LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuiszorg nog te betalen of niet?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
thuismeisje

thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door thuismeisje »

Hallo,
Toch ben ik er benieuwd wat de mensen vinden van de thuiszorg die inmiddels voor mensen die alles moeten betalen en geen vergoeding krijgen 11.80 euro per uur moeten betalen.
Is het nog te betalen of juist niet (denk zelf van niet voor de meeste).
Kom maar op met de antwoorden.

groetjes iemand die bij de thuiszorg werkt.

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

jawel hoor , als je van de soos een volledige of een aanvullende uitkering krijgt dan hoef je zelf maar 5 euro per uur te betalen , de rest betaalt de soos, dat weet ik van de buurvrouw van mijn moeder.

thuismeisje

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door thuismeisje »

Wat je zegt klopt niet helemaal.
Als je een minimum inkomen hebt moet je 16,40 per 4 weken betalen.
Dan kan je die ook nog terug krijgen van regelrecht.
Maar waar het mij om gaat is dat wat iemand er van vind dat als je een goed inkomen of pensioen of wat ook hebt en je zoveel moet betalen.
En dan vind ik het nog sommige mensen die komen er echt door in de problemen ik ben ook veel mensen kwijtgeraakt omdat het allemaal zo duur is en dus voor sommigen niet te betalen..........

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

dan is dit misschien een nieuwe regeling , maar het is echt waar hoor , ik zal het je nog sterker vertellen , zij kan die thuiszorg wel helemaal zelf betalen maar ze maakt flink misbruik van de situatie, ze heeft een paar jaar geleden een hartaanval gehad. is gedotterd en verder klaagt ze alleen maar. dus heeft ze pas geleden weer onderzoeken gehad en wat denk je . de artsen konden niks vinden. ze zit de hele dag op de bank en gaat alleen maar op de fiets naar de winkel (blijft drie uur weg) omdat ze met iedereen zit te kletsen. ze moest afvallen ,als je ziet wat ze eet dan wordt je al misselijk. en even over de bejaarden met een goed pensioen ; als ze het daadwerkelijk kunnen betalen dan is dat wel terecht vind ik , maar als ze echt bijna geen geld hebben dan moet dat natuurlijk niet kunnen dat ze genoodzaakt worden om de thuishulp op te zeggen. :(

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

Dit schijnt pas het begin te zijn ....

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

wat er nu allemaal gebeurt is schofterig , de economie gaat weer in de lift ; hoe durven ze zoiets te zeggen . tegen die tijd zijn de meeste mensen die nu in de armoede zitten al falliet verklaard en staan ze dus gewoon op straat. het is belachelijk dat iemand die dringend thuiszorg nodig heeft zoveel zelf moet betalen wat de meesten dus niet kunnen. hoera voor het armoedebeleid; regering schaam je. :evil:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Inter »

Er waren inderdaad wat mensen die thuizorg kregen die het helemaal niet nodig hadden.
Daar had wat aan gedaan moeten worden .
Maar de oplossing die er nu is gevonden is niet de juiste .
Daar zijn nu onschuldige mensen het slachtoffer van geworden .

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

dat kan inderdaad niet want diegenen die zonder kunnen , verzieken het voor diegenen die het echt nodig hebben.en dit zag ik op tv. een man die spastisch in een rolstoel zit en op zichzelf woont. hij kreeg 12 uur thuiszorg per week. werd even gekort naar 4 uur per week. hij is met zijn advocaat naar de rechter gestapt , die oordeelde dat hij wel degelijk recht had op 12 uur per week . het is toch van den zotte dat je dan genoodzaakt wordt om naar de rechter te stappen om de thuiszorg waar je recht op hebt te verhalen. den haag schaam jullie diep dat je de medemens zo behandeld. :x en aan diegenen die misbruik maken ; je kan makkelijk met je dikke hol van die bank afkomen om zelf je huishouden te doen , geef het terug aan die er recht op hebben. :evil:

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

Ach ja en nu met alle bezuinigingen gaat het nog anders worden.
er word door de telefoon bepaalt hoeveel hulp je nodig hebt.
uitgaande van de oppervlakte van je huis ed.
nou het moet nog gekker worden joh ...

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

kun je nagaan hoe dom ze bij die instantie zijn , even via de telefoon bepalen hoeveel hulp je krijgt. kunnen ze soms door de telefoon heen kijken ofzo.pffff. :?

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

ja en niet alleen voor de mensen die hulp krijgen maar ook voor de medewerkers zal het heel wat worden
tja en een praatje of wat ook dat zit er niet meer bij
ja het is erg sneu ik denk maar bij mezelf bepalen vanaf je kantoor maar loop eens een dag mee dan kan je kijken in onze situatie en die van de mensen
nou dan word er wel anders gedaan

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

hierboven was ik ik was niet ingelogt zag ik net pas :(

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

had ik ook last van ,en gezegd tegen de andere gasten , maar werd van alle kanten tegengesproken, vandaar dat ik nu weer onder gast schrijf, hij heeft al verschillende gasten weggejaagd zoals suusje en b.olsen . kan je niet onder gast schrijven dan ? en kan iemand mij vertellen hoe het komt dat er mensen zijn die misbruik kunnen maken van de thuiszorg , wordt dat niet gecontroleerd ofzo?

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door woman4life »

nee dat zeg ik het gaat allemaal per telefoon want dat is goedkoper
en de goede lijden onder de slechte
ik vind het heel erg zoals het allemaal gaat !!!

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

Wat te denken van simulanten met een te grote bek. Die bedreigen de mensen van de thuiszorg wanneer ze geen hulp krijgen?

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Shareena »



kun je nagaan hoe dom ze bij die instantie zijn , even via de telefoon bepalen hoeveel hulp je krijgt. kunnen ze soms door de telefoon heen kijken ofzo.pffff.
Er wordt niet door de telefoon bepaald hoe het met de hulp zit.. Er komt altijd een indicatie commissie langs om je persoonlijke situatie te bekijken. Dit houdt in : je gezondheid, je huis, de eventuele mantelzorgers (familie, buren, kennisen die ook helpen met de dagelijkse dingen). Op basis van dit bezoek wordt de indicatie voor de hulp gegeven.

thuismeisje

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door thuismeisje »

dat is niet waar!
vanaf dit jaar is het telefonisch want anders kost het te veel geld !

apeldoornse

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door apeldoornse »

Volgens mij heeft het krijgen van hulp en al dan niet vergoed heel veel te maken met waar je in Nederland woont. Klein voorbeeld:
Mijn moeder (Rotterdam) heeft 2 hersenbloedingen gehad en moest dus o.a. een werkster. De gemeente heeft (ze heeft alleen a.o.w.) de kosten hiervoor voor haar rekening genomen en het gedeelte dat ze nog zelf moest betalen kon ze verhalen op de Bijzondere Bijstand.
WEL hebben wij bijna een jaar moeten wachten voordat ze echte hulp kreeg. Gevolg was dat mijn zuster (die 5 dagen in de week ook nog werkt !!!) alle zorg en verzorging een jaar op zich heeft moeten nemen.
Alles ging overigens in samenwerking met de RIAGG.
Nu woon je in Apeldoorn:
Je moet en nu niet lachen..........een paar aambeien laten verwijderen.
Ziekenhuisopname van 3 daagjes.
Omdat je al niet werkt vanwege stemmen in je hoofd en je bij de RIAGG loopt wordt er met onmiddellijke ingang alle zorg voor je geregeld.
Tuurlijk is zorg na ontslag uit het ziekenhuis vanzelfsprekend (althans
voor mij), maar mevrouw vind het wel lekker zo. Operatie was verleden jaar oktober en nog steeds heeft ze 2 x 3 uur thuishulp in de week.
Zelf heeft ze nu alle tijd om heerlijk uren lang in de tuin de kuieren, overal op de fiets naar toe te gaan, want ja, het huishouden loopt toch wel met de werkster.
In beide gevallen is de RIAGG dus verantwoordelijk geweest voor het al dan niet geven van hulp op dit gebied.
Wat mij (ben zelf overheidsambtenaar) keer op keer, ook in mijn werk
opvalt is dat alle diensten op alle gebieden eens 1 x SAMEN MOETEN GAAN WERKEN en 1 beleid moeten volgen.
Nee, nu ligt het er aan waar je toevallig in Nederland woonachtig bent.
Alle gemeente's houden er hun eigen regeltjes op na. Bij de één krijg je alles vergoed, bij de ander moet je een gedeelte zelf betalen.
Val je onder de RIAGG rijnmond dan moet je een jaar wachten, val je onder Apeldoorn dan is het al geregeld nog voordat je uit het ziekenhuis komt.
Dit kan toch niet !?!?!?!?! Of moet ik schrijven:
Kan dit allemaal zo maar in Nederland !?!?!?!?!?!?!?!

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door pluisje »

ho ho de thuiszorg heeft geen werksters dan moet je een eigen hulp nemen .
wel kun je onder steuning krijgen bij de huis houdelijke taken...

jammer dat maar weinig mensen weten wat de thuiszorg inhoud.....

pluisje

Gast

Re: thuiszorg nog te betalen of niet?

Ongelezen bericht door Gast »

thuiszorg heeft geen werksters ; wat is dat nou? ik heb zelf bij de thuiszorg gewerkt en reken maar dat je al het grote schoonmaakwerk kon gaan doen. zo ook de buurvrouw van mijn moeder. heb ik al beschreven in mijn vorige berichtje. hoe bedoel je oplichting. die zit echt zoveel mogelijkn op de bank en die meiden maar werken . schandalig , dat iemand alleen al door een zielig verhaal op te hangen zoveel voor elkaar kan krijgen. daar moeten ze de sociale recherche op zetten. :evil:

Gesloten