LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhost e-dentify

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
RichardC
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2005 09:47

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door RichardC »

Er zijn inmiddels ook onderwerpen op http://webhostingtalk.nl en op http://internetoplichting.nl

Tomboshoven.nl

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Tomboshoven.nl »

Ik heb nu een aantal maanden mijn website op één van de servers van E-Dentify staan, en ben actief op hun forum als tomboshoven.nl.
Ik heb totaal geen problemen met dit bedrijf, maar ik begrijp het klagen van anderen wel, er zijn de laatste weken veel problemen geweest met een gecrashte harddisk op 1 van de servers, die nu nog steeds niet is gerecovered.
Er zijn 7 (8?) webservers waarvan er 2 problemen geven (1 is door de harddisk constant offline).
Dit is de ene kant van het verhaal.
De meeste klanten van E-Dentify zitten op een goede server met goede uptimes (voorzover je die voor 1 euro per maand kunt krijgen).
De server waarop ik zit, heeft een afgeronde uptime van 100%.
Kortom: lang niet iedereen heeft problemen met E-Dentify.

(hehe, lange post)

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap het probleem niet, hoewel ik zelf ook geen klant zou willen zijn bij dit bedrijf.

Mensen nemen een dienst voor een dergelijk absurd laag bedrag, gelijk aan bijvoorbeeld de stroomkosten van je dvdspeler of een maand de stroomkosten van je computer, en gaan dan klagen dat het niet werkt.

Mensen snappen toch wel dat ze geen of toch bijzonder weinig ondersteuning kunnen krijgen van een bedrijf waar de jaarkosten gelijk zijn aan de uurkosten van een personeelslid van 20.

Mensen die e-dentify oplichters noemen zijn contactgestoord of hebben een ander trauma waardoor ze dergelijke zaken roepen.

Zelfs een beunhaas computerhulp luistert niet voor minder dan 10 a 20 euro een uur naar je, laat staan dat hij daar een jaar een dienst voor (wil) leveren.

http://psychiater.pagina.nl/ is je hulp om van je probleem af te komen.

MarcelJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2005 20:19

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MarcelJ »

Ik heb het even zo na zitten lezen maar ik vind het commentaar over diegene die dit bericht geplaatst heeft niet op z'n plaats. Ik kwam ook bij "E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'" een eerdere post van een ontevrede klant (niet de enige dus). Uit nieuwsgierigheid ben ik ook even naar het E-Dentify forum gesurfd en kon alles nog maar net ontcijferen tussen alle ***** door :lol:.

Zelf geloof ik niet zo in die goedkope hosting, goedkoop is meestal duurkoop. Ik betaal dan misschien ietsje meer maar heb prima service en een bereikbare helpdesk.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik heb misdefinitie.nl ook even gemaild. :evil:

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

als radar ook daadwerkelijk aandacht besteed aan ED dan zou het een korte uitzending zijn ;)

BjornK

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door BjornK »

Hm, lastig dit. Aan de ene kant wist ik van tevoren al dat ik een risico nam. 1 Euro per maand was gewoon te goedkoop, maar goed...12 euro voor hosting/jaar, ook al verklootte E-Dentify het, dan nog....12 euro is een schijntje, niet erg wanneer dat geld niet goed besteed lijkt. Een rondje in een café kost meer bijvoorbeeld.

Ik vind de eventuele aandacht van Radar voor zo'n goedkope hoster niet terecht....problemen oplossen (Hardware vervangen bijvoorbeeld. Of pc's huren voor hosting, noem maar wat) kost nou eenmaal geld, net als support.
Over het feit dat E-dentify teveel belooft...mwah, als het werkt dan is het perfect ! Ok, bij mijn domein www.bklaassen.com is er nu totaal al bijna 2 maanden downtime. Maakt het uit, het was een leuk experiment. Ik kan me voorstellen dat mensen die meer willen van hun site sowieso meer betalen en ook meer kunnen verwachten ergens anders. Ga ik ook doen overigens, maar dat is weer een ander verhaal.

Robbert4u

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Robbert4u »

Ik zie mensen zeuren over dat je niet mag klagen omdat het een goedkope host is, wat een onzin, ze bieden iets aan voor een bepaalde prijs, dan moet je als host WEL aan die gemaakte beloftes houden.

Er zijn programma's als webbuddy die laten zien hoe vaak je website offline is, ik heb al mensen weg zien gaan waarvan de website meer dan een week offline is.

ze moeten daar bij e-dentify eens de koppen bij elkaar steken en de servers eens goed nakijken.

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Phoeew Phoeew Phoeew... zon klein bedrijfje... kan zon groot topic maken! Knap hoor... heel knap... ik ken de verhalen van achter de schermen van e-dentify ook een beetje... nouw dat klinkt allemaal ook goed zeg :lol: wat een rotzooitje daar maarja... ze krijgen nog genoeg klanten binnen... Nederlanders kijken niet naar reacties en meningen en ervaringen... ze kijken naar hun portomonee! Dus al is E-dentify op tv geweest dan nog overleven ze het waarschijnlijk prima!

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Heej KeesJan en anderen... hoeveel keer hebben jullie dubbel gepost ? :P groot voordeel van GAST!

maar geef je gelijk hoor ;) zou ik ook doen

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

graag niet beginnen over het is goed koop wat verwacht je ervan...
moeten ze maar NIET op hun site dingen zetten die niet kloppen, vindt ik oplichten.

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

als reactie op : "Dus al is E-dentify op tv geweest dan nog overleven ze het waarschijnlijk prima!"

zolang het duurt... Kijk, als deze gastjes dadelijk de leeftijd bereikt hebben waarbij ze daadwerkelijk huur en voedsel zullen moeten gaan betalen zal er wel het een en ander moeten veranderen qua prijzen en dergelijk. Want met alle respect, maar voor 1 euro per maand KAN!!!! je geen hosting aanbieden en er nog winst op maken ook. Naja, op zich kan het wel, als je bezuinigt op al het andere noodzakelijke, zoals een betrouwbare backup opstellen. (zoals je hier wel ziet..) om de kosten van deze HD recovery te betalen betalen de heren 1200 euro, dit zijn de maandinkomsten van 1200!!! klanten.

Dan komt er nog support bij kijken, een beetje bedrijf zorgt dat er per 1000/1500 klanten minstens 1 medewerker fulltime beschikbaar is. Hoe wil E-dentify in godsnaam een medewerker aanschaffen voor 1500 euro per maand? Legaal gezien is dit niet mogelijk.

Oftewel.. dit gaat niet lukken.. Ze zullen het vast een tijdje volhouden, maar op een gegeven moment gaat dit gewoon fout!

En eerlijk is eerlijk, het maakt me niets uit wat er van de 2 directeurs (jawel, sarcasme) terecht komt. Wat me wel uitmaakt is dat de klanten van dit "bedrijf" dan achterblijven.

Moet je zien hoeveel klachten er over dit bedrijf rondgaan? dat is toch niet normaal zeg. Er gaat geen maand voorbij of er word wel ergens een topic geopend over e-dentify..

Voor die naïevelingen die denken "ach, ze zullen vast wel weten wat ze doen".. SUCCES!

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Kijk op webhosters.nl en merk op dat er zat hosters zijn die voor 1 euro per maand aanbieden. Het kan dus wel. Verder merk ik op dat er reeds jaren gratis hosts zijn die bijna altijd online zijn. Je betaalt die ene euro dan ook niet voor de dienst "website online" op zich (want dat soort diensten zijn er ook gratis), maar voor iets extra's zoals geen reclame en een snellere server.

Het argument van "goedkoop" is daarmee flauwekul. Daarbij, als ik een Yoko radio koop verwacht ik ook geen hoogstaande kwaliteit, maar het ding moet wel doen wat het moet doen: spelen.

Hans Vos

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Hans Vos »

e-dentify maakt gebruik van het slechte netwerk en van desktop hardware in servers. Bovendien zijn de eigenaren 16 jaar. Dit is geen manier om een bedrijf te leiden.

Neem een voorbeeld aan ons; wij staan bij proserve en werken alleen met dual opteron systemen. Wij hebben geen dedicated servertjes van 50 euro en gebruiken geen prutnetwerkje met maar één transit.

Wij hebben alleen tevreden klanten, http://www.webhostingtalk.nl/showthread ... genumber=1

Triloxigen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2005 15:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Triloxigen »

Einde van de reclame boodschap :roll:

Mark_m

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Mark_m »

Hoe zielig kan je zijn, als je jezelf een beetje gaat promoten...

En ze maken gebruik van het Leasewebnetwerk wat door veel hosters/gamehosters enz. word gebruikt.

En ze hebben geen dedicated servertjes (hadden ze wel ja) maar nu hebben ze eigen servers, in hun eigen rack.

Ik ben GEEN E-dentify medewerker, en dat zou ik voor geen geld willen zijn.
Maar toen ik jouw post zag, barste er iets in me.

Gegroet Mark

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Het is waar dat je voor deze goedkope hosting misschien geen 99,5 % uptime haalt, en de support wat aan de langzame kant mag zijn, maar ik had dus 77 % (!) uptime, dat is echt belachelijk, nooit hiermee in zee gaan.

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Kom op Hans Vos!
Dus jij wilt niet zeggen dat je geen ontrreden klanten hebt. Zozo!

E-dentify gebruikt geen dedicated serves van 50 euro in de maand. E-dentify heeft zijn eigen rack waar inmiddels een al een leuk aantal servers instaan!
En dan ook nog vertellen dat je het beter weet, zonder dat je ervaring hebt met E-dentify, zielig hoor!

Ze kunnen er ook niks aan doen dat de Hdisk van Apollo in het recovery center ligt, het enigste wat ze misschien beter in de gaten kunnen houden is hun backup server.

Ik vind E-Dentify helemaal niet slecht, alleen jammer dat er maar een paar ontvreden klanten zijn die er een enorm groot probleem van maken en E-Dentifty proberen de grond in te boren. Komop, voor die 12 euro per jaar!?!

Dat er nu ook een topic over dit bedrijf op internetoplichting staat gaat helemaal te ver!

RichardC, je bent heel heel erg zielig!

[KOH] - Bram
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:28

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door [KOH] - Bram »

Dit topic word steeds gezelliger... webhosters gaan onderling "ruzie" maken :P over dit topic en in dit topic... Jongens als je zo perse ruzie wilt maken of iets doe het dan gewoon lekker met z'n 2tjes... dat staat een stuk proffesioneler...

JPot

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door JPot »

Hier nog even mijn uptime:

Vandaag -- --
Laatste 7 dagen 11.404 % 2 dagen 10 uur
Laatste 30 dagen 56.478 % 10 dagen 21 uur
Vanaf eerste meting 87.568 % 17 dagen 15 uur

En dit is nog geflatteerd, want de afgelopen paar dagen staat mijn webbuddy op inactief en host ik de site zelf. Realistischer zou zijn om bij alle downtime een dag of 5, 6 op te tellen, zoiets:

Vandaag 0.000% 17 uur
Laatste 7 dagen 0.000%
Laatste 30 dagen 40% 16 dagen
Vanaf eerste meting 82% 24 dagen

Mijn website is in de 9 maanden dat ik er hosting heb, ongeveer 40 dagen offline geweest, want webbuddy heb ik niet vanaf het begin draaien. Erg triest. Zo heel erg jammer zou ik dit niet gevonden hebben, als ze niet zo moelijk deden over domeinnamen: deze registreren ze op hun eigen naam, zodat je, als je naar een andere host wilt, je domeinnaam niet mee kunt nemen. Schande!

Gesloten