LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhost e-dentify

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mrme2

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door mrme2 »

Het is trouwens niet echt makkelijk om een harddisc te maken

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

waarom doen jullie nou allemaal zo moeilijk neem gewoon een eigen server en dan doe je het lekker zelf allemaal of hou gewoon je mond.
Ik vind het zielig dat jullie zo ED op tv willen krijgen
Wtf?! Alsof mensen hun klachten neerleggen omdat ze het bedrijf op de televisie willen krijgen. (En niet te vergeten: dan moet je zelf ook) Ik heb samen met honderden anderen gedupeerden betaald voor een dienst die ik niet heb gekregen. Daar klaag ik dan terecht over. Ik vind het zielig dat er mensen zoals jij zijn die vinden dat we ons maar moeten laten naaien door een bedrijf. Betaal jij soms mijn E-dentifyrekening? Dan heb je recht van spreken.
Het is trouwens niet echt makkelijk om een harddisc te maken
Een professional hoeft een harde schijf nooit te laten maken. Weet je wat een backup is? Harde schijf stuk, backup erin en draaien maar. Dat kost me hooguit een paar uur.

Icehosting afd. gameserv.

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Icehosting afd. gameserv. »

Geachte heer, mevrouw,
Voorheen had ik een gameserver bij E-Dentify, die deed het perfect. Goede pings, snelle service etc. Jammer dat deze nu verplaatst zijn naar IceHosting.
Ik heb ook een reseller account bij e-dentify. Het probleem met de harde schrijf van Apollo is het eerste echte probleem wat ik tegen gekomen ben. Naar mijn mening doet E-Dentify wat ze kunnen om de harde schrijf te herstellen, en dat is genoeg naar mijn mening.

Het zou leuk zijn als alles gewoon zou werken, maar dat is nou eenmaal niet zo.
Naar aanleiding van dit bericht wil ik graag even mijn reactie geven.
Aller eerst een paar punten die veel mensen over het hoofd zien:
-De server word momenteel opgeruimd (er stond allerlei rotzooi op die niks met gameservers te maken heeft)
-De pings zien er hier normaal uit (met @home)
-De verbinding met het internet is verbeterd
-Voor klachten is er altijd de mogelijkheid een e-mail te sturen
-Uptime is nu alles werkt boven de 99,8% (netwerk lag er 1 keer uit)
-De load op de servers is niet abnormaal te noemen
-Er staan minder gameservers op dan toen ze bij E-Dentify stonden
-We hebben alles in een zo vroeg mogelijk stadium duidelijk proberen te communiceren naar de klanten, maar dit is zeer lastig als je geen klantgegevens hebt de eerste week. Hierdoor konden we pas na een week met de communicatie beginnen.
-Alle gameservers werken als het goed is (zo niet stuur een e-mail met gegevens en het word verholpen)
-Het bleek dat een paar processen veel te vaak aan het opstarten waren en daarom hebben we deze afgesloten en de configuratie hiervan aangepast toen we er achter kwamen.
-Na alle die maatregelen we hebben genomen is de load met 75% gedaald ten op zichte van vorige week.
-We hebben besloten om van elke server iedere dag een backup te maken (we willen geen harddisk crache en als het dan toch gebeurt moet alles binnen 24 uur weer werken), tot nu toe maakten we van de gameservers geen backup.

Floris Erich ik weet niet welke gameserver van u is (de helft van de gegevens ontbreekt nog steeds) en aankomende week ga ik verder met de servers opruimen. We zagen wel dat E-Dentify op een te laad tijdstip nog op de server kwam en dat ze zich niet aan alle afspraken houden.

We doen onze uiterste best, maar zo gauw er geen reacties van klanten komen kunnen wij moeilijk iets doen om ergens rekening mee te houden/iets aan te passen.

Daarnaast hebben we al geen nieuwe klanten op de server gezet om eerst alle problemen op te lossen die de chaos van E-Dentify ons op heeft geleverd. We hopen alle problemen binnen 2 weken op te lossen en dan een duidelijk overzicht te hebben over of en zo ja hoeveel extra servers er nodig zijn. Toen wij het kochten is ons verteld dat er capaciteit genoeg was. Het probleem met de te hoge ping hopen we te hebben opgelost. Zo niet zullen we er aan verder werken om het op te lossen.

Alle klanten die bij E-Dentify een gameserver hebben betaald en hem nooit hebben ontvangen kunnen hem via onderstaand e-mail adres als nog ontvangen als er bewijs van betaling is. Wij betalen dan uw gameserver en u heeft in ieder geval waarvoor u heeft betaald.

Met vriendelijke groet,
Mark Scholten
IceHosting internet diensten
Gameserver afdeling
Uitterhoevestraat 10
7481 DH Haaksbergen
Mail + MSN: [email protected]
Tel.: +31 (0)6 42408602
Fax.: +31 (0) 84 747 3294[/quote]

P4U Internetdiensten

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door P4U Internetdiensten »

Wij zijn 2 jaar geleden niet-officieel gestart als webhostbedrijfje via het E-dentify en voormalige R3Diensten, wat even bagger was.
Namens veel ex-klanten van E-dentify (klanten bij ons) raad ik deze host af! Ok, men zal denken dat ik gewoon meer klanten wil, nee, wij zijn vroeger zelf ook de dupe geworden toen we begonnen met een reselleraccountje.
Word nergens op geantwoord, domeinen die verhuist moeten worden gebeurt gewoon niet en verder kan ik me gewoon aansluiten bij de meerderheid hier.
En als je fatsoenlijk backupt, heb je zelfs GEEN downtime, gebruikt een RAID systeem, E-dentify, of hou op met verhaaltjes te verzinnen voor klanten welk kwaliteit verwachten.

Rick
P4U Internetdiensten
http://www.p4u.be

ralphje

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door ralphje »

Moderators:
Het lijkt mij raadzaam om de 2 E-Dentifytopics samen te voegen. De klachten zijn toch zo ongeveer hetzelfde ;)...

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo

Misschien is het even nuttig om ook eens te vermelden dat er ook wel goede servers zijn bij E-Dentify... Een voorbeeld is Dido. Hieronder mijn Webbuddy-stats:

Bereikbaarheid

Bereikbaarheid Down-tijd
Vandaag 100.000 % 0 min
Laatste 7 dagen 100.000 % 0 min
Laatste 30 dagen 99.998 % 1 min

Vanaf eerste meting Dit weet ik niet, want ik weet niet vanbuiten wanneer ik begonnen ben met meten...
Bij Aeolus:

Vandaag 100.000 % 0 min
Laatste 7 dagen 100.000 % 0 min
Laatste 30 dagen 99.525 % 3 uur 21 min
Vanaf eerste meting 99.640 % 3 uur 21 min

Die downtime was allemaal achter elkaar, op 1 minuutje na...
Ik weet niet hoe het komt, maar zo erg vind ik dat niet voor die nog geen 2 euro per maand...
Kan niet zeggen dat Aeolus het slecht doet!
Posts van gebruikers, dus niet iedereen heeft het zo slecht. 3 en een half uur downtime in een maand is niet zo veel. Volgens de qoutes doen 2 van de 5 hoofd servers doen het perfect, volgens mij zijn de enige problemen bij Apollo op het moment.

http://forum.e-dentify.nl/index.php?topic=63.0 - genoeg klanten die wel blij zijn met e-dentify

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte heer, mevrouw,

Quote:
Voorheen had ik een gameserver bij E-Dentify, die deed het perfect. Goede pings, snelle service etc. Jammer dat deze nu verplaatst zijn naar IceHosting.
Ik heb ook een reseller account bij e-dentify. Het probleem met de harde schrijf van Apollo is het eerste echte probleem wat ik tegen gekomen ben. Naar mijn mening doet E-Dentify wat ze kunnen om de harde schrijf te herstellen, en dat is genoeg naar mijn mening.

Het zou leuk zijn als alles gewoon zou werken, maar dat is nou eenmaal niet zo.


Naar aanleiding van dit bericht wil ik graag even mijn reactie geven.
Aller eerst een paar punten die veel mensen over het hoofd zien:
-De server word momenteel opgeruimd (er stond allerlei rotzooi op die niks met gameservers te maken heeft)
-De pings zien er hier normaal uit (met @home)
-De verbinding met het internet is verbeterd
-Voor klachten is er altijd de mogelijkheid een e-mail te sturen
-Uptime is nu alles werkt boven de 99,8% (netwerk lag er 1 keer uit)
-De load op de servers is niet abnormaal te noemen
-Er staan minder gameservers op dan toen ze bij E-Dentify stonden
-We hebben alles in een zo vroeg mogelijk stadium duidelijk proberen te communiceren naar de klanten, maar dit is zeer lastig als je geen klantgegevens hebt de eerste week. Hierdoor konden we pas na een week met de communicatie beginnen.
-Alle gameservers werken als het goed is (zo niet stuur een e-mail met gegevens en het word verholpen)
-Het bleek dat een paar processen veel te vaak aan het opstarten waren en daarom hebben we deze afgesloten en de configuratie hiervan aangepast toen we er achter kwamen.
-Na alle die maatregelen we hebben genomen is de load met 75% gedaald ten op zichte van vorige week.
-We hebben besloten om van elke server iedere dag een backup te maken (we willen geen harddisk crache en als het dan toch gebeurt moet alles binnen 24 uur weer werken), tot nu toe maakten we van de gameservers geen backup.

Floris Erich ik weet niet welke gameserver van u is (de helft van de gegevens ontbreekt nog steeds) en aankomende week ga ik verder met de servers opruimen. We zagen wel dat E-Dentify op een te laad tijdstip nog op de server kwam en dat ze zich niet aan alle afspraken houden.

We doen onze uiterste best, maar zo gauw er geen reacties van klanten komen kunnen wij moeilijk iets doen om ergens rekening mee te houden/iets aan te passen.

Daarnaast hebben we al geen nieuwe klanten op de server gezet om eerst alle problemen op te lossen die de chaos van E-Dentify ons op heeft geleverd. We hopen alle problemen binnen 2 weken op te lossen en dan een duidelijk overzicht te hebben over of en zo ja hoeveel extra servers er nodig zijn. Toen wij het kochten is ons verteld dat er capaciteit genoeg was. Het probleem met de te hoge ping hopen we te hebben opgelost. Zo niet zullen we er aan verder werken om het op te lossen.

Alle klanten die bij E-Dentify een gameserver hebben betaald en hem nooit hebben ontvangen kunnen hem via onderstaand e-mail adres als nog ontvangen als er bewijs van betaling is. Wij betalen dan uw gameserver en u heeft in ieder geval waarvoor u heeft betaald.

Met vriendelijke groet,
Mark Scholten
IceHosting internet diensten
Gameserver afdeling
Uitterhoevestraat 10
7481 DH Haaksbergen
Mail + MSN: [email protected]
Tel.: +31 (0)6 42408602
Fax.: +31 (0) 84 747 3294
uhm, sorry maar ik bedoelde niet dat ik Icehosting slecht vind ofzoiets, maar ik vond mijn gameserver bij e-dentify gewoon beter. :)

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Wij zijn 2 jaar geleden niet-officieel gestart als webhostbedrijfje via het E-dentify en voormalige R3Diensten, wat even bagger was.
Namens veel ex-klanten van E-dentify (klanten bij ons) raad ik deze host af! Ok, men zal denken dat ik gewoon meer klanten wil, nee, wij zijn vroeger zelf ook de dupe geworden toen we begonnen met een reselleraccountje.
Word nergens op geantwoord, domeinen die verhuist moeten worden gebeurt gewoon niet en verder kan ik me gewoon aansluiten bij de meerderheid hier.
En als je fatsoenlijk backupt, heb je zelfs GEEN downtime, gebruikt een RAID systeem, E-dentify, of hou op met verhaaltjes te verzinnen voor klanten welk kwaliteit verwachten.

Rick
P4U Internetdiensten
http://www.p4u.be
*zucht* erg professioneel als de prijslijst een 404 geeft

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Posts van gebruikers, dus niet iedereen heeft het zo slecht.
Honderden klanten dus wel en daar draait het om.
Volgens de qoutes doen 2 van de 5 hoofd servers doen het perfect, volgens mij zijn de enige problemen bij Apollo op het moment.
Op de andere servers vallen de diensten ook regelmatig uit. Je bent er zeker zo 1 die het perfect vindt als er 1 minuut op een dag is waarop een paar servers draaien. Prutsers. Ik heb er als klant geen boodschap aan dat andere servers wel draaien. Ik en vele anderen krijgen niet waar we voor betalen. Vandaar deze klacht.
genoeg klanten die wel blij zijn met e-dentify
Op een forum waar censuur hoogtij viert en waar positieve reacties van vrienden zijn en negatieve reacties worden verwijderd.

Icehosting afd. gameserv.

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Icehosting afd. gameserv. »

uhm, sorry maar ik bedoelde niet dat ik Icehosting slecht vind ofzoiets, maar ik vond mijn gameserver bij e-dentify gewoon beter.
indien e-dentify u nog een rekening stuurt kunt u mij hier dan van op de hoogte stellen, zo gauw dit niet op een dedicated of colocated server is dan plegen ze nog eens contract breuk.

Met vriendelijke groet,
Mark Scholten
IceHosting internet diensten
Gameserver afdeling
Uitterhoevestraat 10
7481 DH Haaksbergen
Mail + MSN: [email protected]
Tel.: +31 (0)6 42408602
Fax.: +31 (0) 84 747 3294

eindelijkonline.nl

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door eindelijkonline.nl »

Ik ben zelf webdesiger en ben bezig hier een eigen bedrijf in te beginnen, ik heb een sitejuh over mijzelf op www.eindelijkonline.nl
Deze heb ik ook gehost by e-dentify.
Hoewel ik inderdaad wel eens offline ben geweest kan ik NIET zeggen dat er een slechte service is. Helemaal nu Gerard Nauta daar is komen werken gaat de support ook een stuk sneller. Ik blijf dan ook bij e-dentify.

Gebruiker van E-Dentify

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gebruiker van E-Dentify »

Zoals je ziet op pagina 2 worden er mensen omgekocht door ED om toch een goede reactie te plaatsen. Jammer. E-Dentify is een klotebedrijf geleid door basisschoolkinderen zonder enige organisatie, en zorgt ervoor dat ik elke dag aan vrienden moet uitleggen waarom de site "weer eens offline is". Ik vraag me trouwens af waarom ze nog geen rechtszaak aan hun broek hebben.

Mensen die iets positief te melden hebben ga aub ergens anders heen, het is leuk dat jullie geen problemen hebben, maar dat HOORT niet hier.

Zoals het motto van Radar luidt: "Heeft u het goed, vertel dat maar aan anderen, maar heeft u problemen, vertel het aan ons!"

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik hoop dat Radar er iets mee wil gaan doen. Desnoods dagen we het bedrijf voor de televisie om zich te verantwoorden.
Laatst gewijzigd door Keesjan op 16 mei 2005 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

blaat

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door blaat »

Icehosting, wat probeer je te bereiken met die lappen tekst die je hier neer zet.

Dat heeft toch allemaal niks te maken met de webhosting van e-dentify?

Gast

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Gast »

Als je bij E-dentify (op het forum) gaat uitleggen hoe iemand (via een goede weg) onder zijn contract uit kan komen word je gebanned... Omdat E-dentify zelf ook wel weet dat ze zich niet helemaal aan de regels houden... En tja even me webbuddy logs:

Bereikbaarheid Down-tijd
Vandaag 0.000 % 17 uur 30 min
Laatste 7 dagen 0.000 % 6 dagen 17 uur
Laatste 30 dagen 53.744 % 13 dagen 15 uur
Vanaf eerste meting 86.044 % 25 dagen 20 uur (10 november 2004 9:55)

Peter Wiggers
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mei 2005 17:35

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Peter Wiggers »

Geachte klanten,

Ten eerste mijn reacties op de posts van ICEHosting. Het lijkt wel allemaal of je je zaakjes netjes voor elkaar hebt, maar ten eerste wil ik je nog herinneren aan de openstaande factuur van ICEHosting bij ons van enkele honderden euro's. Ten tweede moeten wij de dedicated gameserver nog in de lucht houden (á € 150,00 per maand ex BTW), omdat jullie niet genoeg servers hebben. Waarom niet? Niet kunnen betalen? En waarom wordt die factuur niet betaald? Ja, professioneel hoor.

Om nu te gaan slingeren met stats heeft niet veel zin. Apollo is offline en dat geef ik ook toe. De harde schijf ligt nu bij een gespecialiseerd lab waar zo hopelijk te schijf kunnen herstellen. Dit kost 1200,00 euro ex BTW en als je host voor een euro per maand is dit een behoorlijk bedrag. Ik wil maar even laten blijken dat we er echt alles aan doen om de data terug te krijgen en we er dus ook veel geld voor over hebben.

Door deze reden werkt Apollo dus niet goed. Meteen zijn we hierdoor een slecht bedrijf, volgens gebruikers van Apollo. Een harde schijf crash kunnen wij niks aan doen, maar we kunnen er wel wat aan doen om de server zo spoedig mogelijk weer online te krijgen, dat doen we dus ook. De rest van de servers; Dido, Phobos, Aeolus, Dictys, Ceres, Diana, Athena draaien wel prima, met gemiddelde uptimes van 99,9%. Zo hoort het, vinden wij. Apollo draaide ook mee met deze uptime, tot de crash van de harde schijf.

Er is een backupserver geplaatst met 500GB aan harde schijf ruimte, die backups langer zal bewaren en elke nacht zal er een complete backup van elke server worden gemaakt. Als er in de toekomst nog een crash voor zal komen, kunnen we dit veel sneller fixen, door een nieuwe schijf te plaatsen (hebben we op voorraard) en de backup terug te zetten.

Omdat er wat was aan te merken over de support, wil ik u bij deze mededelen dat er een nieuwe werknemer is, Gerard Nauta, die zich volledig op de support richt. Vragen zullen binnen 48 uur beantwoord worden, maar meestal ligt dit zelfs binnen 24 uur. Ik heb al gemerkt dat dit zijn vruchten afwerpt, ik krijg al goede reacties over de support nu.


Bij deze nog een keer onze excuses van het hele E-Dentify Internet Diensten Team voor het down zijn van Apollo.

Indien u nog vragen hebt, kunt u mailen naar support [at] e-dentify [dot] nl


Met vriendelijke groet,

Peter Wiggers
E-Dentify Internet Diensten

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Keesjan »

Er wordt hier gelogen alsof het gedrukt staat. Apollo is en was niet de enige server met problemen. Ik wijs E-dentify terecht op het gesodemieter met Dictys (what's in a name) en nu weer met Apollo. Wat voor mooie verhaaltjes E-dentify ook ophangt: honderden klanten zijn al vele maanden offline of zitten met een onbruikbaar product.

Dat de andere servers goeddraaien is een fabel. Alleen deze weken zag ik al "het grote Phobos problemen topic", het niet kunnen uploaden op Aeolus en volle TMP directies op Dido waardoor MySQL ook geen zin meer had.

Het betreffen hier een stelletje leugenaars die er alles aan doen om hun fouten te verbergen. Ze zijn niet zielig. Als ze werkelijk 1200 euro moeten betalen, dan komt dat doordat ze nu nog even hun naam proberen te redden. Als ze hadden gezorgd voor een backupschijf, dan waren ze niet 1200 maar 50 euro kwijt. Ze liegen al jaren dat er elke nacht een backup wordt gemaakt. Nou, dat hebben we gemerkt. 1 harde schijf crasht en er blijken toevallig ook geen backups voor handen.

Vragen krijgen binnen 2 dagen antwoord. Wel met een dooddoener waar de klant geen moer aan heeft. Dat wel. Maar ze pronken ermee hoor. Ze blijven onbeschoft naar klanten toe en verwijderen negatieve berichten. Helaas voor hen hebben ze hier geen rechten.

E-dentify, zonder gelul en verklaringen: Vinden jullie het nou normaal dat honderden klanten al een jaar lid zijn en nauwelijks een paar weken gebruik hebben kunnen maken van hun dienst? Dat is echt geen kwestie van 1 harde schijf crash hoor.

Mr. Ontevreden

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Mr. Ontevreden »

Ja waarom zetten jullie op de site: 'Dagelijkse Backup', zet dan backup erop en klaar.

Maar nee jullie backuppen niet!

Paul Singelsma

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Paul Singelsma »

Ach Kees-Jan FLIKKER toch gewoon een eind op! Als je iets beters wilt moet je meer betalen en rot dan gewoon op naar die andere hosting waar je 10x meer moet betalen, maar kom mij alsjeblieft neit lastig vallen met je vervelend gelul!

niek_

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door niek_ »

Op jullie site staat al een hele tijd:

Backupservers


* Intel Pentium 4 Processor 2,8 GHz
* 512 MB DDR RAM
* 500 GB HD (2 x 250 GB 7.200 rpm)
* Locatie: Redbus Interhouse te Amsterdam
* Functie: Op de backupserver maken wij dagelijks een complete backup van alle webservers.
* Aantal: 1 (Backup01)

en toen ik me aangemeld had stond bij de pakketten: dagelijke backup.

Gesloten