LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuiszorg nog te betalen of niet?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

De administratie die de gezinszorg hier aanlevert bij het c.a.k. is gewoon corrupt,de handelingen die de verzorgende uitvoeren zijn allemaal ondergebracht in codes.De ene code brengt meer op als de andere voor de gezinszorg>we hebben dan ook een keer om een duidelijke specificatie gevraagd die we met een advocaat hebben moeten afdwingen omdat we een sterk vermoeden hadden dat er gesjoemeld werd,niet dat het in ons nadeel was omdat wij boven onze eigen bijdrage uitkomen maar om schrijven van het c.i.z(het oude rio)dat wij een nieuwe indicatie moesten aanvragen i.v.m. de genoten zorg niet overeen kwam met de oude indicatie.En wat blijkt er was een code 12(verstrekken van medicijnen) die hier helemaal niet van toepassing is en ook alles wat bij code 12 is niet wordt uitgevoerd bij mijn man.Alleen hebben wij nu het probleem dat we weer een nieuwe indicatie moeten aanvragen omdat zij valsheid in geschriften plegen en dat tesamen met niet juiste adminitratie voeren met de geleverde uren(verschil meer dan 15%) Hierdoor hebben wij nu besloten om afschijt te nemen van de gezinszorg en een pgb hebben genomen en daar zelf onze administratie kunnen bij houden en nu in principe personeel hebben dat we zelf bepalen. We hebben twee dames die samen in overleg de uren invullen en dat samen de wijk

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

u bedoeld het ciz waarschijnlijk
nou ik wens u veel socces met u pbg en de indicatie .

pluisje

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Shareena »

dat is niet waar!
vanaf dit jaar is het telefonisch want anders kost het te veel geld
Das dus niet waar.. In Den Haag wordt er nog bezocht... Hoe kan je andere oordelen over de situatie van mensen zonder het huis en de klant te bekijken?

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

Dat is bij ons wel het geval !
ja hoe kan je dan oordelen vraag ik mij ook af inderdaad maar zo gaat het hier wel met het verlengen van de indicatie ook of het wijzigen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

thuiszorg nog te betalen of niet?.......

Even een zijweggetje,

Een cliënt komt in zorg voor een handeling die 5 minuten tijd zal kosten, maar deze persoon woont nogal afgelegen.

Urenregistratie ziet er dus als volgt uit:

- reistijd heen: 10 min.
- handeling PV ( = persoonlijke verzorging) 5 min
- reistijd naar volgende cliënt : 8 min.

De thuiszorgorganisatie krijgt dus het probleem dat de zorg geboden aan deze cliënt meer kost dan dat het hen oplevert.

Is het reëel om reiskosten naar de cliënt door te berekenen?
Op zo'n manier dat beide ( zorgvrager+ aanbieder) elkaar qua kosten tegemoet komen zodat de aanbieder er geen geld op moet toeleggen?

S.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

Ten eerste word de reistijd die je van huis uit maakt dus de tijd heen is voor jezelf
als je ergens anders naar je werk gaat is die tijd meestal ook voor jezelf.
de andere tijd die is voor het bedrijf maar je hebt een bepaalde wijk en daar werken wij in .
dan erbij kijken ze ook dat je alles op een rijtje kan meenemen dus dat het een beetje bij elkaar ligt waar je werkt.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

de tijd van huis naar de eerste zorgvrager is kilometer vergoeding woon werk verkeer ,als je dan naar de volgende zorgvrager gaat is het reistijd.
als je op de fiets gaat krijg je fiets vergoeding....


pluisje

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Bij ons is het zo: de eerste 10 KM wordt verrekend als woon/werkverkeer en komt dus voor eigen rekening. Ik woon 4 KM van het kantoor waar ik moet starten, dus heen en terug zit ik al op 8 KM, zodat op die 2 KM na, de rest van de dienst alles voor de werkgever is.

Dit ff voor de duidelijkheid; ik moet altijd vanuit kantoor starten.
Zodra ik daar aangekomen ben, gaat m'n dienst in; werktijd dus :wink:
Meestal delen we de rijtjes cliënten zo in dat je zo min mogelijk hoeft te reizen. De zorgtijd wordt afgerond per 5 hele minuten. Dus als je zo'n route goed gepland hebt en de cliënten dicht bij elkaar wonen, hoef je amper reistijd te declareren.

Declaratie is dan als volgt:
-start kantoor
-reistijd 1e cliënt----> 5 min
-zorg cliënt A:-------> 7 min, afgerond naar 10, dus -3 min
-reistijd--------------> 3 min. (valt binnen de zorgtijd Cliënt A, dus 0 min)
-zorg cliënt B:-------> 7min, afgerond naar 10 , dus weer -3 min.

Dus als je dit werklijstje gaat declareren heb je totaal 20 min zorg verleend aan cliënt A en B en 5 min reistijd nodig gehad.
Dit lijstje is uiteraard onvolledig, en dient slechts als voorbeeld. :P
Kortom; de reistijd valt als alle cliënten dicht bij elkaar wonen grotendeels weg. Behalve....bij mijn eerste voorbeeld, als iemand afgelegen woont en maar een kort moment zorg nodig heeft.
En het klinkt naar, maar dit levert dan weinig op, zodat de verleende zorg een verliespost is voor de zorgaanbieder.
Af en toe hebben wij zo'n zorgvrager die heel afgelegen woont.

Kom ik weer bij m'n eerste vraag:
Mag je dan een gedeelte van de reistijd (kosten) naar de cliënt doorberekenen zodat het verlies voor de thuiszorgaanbieder grotendeels wegvalt?
Kun je dit maken?
Of moet de thuiszorgaanbieder deze enkele verliespost maar voor lief nemen om de goede naam te behouden?

Hopelijk kan iedereen m'n uiteenzetting volgen. :wink:

Groet,
S.

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

een kastje registreerd de tijd die we bij een client zijn.
even scannen als we binnen komen, even scannen zodra je vertrekt.
en de reistijd = je kilometergeld.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

dat ben ik niet met je eens.
dat is alleen zo als je op de fiets gaat...
voor de auto krijg je kilometer vergoeding en dat is geen reistijd..

pluisje

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

en de reistijd = je kilometergeld.
Nee, is niet zo. Wat de dagteller in de auto aangeeft is je kilometergeld.
Reistijd is de tijd die je nodig hebt om van A naar B te gaan en wanneer je in een file terechtkomt kun je héél lang reizen over een paar kilometers. :wink:

Maar moeten jullie ook rekening houden met een arbeidsproductiviteit?
En wordt daar strak de hand aan gehouden?
Want dan krijg je weer problemen met lange reistijden. Dan haal je geen hoge productienorm.

S.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

ja er is veel veranderd wij moeten een hogere productieveteit halen en weinig organisatie .
stel je werkt 80% DAN MAG MAAR 5% IETS ANDERS ZIJN..
dit is maar een voorbeeld hoor....

daar word bij ons heel strak de hand aan gehouden :wink:

pluisje

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

ons werk is wel oke hoor dat doe je voor de mensen...
maar al die bezuinigingen dat is soms wel heel moeilijk dat gaat ook tenkoste van ons...

pluisje
Laatst gewijzigd door pluisje op 05 jun 2005 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

welke dagteller
Gewoon, dat ding wat de kilometerstand bijhoudt en die je op elk moment weer op 0 kunt zetten.
Of heeft zoiets een andere naam? Ik ben niet zo'n autofiel. :D

S.

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

en als jij nu zo lief wil zijn om op de juiste partijen te stemmen, dan zal ze je straks nog beter kunnen verzorgen, mocht dit nodig zijn.
Ligt er maar net aan wat volgens jou de juiste partijen zijn.
Ik heb sterk het gevoel dat dat juist de zeer foute partijen zijn...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Laten we er nu maar met z'n allen voor zorgen dat het leuk en betaalbaar blijft, dan zijn we al een heel eind.
Tot nu toe heb ik er nog plezier in, dus....
En bij ons valt het met de terugloop aantal zorgaanvragen door hogere eigen bijdragen ook wel mee. Gelukkig.
Blijft S. nog even aan het werk :wink:

S.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Gast 06 Jun 2005 14:16 ,

Heel logisch; de partijen die geld/aandacht vrij willen maken voor een kwalitatief goede gezondheidszorg.
Welke ?, gewoon goed de partijprogramma's doornemen....en daarna nog goed 'de vinger aan de pols' :D houden of ze hun progamma wel willen en kunnen nakomen.

En nu ben ik er nog steeds niet uit of al die negatieve publiciteit over de zorg in het voordeel of het nadeel werkt....al ben ik nu geneigd te geloven dat dit, in het nadeel, is.

S.

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Satellite »

Hoe naief kan je zijn... :roll:
Rond verkiezingstijd zeggen ze allemaal dat ze het zo goed met de gezondsheidszorg voor hebben.
Totdat je op ze gestemd hebt.
Maar zolang jij naief genoeg bent om die leugenaars te geloven kom je er wel.
Maar goed, het is dus duidelijk dat je iets loopt te schreeuwen zonder er antwoord op te kunnen geven.
Lekker bijdehand dus. :roll:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door S. »

Tja...met zo'n negatief uigangspunt zijn er geen verbeteringen mogelijk, en heeft het ook geen zin om namen te noemen, omdat het per definitie allen leugenaars zijn. En een leugenaar.....hoeft geen naam, dat is dan n.l weer een leugen die teveel energie vergt om in stand te houden.

S.

PS; mijn laatste reactie over deze...nu weer on-topic.

Satellite
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 aug 2004 21:57

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Satellite »

Je bent gewoon laf.
je haalt iets aan, maar wanneer iemand er dan een vraag over stelt probeer je hem op alle mogelijke manieren te ontwijken.

Gesloten