LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door UPC voor de rechter gedaagd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
IkBenJan

Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Na één van de beroemde spookrekeningen te hebben ontvangen in juli 2002 heb ik van UPC niet één juiste nota meer ontvangen gedurende een jaar. Dit deed me besluiten eindelijk na een jaar op 14 juli 2003 Chello er uit te schoppen. De volgende nota, gedateerd op 15 juli, vermeldde 250 euries vervangingswaarde voor het modem, exclusief btw.
Die heb ik uiteraard altijd geweigerd te betalen, de afgelopen anderhalf jaar, en nu is het 8 december zover; dan staan we voor de kantonrechter.
Hebben er meer mensen ervaring met het werkelijk doorzetten van UPC tot een rechtzaak?

Grt, Jan.

rudi

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door rudi »

ook ik heb vandaag 23 november een dagvaarding ontvangen ivm. met een UPC klacht. Ik heb geen enkle ervaring met dit sort zaken. Gelukkig ben ik lid van de consumentbond en heb hen dan ook om advies gevraagd.
Ik ben er van overtuigd dat ik in mijn recht sta en heb ook een dossier om dat te bewijzen. In de dagvaarding staan dan ook absolute onjuistheden.
Omdat ik geen enkele ervaring heb met juridische zwaken is elk advies van harte welkom.
Ik laat het echter wel voorkomen.
mvg

Rudi

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

In de dagvaarding staan dan ook absolute onjuistheden.
Bij mij dus net zo. Tot aan mijn naam toe, daar zijn moordenaars mee uit de gevangenis gebleven. Ook heb ik per aangetekende post met ontvangstbevestiging gereageerd op de vordering, zowel naar het incassobureau als naar UPC, en wat staat er in de dagvaarding: "gedaagde heeft de nota's, betalingsherinneringen en sommaties ontvangen en zonder protest behouden, tegen de vordering van eisende partij is geen verweer gevoerd" !! Nou, wel dus! En in ieder geval het incassobureau is zo netjes geweest een ontvangsbevestiging van twee aangetekende brieven te sturen. UPC natuurlijk niet, hun postbus is regelrecht aangesloten op de papierversnipperaar... Maar daar hebben we de goeie ouwe TPG weer voor, die brengt netjes het voor ontvangst getekende formuliertje terug.
Deze jongen gaat het er dus ook zeker niet bij laten zitten. Ik ken het principe van het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, maar ik ga het risico graag aan! Wat denken ze daar eigenlijk wel, stelletje incompetente #@$@#$%#@#$!!!

Gast

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Gast »

Moordenaars worden meestal ook strafrechterlijk vervolgd, Hier betreft het een privaatrechtelijke zaak. Dan is alles een beetje soepeler. Hier wordt iemand niet GESTRAFT, maar hier wordt een oplossing gezocht voor een conflict tussen 2 (rechts)personen.
Dus niet zeuren over vormfoutjes! ;-)

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Hier betreft het een privaatrechtelijke zaak. Dan is alles een beetje soepeler.
Vind jij dat of heb je daar practische ervaring mee? Waarom zouden de procedurele formaliteiten in een civiele zaak plotseling overboord gegooid kunnen worden, en wat is er dan opeens met de substantiëringsplicht van de eiserende partij gebeurd? Bij een verkeerd gespelde naam kan je nog verwachten dat de gedaagde kennis van de dagvaarding neemt, maar wat als het huisnummer onjuist is en de dagvaarding nooit op de goede plek aankomt? Moet er dan maar bij verstek veroordeeld worden omdat 'alles wat soepeler' gaat? Trouwens, onderdeel van de eis is de door het incassobureau opgevoerde post 'informatiekosten', denk je niet dat het incassobureau die informatie dan ook werkelijk moet inwinnen?
En het verzwijgen van het door mij gevoerde verweer, noem je dat ook een 'vormfoutje'? Dit is wel waar de rechter zijn vonnis op gaat baseren, die wordt ten onrechte voorgespiegeld dat ik het nooit oneens geweest ben met de vordering!

Gast

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo ikbenjan,

Zorg dat je overal kopieen van maakt en deze aan de rechter ter beschikking stelt, met je verweer, mogelijk dat je in 2-voud moet indienen.
Stel een bezwaarschrift op in chronologische volgord met verwijzingen naar de stukken welke je als bijlage meestuurt, en nummer deze.
Je verweer zal duidelijk moeten zijn, en op feiten gebaseerd, voldoe je aan dit criterium, dan geef ik je een hele goede kans dat je dit gaat winnen.
Mogelijk dat je in je verweer nog een tegenvordering op UPC kan kan opnemen voor de genomen moeite en kosten, deze dienen dan wel aannemelijk te zijn.

succes toegewenst, ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen.

Gast

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ga niet overal op in, ik hoef hier geen juridisch college te geven. :-)
Maar wil je weten waar een rechter gemotiveerd op moet antwoorden, kijk dan ff in een simpele wettenset!

Macbeth

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Macbeth »

UPC, eigenlijk jammer dat hun service zo super slecht is, dat zorgt ervoor dat menig klant wegloopt, terwijl het produkt zeker zo goed is. Het zou ze sieren als ze eens wat meer aandacht zouden besteden aan de klachten die er zijn en dat is meestal niet over het produkt zelf maar over rekeningen of verhuizingen die niet goed geregeld worden.
Zelf heb ik geleerd dat het moeilijker is klanten te behouden dan nieuwe te krijgen en klanten die weg zijn gelopen komen niet terug.

Mijn zoon had een abonnement (€47 per maand) en ging verhuizen hij heeft (op mijn verzoek) UPC voorgesteld heb abonnenment over te nemen maar dan wel een goedkoper of dat kon. Als antwoord kreeg ik papieren met het verzoek mijn gegevens in te vullen en op te sturen, met gegevens bedoelden ze adres en bankgegevens, zodat ze me een nieuw contact konden sturen. Die heb ik opgestuurd waarna ik een maand niets hoorde, waarna ik het zelf nog eens heb verzocht, ze hadden mijn spullen niet ontvangen, dus nog eens alles opgestuurd. weer 3 weken wachten. Intussen geld van de rekening van mijn zoon afgeschreven. (mijn zoon heeft dat teruggevorderd) toen ontving ik een aanmaning voor het betalen van €47 + kosten. Daarna heb ik alles aangtekend opgestuurd met het verzoek te reageren en me een contract te sturen, tevens heb ik de twee maanden dat ik wel van internet gebruik heb kunnen maken 2x€15 betaald als zijnde het starterspakket (wat ik eigenlijk wilde hebben)
Hierna kreeg ik bericht dat ik van een duur abonnement niet kon overstappen naar een goedkoop, andersom kan wel. (hadden ze dat niet meteen kunnen vertellen??) Eind September is mijn internet verbinding afgesloten. Na contact met de servicedesk bleek dat te komen omdat de rekening niet was betaald.
Mijn zoon heeft toen weer contact gezocht en gemeld dat hij het abonnement per 1 aug al had beeïndigd, en waarom er nog geen actie was ondernomen, (nu kon het abonnement ineens wel per telefoon opgezegd worden) er werd een datum afgesproken om het modem op te halen en daarna ontving ik doodleuk een rekening met de kosten voor 2 maanden inernet €100. minus de kosten die ik al betaald had voor het starterspakket en ook minus de borg voor de modem, nog te betalen €30 en centen.
Dat betekend dat ik opdraai voor de slechte communicatie binnen UPC. Hoe krijg ik nu mijn Euries terug?
De rekening van €30 heb ik nog niet betaald en heb nog geen reactie ontvangen.

slvheijst

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door slvheijst »

:arrow: :oops: I must be :mrgreen:

Dat je wat moet doen om een nieuw modem aan te sluiten ok. Chello maakte het me wel loodzwaar.

Even in het kort:"Zelf kreeg ik van planet, mij eigen provider, een kapot modem. Dat kostte me een hoop ergernis:
:arrow: Drie weken heen en weer sjouwen met de computer alle kabels en het modem en ja het modem stuk dus. De betaalde helpdesk van kpn bood zelf aan de telefoonkosten te vergoeden :D . :shock: Voor mij was het een eerste aansluiting na lange tijd dus ik had me wel ingehouden. Zonder afhankelijkheden is het zo wel netjes opgelost, dankjewel en daarvoor is een warme douche".
:arrow: En daar heb ik het dus meteen mee gezegd. Zijn ze bij upc :cry: voor de donder. Want ik ben ook niet achterlijk. Voor een vriend is het anders. Met vrouw en kinderen is hij wel afhankelijk. Bij hem werkt het niet en daar weet ik meer van. De aansluitingen kloppen want na het opstarten van de installatie cd-rom komt er meteen een document binnen van chello maar de browser doet niks. Het installatieprogramma geeft aan dat de ethernetkaart er niet zit :mrgreen: :oops: :evil: .
:arrow: Dat zal je gebeuren als je wel afhankelijk bent. Een betere kwaliteit service is nodig voor publieke kontakten.Doen we iets voor diensten die drijven op het internet zoals online kontakt met de huisarts of neem Email waar we van afhankelijk zijn. Leuk geen mms meer daags na sinterklaas Er is gewoon geen goede koppeling tussen thuis en de helpdesk. Ik ben nou zo ver dat ik de FAQ's en de websites afkan opzoek naar info. En dat wordt dan ook nog zijn pc-systeem onderzoeken waar de ethernetkaart zit........ :?: en hoe die geinstalleerd is :idea: Dat kan iedereen zeker.
:arrow: Tenminste een aanklacht extra wegens nodeloos in het gevaar brengen van het publiek verdienen ze een ijskoude douche dus. En ik vindt dus duidelijkdat het zo ik niet kan. Daarvoor is het internet tezeer een must en het online bereikbaar zijn voor iedereen belangrijk. En aan de pagina's post te zien hebben veel mensen erge problemen :!:
:arrow: Die ene pc online helpen kan maar de rest heeft ook hulp nodig. Wat kost dat de rest kan er geen schadefonds afgedwongen worden moeten al die individuele claims naar de rechter :?: Wat leren we ervan en hoe verder. Die apperatuur moet werken. Er wordt gespeeld met de rechten van het publiek.
:arrow: Het geleverde produkt is gewoon niet goed. Opvallend te vaak is het modem stuk en het meegeleverde pakket voor de installatiepakket heel gebrekkig:"Het steunt totaal niet in het zoeken naar de oplossing en wijst de verkeerde kant uit". Dit is iets wat niet kan.
:arrow: En het is al de tweede keer, ik ga een vriendin mailen. Een paar jaar geleden nog zit ik daar alleen. Een juffrouw belt namens upc en vraagt of er interesse is naar telefoneren. Dat ze er niks aan kon doen en niet wist dat daar driekwartjaar geleden al een aanvraag voor gedaan was kon ik raden. Dat werd mooi niks upc liet niks meer van zich horen.

:wink: Als het geholpen kan worden laat maar weten en een heleboel:D :D :D voor jullie site. Sebastiaan

Gast

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ben ik ook benieuwd hoe het bij de kantonrechter gegaan is! Wie stond in zijn recht?

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Nou ben ik ook benieuwd hoe het bij de kantonrechter gegaan is! Wie stond in zijn recht?
Tja, zo snel gaat het niet in onze rechtstaat, het is geen Perry Mason aflevering met een begin, ontknoping en eind allemaal binnen één uur. Bij zo'n eerste zitting hoef je helemaal niet aanwezig te zijn, anders dan om alleen maar te vertellen dat je verweer wilt gaan voeren, waarvoor je dan vervolgens 6 weken de tijd hebt. Ik heb dat verweer, conclusie van antwoord zoals dat heet, gisteren al bij de rechtbank afgegeven zodat de edelachtbare heer kantonrechter er mee aan de slag kan wanneer het hem schikt. Ik geloof dat daar een termijn van 2 of 3 weken voor staat. Ik heb tegenover het vodje dat bij de dagvaarding zat van een onduidelijke uitdraai uit het systeem van het incassoburo een dik pak met 9 bijlagen bewijsmateriaal aangeleverd met kleurencopiën van de opzegging op 14-6-03 en het aantekenbewijs daarvan, de originele nota van 15-6-03 met daarop direct de vervangingswaarde in rekening gebracht, mijn twee verweerschriften met aantekenbewijs en retourhandtekening en de bevestigingsbrieven van de ontvangst ervan van het incassoburo waarmee ik volgens mij wel voldoende weerlegd heb dat ik de nota's en aanmaningen zonder protest heb behouden zoals in de dagvaarding staat.
De rechter heeft nu een aantal mogelijkheden; hij kan een tussenvonnis wijzen, hij kan UPC weer gelegenheid geven op mijn stukken te reageren en ik daar dan vervolgens weer op, en hij kan ons opleggen om samen weer tot een oplossing te komen. Ik ben ook benieuwd wat hij gaat doen, het zal allemaal nog wel een tijdje duren. En als het allemaal voorbij is ben ik jurist, op grond van mijn ervaringsdeskundigheid...

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Nee mensen, UPC heeft niet alleen hun producten waar geld over verdiend word, maar willen hoge neveninkomsten halen uit het spookfacturen die zo naar de Kantonrechter gaat en waar tevens vele deurwaarders van hun werkelijke werk worden afgehouden. UPC geedft hen een paar euries als loon en dan kunnen ze via die deurwaarder weer meer geld verdienen. Wat dacht je van die overheerlijke administratiekosten; de proceskosten en alles onder het motto dat ze zo de klanten nog een poot uitdraaien ook opp deze wijze. NIETS BETALEN OOKAL KRIJG JE 1000 BRIEVEN VAN DIE DEURWAARDERS OF LANDZAADT, dat bureautje waar UPC mee komt om de spookfacturen mee te vereffenen. Ik kan er maar niet over uit, dat de klanten dat niet begrijpen. ik laat het nooit zover komen. Geen goed internet dan wordt mijn betaling ad € 50,94 (ik betaal ook 1,- voor de acceptgirokaart, belachelijke regeling!!) opgeschort. Wie bepaalt dat? Ik. Niet UPC en ik kan eht ook aantonen dat er problemen waren geweest. Dan zegt het contract dat daar geld voor teruggevorderd kan worden. Goed, dan kan ik het ook inhouden, want dat is voor mij beter dan de belofte het teruggevorderd te krijgen. Want dat laatste gebeurd nooit. Dus daar hebben ze het zelf naar gemaakt.

Kennelijk leven jullie teveel in Nederland. In Amerika word heel anders zaken gedaan. Kom je jouw belofte noiet na dan zal betal;ing niet geschieden en dan is het jouw probleem. Duidelijk. What comes around goes around en that what you give is that what you get. Ik snap iets niet. In Amerika is de klantenservice van een Internetprovider is daar gratis. Dat is daar een 0800 (hetzelfde als in Nederland) nummer en als je even moet wachten kost het je niets. Ook geen telefoonkosten. Ik zat bij Bell South en bij AOL. Nooit problemen mee gehad. Maar het probleem is, dat zij geen internetproviderds in een monopolypositie hebben zitten, daarom willen ze allemaal monopolist worden. Want als de één niet zint kan je op een andere hoek van de straat een ander kabelbedrijf krijgen en ga je met hen in zee. Dus meer concurrentie verhoogt inderdaad de kwaliteit en de behandeling van hun clienten.

Dus dat moet maar ook eens in nederland gebeuren. Dus wat hebben we van UPCF geleerd?? Doe abosoluut geen zaken mert een arrogante monopolist.

Groet,

Neptunus.

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

De story gaat nog wel een poosje door. Waar ik braaf een dag voor de eerste zittingsdatum, op 8 december, mijn conclusie van antwoord bij de griffie heb afgegeven was ik benieuwd naar de reactie van UPC bij de tweede zitting, op 5 januari. Hier heeft UPC echter om uitstel gevraagd, en gekregen, tot 5 februari. Dat schijnt vrij gebruikelijk te zijn. Maar blijkbaar is men er daar nog niet helemaal uit, want op 5-2 hebben ze weer om uitstel gevraagd, en gekregen. Dit maal tot 30 maart, dus bijna nog 2 maanden verder.
Ik wacht het wel af, ik heb geen haast, maar is er iemand die mij kan vertellen hoe vaak er nou eigenlijk uitstel kan worden verleend? Theoretisch is het zo dat de rente op het bedrag dat UPC van mij tegoed denkt te hebben nu oploopt door het uitstel waar UPC zelf om vraagt. Wordt dat nu automatisch meegenomen in de eis?

Gast

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaag worden overal in het land UPC-zaken gevoerd bij de kantonrechter.

Let heel goed op: een kantonrechter in Den Bosch moet dit soort zaken op exact dezelfde manier beoordelen al bijvoorbeeld iemand in Middelburg: Het beginsel van Rechtsgelijkheid is dat.

Off men eruit komt op deze manier, staat nog maar te bezien. UPC is geen prettige tegenstander om bij de kantonrechter te ontmoeten, maar de maatschappij heeft er wel zelf een zootje van gemaakt, door eigenhandig afspraken te negenren, spookrekeningen te versturen, en dergelijke.

Ik wens iedereen, die vandaag met die viezerikken te maken krijgt, heel erg veel sterkte.

En op een ander gebied ben ik het met degene eens, die stelt dat een procedure voor het kantongerecht net een loterij is. Ik ben ook het slachtoffer geworden van de willekeur van een zich deskundig noemnde rechter. Helaas, want ik had er ook alle vertrouwen in, dat die man eerlijk was.

Joey

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Joey »

:P :P :P :P :P :P
UPC stuurt zogenaamd slechte facturen en de rechters in Nederland zijn onbetrouwbaar.

Gaat er nog steeds niet een :idea: branden?? Ben je zelf niet door en door slecht en een onbetrouwbare betaler.

Ik geloof nog in het rechtssysteem en vele anderen met mij.

Gast

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Gast »

Arme Joey, kantonrechter doen ook uitspraken over andere dingen dan wanbetalers hoor.

En het is mij ook al een keer overkomen in een zaak dat de grootste partij daar gewoon als winnaar uitkomt.....

Denk maar eens na voor je weer een :idea: opsteekt, wat het je als prive persoon alleen al niet kost om een beetje advocaat in te huren, terwijl grote bedrijven deze gewoon standaard in dienst hebben ......

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Gaat er nog steeds niet een branden?? Ben je zelf niet door en door slecht en een onbetrouwbare betaler.

Ik geloof nog in het rechtssysteem en vele anderen met mij.
Wat een lekker sarcastisch toontje. Als je de moeite genomen had om te lezen wat er speelt was een genuanceerdere bijdrage gepaster geweest. Dan had je kunnen concluderen dat niet wanbetaling, maar een verschil van opvatting over de beëindiging van een bruikleenovereenkomst aan de orde is. Misschien vind jij het gebruikelijk dat je de dag na het versturen van een opzeggingsbrief vervangingskosten voor je modem moet betalen in plaats van je borg terug te krijgen, ik denk daar heel anders over. Misschien vind jij het vanzelfsprekend de rechtbank in de dagvaarding van onjuiste informatie te voorzien met betrekking tot het ontkennen van eerder gevoerd verweer middels aangetekende brieven, ik denk daar heel anders over.
De onjuiste facturen, die uiteindelijk wel de aanleiding zijn geweest voor mijn opzegging, spelen in de rechtzaak geen enkele rol.

hendriks21
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2005 17:20

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door hendriks21 »

ik ben voor de rechter geweest eerst.
bij de eerste oproep heb ik om uitstel gevraagt om alle stukken te copieren briefen die ik heb geschrefen vanaf 2002.
op 09-03-2005 was de volgende afspraak bij de rechter ondanks het slechte weer sneeuw/gladheid was ik er om 09.30 uur.
maar de deurwaarder die upc vertegenwoordige was er niet(volgens het deurwaarderes kantoor waren ze niet opgeroepen door de rechtbank).
na overleg met de rechter die wel alle briefen zowel aangetekend als gewoon en de diverse e-mails welke naar upc waren gegaan had gelezen.
heb ik dus mondeling mijn zaak voorgelegt ik moest betalen voor de vorige bewoner iets wat ik niet doe was wel bijna €9000,- euro
derhalve was ik al van mijn tv/radio signaal afgesloten.
na mijn verhaal kon ik naar huis.
op 26-03-2005 kreeg ik bericht van de rechtbank na rijp beraad en omdat upc niets meer van zich heeft laten horen vrijspraak :D
de wonderen zijn de wereld nog niet uit

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

maar de deurwaarder die upc vertegenwoordige was er niet(volgens het deurwaarderes kantoor waren ze niet opgeroepen door de rechtbank
Die oproep zal wel tussen de aangetekende brieven terecht gekomen zijn die ook nooit worden ontvangen.

Gefeliciteerd. Ik ben zo ver nog niet. Ik was al gedaagd op 8 december en op 7 december heb ik mijn conclusie van antwoord bij de rechtbank langsgebracht. Sindsdien zijn er op 5-1, 5-2 en 30-3 zittingsdata bepaald waarbij UPC telkens uitstel heeft aangevraag. Tenminste, van 30-3 weet ik het nog niet zeker want ik heb er nog niks van gehoord. Morgen ga ik maar eens bellen met de griffie.
Het is wel prettig om te lezen dat zo'n bedrijf dat de lompheid tot bedrijfspolicy heeft verheven zijn rechtzaken verliest. Ik heb geen haast maar ik ben wel benieuwd hoe het mij verder vergaat.

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

En het is maar goed dat ik geen haast heb. Uitstel tot 22 juni deze keer. Ik begrijp dat soort dingen niet. Blijkbaar vond men begin november dat het maar eens tijd werd voor gerechtelijke stappen, die UPC vervolgens zelf ruim een half jaar treineert. Willen ze nou eigenlijk wel een uitspraak of niet?
Of eh.. vinden ze het soms te leuk om ermee te stoppen? The story continues.

Gesloten