LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ralphje

E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door ralphje »

E-Dentify, een hostingbedrijf dat webhosting aanbiedt voor weinig geld. Een euro per maand voor 350mb. Klinkt goed. Op het eerste gezicht...

Ik zit nu 4 maanden bij E-Dentify, omdat ze de goedkoopsten zijn. Allemaal leuk en aardig, uploaden gaat lekker (kan er lekker veel op zetten :)). Totdat Internet Explorer gaat zeggen dat de pagina niet gevonden kan worden...

In totaal 2 dagen lang is mn site niet bereikbaar geweest. (© Webbuddy), wat volgens mij niet normaal is. Ze hebben al langer problemen, zoals ergens in dit forum is te lezen, bieden ze nouwelijks support en is hun server Phobos bagger, waar ik dus helaas op zit.

Ze zeggen dat ze daar niets tegen kunnen doen, omdat er mensen zijn met scripts die de tijdelijjke opslag volgooien en ze mailbommen ontvangen (support zit ook op die server). Wat ze echter wel kunnen doen, is hun excuses aanbieden (principieel...), minder accounts op Phobos zetten en mensen met rotscripts eraf gooien. Verder kunnen ze ons best informeren over de status van de server.

In totaal ben ik nu (statistisch gezien) ruim 50 bezoekers verloren, wat uiteraard op zal lopen als de server nog langer down is. Met mij zijn er nog tientallen anderen met problemen (http://www.chmod.nl/index.php/topic,1916.180.html), maar de problemen lossen zich niet op.

Misschien is het mogelijk dat ze eens op hun problemen worden gewezen ofzow, of iedereen tegemoet komen door een bedrag terug te storten, maar zo (geen support, geen informatie, geen sorry) kan het niet langer...

mickymouse

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door mickymouse »

Het is weer het bekende verhaal, zoals zo vaak in het Forum!
Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar dan moet je ook niet zeuren als er dingen niet goed, of minder goed, gaan.
Voor 1 Euro per maand kun je weinig verwachten...

Iemand anders

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Iemand anders »

Geplaatst op 10 Apr 2005 13:34 door mickymouse
Het is weer het bekende verhaal, zoals zo vaak in het Forum!
Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar dan moet je ook niet zeuren als er dingen niet goed, of minder goed, gaan.
Voor 1 Euro per maand kun je weinig verwachten...
Hier ben ik het niet mee eens, het gaat niet alleen om wat je betaald maar ook wat de aanbieder je belooft, kijk op www.e-dentify.nl en dan zie je dat ze je voor 1 euro per maand heel veel beloven en dit NIET waar maken. eigenlijk is dit dus dwaling of contractsbreuk. Verder moet een hosting bedrijf gewoon een degelijk product leveren, met de prijs die zij vragen heb ik niks te maken. Als zij voor die prijs geen degelijk product kunnen leveren moeten ze het maar duurder maken. Heb ik niks mee te maken dat ik verder hun keuze.

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

Niet alleen de uptime en kwaliteit is een probleem, ook de support en service is buitengewoon slecht. Vroeger waren er meerdere manieren o in contacten met ze te komen enz. Nu is alles weg en is er alleen nog een ticketsysteem wat niet of binnen 3 maanden beantwoord word en een paar 06 nummers die niet opgenomen worden.

Nouw kan je niet veel verwachten voor 1 euro per maand maar als zij een fout maken, dan kunnen ze dit toch tenminste verbeteren en hun excuses aanbieden.... maar nee hoor.

FMFREAK

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door FMFREAK »

Dat dubbeltje op de eerste rang is natuurlijk onzin. Als je weinig premie betaald voor je brandverzekering en je huis brand af zeg je toch ook niet jammer, maar je zit voor een dubbeltje op de eerste rang.
Het gaat erom dat als iemand mij een dienst aanbied tegen betaling, ik daar iets voor terug hoor te krijgen. En het aantal problemen wat E-dentify heeft loopt echt de spuigaten uit. Ze hebben niet voor niets hun eigen forum gesloten.
Dat je niet super veel support krijgt snap ik. Dat lukt ook niet, maar ik betaal voor een server (zo staat het ook op nun site), niet voor support, maar zelfs die server krijgen ze niet fatsoenlijk voor elkaar.
En van een tegenmoetkoming hebben de heren nog nooit gehoord. Hoop dan ook dat Radar hier eens aandacht aan kan besteden, want dit is echt niet de eerste keer dat er problemen zijn.

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

nu nogeens wat al verteld werd

een beetje server dedicated wat hun ook hebben kost je als je het goed wil doen 300 euro per maand.

zo´n server hebben hun niet maar als je bugethosting aanbied is het alleen het minimale wat je krijgt voor die prijs.

dus idd voor een dubbeltje op de eerste rang.

als je bij mij host of bij andere duurdere betaal je wel 7,95 ex btw voor het kleinste pakket maar heb je wel 24/7 support zowel via mail als telefoon en daar betaal je nu eenmaal een prijs voor.

wil je je site graag online zien met service moet je gewoon eens wat meer uitgeven

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

Toch hebben veel mensen het geld niet voor een duurdere host, en zien ze E-Dentify. Ze garanderen een goede host. Even zoeken op het net, geen klachten (voor 1 januari waren er minder klachten). Dus bestellen; dan zit je er een jaar aan vast. En dan komen de problemen en weet je pas waarom ze zo goedkoop waren.

Als de problemen niet snel opgelost zijn, zal ik toch overstappen.

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

goedkoop is duurkoop

houd die regel in je hoofd dat een dedicated server minstens 300 euro kost per maand.

houd daar de personeelskosten ed eens bij op etc

als je al 300 sites zou hosten a 1 euro speel je nog niet eens quite

dus wordt er bezuinigd op hardware bv een server met 49 euro kosten pm

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je kunt toch ook zelf wel nagaan dat je voor een euro niet veel kunt verwachten. Maar ja de gierige Nederlander wil inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan ook nog zeuren als er iets misgaat.....

FMFREAK

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door FMFREAK »

@Gast:

Jij kan dan wel € 7,95 vragen en kan dan wel 24/7 support geven. Ik heb geen support nodig. Wel een server die 24/7 up is. En daar heb ik ook voor betaald. Al is het maar € 1,= per maand. Verschil is misschien dat jij je boterham eraan moet verdienen en zij doen het als bijbaantje.
Je maakt mij ook niet wijs dat jij je servers inkoopt bij de aller duurste. Jij kijkt ook naar prijs/kwaliteit. En hoe zou jij het dan vinden als er problemen zijn en jouw dedicated - colo provider zegt:"Had je maar een duurdere moeten pakken." Dat slaat nergens op, je hebt betaald, dus je verwacht er iets voor terug.
En zoals net al gezegd is. Voor 1 januari nooit problemen gehad. Ook voor € 1,= per maand.

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

1 euro per maand kun je zelf uitrekenen dat daar geen service aan vast kan zitten.

ook op de hardware wordt bezuinigd om toch wat te verdienen ze willen nl hun eigen kosten er wel uithalen he.

service betaal je nu eenmaal voor.

niemand wil verlies draaien ook hun niet.

en ik koop mijn servers bij een gerenomeerd bedrijf en zorg dat ik monteurs heb die daar rondlopen in adam bij de colo/dedi dus als er iets is wordt er meteen actie ondernomen

dat heb je met 1 euro per maand echt niet hoor dat het van te voren goed ging ok das geluk, nu wordt de server ouder en planten ze er steeds meer accounts op en wordt ie onstabiel.

hebben geen monteurs dus hopen dat ie zelf wel weer online komt he.

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

je server is online als hun geld uitgeven aan onderhoud etc alleen dat doen ze niet voor dat geld wat ze verdienen

klant is geen koning.

hun willen het liefst 300 klanten a 1 euro hosten en hun zakken vullen

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door karr-2 »

En het lukt ze ook nog, omdat Nederlanders niet betalen voor kwaliteit, maar alleen naar de eigen portemonnee kijken. Kwaliteit is nu eenmaal duur.....

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

Ik run zelf een bedrijf wat hosting aanbied voor een euro (375 MB en 10 GB data) en wat Gast zegt klopt toch niet hellemaal.

Een dedicated server kost 300 euro per maand? Kan ze een STUK goedkoper krijgen en aanbieden. Ten tweede als je niet dedicated gaat kan het nóg goedkoper ook als je kwaliteits hardware koopt.

Ook de support kan ook voor dat bedrag een stuk beter, we hebben een email nooit langer dan 9 uur onbeantwoord gelaten, klanten krijgen altijd binnen 24 uur hun login gegevens, telefoons zijn vaak bereikbaar zo niet dan bellen we de klant terug.

Of we echt veel geld hieraan verdienen? Als we onze arbeidsuren zouden rekenen (we werken zeg maar dag en nacht 24/7) dan zouden we fors verlies draaien. Dit hoeven we echter niet. We kunnen er (nog) niet van leven maar het verdient aardig hoor ;)

Ik ken de eigenaren van E-dentify en ga geen comentaar geven op hoe zij hun bedrijf runnen.

Ik kan echter over ons zelf zeggen dat wij het ons heel erg aantrekken als er iets niet werkt en dat willen wij zo snel mogelijk in orde maken. Wij kunnen snel bij onze servers zijn als er iets mee mis is.

En klant is bij ons zeer zeker wel koning

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

als jij echte kwaliteit wilt leveren is 300 euro per maand echt geen luxe hoor.

ik praat wel over dual opteron servers met 1000 gig dataverkeer incl de service mensen

dus kwaliteit kost nu eenmaal wat.

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

wat moet ik met 1000 GB op 1 server?

ik gebruik ongeveer 100 GB per server.
Verder hebben we AMD 64 servers van zowel 2800+ en 3400+

Nee geen SCSI servers.
Maar wel S-ATA schijfen in RAID...

Nee onze switches zijn niet redundant,
Maar we hebben wel een 2e switch in ons rack liggen als hij kapot gaat...

Enz. enz. enz.

Ik zeg ook niet dat we de beste en betrouwbaarste zijn. Ik zeg alleen dat je voor 1 euro per maand wel degelijk kwaliteit kan leveren.

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

nou dan mag jij mij vertellen hoeveel geheugen jij in je server hebt ik 2 gig

en hoeveel man jij host op een server.

als je uitgaat van 1 gig per account is het 100 man bv

goedkope server zonder service etc 49 euro

100x1 is 100 euro per maand kosten zonder dat er iets is heb ik je personeel en papier en stroom ed voor je huiskantoor nog niet gerekend komt er 51 euro binnen waar alles vanaf moet nou dan zul je niet veel overhouden voor service want je wilt zelf ook wel wat verdienen

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

in de 3400+ 2 GB en in de 2800+ 1 GB

Verder zoals ik al verteld had heb ik geen dedicated servers maar me eigen rack in Redbus. En dus ook eigen servers.

Onze servers kosten daarom ook niks per maand het is een eenmalige investering die we afschrijven.

Verder kopen wij veel dataverkeer in (zeg 10 TB) waardoor we dit ook voor weinig geld kunnen inkopen.

Op 1 server staan meer dan honderd accounts, maar dit licht er uiteraard aan welke pakket verkocht zijn (klein, groot, reseller, enz.)

Verder verdienen wij (zeker het eerste jaar) vrij weinig omdat we veel moeten investeren.

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

Lees allemaal de topicstarter nog eens door.

Ze moeten doen:
- Problemen op proberen te lossen
- Sorry zeggen / Evt. geld teruggeven
- Betere support leveren

Zoals vaker gezegd, ze moeten leveren waar je voor hebt betaald. Als je een goedkope (nieuwe) televisie koopt, verwacht je toch ook dat ie het altijd doet en dat je niet hoeft af te wachten tot die het doet, en als je een dure koopt hij wel altijd werkt?

Gast

Re: E-Dentify -> Identify yourself with 'not found'

Ongelezen bericht door Gast »

Word verwarend met al die gasten :| wie is nou wie?

Gesloten