Pagina 1 van 1

Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 10:47
door pdacruzmaia
In mei 2023 ben ik overgestapt van Vodafone naar toen T-Mobile. De reden dat ik dit deed was het feite dat ik een iwatch had en Vodafone had geen oplossing om te kunnen bellen via mijn iwatch. Toen waren ze de enige grote speler op de markt zonder dit mogelijkheden. Bij T-mobile was dit geen probleem dus ik ben een mobiel abonnement aangegaan en ik moest een extra multisim nemen (extra 5€ per maand boven op op mijn mobiel abonnement). Maand gaan voorbij en ik kon mijn iwatch gebruiken (dacht ik) tot ik een keer ging sporten en ik verwachte een telefoon maar werd niet gebeld. Toen ik thuis kwam merkte ik dat ik wel gebeld werd maar niets in me iwatch ontving. Naar de winkel van odido geweest, alles van 0 proberen te instelleren meerdere zelfs, via de helpdesk van odido alles eruit gooien en opnieuw instelleren en dit duurde lang zeker een paar weken bijna 1 maand. Tot odido dood leuk zegt dat het probleem niet aan hun lag maar aan me iwacht.
Omdat ik een apple care + verzekering heb, heb ik apple gebeld en ze hebben mijn iwatch direct vervangen. Iwatch ontvangen alles geïnstalleerd en nog steeds niets. Oude multisim weggegooid en een nieuwe aangeschaft nog steeds niets. Ik werd gezegd dat ik gebeld zou worden en niemand die terug belde.

Contact opgenomen met odido en gezegd dat ik me abonnement wou kosteloos opzeggen en terug naar vodafone wou gaan. Dat was niet mogelijk zonder mijn abonnement (die pas in mei volgende jaar afloop) af te komen.
Begin deze week merk ik dat nu ineens wel werkt. Contact opgenomen met odido dat deze nu zonder dat ik weet hoe wel werkt en dat ik een compensatie wil door de maanden dat deze niet gewerkt heeft. Dit kreeg ik als antwoord:

“ik ben direct met je mee gaan kijken om te zien hoe ik je hierin tegemoet kan komen. Ik zie terug dat je eerste melding over jouw MultiSIM vorige maand is geweest. Ik kan en mag je hier dan ook geen vergoeding geven over de gehele periode, wel wil ik een keer over mijn hart strijken en je een vergoeding geven voor drie maanden. Als je hiermee akkoord gaat, regel ik dit voor je!”
Uiteraard heb ik nee gezegd want ik heb nu 6 maanden extra voor moeten betalen en het heeft niet gewerkt.

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 11:00
door Morgan le Fay
Je kan natuurlijk altijd het onderste uit de kan willen.
Providers zijn niet zo scheutig met het compenseren.
Zet uw vraag/ergernis eens op het forum van deze provider
Als er meer mensen hetzelfde hebben kan er soms wat meer geregeld worden.
Denk aan de Iphone 11 en KPN

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 11:17
door pdacruzmaia
je betaald voor een service die niet werkt dus ik vind niet meer dan normaal dat die service gecompenseerd word... in ieder geval bij het eind van me contract ben ik weg

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 11:21
door 16again
Als iets niet werkt, moet je dat wel tijdig melden.
In dat licht bezien, is 3 maanden compensatie best redelijk

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 12:24
door HandigeHarrie
Je zal bewijs moeten leveren (screenshot met datum erop) als je meer dan drie maanden gecompenseerd wil worden.

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 12:26
door Moneyman
pdacruzmaia schreef:
28 nov 2023 10:47
In mei 2023 ben ik overgestapt van Vodafone naar toen T-Mobile. De reden dat ik dit deed was het feite dat ik een iwatch had en Vodafone had geen oplossing om te kunnen bellen via mijn iwatch.
Gek. Bij mij werkt die combinatie (met een IWatch SE 2022 en Vodafone) prima.

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 13:09
door Methusalah
pdacruzmaia schreef:
28 nov 2023 11:17
je betaald voor een service die niet werkt dus ik vind niet meer dan normaal dat die service gecompenseerd word... in ieder geval bij het eind van me contract ben ik weg

Dan mag je eerst lekker aantonen dat het aan Odido lag en niet aan je apparatuur. Wat mij betref komen ze tegemoet in deze door drie maanden te compenseren voor die ene maand en als daar niet mee akkoord gaat, pech voor jou. Als je nou eerder aan de bel had getrokken was het misschien een ander verhaal geweest.

En het komt ook meer dan vaak genoeg voor dat het technische probleem de gebruiker is en niet de apparatuur.

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 14:26
door Moneyman
pdacruzmaia schreef:
28 nov 2023 10:47
Uiteraard heb ik nee gezegd want ik heb nu 6 maanden extra voor moeten betalen en het heeft niet gewerkt.
Resumerend: je kon 15 euro krijgen, en omdat je nog eens 15 euro wilde hebben krijg je nu niets. Goed gewerkt! :wink:

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 15:35
door Cro
Moneyman schreef:
28 nov 2023 12:26
pdacruzmaia schreef:
28 nov 2023 10:47
In mei 2023 ben ik overgestapt van Vodafone naar toen T-Mobile. De reden dat ik dit deed was het feite dat ik een iwatch had en Vodafone had geen oplossing om te kunnen bellen via mijn iwatch.
Gek. Bij mij werkt die combinatie (met een IWatch SE 2022 en Vodafone) prima.
Sinds zeer recent wel ja, echter Vodafone was wel veruit de laatste.
Pas sinds 31-10-2023 supporten ze dit: https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/vod ... e-watches/

Zonder deze support kun je volgens mij alleen bellen via het horloge als het toestel binnen bluetooth bereik is van het horloge. Terwijl met sim support je bijvoorbeeld gewoon kan gaan hardlopen of iets dergelijks, deze telefoon thuislaten en alsnog worden dan al je oproepen naar het horloge geleid.

Re: Odido & iwatch

Geplaatst: 28 nov 2023 17:05
door Arizonakid
Sinds vorige week ook een Apple Watch (er van uitgaande dat TS dat bedoelde) met e-sim, maar via Vodafone, werkt erg soepel moet ik zeggen.

Als de watch is omgeruild door Apple was er dus iets aan de hand, want dat doen ze toch niet zo maar? Lijkt me dus redelijk dat je maar 3 maanden terug krijgt als het niet aan odido lag.