LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuiszorg nog te betalen of niet?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

tja als u dat zegt zal het wel zo zijn.
ik ben zelf een verzorgende en werkzaam bij de thuiszorg maar voor ons werkt het echt niet hoor wat je zelf kunt moet je zelf doen wij zijn er niet om mensen afhankelijk te maken,maar juist om ze weer zelfstandig te laten zijn.
of om ze zo lang mogelijk zelfstandig te houden vandaar alleen h h ondersteuning waar nodig en grote schoonmaak echt niet...........
ik zij het al eens jammer dat er maar weinig mensen zijn die weten wat thuiszorg inhoud....

pluisje

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

de gezinszorg is niet meer te betalen,we betalen per vier weken €217 ,ze zeggen wel dat het een bedrag inkomens afhangkelijk is maar er komen nog zoveel kosten bij n.a.v. me handicap dat ik me uitgekleed voel door de overheid.
Er is ons geadviseerd om naar een gelijkvloerse woning te verhuizen,die zijn er wel hier in de stad maar dat zijn allemaal koopwoningen en die kosten voor de gezinszorg en andere medischezorg drukken zo op ons budget dat we dat wel kunnen vergeten want de hypotheek krijg je wel maar je kan de aflossing en rente gewoon niet opbrengen i.c.m. de aangegeven kosten

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

als je alles zelf moet betalen is het geen doen al heb je een goed inkomen
en dan vind ik het zo erg dat de mensen die het niet eens echt heel hard nodig hebben niets hoeven te betalen bijna ook en mensen die het hard nodig hebben moeten vaak veel zelf bijbetalen
ja want de mensen die bijna niets of helemaal niets betalen die denken ach het kost mij toch (bijna) niets dus wat maakt het uot hoeveel hulp ik heb

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

volgens mij kun je kosten voor verzorging of verpleging dus thuiszorg vergoed krijgen via de belasting of bijzondere bijstand.
ik vind het ook erg moeilijk dat het zo duur is geworden en snap niet waar de regering mee bezig is.
heel veel mensen kunnen niet zonder zorg en het zou dan ook standaard in een ziekten kosten verzekering moeten zitten.
mensen vragen er niet om afhankelijk te worden dit over komt je door ziekte ongeval enz enz.
ook ben ik mij er van bewust dat er misbruik van word gemaakt en dat is de verandwoording van de meedewerkster die daar eerstverandwoordelijke is.
ik hoop dat er meer geld komt voor deze vorm van zorg en dat iedereen het zelfde bedrag moet gaan betalen.
hoge inkomsten betekent ook hoge lasten geen kwijtscheldingen enz enz dat ben ik wel met je eens het is wel heel triest....

pluisje

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

wat je denkt dat klopt je kan als je een minimum inkomen hebt geld terug krijgen van wet bijzondere bijstand.
maar dan betaal je dus 16,20 per 4 weken en dat betaalt dan de wet bijzondere bijstand weer voor je.
en nu v ind ik het goed dat dat er is voor mensen die niet goed kunnen en geen goed inkomen hebben maar er zijn mensen die krijgen 6 uur per week hulp !
want ze betalen het toch niet zelf .......
nou dan kan ik me zo kwaad maken.
als er op kantoor word aangegeven dat is te veel uren voor bij die persoon dan is het maakt niet uit we moeten uren maken hoe meer uren hoe beter voor de productie.....

altijd werkte ik met plezier maar nu word het al wat minder en dat gaat ook ten koste van de mensen het is heel echt heel erg

Gastvrij
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jan 2005 16:21

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gastvrij »

als er op kantoor word aangegeven dat is te veel uren voor bij die persoon dan is het maakt niet uit we moeten uren maken hoe meer uren hoe beter voor de productie.....
Moet eigenlijk niet mogelijk zijn, maar zou dit een gevolg kunnen zijn van de zogenaamde marktwerking?
Dan is dit zeker een keerzijde ervan!

S.

160646

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door 160646 »

Even een andere invalshoek:

De premie volksverzekering wordt geheven over max. euro 29543.
De premie AWBZ bedraagt 13,4% van euro 29543= euro 3958

Ondanks dat men de hoofdprijs aan AWBZ premie betaalt wordt nog een eigen bijdrage van euro 11.80 per uur berekend.

Bij een laag inkomen bijv. euro 12000 betaalt men euro 1608 en kun je alle noodzakelijke hulp krijgen voor euro 16,50 per 4 weken.

Het is te belachlijk om waar te zijn maar wie zou zo een verzekering afsluiten, hoe hoger de premie hoe hoger de eigen bijdrage.

Als er al een eigen bijdrage geheven moet worden dient deze voor iedereen gelijk te zijn.
De solidariteit wordt tot uitdrukking gebracht in de te betalen AWBZ premie.

Met de huidige asociale regeling wordt veel hulpbehoevenden de noodzakelijke ondersteunende zorg financiëel onmogelijk gemaakt met alle gevolgen van dien.

De volgende verkiezingen stuur ik in ieder geval deze regering de rekening.

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

ik vraag me zo af en toe wel eens af waarom ik eigenlijk ga werken.Omdat me vrouw sinds enkele maanden zwaar gehandicapt is en nog al hulpbehoevend is en dit samen met een zoon van vier jaar ontvangen wij ook van die rekeningen van het cak waar de moed je van in je schoenen zakt,iedere vier weken €196(dat is fl470 p/m).
Het is omdat we niet zo in elkaar zitten om van de steun te gaan trekken en omdat mijn loon te hoog is voor gemeentelijke bijdrages moeten we alle kosten en laste zelf ophoesten,al waren we wel zo dat we van de steun zouden trekken en zowel gemeentelijk bedrages zouden kunnen ontvangen was onze maandelijkse te besteden gelden ongeveer hetzelfde als nu ik me de pleures werk voor de baas.
Ik begrijp maar al tegoed dat de minima terug moeten kunnen vallen op susidies maar het verschil is mijn inziens tegroot tussen bijna niets hebben en een modaal inkomen die nergens op kunnen terug vallen

apeldoornse

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door apeldoornse »

Hoi, ik wil nog even reageren over de opmerking: thuiszorg levert geen werksters.

Of dit nu in de verschillende gemeente's anders is weet ik niet, maar mijn moeder kreeg elke dag, 2 x iemand van de thuiszorg voor het wassen, aankleden en medicijnen, MAAR ook 2 x 3 uur een medewerkster voor huishoudelijk werk hoor.

En even voor de meneer die 196 euro moet betalen voor de hulp:
Volgens mij kunt u dit bedrag aftrekken via de buitengewone lasten op uw aangifte inkomstenbelasting. Niet dat u alles terug krijgt hoor, maar in ieder geval een behoorlijk deel, lijkt me. Verder wens ik u heel veel sterkte.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

ja h h werk maar het zijn geen werksters. hulp in de huis houding als je dat nou zegt die mensen zijn heel belangrijk en je heb ze hard nodig in de zorg .
een werkster is echt iets anders maar ja als jij er zo naar wilt kijken ...


pluisje

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

Eigenlijk denken de mensen dat we inderdaad "alleen maar werksters" zijn
maar ik zal vertellen wat ik precies ben !

intrieurverzorgster die tevens een dedective is die alles in de gaten houd of de mensen wel genoeg eten en drinken en of alles wel goed gaat en dan nog even de rekeningen nakijken omdat iemand niet goed nederlands kan, niet goed kan lezen of om een andere reden dingen niet kan , tevens ben ik een boodschappen meid want jah niet iedereen is even mobiel en dan erbij willen sommige mensen wel eens mee lopen dus dat is ook een hele verantwoording met iemand de boodschappen doen die niet helemaal mobiel is (dat doen werksters echt niet hoor en we leven daarbij in 2005 en niet mee rin 1950)

ook is er contact met de familie en is er een hoop te regelen op kantoor wat we ook allemaal zelf doen we maken zorgmappen in orden en die vullen we in nou jah !
nu is het denk ik duidelijk wat ons werk wel in houd.

ook een Apeldoornse

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door ook een Apeldoornse »

Nou Woman, ik heb respect voor jullie beroep hoor! Als ik er zelf zo bij kom te zitten, hoop ik ook dat er nog mensen zoals jij zijn.

Werk je in de thuiszorg of in een verzorgingshuis of iets dergelijks?

Gastvrij
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jan 2005 16:21

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Woman4 life; jullie zijn het fundament van de thuiszorg :D
Samen met ons D-ers natuurlijk :wink:

S.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

he he dat is juist wij zijn dus duizendpoten en erg hard nodig om te voorkomen dat al die zieke en oude mensen in verpleeg huizen terecht komen.
mooi gezegt hoor :lol:

pluisje

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

Nou ook een apeldoornse als je een stuk ouder bent dan mij dan kom ik je vast wel helpen als je het zelf niet meer kan :D

ik ben werkzaam in de thuiszorg wat nu verian heet.
deze naam staat voor veelzijdig in zorg...

maar goed de meeste mensen onderschatten het werk inderdaad wel maar er zijn gelukkig ook mensen die het wel snappen en die er blij mee zijn

bedankt ook voor de reactie's!

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

U bent te goed voor deze wereld :wink:

mooie

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door mooie »

nou ik heb 2 jaren met plezier in de thuiszorg gewerkt en ook gezien dat sommige mensen echt geen hulp nodig hebben .Kwam 2x per week bij iemand en dacht dan wat moet ik hier zo schoon was het .nou hebben ze mijn contract niet verlengt omdat ik de laaste wkn niet meer funkcineerde .en waarom ik had nierkanker .Maar het werdt mij toch maar even gezegd een paar dagen voor mijn operatie ,leuk he ,dus mij niet meer gezien in de thuiszorg . :twisted:

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

triest vind ik dat hopelijk ben je wel weer beter en heb je een andere baan.
zo zie je maar weer je bent een nummer in een lange rij en als je ziek word is je nummer weg...

pluisje

joop1000

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door joop1000 »

een goed advies let op de gewerkte uren die de hulp in het logboek zet en dan de rekeningen die u van het c a k den haag ontvangt bij mij bleek het voor geen meter te kloppen de hulp werkt volgens logboek b.v. 2 uur gewerkt te hebben maar van het c a k den haag brengt men rustig 3 uur in rekening dit klopt van geen meter want u hoeft uitsluitend de werkelijk gewerkte uren en minuten te betalen op deze manier tikt het lekker aan voor het c a k als u reclameert hier over moet u een bezwaarschrift indienen eventueel ook bij het ziekenfonds wat ca, 3 maanden duurt voor het beslist wordt u heeft het bewijs altijd via het logboek dat de in rekening gebrachte uren niet overeen komen met de nota. zelf ben ik reeds 2 jaar bezig en ben door het ziekenfonds in gelijk gesteld de teveel in rekening gebrachte uren dienen door het c a k in mindering te worden gebracht desondanks komt deze fa. met incasso bureau u bang maken en als u belt met den haag krijgt u kortaf te horen u moet betalen ook als u reeds betalingen heeft gedaan rekent men kosten voor de [niet juiste]incasso
het is om doodziek van te worden ik hebbedankt voor deze manier van thuiszorg en doe het nu zelf maar ondanks onze gezondheids klachten en hoge leeftijd [ 79] ook heb ik eerder radar een bericht over gezonden maar niets gehoord het wordt tijd dat ook deze zich maar eens gaan bemoeien hoeveel oudere mensen kunnen deze rekeningen zelf nog controleren?als u een jaar overzicht van den haag vraagt wat duidelijk voor een leek begrijpbaar is krijgt u te horen dat men genoegen moet nemen met hun overzicht [onoverzichtelijk] op andere wijze kan dit niet afz. joop1000 [ radar test paneel]

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

Nou inderdaad let op de uren en ook vooral op de minuten.
vooral die minuten zijn erg belangrijk.
hoe vaak is het niet dat ik bij mensen 10 minuten te vroeg ben maar kijken ze daar ook naar ? neeh dan is het na 3 uur ow je hebt nog 10 minuten je kan nog wel even met de ramen beginnen !

neeh
en wat betreft die 2 uur die gewerkt zijn en die 3 die er in rekening worden gebracht wij vullen zelf onze uren in en niemand anders doet dat voor mij !

dus de uren die ik werk en opschrijf worden in rekening gebracht en niet ineens een uur meer.

misschien als u de thuiszorg niets meer vind en zelf met klachten loopt kan particuliere hulp nemen anders?

en misschien is het wel goed inderdaad als u nog eens een mailtje stuurt naar trosradar misschien is het ook wel wat oom naar opgelicht te mailen ?

het zijn maar een paar tips
:?
:? :?

Gesloten