LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOPEN OP AFBETALING

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: KOPEN OP AFBETALING

Ongelezen bericht door CB »

Dat lijkt me sterk! Kennelijk is economie niet je sterkste vak. :lol: :lol:

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: KOPEN OP AFBETALING

Ongelezen bericht door jll »

Joshua,
Artikel 1576e
[1.] De kooper is steeds bevoegd tot vervroegde betaling van één of meer eerstvolgende termijnen van den koopprijs.
Dit kan niet bij Dexia!
De opmerking die u bij dit artikel plaatst, is onjuist. In de bijzondere voorwaarden wordt juist nadrukkelijk gewezen op dit artikel uit de huurkoopwetgeving (WV3D, Byz. vw. art. 11)
Zie ook topic 'boeteclausule':
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... 6&start=30
jll


Geplaatst op 07 Sep 2004 16:13 door jll


--------------------------------------------------------------------------------

Tijd voor het bewuste artikel uit de Bijzondere Voorwaarden WinstVerDriedubbelaar:

11. In geval van tussentijdse beëindiging door lessee zal de vordering van lessee bestaan in een bedrag gelijk aan de verkoopwaarde van de waarden verminderd met een bedrag gelijk aan de contante waarde van het onbetaalde restant van de totaal overeengekomen leasesom, tenzij anders is overeengekomen. De contacte waarde wordt berekend overeenkomstig het bepaalde in artikel 7A: art. 1576e lid 2 BW. Een eventueel tekort zal alsdan door lessee binnen 14 dagen na dagtekening van de afrekening moeten worden voldaan.

In gewoon Nederlands: volgens desbetreffend art. 1576e uit de huurkoopwetgeving (!) krijg je een korting van 5% per jaar per nog te betalen termijn, ofwel hij/zij mag maximaal worden verplicht om 95% te betalen. (binnen de Wck is een dergelijke 'verwurging' overigens niet toegestaan)

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: KOPEN OP AFBETALING

Ongelezen bericht door Joshua »

Zoals jij terecht opmerkt een dergelijke hoge boete is strijdig met de WcK.
Opmerkelijkschrijf je dat er in het WV3D, volgens Byz. vw. art. 11 wordt gesteld dat het een huurkoop geld krediet betreft.....

Ik heb met de opmerking op deze strijdigheid gedoeld.
Dit betekent dat het door de bijzondere bepalingen voor een klant voor een bepaalde periode 3 of 5 jaar en voor het profit effect zijn 7 jaar niet redelijke wijze mogelijk was vervroegd af te lossen.
Hieruit voortvloeiend hebben veel mensen niet tijdig kunnen overzien dat ververvroegd aflossen hen voor meer schade zou kunnen verschonen.

Het verweer voor rechter is daarmee dat de koper alles moet doen om schade te beperken is onweerlegbaar. Dexia heeft een onrechtmatig beding geeist dat in strijd is met algmene bepalingen in de wet.
Dit is grond voor nietig beroep.
Ik zie dus een goede kans dit mee te nemen in de dagvaarding.

Dank voor je opmerking.

Gast

Re: KOPEN OP AFBETALING

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 12 Sep 2004 09:54 door CB


--------------------------------------------------------------------------------

Dat lijkt me sterk! Kennelijk is economie niet je sterkste vak
Klopt CB maar ik kan rekenen als de beste :wink:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: KOPEN OP AFBETALING

Ongelezen bericht door CB »

Gelukkig maar, want dat is ook belangrijk. :wink:

Gesloten