LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ID banen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: ID banen

Ongelezen bericht door Maarschalk »

stekel, wat ulbe probeert duidelijk te maken ontgaat mij ook.
Maar wat probeerde jij duidelijk te maken met je laatste post?

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: ID banen

Ongelezen bericht door stekel »

Maarschalk, dat ik die onregelmatigheidstoeslag gruwelijk laag vind! ik kan je in vertrouwen nog melden dat ik na 4,5 jaar in deze ID baan netto hetzelfde overhou als in 2001!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: ID banen

Ongelezen bericht door S. »

Maar het is toch normaal dat de ID-baners voor een minimum loon werken?
Daar start je toch mee? ( de INstroom, als het ware) En wanneer je de cursussen/opleiding doet waar de wergever een vergoeding voor krijgt wanneer deze een ID-er in dienst neemt, dan groei je pas door in loon ( de DOORstroom) en wordt je ID- baan omgezet in een reguliere baan.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: ID banen

Ongelezen bericht door Ulbe »

Voor de mensen die mijn vorige schrijven wat wazig vonden, zal ik een kleine toelichting geven,

Veel kleine- en middelgrote bedrijven hebben het momenteel niet makkelijk, deze kleine zelfstandigen moeten knokken om momenteel de financieel de eindjes aan elkaar te knopen,

Veel van deze bedrijven zitten niet te wachten op extra personeel, zoals dit bij het ID-instroomproject het geval is,

Dus die bedrijfjes moeten worden voorzien van extra subsidie, wanneer er een ID-baner wordt ingezet, deze subsidie wordt direct bij de overheid én bij de ID-baner zelf wordt afgetrokken!,

Mede daarom wordt de ID-baner aan alle kanten "geknipt en geschoren", want de overheid heeft op haar manier toch geen geld meer!, met alles er af gerekend kun je beter níet werken!,

Want de onkostenvergoeding stelt niks voor, je schiet er altijd bij in, én daarbij, het kleine loontje dat op je bankrekening gezet wordt, wordt direct weggerekend bij de sociale uitkerings instantie!, er van uit gaande dat je in de bijstand zit,

Reken er maar niet snel op dat een bedrijf je als vaste kracht zal nemen!, dan moet je wel érg veel mazzel hebben!,

Een ID-baner is een relatief goedkope werknemer, die fijn de eenvoudige klusjes kan doen!, en daar wordt meestal diegene dan ook voor gebruikt!.

Het is een leuke werkverschaffing, die de ID-baner zelf zelden wat opbrengt!...

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: ID banen

Ongelezen bericht door stekel »

beste S, daar gaat het nu om in mijn geval, het blijft een I baan niks Doorstroom! Mijn werkgever vind het wel best zo! Mijn motivatie is tot het nulpunt gedaald! Groetjes stekel.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: ID banen

Ongelezen bericht door S. »

Dag stekel,

Nee, dat werkt niet motiverend, zo'n beleid van je werkgever.
Zijn er meer ID- baners bij jullie binnen het verpleeghuis, of nog beter, binnen de stichting waarbij het verpleeghuis hoort?
En wordt hen ook geen cursussen aangeboden?
(Dus geen doorstroom.)

Gr, S.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: ID banen

Ongelezen bericht door stekel »

beste S, Naar ik weet zijn er 6 mensen met een ID baan, maar die vinden het wel goed zo! Er is ook weinig overleg met wie dan ook! Ik heb al een paar keer met de OR kontakt gehad, maar die weten niet eens dat in de C.A.O. een aparte paragraaf is opgenomen voor werknemers met een ID baan! Groetjes stekel.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: ID banen

Ongelezen bericht door Dutchy »

Het is droevig dat ID-medewerkers een aparte behandeling krijgen dan de reguliere medewerkers. Mij is ALTIJD verteld door de instelling die in mijn gemeente de ID-regeling uitvoert dat Melketiers of ID-ers, zoals ze later genoemd werden, gelijk behandeld dienen te worden als de andere medewerkers in de organisatie waar je werkzaam bent. Tja, werkgevers denken daar toch anders over.
In het (basis)onderwijs hebben de onderwijs ondersteunende medewerkers (concièrges en administratieve krachten, meestal ID-ers) een afwijkende CAO dan het onderwijzend personeel. Het onderwijs ondersteunend personeel dient bijvoorbeeld gewoon te werken in de perioden dat de dames en heren leerkrachten vrij hebben. Dat was niet op alle basisscholen in mijn gemeente het geval, want ID-ers op een naburige school werd vrij gegeven in de vakantieweken. Dus de concièrge en de administratieve kracht op school A werkten wel terwijl zij op school B vrij hadden gekregen van de schoolleiding.
Ik heb in de wintermaanden, verwarmd met slechts een straalkacheltje naast me, in ons kantoortje in mijn eentje het administratief/secretariële werk moeten doen. Mijn baas, de bovenschools manager, keerde zich op zijn vakantieadres nog een paar keer om in zijn bed. Zijn werk bestond net als mijn werk ook uit onderwijs ondersteunende taken. Hij stond immers niet voor de klas. Ook niet als er een leerkracht ziek was. Gemeente ambtenaren die in het plaatselijk gemeentehuis voor het openbaar basisonderwijs dezelfde administratieve taken uitvoeren als wij zijn toch ook niet vrij tijdens schoolvakanties? :?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: ID banen

Ongelezen bericht door S. »

Ai,........zo'n ID-baan is blijkbaar een Ingeslagen weg die Doodloopt :?
Jammer dat sommige werkgevers er zo mee omgaan.
Zo helpen ze zelf deze gesubsidieerde banen om zeep.

En stekel,
Wat balen voor je.
De hulp inroepen van de OR was nét het advies wat ik je wilde geven,maar je bent zelf dusdanig goed op de hoogte dat je dit al gedaan hebt, met helaas teleurstellend resultaat.
Die OR is juist het clubje dat voor jullie op moet komen.
Zou toch mooi zijn wanneer jullie IDers als agendapunt besproken worden in een overlegvergadering met de directie.
Mogelijk heb je dit allemaal al geprobeerd of aangekaart.
Kun je alleen de vakbond nog benaderen.

Wens je succes met de test die je een reguliere baan kan opleveren.

Groet van S

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: ID banen

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Ai,........zo'n ID-baan is blijkbaar een Ingeslagen weg die Doodloopt Confused
Jammer dat sommige werkgevers er zo mee omgaan.
Zo helpen ze zelf deze gesubsidieerde banen om zeep.
van hoogt heeft een nieuw idee. exact hetzelfde als de melkertbanen, maar dan net ff anders natuurlijk want je gaat je ongelijk niet toegeven.

Het was stom om de id banen af te schaffen!!!!

sellina
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:40

Re: ID banen

Ongelezen bericht door sellina »

ID baan
Ja hoor ook ik heb een ID baan voorheen de bekende melkertbaan. Doe dit werk in de zorg al 8 jaar voor het laagste loon terwijl er steeds meer van je wordt verwacht. En als je vraagt om een cursus te volgen zeggen ze dat er geen geld is. NEE natuurlijk zeggen ze dat. Want als je wat zou mogen leren wat ik best wel kan dan word je te bijdehand. En ja bijdehandjes kosten geld. Nee je word gewoon uitgemolken. Heeft de naam melkertbaan toch nog een betekenis. En het geld dat ze hebben voor een cursus lekker zelf in de zak stoppen. Een melketier is iemand die je voor het laagste loon het meeste kunt laten doen.

Gesloten