij leaseproces dan is het toch onmogelijk voor die 1200 euro?

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Hans2 »

Ik heb na mijn gesprek bij leasproces wel het E-mailadres van mijn persoonlijke adviseuse gekregen.
Het is denk ik niet de bedoeling die op het forum te zetten.

Voor meer informatie dan alleen Leaseproces zie bijv.
http://www.vhmadvocaten.nl/index2.asp?topic=3

en

http://www.rechten.nl/nieuws/240103.html

http://home.hccnet.nl/l.blok/

En dan nog:

Aanvraag advies over Dexia-Duisenberg-aanbod.
Is afwijzen van het Dexia-aanbod diefstal eigen beurs?

Wanneer u twijfelt of het aanbod van Dexia wel iets voor u is, dan kunt u bij ons een onafhankelijk advies aanvragen. Wij zullen uw huidige situatie beoordelen en u in een persoonlijk gesprek adviseren. Na bestudering van het contract wordt contact met u opgenomen en kunt u bij ons op gesprek komen. Een volledige afwikkeling per telefoon kan ook.
De kosten bedragen € 65,- voor het eerste leasecontract . U krijgt daarvoor in een persoonlijk gesprek een onafhankelijk advies over uw persoonlijke situatie.

Naam:…………………………………………………………….

Telefoon waarop u gebeld kan worden voor een afspraak:………………………….

LET OP; per product een aparte aanvraag indienen!

Welk leasecontract heeft u afgesloten? (naam)………………………………………

Contractnummer (sluit kopie bij van het contract):………………………………..

Heeft u een betalingsachterstand? ……………zo ja, sinds wanneer?………….

Heeft u het contract eerder verlengd?……………………………….

Is uw adres nog gelijk aan het adres op het contract? …………………………
Zo nee, wat is uw nieuwe adres?……………………………….
……………………………………………………….................

Zijn er nog bijzondere omstandigheden? Zo ja, welke?
……………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………..

Datum:……………..

Handtekening:………………………..


LET OP: zonder handtekening of zonder kopie van het leasecontract kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen.
Stuur dit formulier naar Vermogensmonitor, Riouwstraat 137, 2585 HP DEN HAAG of fax naar 070-3608349

Kijk ook eens bij Google: onder Payback Of PAL

Hans2

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Pieter »

waneer is het nou 1200 euro bij pal als je met 10 man of 15 man een rechtzaak begint.als ik naar de kosten kijk bij leaseproces dan is het toch onmogelijk voor die 1200 euro?
Andre,

Ik heb begrepen dat je ouders in een eegalease situatie bevinden en dat zowel jij als je ouders nog bordevol vragen zitten. Naast dit forum kun je ook op de eerstvolgende informatie middag komen. Naast je persoonlijke vragen wpordt er veel duidelijk van de ins en outs vanwat wel en niet moegelijk is.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Loenie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2005 18:26

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Loenie »

Ik heb nog steeds geen goed gevoel .Moet ik nou wel of niet betalen. :cry: wat gaat er gebeuren als ze de overeenkomst gaan sluiten?En wat kan Dexia financieel gaan eisen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Loenie,

Vele gedupeerden betalen al lang niet meer aan Dexia.
Zelf betaal ik al 2 jaar niet meer.
Dexia heeft een probleem als mensen niet (meer) betalen.
Het enige wat ze kunnen doen is jou een A-codering bij het BKR geven.
Hierdoor wordt het moeilijk een hypotheek (verhoging), lening of iets op afbetaling te krijgen.
Als dit geen probleem is de komende tijd, dan is het zeker te overwegen niet te betalen.
Bespreek dit wel met je advocaat.
Vergeet die wilde verhalen over deurwaarders die beslag komen leggen op je inboedel of bankrekening.
Dexia mag niet meer als dreigen, een incasso bureau mag niets meer als dreigen en en deurwaarder mag pas iets doen NA een gerechtelijke uitspraak, dus er zal eerst een rechtszaak moeten komen en de rechter zal moeten vonnissen voordat een deurwaarder iets mag doen.
Dexia weet dit, het incasso bureau weet dit en ook de deurwaarder weet dit.
De enige manier voor Dexia om aan geld te komen is diegene die niet betalen dagvaarden.
Dexia zal dit niet zo snel doen omdat Dexia de meeste rechtszaken verliest.
Wat kan een deurwaarder wel doen.
Een dagvaarding zal bezorgt moeten worden bij de tegenpartij, dit gebeurt door de deurwaarder.
De deurwaarder is dus een veredelde postbode die alleen een brief brengt met de dagvaarding.
Hij heeft geen enkel recht, hij mag niet eens binnenkomen.
Dus als Dexia jou gaat dagvaarden dan komt een deurwaarder de dagvaarding bezorgen.
Als jij Dexia dagvaard, dan krijgt Dexia de deurwaarder aan de deur om de dagvaarding in ontvangst te nemen.
En Dexia heeft het druk met het ontvangen van al die dagvaardingen.
Als er een vonnis is van de rechter dan wordt dit vonnis bezorgt bij de tegenpartij met daarbij de eis van datgene wat de rechter heeft gevonnist..
Ook dit gebeurt door een deurwaarder.

Als je de maandtermijnen niet betaalt dan gaat Dexia over tot het beeindigen van het contract.
De aandelen worden verkocht en je krijgt de eindafrekening.
Het is aan jou om deze rekening wel of niet te betalen.
Betaal je niet dan wordt een incasso bureau ingeschakeld en het vervolg kun je hierboven lezen.

Heb je nog vragen over je eigen persoonlijke situatie, stuur even een e-mail naar [email protected]

Groeten,
Piet

Loenie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2005 18:26

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Loenie »

Inderdaad dat laatste komt me bekent voor,Dexia wil mijn contract ook beeindiggen en volgens dexia gaat me dat een hoop geld kosten en daar ben ik nou zo bang voor . ik heb een gezin met twee kinderen die willen studeren waar dit geld van wat ik gestort heb bij Dexia voor bedoeld was.wat moet ik nou well of niet bettalenn..

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door henkgeluk »

andre 26,

ik mag op dit forum geen namen noemen,maar voor € 1200,- euro
is mogelijk, in een groep gelijk nog minder.

uiteraard niet incl hoger beroep!

in eerste aanleg (je dagvaard dexia of zij jouw) dus die 1200 en minder indien in een groep

email piet die weet de advocaten en hun prijzen !

gr

henk geluk


Fred1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2005 21:04

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door Fred1 »

Ook ik ben in Rotterdam op bezoek geweest bij Leaseproces. De organisatie maakte op mij een professionele indruk. Dat ik via Leaseproces ga procederen staat vast. Ik zit nog een beetje te dubben welke formule ik moet kiezen. Formule 1 kost in beginsel meer geld en levert, bij succes, meer op als formule 2 (de zogenaamde "no cure, no pay"-methode). De risico's zijn bij formule 1 echter ook groter :cry: . Mocht Dexia de rechtzaak winnen (waar ik niet vanuit ga, maar je weet maar nooit), dan ben je je betaalde 770 Euro kwijt en kunnen ze je ook hun kosten voor de rechtsgang laten betalen. Dat probleem heb je met formule 2 niet. Hier zijn alle risico's voor de firma Leaseproces.
Kan iemand mij helpen met het maken van de keuze :?:

B.v.d.

Fred1

durana
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:28

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door durana »

Hallo,
ik ben afgelopen vrijdag middag ook bij leaseproces op bezoek geweest. Een goed gesprek, alleen wat me wel aan het denken zette is dat bij verlies ik de proceskosten moest betalen. raarr, zij zouden toch alles bij nocure no pay betalen.

Wat ook nog niet helemaal helder is :
- wat moet ik uiteindelijk bij nocure no pay betalen.

mijn situatie: winsverdriedubbelaar afgesloten in 2000 en deze onderomstandigheden verlengd in 2003. Komende februari loopt deze af. Totaal betaalde rente is rond de 6000 euro.
Moet ik nu betalen 125 + 30% van 6000= 3125 ?

Of zit er een addertje onder het gras ?

graag advies van medestrijders die al iets gehoord hebben van leaseproces uitspraken in het verleden. maw wie heeft ervaring met hen ?


alvast bedankt..,.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Durana,

Op de site van Leaseproces kun je toch alle gegevens vinden,
of zie ik dat verkeerd?

Vrg.

durana
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:28

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door durana »

ja ik heb die site ook bekeken, maar zie niets terug over de processkosten bij verlies.

Dat heb ik namelijk te horen gekregen bij het gesprek. Waar ze het over hadden is dat ze met 50 gelijksoortige klanten een proces beginnen en bij verlies de totale kosten door 50 wordt gedeeld en dat het nooit meer dan 200 a 300 euro kan zijn.
Maar dit konden ze niet op papier zetten, opzich natuurlijk wel vreemd :(

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Wie heeft ervaring met leaseproces

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 20 Nov 2005 11:58 door durana
--------------------------------------------------------------------------------
ja ik heb die site ook bekeken, maar zie niets terug over de processkosten bij verlies.

Dat heb ik namelijk te horen gekregen bij het gesprek. Waar ze het over hadden is dat ze met 50 gelijksoortige klanten een proces beginnen en bij verlies de totale kosten door 50 wordt gedeeld en dat het nooit meer dan 200 a 300 euro kan zijn.
Maar dit konden ze niet op papier zetten, opzich natuurlijk wel vreemd
Over de proceskosten bij verlies kun je natuurlijk altijd bellen of beter mailen!

Het procederen met groepen kan een aardige reductie aan proceskosten opleveren! Ik doe dit n.l. ook via Ton [Holla Poelman]!
De 'exacte kosten' waren mij van te voren ook niet bekend.

Gesloten