LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bangmakerij Bruneel

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Don Quijote
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 sep 2004 00:29

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Vandaag in Dagblad de Limburger:

Dexia: Nederlanders nemen meer risico's
Rik Elfrink
Eindhoven - Veel 'gedupeerden' van de aandelenlease- affaire leggen het schikkingsvoorstel van Dexia naast zich neer. Daardoor zal Dexia waarschijnlijk nog jarenlang betrokken zijn in juridische procedures.




Hoewel hij naar eigen zeggen niet bang is om te procederen, wil de Belgische topman Dirk Bruneel van de Dexia Bank maar al te graag van het probleem met de aandelenlease affaire af. ,,We hebben onze verantwoordelijkheid genomen om mee te werken aan een oplossing. Er zijn genoeg beleggers die daarmee hun handen mogen dichtknijpen. Het bemiddelingsvoorstel van Duisenberg is slikken of stikken.''



De strubbelingen rondom aandelenlease vindt Bruneel 'typisch Nederlands'. ,,In België en Frankrijk spelen dit soort zaken niet. In ons land is het bij wet verboden om met geleend geld met aandelen te speculeren. In Nederland niet. Het zit waarschijnlijk in de aard van het Nederlandse volk om meer risico's te nemen. Denk alleen al aan die idiote tulpenhandel van weleer. Aan de andere kant moet je ook toegeven dat Nederland flink heeft geprofiteerd van de lef en durf van het eigen volk. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het VOC-verleden.''



Bruneel draait er niet omheen dat Dexia in 2000 door de overname van Legio-Lease - destijds de grootste aanbieder van aandelenlease - een kat in de zak kocht. ,,Intern heeft dit bij Dexia tot de nodige problemen geleid. Of dat voor mij ook nog consequenties heeft? Nee, ik blijf zitten in de raad van bestuur. Ondanks het feit dat we onze activiteiten in Nederland hebben gestaakt. Intern is daarmee de kous af.''



Sinds 2001 zit Bruneel in de raad van bestuur van Dexia. Daarvoor was hij topman bij Artesia Bank, dat in Dexia is opgegaan. In 2002 werd hij directievoorzitter van Dexia Bank Nederland. Hij mocht het lastige klusje met de leasebeleggers opknappen. In eerste instantie was Bruneel daarbij doof voor de protesten in Nederland. Dexia stelde zich hard op en wilde van geen vergoedingen weten. Beleggers vreesden voor restschulden van tienduizenden euro's. ,,Misschien hebben we door onze harde uitgangspositie goodwill verspeeld. Wel wil ik opmerken dat de inzichten over beleggen met geleend geld drie jaar geleden anders waren dan ze nu zijn'', zegt de topman.



Veel aandelenleasecontracten lopen op dit moment nog steeds. Daardoor is de exacte schade die Dexia door alle tumult heeft geleden, niet vast te stellen. ,,Op dit moment rekenen we op een totale verliespost van ongeveer een miljard euro. Daarvoor zijn al voorzieningen getroffen'', aldus Bruneel. Mochten de beurkoersen de komende maanden instorten, dan kan de schade nog oplopen. Dexia is daarvoor niet verzekerd. ,,Dat doen we pas op het moment dat het schikkingsvoorstel van Duisenberg door beleggers omarmd wordt.''
vrijdag 27 mei 2005

[/b]

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door pewi »

Bruineel:
Mochten de beurkoersen de komende maanden instorten, dan kan de schade nog oplopen. Dexia is daarvoor niet verzekerd. ,,Dat doen we pas op het moment dat het schikkingsvoorstel van Duisenberg door beleggers omarmd wordt.''
Dat had Dexia al in 2000 moeten doen, maar dat kost geld en geld uitgeven, daar heeft Dexia grote problemen mee.
Dan waren ze wel mooi klaar gewest voor € 60 miljoen.

http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/12082004.htm
Vrgr Pewi

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door woest »

Dexia
Publicatiedatum: 26-5-2005

De Belgisch-Franse bank-verzekeraar presenteert de resultaten over het eerste kwartaal. Dexia boekte in het vierde kwartaal van 2004 een winst van euro 406 mln. Dat is een stijging van bijna 24% ten opzichte van dezelfde periode in 2003. Toen kwam de winst van de Belgische financiële dienstverlener uit op euro 328 mln. Dit resultaat lag boven de verwachtingen van analisten.

Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad


Ik heb geen medelijden met deze 'arme' bank. Het gaat er ook niet om, wat deze malafide bank 'uittrekt' om het probleem op te lossen (een miljard), maar om wat het in werkelijkheid kost. Bruneel noemde bij TrosRadar degenen die weiger(d)en nog verder te betalen en (gaan) procederen 'querulanten'. Schikken of stikken? Deze 'querulanten' zullen je laten zien, Bruneel, dat dat stikken niet voor hen geldt, maar voor de bank.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Janny »

Geplaatst op 27 Mei 2005 10:44 door Dubio
--------------------------------------------------------------------------------

Dexia en verleasers zitten in de **** door het geloof in een immer stijgende beurs. Zullen de islam het jodendom en het christendom op net zoveel gebakken lucht gebaseerd zijn?



wat weerhoud u om dat te onderzoeken.? Misschien vind u de waarheid. en de oplossing van uw vragen.

Uw vraagstelling in acht nemende, gevoel ik totaal geen behoefte om u daarin verder te helpen.

Voor mij is uw vraag geen gebakken lucht.maar rust.
groeten Janny

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Elias »

Kijk, deze ontwikkeling met Bruneel is wel interessant.

Natuurlijk blijft hij schoppen naar de nederlanders in het algemeen en de gedupeerden in het bijzonder, "want wij speculeren volgens hem te graag".

Echter het gros van de gedupeerden is misleid en "sparen" aangepraat. Laat staan dat we, ik in ieder geval, wisten, dat het speculeren was met geleend geld, WAT IN BELGIE en FRANKRIJK verboden is/was.

Als daar dus iemand WEL van op de hoogte was, dan was het DEXIA !!

Dat wetende en terwijl de eerste "haarscheurtjes" al bekend werden, koopt Dexia deze linke soep over.

"DAT IS SPECULEREN"

Hij begint nu dus ook onze overheid te bekritiseren en daar heeft hij op zich gelijk in, want die hadden het in Nederland ook moeten verbieden, dan wel daarom juist extra strenge controle er op uit moeten oefenen.

Toch kopen ze het zooitje over, immers, en dan ga ik af op wat op dit forum al herhaalde malen werd gesteld, WANT ER WAS NOG STEEDS FLINK AAN TE VERDIENEN. (hoge rente, gerommel met die aandelen/opties)

Het kan niet anders, of onze overheid Zalm, DNB en consorten, hebben geheime toezeggingen gedaan aan Dexia, dat zij het gedupeerdenprobleem en - verzet "wel af zouden vangen" en Dexia zouden blijven steunen.

Echter vele gedupeerden laten zich niet vangen en willen dat recht wordt gedaan. In het begin probeerden enkele rechters ook nog het tij te keren, maar passen nu gelukkig de wet toe, niet meer - niet minder !
Een storm in een glas water was nog weg te poetsen door Zalm, DEZE ORKAAN ECHTER NIET !!!!

En daarom komen er nu tussen Bruneel/Dexia en onze overheid ook haarscheurtjes en gaat Bruneel steeds meer om zich heenschoppen.

De beerput gaat niet alleen open, hij zal op het eind dusdanig gaan barsten dat ie instort.......

Groet
Elias.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Dubio »

Elias,

Dexia heeft niks verdiend met Legio, sterker het heeft ze een miljard gekocht. Moeilijk te geloven maar zij zijn als bank net zo gedupeerd als legio verleasers.
Dexkundigheid is geen argument in deze. Tot en met 2000 was iedereen gek in de kop: het was ook het jubeljaar, de jaren daarna werden de jammerjaren.

miepje
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 aug 2004 21:30

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door miepje »

erg jammer

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 27 Mei 2005 12:43 door Elias


Echter het gros van de gedupeerden is misleid en "sparen" aangepraat. Laat staan dat we, ik in ieder geval, wisten, dat het speculeren was met geleend geld, WAT IN BELGIE en FRANKRIJK verboden is/was.

Als daar dus iemand WEL van op de hoogte was, dan was het DEXIA !!
precies, juist daarom ging deze bank de grens over, zowel landelijk als moreel,

Ton

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Elias »

Voor ons dan Miepje.

Dexia maakt nog steeds miljoenen winst.
Van een bank mag, nee moet je ook verwachten dat ze verder vooruit kijken dan de gemiddelde neus van een klant.

En dat ze voorzorgsmaatregelen/garanties inbouwen, NIET ALLEEN VOOR ZICH ZELF, MAAR OOK VOOR HUN KLANTEN.

Maar uit alles, ook hun wijze van zaakvoering, blijkt, dat de "gewone man" als klant voor hun totaal niet interessant is.

Ze zijn alleen "in" voor grote deals, die in het geheim achter dikke muren worden gesmeed en geklonken.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Elias »

JUIST TON.

Groet
Elias.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 27 Mei 2005 13:20 door JH


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
WAT IN BELGIE en FRANKRIJK verboden is/was.



Vandaar dat het schorem ook naar Nederland is gekomen om zich hier te kunnen verrijken In de belgique en la douce france hadden ze geen enkele kans. Bruneel heeft hiermee dus min of meer toegegeven de boel te hebben misleid.

snappie !!!

Ton

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door pluutje »

Tot en met 2000 was iedereen gek in de kop:
99,999 % is nu genezen :idea:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door JH »

Die 99,999 procent is anders nooit ziek geweest hoor pluutje :wink:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door pluutje »

En zeker JH niet :wink:

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door 16again »

Bruneel zei voor de krant....
,In België en Frankrijk spelen dit soort zaken niet. In ons land is het bij wet verboden om met geleend geld met aandelen te speculeren. In Nederland niet. Het zit waarschijnlijk in de aard van het Nederlandse volk om meer risico's te nemen. Denk alleen al aan die idiote tulpenhandel van weleer. Aan de andere kant moet je ook toegeven dat Nederland flink heeft geprofiteerd van de lef en durf van het eigen volk. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het VOC-verleden.''
Als het bij belgische wet verboden is om met geleend geld aandelen te kopen waarom koop je dan een bank die dat product als vrijwel enige leverde?? Omdat het thuis niet mag zeker!

Ook kan ik dhr bruneel vertellen dat het VOC verleden inmiddels meer heeft gekost dan opgeleverd....

Ron2
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 okt 2003 19:15

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Ron2 »

gasten die voor hun argumentatie de VOC en Tulpenhandel (ook honderden jaren geleden) erbij gaan halen zijn niet serieus meer te nemen.
Maar misschien vreest hij een herhaling van de franse revolutie, maar dan vanuit neerlandse bodem.
Laatst gewijzigd door Ron2 op 27 mei 2005 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 27 Mei 2005 10:44 door Dubio

Dexia en verleasers zitten in de **** door het geloof in een immer stijgende beurs. Zullen de islam het jodendom en het christendom op net zoveel gebakken lucht gebaseerd zijn?

dubiootje.. daar kom je maar op één manier achter....

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door painter »

Deze patatvretende belg is bang dat er een nee uit de stemming van de gedupeerden zal komen, en dan zijn echt de rapen gaar, bruneel zal dan niet meer zo gemakkelijk in zijn stoel achterover gaan zitten zoals hij voor doet komen, als de mensen echt lont gaan ruiken als er bij een eventueel nee de rechtzaken weer gaan lopen en worden gewonnen dan is het voor dexia echt gedaan, de mensen die nu twijfelen gaan dan ook voor goud en willen hun zuur verdiende centen terug, of dexia gaat misschien een nieuw voorstel doen, "alle contracten nu meteen stopzetten en de restschuld die dan ontstaat zal komen te vervallen" als dexia dit in de eerste plaats had gedaan dan had de schikking een feit geweest en hadden alle mensen een ja terug gestuurd, na het schikkingsvoorstel alle maantermijnen stop en vanaf dan de zaak afwikkelen.

Dit had toch niet zo moeilijk geweest of ben ik nou gek, of wil dexia toch nog met een plus uit deze slepende ellende komen, Duisenberg is in mijn ogen geen goede onderhandelaar geweest en heeft deze optie niet in de ring gegooid, of wilde dexia niet en zal datl het geweest zijn?

Veel kracht en durf gedupeerden, we gaan er voor!!!

VR GR Painter

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door pewi »

of dexia gaat misschien een nieuw voorstel doen, "alle contracten nu meteen stopzetten en de restschuld die dan ontstaat zal komen te vervallen" als dexia dit in de eerste plaats had gedaan dan had de schikking een feit geweest en hadden alle mensen een ja terug gestuurd, na het schikkingsvoorstel alle maantermijnen stop en vanaf dan de zaak afwikkelen.
Drie jaar geleden had ik hiervoor misschien wel getekend. Maar met alles wat we nu weten zal ik niet eerder stoppen voordat mijn hele schade is vergoed. En ik denk dat Dexia en Co dan de handen dicht mogen knijpen.
Vrgr Pewi

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: bangmakerij Bruneel

Ongelezen bericht door Kor S »

maak het wereldkundig
morgen is onze kans weer,[quote]

met alles wat we nu weten zal ik niet eerder stoppen voordat mijn hele schade is vergoed. En ik denk dat Dexia en Co dan de handen dicht mogen knijpen.

Gesloten