LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
cursiste NTI

Re: NTI

Ongelezen bericht door cursiste NTI »

:evil: :twisted: N.a.v. de NTI reactie op het programma, heb ik en email gestuurd aan de NEN om vragen te stellen aan hen over de ISO certificering van het NT> Ook de Onderwijsinspectie gemailed. Zij bevestigen het volgende: Quote "De inhoud van de klachten die wij over het NTI ontvangen en de huidge berichtgeving zullen onderdeel uitmaken van het eerstvolgend kwaliteitsonderzoek dat de inspectie van het onderwijs op het NTI zal uitvoeren" einde. En nu maar hopen dat het NEN ook die mening is toegedaan. Wordt vervolgd.

Petronelle

Re: NTI

Ongelezen bericht door Petronelle »

Geachte heer/mevrouw Hofkamp, Wij hebben een gelijke situatie lopen met het NTI. Wij kunnen je adviseren om, als je daarvoor verzekerd bent, rechtsbijstand in handen te nemen. Tot dusver hebben wij niets betaald en hebben ook diverse dreigingen van incassoburo's kunnen afhouden. Het is een te lang verhaal om het hoe en waarom hier uiteen te te zetten. Zaak loopt al sinds juli 2002 en is de 1e keer gesloten op 1 april 2003. Het incasso buro zag de pietluttigheid van deze kwestie en sloot het dossier. Om vervolgens in september 2003 door een ander incasso buro benadert te worden, die meldde dat wij nog steeds een schuld open hebben staan bij het NTI. Rechtsbijstand heeft hierop gereageerd met de mededeling dat de zaak reeds gesloten is. En dat de niet beantwoordde brief, coulance voorstel NTI augustus 2002,(kom je tijdig achter, niet dan) de oorzaak van de hele affaire is. Na onze reactie op dit coulance voorstel, staakte NTI abrupt haar correspondentie om vervolgens het 1e incasso buro in te schakelen. Wij verzochten dus het 2e incasso buro zich bij NTI op de hoogte te stellen van het volledige dossier. Tot op heden geen reactie van het incasso buro noch het NTI. Nogmaals het is te veel om hier in detail te treden. Maar net als u hebben wij destijds na telefonisch aandringen van het NTI, vrijwillig een cursus laten sturen. Wij kregen een andere cursus thuisgestuurd en hebben dus alles direct teruggestuurd. Daarna pakket kwijt, geen bewijs van versturing. En vervolgens wel de rekening voor een cursus die je nooit aangevraagd hebt. Ook wij hebben grote twijfels over het kwijt zijn van het pakket. Als je ziet hoe NTI deze zaak af (laat) handelen en de inconsequentie waarop wij ze telkens betrappen, maakt het in onze ogen zeer goed mogelijk dat het pakket ergens bij NTI is kwijtgeraakt en niet bij TPG post. Leg je oor dus te luister bij een rechtsdeskundige. Groetjes en succes

Jaydee [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Jaydee [[email protected]] »

Ik heb drie cursussen bij het NTI gevolgd. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn huiswerk nooit opstuurde omdat ik in "mijn eigen tempo"studeer. Daar heb ik dus weinig ervaring mee. Maar verder heb ik geen klachten over NTI. De service bij vragen was wat minder, maar noem mij een instantie in Nederland tegenwoordig waar dit nog goed is, dus naar verhouding is het NTI niet slecht. Eenmaal een klein incidentje: ik had opgezegd en de "afkoopsom"betaald, maar per ongeluk was dit 2 of 3 euro te weinig. Toen kreeg ik plotseling een dreigbrief ( incassobureau, deurwaarders als niet binnen 5 dagen betaald was enz enz. ), maar na een zeer duidelijke brief van mijn kant waarin ik aangaf niet gediend te zijn van dit soort onzin, werden excuses aangeboden en was het probleem opgelost. Jos

Inez[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Inez[[email protected]] »

hallo, ik doe de opleiding tot Doktersassistente bij NTI en heb tot nu toe 5 examens gedaan. Allemaal heel goed te doen. Sloten absoluut aan bij de examenstof. Ook al zeiden sommigen na het examen ook dat ze vonden dat het niet over de stof ging, nee, niet letterlijk nee...het is dan ook de basisschool niet, maar een MBO opleiding van niveau, waarbij er van je verwacht wordt dat je zelf nadenkt. Je krijgt een case bijvoorbeeld, die uiteraard niet behandeld is in je boek. Dan moet je dus zelf nadenken. Voor de meeste cursisten blijkt dat dus heel moeilijk te zijn. Ben nog benieuwd hoe dat met hen zal gaan in de praktijk, want daar regent het van de casussen die niet in het boek staan. Ik vind het juist heel erg goed van NTI dat er ookgetoets wordt of je wel logisch genoeg kan denken om een Doktersassistent (of welke functie dan ook) te kunnen zijn. Dan de klacht dat er geen begeleiding genoeg is. je doet een zelfstudie hoor! zelf studeren dus, zonder begeleiding, zonder een docent die je alles voorkauwt. Een opleiding waarmee je heel goed zelfstandig leert werken. Die je dus een hele goede basis mee geeft! Persoonlijk vind ik ook dat NTI goed bereikbaar is, heel soms moet je misschien op 2 bellers voor je wachten. En mail heb ik meestal wel met een paar dagen terug. Al met al wil ik gewoon zeggen dat ik absoluut heel tevreden ben over NTI. En dat ik het heel erg jammer vind dat NTI op deze manier onderuit gehaald wordt. groeten, Inez

nicole [m. [email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door nicole [m. [email protected]] »

Ik volg de opleiding apothekersassistente en wil mij voor een examen aanmelden. Dit examen staat niet vermeld, ik stuur een mail hierover na de helpdesk en wordt bedankt voor mijn opmerkzaamheid, het was een automatiseringsfout. Maar nu enkele weken later staat dit examen nog steeds niet vermeld, er wordt dus niets meegedaan.

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

als je nooit getekend hebt voor een pakket, kan de NTI en het incassobureau zo hoog en laag springen als ze wilen, maar ben je hen niets verschuldigd!!!!

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Na de uitzending van radar van 16-02-2004 ben ik bang dat mijn dochter van 16 jaar ook het slachtoffer zal worden van de dubieuze praktijken van het NTI. Na het aanvragen van een studiegids over een studie nieuw grieks werd zij half november telefonisch benaderd door een medewerker van het NTI. Er werd afgesproken dat er een proefcursus opgestuurd zou worden waarna zij binnen een maand moest beslissen of zij de cursus wilde gaan volgen.Omdat haar studie aan het gymnasium op dit moment te veel tijd kost, besloot ze de cursus evt. op een later tijdstip te volgen en heeft zij tijdig, nl.op 9 december, het pakket aangetekend retour gestuurd naar het NTI. Wij dachten hiermee alles goed afgehandeld te hebben en waren dus zeer verrast dat we op 13-01-04 een acceptgiro kregen voor een herinnering van een betaling van een factuur met een datum van 17-11-03, de datum waarop waarschijnlijk het proefpakket door het NTI verstuurd werd, dus wel wat voorbarig als er door de mogelijke cursist nog niets is beslist! Ik heb direct naar het NTI gebeld en kreeg toen te horen dat het proefpakket daar nooit was terug ontvangen. Naar wat ik begrijp uit e-mails van andere gedupeerden, raken er erg veel aangetekend retour gestuurde pakketten zoek bij het NTI! Helaas hebben wij het bewijs van aangetekend versturen na ruim een maand weggegooid. Wel is er nog een giroafschrift van mijn dochter met het betalen van een verzekerd aangetekend pakket. Op 13 januari werd ons geadviseerd om later nog eens terug te bellen omdat er vertraging was in de verwerking van retour gestuurde pakketten. Ook werd mij verzocht een brief te sturen met daarbij het afschrift van de betaling van aangetekend versturen. Op 5 februari heb ik weer gebeld om te vragen of het pakket inmiddels terecht was. Ik wilde graag de persoon spreken die ik op 13 januari had gesproken, maar die bleek overgeplaatst te zijn. Het pakket was er niet. Ik belde tevens om te zeggen dat het versturen van de brief door overlijden van mijn vader wat vertraging had opgelopen. Er zou een aantekening van gemaakt worden, maar naar later bleek is dit niet gebeurd.Op 11 februari heb ik de brief verstuurd. Op 14 februari kregen wij een acceptgiro in de bus van het Nationaal Incasso Bureau met een inmiddels verdubbeld bedrag in ruil voor helemaal niets.Op 16 februari weer gebeld naar het NTI. Weer iemand anders aan de lijn. Ze zou gaan overleggen en ik werd een paar uur later op mijn werk teruggebeld. Mijn brief was aangekomen, er zouden een paar dingen uitgezocht worden en er werd een uitstel van betaling gegeven van een maand. Ik heb geen idee hoe deze nachtmerrie voor mijn dochter verder gaat aflopen. Ik ben erg blij dat het NTI nu net in uw uitzending behandeld is waardoor voor ons duidelijk is met wat voor instituut wij te maken hebben. Ik hoop van harte dat u voor ons en voor vele medegedupeerden iets kunt betekenen.

Christien

Re: NTI

Ongelezen bericht door Christien »

Onaangenaam verrast was ik toen ik door een vriend van mij werd gewezen op de uitzending van Radar betreffende het NTI. Ik heb me in december 2003 ingeschreven voor de opleiding HBO-Psychologie, echter, tot op heden het beloofde studiemateriaal niet ontvangen. Gezien al de reacties wil ik deze opleiding ook niet meer via het NTI volgen. Kan ik het lespakket nog weigeren en is dat voldoende om de overeekomst te beeindigen? Groet, Christa

marjon [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door marjon [[email protected]] »

Het is niet alleen maar negatief bij het NTI! Ik volg de studie hbo officemanagement vanaf januari 2002, inmiddels dus al 2 jaar en heb tot nu toe maar weinig problemen ondervonden. Afgelopen december is het NTI verhuisd dus een groot deel van de problemen waar iedereen het over heeft komt waarschijnlijk daardoor. En het NTI doet z'n best om te verbeteren: * Voorheen werd de examenuitslag pas na 8 weken bekend gemaakt, nu na gemiddeld 3 a 4 weken * De examenmomenten zijn uitgebreid naar 4 ipv 2 momenten per jaar Met huiswerk terugkrijgen heb ik bijna nooit problemen gehad, alleen in de vakantieperiodes kan het zijn dat een docent op vakantie is en dan krijg je daarna een excuusbriefje erbij. Het forum van het NTI is niet echt levendig meer te noemen, maar studenten zelf hebben een alternatief opgericht: http://groups.msn.com/ntiforum/ Daar zie je ook dat het niet alleen maar klagen is. Je moet ook niet vergeten dat het een thuisstudie is! Het vereist veel zelf doen en discipline, maar dat weet je van tevoren lijkt me. Als je veel begeleiding wil, moet je maar naar een reguliere opleiding gaan vind ik. Ik hoop dat jullie dit bericht wel laten staan in tegenstelling tot die van Monique! Met vriendelijke groet, Marjon [/b]

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

ik keek net op de site van radar en ik zie bij het forum berichten over nti staan. nou ik heb ook klachten en een heleboel. ik ben de studie onderwijsassistent 4 begonnen vorig jaar en na problemen met de automatische incasso wat ze of wel deden maar dan twee keer of niet en dan een brief sturen dat ik niet betaalde en dat ze extra kosten in rekening brachten als ik niet alsnog zou betalen. Dus ik hun gebeld dat hun zelf automatisch incasso elke maand zouden doen en dat ze het zelf niet hebben gedaan. Ze beloofde dat het in orde gemaakt zou worden geen probleem dus hun hadden inderdaad het maand bedrag afgeboekt, krijg ik twee weken later een brief dat ik niet gereageert heb op hun herhaalde verzoek om te betalen ( wat inmiddels al lang was afgeboekt door hun) dus het zou over gedragen worden aan een incasso bureau. Ik weer bellen na 30 min in de wacht eindelijk weer iemand aan de lijn, nee hoor wij hebben geen automatisch incasso van u, u betaald altijd zelf aan ons en u bent nu in gebreken gebleven. Onder tussen begon bij mij het geduld al aardig op te raken. na meerdere beloftes die telefonisch zijn gegeven dat ze het inorde zouden maken en dat het voortaan goed zou verlopen en warempel het gaat twee maanden goed en de allende begint weer. Weer niet afboeken en weer bellen en weer wachten dit keer 50 min want per e-mail reageren ze ook niet of na 3 weken een keer. Ook problemen met het tweede deel van de verzending boeken die maar niet kwam en na weer een keer bellen bleek dat het al 5 werkdagen daarvoor was uitgeboekt bij hun dus het moest er elk moment zijn en inderdaad de volgende dag was het er inderdaad maar in de doos zat een formulier met een stempel met de datum van de dag ervoor ( de dag dat ik weer belde) ik voelde me zo belazerd door hun, omdat ze dus helemaal niet al 5 dagen daarvoor mijn pakket met de ptt hadden meegegeven. En zo heb ik nog wel meer te vertellen maar in het kort komt het er op neer dat ze een waardeloos opleidings instituut zijn. En geld willen verdienen maar er niks voor willen doen. ik ben zo teleurgesteld in de manier waarop nti met zijn cursisten omgaat dat ik iedereen wil aanraden doe het nooit via de nti Saskia

Linda Schonewille

Re: NTI

Ongelezen bericht door Linda Schonewille »

Ik volg sinds februari 2003 een cursus midden management. In het begin verliep alles prima. Ik kreeg mijn verstuurde huiswerk binnen 2 weken weer thuis, helaas was het gecorrigeerde niet te lezen. Nadat ik gevraagd had of mijn corrector duidelijker mijn huiswerk wou corrigeren ging het een paar keer goed. Per les werd het handschrift steeds weer onduidelijker. Mijn studie bestaat uit 2 delen: Communicatie en Organisatie. Hiervan heb je dus ook twee verschillende boeken. Toen ik begon met de studie kreeg ik het deel Communicatie. Nadat ik dit gedeelte had afgerond verwachte ik het deel organisatie automatisch toegezonden te krijgen. Na een poos wachten heb ik het NTI opgebeld om te vragen waar het tweede deel bleef. Toen kreeg ik te horen dat ik al mijn studiemateriaal met de eerste zending al had moeten krijgen omdat de studie in een keer was betaald. Er was blijkbaar iets verkeerd gegaan, maar ik zou het boek nu binnen 7 werkdagen thuis krijgen. Twee weken later had ik het boek nog niet ontvangen en heb weer gebeld. Er werd mij verteld dat het boek niet voorradig was dus het kon nu nog maximaal 2 weken duren. Het is nu inmiddels al weer twee weken geleden en ik heb het boek nu nog niet binnen. Ik heb net weer gebeld en er is mij verteld dat het boek 17 februari verzonden is. Ik zal maar weer afwachten maar lig inmiddels wel meer dan een maand achter met mijn planning. Dit terwijl ik in juni al examen moet doen. Linda

Ylona van den Bos

Re: NTI

Ongelezen bericht door Ylona van den Bos »

Ook ik werd door een kollega , die overigens ook problemen heeft met het NTI, gewezen op de uitzending, en was opgelucht dat er eindelijk aktie werd ondernomen tegen deze waardeloze onderneming. Ik ben vorig jaar februari begonnen met de HBO opleiding Psychologie, heb in juni een tentamen gedaan en daar een punt behaald wat mij reden gaf tot inzage in het tentame. Ik ontdekte uiteraard fouten en heb deze gemeld. Na 2 maanden het is inmiddels oktober kreeg ik de uitslag , ja er waren fouten gemaakt en het punt moest worden bijgesteld, dit gebeurde niet, weer een brief er naar toe, stel het punt bij dan weet ik welke module ik moet gaan bestuderen. Eind december kreeg ik een excuus brief met een gratis examen. Heel aardig alleen waren ze waren even vergeten dat de inschrijving voor de januari ronde ook al verstreken was, dat was dus de tweede ronde die ik miste door laks gedrag. Intussen had ik het al opgegeven en me afgemeld voor het tweede jaar, prompt een brief dat ik geen aanspraak meer kon maken op de korting. Pardon? Daar staat niets over in de voorwaarden. Het incassobureau dreigt... Ik heb een betaling gedaan omdat ik wel wat anders te doen heb dan me bezig houden met zoveel amateurisme. Weer een aanmaning, inmiddels moest ik zoveel betalen dat bij natellen bleek dat ik meer zou gaan betalen dan de cursus eigenlijk kost, het moest niet gekker worden. Inmiddels de brief van het incassoburau ontvangen en teruggestuurd met het complete dossier en de opmerking: 'Ik hoop dat jullie wel een reactie krijgen' Ik ben zover dat ik de rechtsbijstand wil inschakelen maar weet niet zo goed hoe dit aan te pakken. Eigenlijk wil ik mijn geld terug. Ik heb niets meer aan de studie, ik heb een jaar verloren, het vertrouwen is ernstig geschaad, en ik kan vanaf mijn huisadres niet meer op de site komen en op mijn werk wel. Overigens kan ik thuis wel op elke andere site komen ter wereld. Blokkeren ze lastige klanten gewoon, kan dat? Ik heb geen enkele keer gebeld , alles via e-mail gedaan om verwarring en een ja/nee spel te voorkomen. Maar ook dat helpt niet. Wat nu te doen? vr. gr. Ylona van den Bos

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben toch wel wat verbaasd als ik dit allemaal lees. Ik ben vorig jaar februari begonnen met HEAO Management, economie en recht en ik moet zeggen dat het allemaal goed geregeld is. In ieder geval krijg ik echte lesboeken (in tegenstelling tot LOI, daar krijgt met ringbanden met A4-tjes), wordt huiswerk snel en goed nagekeken en zijn tentamens conform de lesstof. Wel is de ervaring dat telefonisten zich snel aangevallen voelen als je iets vraagt. Dat lijkt me niet de juiste instelling.

sabien [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door sabien [[email protected]] »

Dit zegt NTI over examenuitslagen: Quote: Examenuitslagen dienen – zoals vastgelegd in het Onderwijs en Examenreglement, binnen drie weken na de examenperiode door de examencommissie beoordeeld te zijn, en binnen vier weken na de examenperiode door de examencommissie bekend gemaakt te worden. Op dat moment zal afdeling examenbureau starten met het invoeren van de resultaten, die vervolgens binnen 24 uur gepubliceerd zullen zijn op StudentenNet+. Alhoewel deze periode streng bewaakt wordt, kan het in incidentele gevallen (bijvoorbeeld bij open casussen waarbij meer oordelen mogelijk zijn) dat de directie bij de examencommissie uitstel van publicatie aan zal vragen. Deze zal dan de publicatie wel zo snel mogelijk laten plaatsvinden, en nimmer 8 weken na een examenperiode. Ik heb examen gedaan op zaterdag 13-12-2003. Volgens mijn berekening zou ik uiterlijk zaterdag 7-02 -2004 bericht moeten hebben gehad. Het is nu 20-02-2004

g.den haan [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door g.den haan [[email protected]] »

In september begonnen met de cursus access 2000 via NTI. Via e-mail studeren.De web site van het bedrijf dat voor hen begeleiding en huiswerk correctie's doet niet te bereiken. Nog geen fatsoenlijk antwoord op diverse e-mails met klachten daarover gekregen. In plaats van elke les huiswerk in te kunnen leveren kan je maar drie keer je huiswerk inleveren (meerkeuze vragen) en daarna nog ongeveer 16 lessen en dat zonder huiswerk of begeleiding. Dan de eindtoets (deze staat al in het lesboek,lekker makkelijk) en dan een certificaat. Ik ga nooit meer een cursus doen bij het NTI. Amateurs. :roll:

Chantal [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Chantal [[email protected]] »

Ik moet echt huilen van het NTI. Ik doe een opleiding SPW bij het NTI en had me aangemeld voor 4 examens in twee dagen. Ik had me eigenlijk via het internet willen aanmelden maar de site werkte niet. Heb me dus maar aangemeld per post. Kreeg daarop helemaal geen reactie dus ik bellen........ slechts 10 keer :cry: bellen later en na twintig keer zeggen moet je je maar via het internet aanmelden ging ik maar op examen zonder bevestiging. Zonder enige controle wie ik nou eigenlijk was mocht ik de examens maken. Trouwens 2 van die examens kwamen uit een verkeerd boek. Toen ik daar iets over zei werd ik ten eerste uitgebekt en ten tweede mag ik dus wel zeggen dat het diploma van de NTI geen reet voorsteld want ze bekijken nu gewoon de verkeerd gemaakte examens uit een boek wat ik nog nooit in mijn hele leven heb gezien !!!!! :?: :?: :?: Ze wouden ook nog trouwens dat ik drie examens op 1 dag ging maken wat ik heel wijselijk niet heb gedaan want ik heb maar 20 keer telefonisch doorgegeven dat ik elke dag 2 examens wou maken. Ben benieuwd naar mijn uitslag van mijn examens uit het andere boek :roll: van een ander vak waar ik niet voor leer. Groeten chantal wouters uit lelystad

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Ik volg sinds februari 2003 de curcus onderwijsassistent, waar ik heel veel zin in had.IK had gekozen voor een studie van 9 maanden maar ze schreven geld af voor de duur van 6 maanden.Dus ik zou in 6 maanden klaar moeten zijn.Ik heb hierover mijn klachten gemeld, en ze zouden het oplossen.Niet dus. :evil: Ik heb meteen huiswerk gemaakt en ingestuurd, pas in juli kreeg ik het terug :!: :evil: :evil: Assosiaal gewoon.Ik heb al die tijd niets gemaakt, ik wilde namelijk weten of ik op de goede weg zat met mijn huiswerk.Anders zou ik misschien helemaal verkeerd gaan leren.Vervolgens ben ik gewoon mijn huiswerk gaan maken en insturen, en hopen dat ik het goed deed.Want als ik elke keer moest gaan wachten tot ik het terug kreeg, dan zou ik over 10 jaar nog bezig zijn.Ik heb in Oktober vorig jaar mijn examen gedaan en na 6 en een halve week had ik de uitslag ONLINE, een 4 :?: :!: :?: Terwijl ik altijd 9ens en 10en voor mijn huiswerk had, rara hoe kan dit :?: :?: Om te beginnen stonden er vragen in die of niet in het boek werden behandeld of in een zinnetje van 9 woordjes, op een heel boek.Ik zal nu weer mijn studie met 6 maanden moeten verlengen anders haal ik het niet.En ik ben ook begonnen aan stage, alleen nu na 5 maanden heb ik nog steeds niet mijn stageformulieren ontvangen :!: :!: Mijn stageschool zit er aan te denken om te stoppen met de stage, omdat ze het allemaal maar erg vaag vinden.Ze vinden het moeilijk om mij te begeleiden omdat het NTI niet meewerkt.Ze laten jezelf maar aanklooien.Afgelopen Januari heb ik weer examen gedaan, ik hoop dat het nu wel goed gegaan is.Er stond wel weer een vraag in die niet behandeld werd in het boek.Wat ik ook erg vreemd vind is dat er geen proefexamens zijn.En dat terwijl ze al een aantal keer examens hebben gemaakt.Overal bij elke instelling of school zijn proefexamens, maar van deze curcus bij het NTI niet.Vreemd hoor. :evil: :evil: Ik heb samen met een medestudent een groep opgericht waar al onze andere medestudenten samen kunnen studeren.We proberen hier samen de moeilijkheden op te lossen.En geloof me, we krijgen hier meer steun dan bij het NTI. :lol: Toch wel erg dat zo moet.Wij verzorgen immers deze studie niet.Maar iedereen is erg blij met deze webgroep en steunt elkaar goed, en we helpen elkaar waar we kunnen.Ik heb zelf 2 kinderen en een uitkering, en ik ging deze studie doen zodat ik vlot aan het werk kon.Maar het valt erg zwaar en tegen. :evil: Ik moet in Augustus 2005 klaar zijn en mij diploma hebben, anders krijg ik de studie niet vergoed van de sociale dienst.eerst wilden ze het niet vergoeden, maar omdat ik allemaal gioede punten haal en een stageplek heb, willen ze het wel vergoeden als ik geslaagd ben.Maar ja als ik voor mijn huiswerk zulke punten haal en voor het examen niet, zal het niet gaan.Als er toch zo een groot verschil zit tussen de punten van het huiswerk en de examens moet er toch iets niet kloppen aan de examens :?: :?: :!: :!: Ik hoop dat er nu iets aan gedaan kan worden en dat het voor iedereen een stuk aangenamer word om te studeren. Groetjes van een ontevreden studerende moeder. :roll:

monique locht [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door monique locht [[email protected]] »

Naar aanleiding van jullie uitzending wil ik het volgende kwijt over NTI. Ik ben in Juli 2002 met de opleiding directie-secretaresse begonnen, omdat ik een heel andere kant op wilde dan de baan die ik toen had. Het ging eigenlijk wel goed. Het huiswerk werd nagekeken en kwam weer gecorrigeerd terug. Alhoewel als ik een vraag stelde om nadere uitleg, werd die vraag niet altijd beantwoord. In Januari 2003 heb ik in 2 modules examen gedaan en zou binnen 10 weken de uitslag te horen krijgen,maar tot op heden Februari 2004[/b] heb ik hier nog geen bericht van. Ik heb wel enkele malen gebeld, maar ik kreeg steeds te horen dat het erg druk was met het nakijken van de examens. Na 4 maanden kon een mevrouw aan de andere kant van de lijn me vertellen dat ik beide tentamens gehaald had, maar dat ik dit als niet-officieel moest beschouwen en dat ik het nog schriftelijk zou krijgen. Niet dus!!!!!!!!! Ik ben uiteindelijk maar met de cursus gestopt. Het werkt niet prettig, als je denkt dat je voor niks doet. Want als je geen certificaat krijgt en misschien wel nooit krijgt, bewijs dan maar eens dat je het wel gehaald hebt. Maar als ik zo de reacties lees van alle (ex-) cursisten van NTI kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat NTI op deze manier veel winst moet maken en dat er nog meer aandacht aan besteed moet worden, zodat deze zaak minder lucratief wordt.

Corrie van der V

Re: NTI

Ongelezen bericht door Corrie van der V »

Ik heb ook heel veel klachten over het nti en heb deze doorgegeven aan de onafhankelijke commissie van beroep. Het nti geeft zelf aan in hun gidsen dat je hier naar toe kan gaan wanneer je een geschil hebt en er met het nti niet uitkomt. Deze commissie heeft mij geschreven dat ze mijn zaak in behandeling nemen. Ze hebben nu het nti om informatie gevraagd en met 6 weken hoor ik van deze commissie. Ik weet echter niet of ze het nti kunnen dwingen mij mijn cursusgeld terug te betalen. Dat is namelijk mijn verzoek, aangezien ik het echt niet meer zie zitten met het NTI. Ik ben benieuwd. Groeten Corrie

[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Graag wil ik reageren op de uitzending over N.T.I. In 1999 ben ik begonnen aan de cursus Basis Kennis Boekhouden. Vanwege prive problemen moest ik de cursus tijdelijk onderbreken en heb het vorig jaar weer opgepakt. Ik kon nu ineens niet meer gebruik maken van de leerkracht voor het nakijken van de uitwerking en eventuele vragen. Terwijl ze aangeven dat ze je begeleiden tot het examen, mooi niet dus. Afgelopen januari vroeg ik naar een examentraningboek over de euro en toen kreeg ik te horen dat ik de cursus dan maar opnieuw moest bestellen want dat boek konden ze niet zo leveren. Ik stond ook al niet meer bij hun geregistreed, erg vreemd was dit. Ik ga nu op 14 juni op examen en hoop dat dit wel goed gaat. Ben erg ontevreden over de gang van zaken en de afwerking van N.T.I.

Gesloten