LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jpbaan

nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Ongelezen bericht door jpbaan »

Ben nieuwe bewoner van een huurwoning. Na 1.5 week blijkt het huis vol te zitten met honden/katten vlooien. Nadat de woning tot 2x toe is gespoten met gif laat nu de toplaag van het laminaat los. Het gaat om ongeveer 70 m2 laminaat op de slaapkamers. Zowel 1e etage als zolder.
Wie heeft dit ooit ook eens meegemaakt en waar kan ik deze schade verhalen???? En wat zijn de plichten van de woningbouw behalve een ongediertebestrijdingsbedrijf inschakelen.
Suggesties graag naar bovenstaand emailadres.

Magdalena
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2005 09:54

Re: nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Ongelezen bericht door Magdalena »

Ik zie geen iemailadres, maar iedere woningbouwvereniging heeft een eigen boekje waarin jou rechten (een heel klein onderdeeltje) en je plichten (heel uitgebreid) staan en waar hun rechten heel uitgebreid in staan en hun plichten (een heel klein onderdeeltje, net zo klein als jou rechten).
Dus in dat boekje kun je lezen hoe of wat.
Hier is het zo, dat ze het denk ik nog eens zouden ontsmetten, maar de vloerbedekking is hier voor eigen risico, dus voor uw kosten.

Gast

Re: nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Ongelezen bericht door Gast »

In zeeland is de huurbaas verantwoordelijk voor ongedierte.

anne

poppe

Re: nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Ongelezen bericht door poppe »

Magdalena, je hebt gelijk, kben mijn emailadres vergeten te geven, komt ie alsnog: [email protected]
Maar bedankt voor de reaktie en kzal zien dat ik dat boekje met rechten en plichten op de kop kan tikken.

~ellie~
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2005 14:07

Re: nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Ongelezen bericht door ~ellie~ »

Heb zelf hetzelfde probleem gehad, en ben er toen achter gekomen dat de verhuurder/ woningcorporatie alleen verantwoordelijk is voor 'schadelijk' ongedierte zoals kakkerlakken en een of andere tropische wesp ofzo. Vlooien, zilvervisjes, muizen, wespen, houtworm; moet je allemaal zelf regelen :? .

Denk je dat je fijn kunt verhuizen moet je eerst nog weken andermans ongedierte verdrijven. Ik weet hoe vervelend het is maar er is echt niks aan te doen.

Het kan natuurlijk dat jouw verhuurder een 'vriendelijker' beleid heeft maar dat zou dan ergens in je huurcontract moeten staan. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of dat bij mij toen in mijn huurcontract stond of in algemene huurwetgeving va VROM (had meer problemen met die verhuurder dus heb ook alle VROM wetgeving nageplozen destijds. Inmiddels verhuisd naar fijnere woning met fijnere corporatie en ben acuut al die huurwet-toestanden weer vergeten :P )

Gast

Re: nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Ongelezen bericht door Gast »

Was het laminaat dat jezelf hebt gelegd of laten leggen of heb je dit overgenomen van de vorige bewoners?
Wanneer het overgenomen is van de vorige bewoners, heb je hier dan een vergoeding voor betaald of hebben zij het gratis laten liggen?
Ik denk dat dit toch belangrijke vragen zijn, om vervolgens een advies te kunnen geven.

Gast

Re: nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Ongelezen bericht door Gast »

De verhuurder is verplicht je het "rustig woongenot" te verschaffen zoals omschreven in het Nieuw Burgerlijk Wetboek.

Vlooien die op je benen springen horen daar natuurlijk niet bij.

Kijk eens op www.woonbond.nl
www.staiksterk.nl

en gewoon google: huurrecht.

Laat je niet afpoeieren (vlooienpoeder of niet) door je verhuurder!

Gast

Re: nieuwe huurhuis blijkt vol ongedierte

Ongelezen bericht door Gast »

De verhuurder heeft het toch al opgelost.
Alleen is het laminaat nu beschadigt door het spuiten.
Het is alleen zo jammer dat jpbaan geen antwoord meer op vragen geeft.

Gesloten