LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhost e-dentify

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is al veel teveel downtime, ik had nog 10 % minder :S

Peter Wiggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:35

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Peter Wiggers »

e-dentify maakt gebruik van het slechte netwerk en van desktop hardware in servers. Bovendien zijn de eigenaren 16 jaar. Dit is geen manier om een bedrijf te leiden.

Neem een voorbeeld aan ons; wij staan bij proserve en werken alleen met dual opteron systemen. Wij hebben geen dedicated servertjes van 50 euro en gebruiken geen prutnetwerkje met maar één transit.

Wij hebben alleen tevreden klanten, http://www.webhostingtalk.nl/showthread ... genumber=1
Sorry? Even reclame maken en een ander bedrijf volledig ten onrechte in de grond stampen? Even rechtzetten.

1. Dedicated servers van 50 euro per maand? We hebben ons eigen rack + eigen servers, al een heel tijdje.

2. Slecht netwerk? Leaseweb is een van de beste en meest betrouwbare netwerken van Nederland.

3. Qua betrouwbaarheid zijn Intel Pentium 4's en Intel Dual Opterons redelijk gelijk aan elkaar, maar qua snelheid niet. Maar dit hoeft helemaal geen probleem te zijn, en is het ook niet. Plaats je op een server met een P4 processor x aantal klanten, plaats je er op een Dual opteron 3x. Maak verder dus niets uit.

Hans, dit komt behoorlijk onprofessioneel over en ik zou eerst even wat verstand van zaken krijgen alvorens zoiets te posten.

Linda1978

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Linda1978 »

Mijn persoonlijke ervaring zijn net zoals vele anderen uitermate slecht met deze hosting provider.
Aangezien de iegenaren van 16 niet weten waarmee ze bezig zijn ben ik overgestapt naar een andere webhoster, kwa prijs iets boven de prijs van e-dentify.

Mocht je intresse hebben kijk op http://www.webhost4you.nl
maar er zijn zoveel goede andere webhosters op de markt.

Bij deze webhoster)e-dentify) goedkoop, duurkoop

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Ze doen echt hun best wel hoor! Zit daar maar niet overin! :wink:

w3bsite.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2005 10:23

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door w3bsite.nl »

alleen lukt ze t nie :P

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Nou dan hier ook nog mijn reactie. Even frisse (vuile) wind in het topic schoppen.

Ik filter mijn mail (ben ik gek op) en aangezien ik alles met de woorden "e-dentify" in een apart mapje laat komen viel het mailtje van radar meteen op. Hij stond namelijk als 3e mailtje in me lijst (de eerste waren aanvraag bevestiging en de tweede login gegevens). Zal ik mijn ED historie eventjes neerwerpen.
1. Wow..dat is goedkoop...en het ziet er netjes uit ook! Veel servertjes dan zullen ze wel veel verdienen en dus een goede naam hebben. Gelijk aanvragen (+ verhuizen)
2. Twee dagen later direct geld overgemaakt...had ik eindelijk een mailserver ergens anders...thuis was toch niets
3. Twee weken later toch maar eens gebeld of het nog ging gebeuren dit jaar. Toen kreeg ik te horen dat ze moeite hadden met het verhuizen van mijn .net domein. Op 1 september zou het overgezet worden (half aug aangevraagd) en eind september werkte mijn website ineens. Geen bericht van ED...ze wisten het zelf waarsch ook niet.
4. Lekker snel servertje...nix aan de hand. Heb nooit downtime gehad, tot eind oktober...heb ik iig 4 weken goed gedraaid ;) Ik dacht: kan gebeuren...na 1 week later weer online te zijn en veel mail gemist te hebben werkte het weer verder.
5. De maanden November en December waren rampmaanden...meer down dan up en zeer trage verbinding. Toen kregen we te horen dat de server vol was. Hoe kan dit? 95 klanten per server kan hij MAX aan...ik denk dat er wel 150 op stonden en aangezien mensen wel eens wat uploaden gaat het niet passen nee!
6. Januari het bericht gekregen dat we werden overgeplaatst. Inmiddels zeker 1 maand offline geweest. Overplaatsing ging niet soepel maar na 2 weken werkte de nieuwe server als een trein...ik had niet eens klachten :)
7. Eind maart erachter komen dat de disk kapot is (ook geen bericht van gehad) en dat ze dus geen goede backups hadden en dat ze geen RAID oplossing hadden. Komop...een 80GB diskje IS al zo goedkoop...met een paar tientjes meer had je er nog een gehad, en in een RAID-1 kunnen hangen!

Al met al...7 zware punten van teleurstelling. Ik heb nog nooit mijn site 2 maanden online kunnen hebben.
Mijn vraag die nooit GOED beantwoord zal worden door ED is dus: Waarom kunnen jullie 6 servers aanschaffen die slecht zijn...waarom niet 3 servers met 2proc's, meer geheugen, grote disken en een RAID systeem...ik denk dat je dan de zelfde prestaties had, alleen dan zonder crashes en downtimes!

Ik ging het zelf oplossen vorige week. Ik bij ZoneEdit een zone aangemaakt waarbij ik mijn eigen dns kan beheren, vervolgens mijn domein doorgestuurd naar mijn servertje thuis waar ik dus tijdelijk mail kan ontvangen en ED gebelt of zij even de DNS van mijn domeinnaam willen wijzigen. Toen heb ik dus 2 dagen mail ontvangen :D:D:D Daarna was het over met de pret...de nameservers stonden weer op die van ED. Ik Paul bellen en toen zij hij "ja dat is dan jammer" waarop ik uiteraard verbaasd reageerde. Hij zij "Ik heb vantevoren gezegd dat je niet naar een andere hoster mocht linken". Hierop ben ik diep teleurgesteld. Het is MIJN domein, ik heb er voor een JAAR voor betaald, ZIJ hebben een server die down is en dan gaan ze me dit soort grapjes maken...
Mijn reactie "Een andere host? Dit is mijn IP-Adres van thuis...dat had je met een ReverseDNS makkelijk op kunnen zoeken!" was dan de beste. Hij zegt...OK ik plaats je op een nieuwe server "Ceres". Ik dus weer blij :) Geeft hij me ook nog eigen dns beheer...ik dus nog blijer :) Nu heeft hij de DNS van mijn domeinnaam naar nieuwe nameservers gezet en nu is alles weer down. De nameservers zijn wel te bereiken, maar het lijkt wel of mijn wijzigingen in een andere DNS worden toegepast dan er aan mijn domein is gelinkt. Al met al dus maar 2 dagen genoten van mijn e-mail bereikbaarheid...voor de rest zie ik het deze maand slecht in.
Behalve "dat Paul overdag op school zit en onbereikbaar is, en dat hij communicatief NIET!!! vaardig is, en dat hij zich wel beschikbaar stelt voor support, en dat ik alleen van Gerard een half antwoord kan verwachten" heb ik geen ervaringen met de support ;) Het is te gek voor woorden. Als ik de tijd kon terugkeren had ik me 12 euro hosting aan een zwerfer gegeven en me site thuis blijven draaien op me celeron 1.7 met 256ram die nooit down is ;)

Als ze op TV komen zou ik wel in het publiek willen zitten...in harmoie met de andere teleurgestelde klanten die goedkoop uit dachten te zijn. Er zijn hosts die voor dezelfde prijs (of 1 euro meer) een SUPER hosting leveren...daar heb ik een andere site. Had een foutje gemaakt, meldde het via MSN, kon ze opbellen en ze zette binnen 15 minuten de data uit de backup terug. Ik weet zeker dat 100en ED klanten daarvan zullen dromen!
ED, succes met jullie kritiek...dit had voorkomen kunnen worden prutsers!

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

PS. Dit gaat over het domein denweb.net...even voor de referentie ;)

MichielH

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MichielH »

Oke, dat ga ik niet lezen :lol:

Ze doen zeker hun best. Eerlijk waar. Ze pakken alleen nog steeds niet alles goed aan. We hebben nu alweer 3 weken downtime, en dat is gewoon te lang voor een prof. hostingbedrijf!

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Laat dat "prof" maar weg ;) nog even een "note":
Check even de laatste reacties op de ED site onder het kopje "Ervaringen" en vergelijk dat eens met de reactie op webhosters.nl door DEZELFDE domein-eigenaar...heel verdacht!
En de eeuwige opmerking over "ze doen hun best" vind ik ook gek...als ze VANTEVOREN beter hun best hadden gedaan...dan deden hun SERVERS het "nu best" DAAR hadden we wat aan gehad ;)
Enne...waarom hamerde ze zo op "Zet je alternatieve mailadres in cpanel" terwijl ik nooit een mail daarop heb ontvangen? Slordig? JA!

Nou ga ik niets meer aanvullen...genoeg letters gepost op dit forum.
Succes Radar!

denWeb.net

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

2. Slecht netwerk? Leaseweb is een van de beste en meest betrouwbare netwerken van Nederland.
Tuurlijk is dat een goed netwerk, maar waarom gaan jullie dan weg en naar een goedkoper netwerk?
Zal zeker nog meer downtime betekenen :roll:

Mickeeeey

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Mickeeeey »

Ik ben reseller bij e-dentify en ik heb het domein chmod.nl los daar gehost. Nooit echt problemen gehad maar anderen duidelijk wel. E-Dentify doet zn best volgens mij maar het werkt gewoon niet.. Ze hebben misschien wel teveel klanten.. Ik weet het niet

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Check even de laatste reacties op de ED site onder het kopje "Ervaringen" en vergelijk dat eens met de reactie op webhosters.nl door DEZELFDE domein-eigenaar...heel verdacht!

LOL.. dat is ook een manier op aan positieve reacties te komen.

ED heeft hier overduidelijke de positieve reacties op webhosters.nl gebruikt. De negatieve worden uiteraard niet vermeld op de website, ook al zijn dit er heel wat meer.

oplichters

rat

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door rat »

even wat tegenwicht in de discussie ben dus niet ontevreden over deze host. beheer een kleine website voor een basketbalvereniging
http://www.bvleerdam.nldeze site is pas 6 maanden in de lucht en in totaal nog geen dag down geweest. de server (phobos) heeft wel wat problemen gehad met een steeds volle tmp directory, maar daar is werk van gemaakt. de problemen die ik tot nu toe wel heb ondervonden (met het maken van externe verbindingen) zijn inmiddels op snelle en goede manier opgelost, dit na een overigens vriendelijke en correcte communicatie tussen mij en een medewerker van e-dentify. voor mij is ED dus nog steeds een goede partij zeker als ik de prijs/kwaliteitsverhouding in ogenschouw neem.

[SS4U]Willem

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door [SS4U]Willem »

Ik zit zelf bij een forum. We hebben altijd wel wat met ED. De ene keer heb je gedonder dat die MYSQL database niet werkt, daarna is de verbinding weg.. ga zo maar door! Ze zeggen wel ja we zijn bezig enzo. maar dat mag wel wat sneller, en van een back-up?!? nooit gehoord daar! altijd hebben ze wel problemen.

Zo dat was mijn mening :oops:

Ik vind ED de slechtse die je maar kan krijgen, oplichterij!

[SS4U]Willem ( [email protected] )

JmsTk

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door JmsTk »

Allereerst wil ik reageren op "hans Vos" met zijn kwaliteit.

Proserve teert op zijn goed imago, het netwerk van Proserve heeft laatste tijd vaak problemen, vooral met die oude rotzooi van Extreme. De kwaliteit die Leaseweb bied is natuurlijk vele malen hoger. De capaciteit die Leaseweb beschikbaar heeft, daar kan Proserve alleen maar over dromen. (18 gigabit/s over diverse connectie vs 3 gigabit)

Jij bent dus goed gefopt, gezien je alleen maar zag dat Proserve beter 'was' dan de rest, maar nu hopeloos achterblijft op grotere spelers als True en Leaseweb.

Dan gaat het ook helemaal niet over wat voor servers je hebt, maar of je backup servers hebt en hoe je dit allemaal geregeld hebt. Zo te zien heeft E-dentify dus een grove fout gemaakt, maar ze geven wel aan ervan geleerd te hebben. Ik hoop voor hun en de klanten van E-detify dat ze in de toekomst niet meer zulke problemen hebben.

Met elke partij is er trouwens wel iets, zo niet nu, dan wel in de toekomst als er iets gebeurt wat niemand had voorzien of ervaring mee had.

Bijvoorbeeld Hans Vos zijn harde schijven kunnen het immers ook begeven, Hackers kunnen zijn servers wel eens binnenwandelen etc.

Al met al denk ik dat E-dentify beter een nieuwe harde schijf had kunnen plaatsen en de accounts opnieuw had moeten aanmaken, dan waren de slimme klanten, met eigen backups (zoals het ook hoort!) inmiddels weer online.

Backup maken start overigens bij jezelf, je bent echt opperlomp als je geen eigen backups bijhoud!

MickeeyyyyyyyyyB

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MickeeyyyyyyyyyB »

Top enkele uurtjes geleden was ik vóór e-dentify. Waarom nu niet meer? Lees maar :) :

Mick --> Star Wars premiere was sjiek De film was echt tegek -->
net intake gesprek gehad zegt:
Ik had het Paul al eens gevraagd maar die zei niets de quota's op me
reseller in WHM kloppen nog stees niet..
Mick --> Star Wars premiere was sjiek De film was echt tegek -->
net intake gesprek gehad zegt:
ti al enkele weken zo

Gerard Nauta - E-Dentify Internet Diensten - Volgende week Examens zegt:
ja boeit m niet
Mick --> Star Wars premiere was sjiek De film was echt tegek -->
net intake gesprek gehad zegt:
maar mij wel en mijn klanten wel
Gerard Nauta - E-Dentify Internet Diensten - Volgende week Examens zegt:
niet mijn probleem
Gerard Nauta - E-Dentify Internet Diensten - Volgende week Examens zegt:
ga maar ff bij paul klagen

DE ECHTE MICKEYB

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door DE ECHTE MICKEYB »

Hoe kom jij aan die logs?? Als ik erachter kom wie je bent.. *-)
Die logs heb ik alleen laten zien aan vrienden!!

E-Dentify, ik ben de echte MickeyB aka Mick Baggen en voorgaande post is niet door mij gepost, het zijn wel mijn logs maar niet mijn post

112opsterland

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door 112opsterland »

Ik wou even zeggen dat ik zeer tevreden ben met e-dentify !!
het licht er wel eens uit maar ach voor 2 euro mag dat ook wel eens!!!
zoo vaak gebeurt het niet hoor!

mijn site is www.112opsterland.nl

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Mooi om te lezen dat er ook mensen tevreden zijn. Maar zoals het altijd bij Radar gaat...de gedupeerde klanten komen aan bod!
Dell is een goed een groot bedrijf...VEEL tevreden klanten! MAAR er zijn een aantal mensen flink voor het blok gezet en DAAROM gaan ze naar Radar.
Die chatlog is idd een te verwachten reactie als er "volgende week examens" in je naam staat. Die kinderen zitten nu te leren als een idioot omdat ze alleen maar druk waren met die disken bijvoorbeeld. De "support" nummers zijn ook niet te bereiken...aangezien een ticket een week duurt, en ik niet zolang heb kom ik dus niet veel verder...
Guys...als jullie beter voorbereid waren voor jullie ED startte...hadden jullie tijd zat om die examens te leren ;) ;) ;)

[SS4U]Willem

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door [SS4U]Willem »

Ik moet dan wel zeggen ED had een ticket systeem. Dat werkte niet. eigenlijks hadden ze he, dan niet online moeten zetten maar goed. Ze hebben het goed gemaakt door te antwoorden toen het ticketsysteem weer werkte binnen 12 uur! een + puntje.

Gesloten