LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Costerman

Re: NTI

Ongelezen bericht door Costerman »

Ook wij hebben een rare smaak gekregen avn het NTI. Wij wilde een cursus beginnen PDB bij het NTI en hebben die ook aangevraagd. Wij kregen een brief dat de boeken zo snel mogelijk geleverd werden maar binnen 5 werkdagen. Na die 5 werkdagen kregen wij een brief dat de vraag zo hoor was naar die cursus dat wij nog een weekje op de boeken moesten wachten. :cry: Enfin weer een week later en niets ontvangen zijn wij gaan bellen en na zeker 10 minuten in de wachtstand gehangen te hebben kregen wij iemand aan de lijn die ons vertelde dat de boeken net binnenkwamen en morgen opgestuurd werden. :lol: Maar u begrijpt het al, weer een week later nog steeds geen boeken en wederom gaan bellen en wederom zeker 10 minuten in de wachtstand en wederom dezelfde smoes dat de boeken weer net binnen kwamen, en dat ze ze vandaag nog op zou sturen, beetje vreemd maar goed. Weer een week later.................nog steeds geen boeken en weer een telefoontje met wachtstand en weeeeeeer hetzelfde antwoord!! Wij zijn toen wel een beetje boos geworden en hebben die cursus compleet afgezegd en zijn naar een ander instituut gegaan (het LOI), ik moet zeggen die boeken hadden we binnen 3 dagen in huis!!! Wij wenden ons dus nooit meer tot het NTI. Fam, Costerman.

Helene van Duijn

Re: NTI

Ongelezen bericht door Helene van Duijn »

Geachte lezers, ik heb mij vorig jaar ingeschreven voor de cursus PDL, waar ik overigens zeer enthousisast aan ben begonnen. Totdat ik mijn huiswerk terug kreeg. Ik kreeg namelijk niet alleen de juiste antwoorden aangeleverd van de opgaves ( dus geen gecorrigeerd werk met uitleg waarom dit zo moest zijn zoals ik zou verwachten) maar er werd mij ook nog medegedeeld dat ik niet te veel vragen moest stellen omdat er limiet van tijd aan de uitleg vast zat. Dus ik kan wel stellen dat ik zeer slecht begeleid ben. En dat dit ook de reden is dat ik geen examen omdat ik niet het gevoel heb gekregen dat ik verder kwam omdat ik de vorige aangeleverde lesstof niet had begrepen. Mijn advies is dus ook ga gewoon naar school wat thuis zonder enige begeleiding redt je het niet en is het zonde van je geld en tijd!!! Groeten Helene van Duijn

damian [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door damian [[email protected]] »

beste mensen, al eerder heb ik gereageerd op deze site met betrekking tot een cursus basisopleiding administratief medewerker. nu lees ik net op de radar site dat nti gereageerd heeft dat de klachten niet bekend zijn en dan mensen dat via een nu ingestelde e-mail adres kunnen melden.mijn klachten zijn wel bekend want elke keer als ik weer bel dan kunnen ze zien in hun scherm wanneer ik heb gebeld voor mijn examen tekstverwerking gingen ze de rayon manager er zelfs op af sturen dat heeft schijnbaar geholpen want ik kreeg vorige week in eens mijn examen voor tekstverwerking thuisgestuurd deze heb ik vandaag verstuurd. maar waar het mij om gaat is dat ik voor een cursus waar 5 maanden voor staat bijna 16 maanden bezig ben terwijl ik de cursus al na twee maanden af had ik ben dus veertien maanden bezig geweest om examen te doen en te bellen en bellen en bellen het zwoegen om examen te mogen doen is nog zwaarder dan de hele cursus zelf. en als men dan ziet dat ik al zo lang aan het ploeteren ben en iedereen dat in zijn scherm ziet als ik bel waarom kan er dan niemand een keer zijn excusses aanbieden. ik ben deze cursus begonnen omdat ik een baangarantie erbij kreeg nou ik kan je vertellen dat stelt dus niks voor want als je bij uitzendbureau uniqeu aan klopt zeggen ze alleen maar u bent te oud, sorry we hebben geen werk voor u,het heeft geen zin om u in te schrijven.wat nou u bent te oud hoezo leeftijdsdiscriminatie.(ik ben 29) in het verleden heb ik een cursus bij de loi gevolgd nooit heb ik problemen gehad dus als ik ooit nog een cursus doe dan zeker niet bij het nti al geven ze me geld toe ik doe het niet. als het nti wil blijven bestaan dan moeten ze nu heel erg hard aan de slag om deze klachtenstroom te stoppen

Joke Salvatori [jokesalvatori210@hotmail.]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Joke Salvatori [jokesalvatori210@hotmail.] »

Oei wat klinken me al die klachten bekend in de oren. Ik maar denken dat het aan ons lag. Mijn zoon woont in Italie en wil graag het nederlandse VMBO diploma halen. Na wat informatie opgevraagd te hebben kwamen we bij het NTI uit omdat bij deze het huiswerk per E-mail ingeleverd kon worden. In de eerste instantie had ik mijn zoon aangemeld via E- mail voor de cursussen nederlands en spaans,maar toen ik niks hoorde en maar geen boeken kreeg ,ben ik maar eens gaan bellen.Ik kwam erachter dat er helemaal geen inschrijvingen waren op naam van mijn zoon . Ik ben er toen vanuit gegaan dat ik wat verkeerd had gedaan Daarna heb ik hem nog een keer ingeschreven , per inschrijvingsformulier voor een proefmaand nederlands en spaans ,deze keer kwamen de boeken wel en is mijn zoon begonnen met de cursus. Hij heeft nu al verschillende keren huiswerk gemaild maar krijgt geen reactie terug. Ik heb telefoisch contact gehad met een aardige mevrouw die me verzekerde het wel even uit te zoeken.Deze mevrouw heeft me beloofd terug te bellen maar tot op heden heb ik nog niks gehoord. Wel heeft mijn zoon het huiswerk nog eens via een ander e-mail adres aangeboden en daar werd op gereageerd door een persoon die bij ons niet bekend is als een van de leraren en deze persoon wist niks aan te vangen met dit huiswerk. Ik maar denken dat mijn zoon vanuit Italie iets niet goed deed .Nu ik dit gehoord heb denk ik daar toch anders over. Wat blijkbaar goed georganiseerd is bij NTI is het innen van het lesgeld want als je daar twee dagen te laat mee bent heb je de herinnering direkt in de bus liggen met de nodige administratiekosten erover heen.

Marieke1232 [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Marieke1232 [[email protected]] »

Ik wil even reageren op een uitspraak van iemand van het nti-mbo college, die schrijft: "Bovendien zal altijd aanmelden voor de volgende examenronde mogelijk zijn. Een uitslag mag dus nooit gepubliceerd worden na de sluitingsdatum van aanmelden voor de volgende ronde. Dit gebeurt ook nimmer!!" Ik weet niet in hoeverre dit toch gebeurd is bij een mbo-opleiding, maar ik kan u VERZEKEREN dat dit wel is gebeurd bij de hbo opleiding Psychologie. Vorig jaar werd in april een examen sociale psychologie afgenomen (26 multiple choice vragen) en de uitslag kwam pas na 3 maanden, dus in juni. In juni was echter alweer n nieuwe examenronde en je moest je voor die examens al begin mei hebben aangemeld, dus je raadt het al: de uitslag was nog niet binnen en toch moest je je aanmelden (mits je alle studiepunten op tijd binnen wilde hebben) voor de herkansing. Dus je ziet het al, het klopt voor geen meter daar bij het NTI!!!

TP [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door TP [[email protected]] »

Geachte Redaktie, Ik had me opgegeven voor een proefmaand met de cursus webdesign. Op zich vol goede moeid gestart aan de cursus. Pakket zag er compleet uit. Helaas veel problemen met het studentnet. Mailtjes naar helpdesk werden supertraag beantwoordt. Uiteindelijk op het forum kunnen inloggen hier op zag ik dat de cursus maar bestond uit 1 boek. Dit boek had ik in 4 weken uit, terwijl de studiebelasting 6 a 10 maanden bedraagt. Deze cursus is dus echt onder maat. Aangetekend het spul terug gestuurd op dat ik niet tevreden was. Hierop heb ik geen enkele reaktie of bevestiging gehad. Geen NTI voor mij dus.

[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Als je vreemde ervaringen hebt met het NTI en je denkt erover een ander cursusinstituut te nemen, neem dan in ieder geval NIET de NHA of Studieplan. Deze werken op dezelfde manier als het NTI, zogenaamd voor weinig geld een goede cursus en begeleiding. Investeer liever wat meer geld en ga naar de LOI. Hoewel mijn huiswerk van de LOI ook niet altijd snel geretourneerd word, ben ik over de rest wel zeer tevreden. Ik heb zelf alles via e-mail aangevraagd, van studiegids tot complete cursus, en men werkt snel en duidelijk.

Marisca Visser

Re: NTI

Ongelezen bericht door Marisca Visser »

Ik heb me 6 weken geleden aangemeld voor de opleiding sepr 1. In de studiegids stond dat je al na 3 dagen kan beginnen. Na 3 weken kreeg ik een brief dat wegens grote belangstelling voor de opleiding het lesmateriaal tijdelijk niet leverbaar was en dat ik binnen 2 a 3 weken alles zou krijgen. Ik heb tot op heden niets meer gehoord of gekregen. Naar aanleiding van jullie programma heb ik besloten om het alsnog af te zeggen.Ik ga me nu bij de loi aanmelden in de hoop dat dat beter zal gaan. Ik wil jullie bedanken voor het behandelen van het onderwerp op tv. Dankzij jullie en de reacties op het forum bega ik nu geen fout, die anderen (helaas) wel zijn begaan. Met vriendelijke groet Marisca Visser

Femke
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2004 12:11

Re: NTI

Ongelezen bericht door Femke »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: De JOB (JongerenOrganisatie Beroepsonderwijs) is de vakbond voor mbo-studenten in Nederland (www.job-site.nl). We zijn geschrokken van de vele klachten die er bestaan rondom het NTI. De JOB vraagt zich af hoeveel studenten in bezit zijn van de Onderwijs- en examenregeling (OER) die het NTI aan de studenten moet geven. In de OER moet namelijk de inhoud van het onderwijs en de inrichting van het onderwijs staan, alsmede de examenvoorzieningen worden beschreven (art. 8.1.3. Wet Educatie Beroepsonderwijs) Als het goed is moet er ook een adres in staan waar je bezwaar in kunt dienen, als je het ergens niet mee eens bent. Waarschijnlijk weten veel studenten niet dat er een OER bestaat, dat ze rechten hebben en dat ze een bezwaar in kunnen dienen. Op die manier zegt NTI alleen wat incidenten binnen gekregen te hebben. Maar nu Radar er een item en een forum aan wijdt stromen de reacties binnen. De JOB is blij dat dit initiatief genomen is, maar betreurt het feit dat NTI zelf zo'n slechte informatievoorziening heeft. In het studiereglement op www.nti.nl staat trouwens dat u recht heeft, wanneer u een klacht heeft en er onverhoopt niet met het NTI uitkomt, u uw klacht gratis voor te leggen aan de onafhankelijke Commissie van Beroep, Postbus 65727, 2506 EA ’s-Gravenhage. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :

Bianca D

Re: NTI

Ongelezen bericht door Bianca D »

Hallo allemaal. Ik lees dat er veel klachten zijn over de opleidingen van NTI. Mijn vriend heeft niet via NTI maar via de LOI een opleiding gedaan. Namelijk de HBO opleiding Personeel en Arbeid. Momenteel heeft hij besloten hiermee te stoppen. Een van de redenen hiervoor is soortgelijke klachten. Het duurt lang voor tentamenuitslagen bekend zijn. Het duurt lang voor tentamendata bekend zijn (moeilijk vrij vragen op je werk). In oktober inzendopgaven verstuurd. Nu nog geen reactie. 2 tentamens gemaakt een 2.8 en 2.9 gehaald. En medestudenten ook de helft gezakt, terwijl het merendeel al voor de tweede keer op tentamen kwam. Dus slagingspercentage is zeer beroerd. Dus mijn vraag is kunnen de klachten over de LOI ook meegenomen worden? Met vriendelijke groeten.

Linda Bissels [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Linda Bissels [[email protected]] »

Op 17 december 2002 ben ik begonnen met de mbo-opleiding Bedrijfsadministratief medewerker. In het begin van mijn studie heb ik helemaal geen problemen gehad. Ik kreeg mijn huiswerk binnen een week opgestuurd de examens waren goed te maken en de stof was makkelijk te doen. Dus ik vond het op zich een goed alternatief thuis studeren. Maar eind dit jaar 2003 begon het minder te worden. Op het forum kwamen steeds meer klachten en ik zelf kreeg dat ook. Op 9 december heb ik me voor het examen tekstverwerken opgegeven dit is een thuisopdracht. Nu vandaag 17 februari heb ik nog steeds niks thuis gekregen. Ook met mijn huiswerk op sturen begin januari heb ik voor 2 vakken mijn huiswerk opgestuurd vandaag de dag heb ik nog steeds niks ontvangen. Heb al wel een mailtje naar de docent toe gestuurd, maar ook nog steeds geen reactie en dat is ook al weer 1,5 week geleden. Dat terwijl ik voor 1 vak al examen heb gemaakt. Natuurlijk heb ik ook naar het NTI toe gebeld, maar zoals vele anderen zeggen je krijgt toch telkens hetzelfde te horen. Ik ga nu wel verder met mijn opleiding omdat ik meer als een jaar bezig ben en nog maar 6 maanden te gaan heb en het zonde vindt van al het geld wat we er in gestoken hebben. Nu maar hopen dat ik mijn diploma haal.

j.wijgerse de jong [[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door j.wijgerse de jong [[email protected]] »

Zelf ook ooit een griekse cursus gevolgd bij n.t.i. z'n 5 jaar geleden. Ook ik ben afgehaakt omdat het huiswerk niet op tijd terug kwam. En dat vond ik toch erg jammer. Mevr. J.Wijgerse de Jong

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

E.Meinen, Het heeft toch wel geholpen volgens mij, ik kan geen spelfout ontdekken. Wat grammaticale onhebbelijkheden in de tegenwoordige/verleden tijd, maar ach een kniesoor die dar op let. Goede reclame voor de cursus NTI Nederlands schrijven!!! Ron

KimH [kimvdheuvel@zonnet]

Re: NTI

Ongelezen bericht door KimH [kimvdheuvel@zonnet] »

Afgelopen september heb ik via internet een studiegids aangevraagd omdat ik erover zat te denken een cursus fotografie te gaan volgen. Deze kreeg ik vrij snel in huis. Omdat ik nog sterk twijfelde heb ik er verder niets mee gedaan. Enige tijd daarna werd ik thuis gebeld met een aanbod om gratis de eerste maand van de cursus uit te proberen. Helaas ben ik daar op ingegaan. Kort daarna kreeg ik de cursusmap thuis. Aan het materiaal zag ik direct dat dit niet de cursus is voor mij. Om allerlei redenen was ik te laat met het terugsturen van de map, waaraan ik herinnerd werd toen ik een rekening van 50 euro binnen kreeg. Ik heb direct met de NTI gebeld dat ik de cursus niet wilde volgen en van betalingsverplichtingen af wilde. Ik was een dag of twee te laat. Na lang heen en weer beargumenteren is toen afgesproken dat het enige wat ik (helaas) nog wel moest doen was het betalen van die rekening. Met pijn in mijn hart heb ik dat gedaan, om vervolgens de map ver weg te stoppen om de NTI zo snel mogelijk te vergeten. Dat lukte niet omdat ik een herinnering kreeg met een verhoging van 30 euro. Aangezien ik al betaald heb is die rekening regelrecht mijn archief ingegaan. Tot mijn grote verbazing ontving ik een paar weken later een incasso van maar liefst 417 euro!!! Dit was een vergissing! Na wat telefoontjes kon het incassoburo mij vertellen dat dat de kosten waren voor de hele cursus! Deze moest ik betalen en wel binnen 7 dagen! Ik had me niet schriftelijk afgemeld. Nooit heb ik me opgegeven voor een cursus. Nooit heb ik ergens voor getekend. En naast die twee rekeningen is er nooit correspondentie tussen mij en de NTI geweest. Omdat ik net voor mijn vakantie zat toen ik de incassorekening had ontvangen heb ik eerst maar betaald (week 2 2004) om verhogingen te voorkomen. Ik heb op geen enkele manier gebruik gemaakt van de diensten van NTI maar ben wel zo'n 468 euro lichter. En nu wil ik mijn geld terug!!!!!!!

R & S

Re: NTI

Ongelezen bericht door R & S »

Beste Radar, Onvoorstelbaar, een prestatie op zich van het NTI! toch? Ook onze ervaringen met het NTI zijn uitermate slecht. :evil: een kleine opsommning vd klachten -Het tot 4x toe (niet) toesturen vd aangevraagde studiegids? -Het niet tijdig nakijken van het huiswerk? (+/- 6 weken te laat) -Het onnodig lang in de wacht staan, als je belt voor vragen. Je belt een informatielijn die tot 21:00 uur bereikbaar zou moeten zijn, dit (uiteraard) tegen betaling. Een bandje laat mij vervolgens weten dat er nog drie wachtende voor me zijn. Dan denk ik, OK 3, dat is wel acceptabel en ik wacht en wacht en wacht en wacht. Dit bandje blijft een 30 minuten volhouden dat nog er drie wachtende voor me zijn en dan ga je toch twijfelen. Stellen ze zulke lastige vragen? Vervolgens bel je zelf met nog een ander toestel, dit terwijl je met je eerste toestel in de wacht blijft staan en wat blijkt: ook met het tweede toestel zijn er nog drie wachtende voor je! Voel je em, nou ik wel, dat was een leuke telefoonrekening dankzij het NTI :twisted: Uit irritatie besloten wij even te wachten met de betalingen aan het NTI, maar dan blijkt dat er 1 afdeling is binnen het NTI die zijn werk wel goed doet. En dat is........ de afdeling incasso! :? Het huiswerk binnen een accpetabele termijn controleren is niet nodig. (vind het NTI), maar waag het niet om eenzelfde houding aan te nemen als het gaat om de betalingen. Nee, dan zijn ze wakker en laten ze je direkt (onschuldig) per brief weten dat een betaling niet binnen is gekomen en dat deze betaling je misschien is ontgaan. :? Welnu, TIP, als die afdeling incasso nou eens gaat helpen met het controleren vh huiswerk en ook op het callcenter gaat zitten om telefoontjes te beantwoorden. Dan gaat het vast en zeker beter. Het positieve bijeffect zal zijn dat de betalingen ook beter en op tijd binnen komen en dus weinig a geen werk voor de ex-incasso medewerkers, maar die zijn dan al volleerde callcenter medewerkers. en we leefden alle nog lang en gelukkig :D

Gast

Re: NTI

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil graag reageren op het onderwerp wat berteft het NTI. Ik volg nu mijn tweede studie bij het NTI en ik nog helemaal geen problemen met het NTI wat betreft verkeerde Examens of huiswerk etc. Waar ik me wel aan erger is dat wanneer huiswerk onvoldoende gefrankeerd wordt teurggestuurd door een leraar je een aanmaning krijgt van de post om de resterende kosten te voldoen wat vaak oploopt tot 1.50 euro extra aan postzegels. Alsof het huiswerk op sturen al niet duur genoeg is. Ik hoop dat ze hier echt wat aan gaan veranderen ook leraren kunnen postzegels bijplakken.

Dokter Dick[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door Dokter Dick[[email protected]] »

Beste Radar, Ik ben blij met de uitzending van maandag 16 februari. Het examen van 28 januari j.l klopte van geen kanten, en ik hoop dan ook dat het NTI met al deze klachten iets gaat doen. Ook ik erger me aan de ellenlenge wachttijden die er zijn als je het NTI een keer moet bellen. Voor het overige gaat het wel naar wens. Het huiswerk heb ik tot op heden altijd op tijd en ook voldoende voorzien van commentaar wanneer dat nodig is, daarvoor alle lof! Veel klachten omtrent financiële zaken ken ik niet. Ben ik een uitzondering???? De studie SPW3 bevalt me goed en de stof is begrijpelijk opgesteld, ik ga dan ook door met de volgende module, ondanks het feit dat ik niet weet of ik geslaagd danwel gezakt ben, de uitslag hiervan, die lang kan duren wacht ik niet af. Zonde van de tijd. Ik zie wel. Voor al mijn studiegenoten: veel sterkte gewenst.[/u]

[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Ik heb jullie tv-uitzending gezien 16-01-2004 Ik had cursus engels aangevraagd, de eerst keren ging het goed Ik stuurde in het begin mijn huiswerk per post op, later per E-mail De eerste lessen kreeg ik na zo ongeveer 3 of 4 weken terug terwijl ze me vertelde dat ik zo weinig mogelijk huiswerk moest sturen voordat ik het verzonden huiswerk had teruggekregen i.vm. de fouten die ik had. Want anders bleef je dezelfde fouten maken Daar hebben ze wel gelijk in, maar dat moet dan niet zo lang duren, anders werkt het niet. Dan ben je het weer een beetje vergeten. Toen kreeg ik een les niet terug verstuurd, dus ik gebeld, hadden ze niet ontvangen vertelde ze me, dus ik weer verstuurd, weer niets toen heb ik weer een bericht verzonden, als het zo moet stop ik emee Ze belde me wat er nu precies aan de hand was. Ik het weer uitgelegd, ze vroeg me of ik wel het juiste adres ingevuld had. Ja natuurlijk de rest is toch ook goed aangekomen,en mijn klachten toch ook. Ik begrijp er niets van Nu mis ik weer 2 lessen die ik verzonden heb, wwer niets Nu heb ik een intrekking machtiging verstuurd, in overleg met mijn bank Niets gehoord, ik naar de bank gebeld want intussen was er twee keer een bedrag afgeschreven automatisch maar daar heb ik voor getekend Nou heb ik van mijn bank gehoord, als er weer iets afgeschreven wordt dit direkt moet melden, want binnen een maand kunnen hun het schijnbaar terug halen. Maar ze hadden wel moeten reageren op intrekkingmachtiging Dat hebben ze toch ook niet gedaan. Ze mogen wel reclame maken, neem een cursus bij NTI Nou mooi niets. Mijn dochter wil daar ook een cursus gaan volgen. Ik heb gezegd dat ze daar beter maar even mee kan wachten Wat kan ik hier verders aan doen?

rudie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2004 17:48

Re: NTI

Ongelezen bericht door rudie »

Geachte redactie, 2 Jaar geleden was ik van plan ben ik bij het NTI een studie te gaan volgen. Ik vulde het aanvraag formulier in en koos bij de betaling voor een automatische incasso. Na een maand controleerde ik mijn bankafschriften en wat bleek, er werden voor meerdere mensen cursus gelden van mijn rekening afgeschreven. Er stonden verschillende cursusnummers op. Ik heb gebeld met de gedachte van een foutje kan gebeuren en heb hen vriendelijk verzocht verzocht de teveel geincasseerde gelden aan mij terug te betalen. Dit zou in orde komen. De weken gingen voorbij en ik kreeg geen gelden terug. Sterker nog!!! De volgende maand werd er gewoon weer voor meerdere mensen afgeschreven van mijn rekening. Toen heb ik maar weer gebeld, en verzocht om uitleg. Ik werd door de medewerkers van het NTI als een Hond behandeld zo erg dat ik besloot te stoppen met de hele zooi, ik had het pakketje met boeken enz. nog niet eens geopend maar heb deze per direct met mijn opzegging aangetekend retour gezonden. Ik heb mijn bank de opdracht gegeven om alles te laten storneren wat van mijn rekening naar het NTI was gegaan. Vervolgens kreeg ik ongeveer een half jaar later een brief van Het Nationaal Incassobureau. Ik heb hier schriftelijk mijn verweer hun gezonden en nimmer een reactie van hen gehad. Een jaar Later...... Krijg ik opeens een brief van een ander incasso bureau te weten DRA uit Den Haag. Ik nogmaals mijn hele verhaal op papier gezet op 4-8-2003. Ik heb nimmer antwoord op mijn vragen gekregen en men dreigt nu nog steeds met gerechtelijke stappen. Het enige antwoord wat ik van DRA krijg is: Alle vorderingen die wij van het NTI krijgen zijn terecht omdat anders de zaken niet worden aangenomen. De zaak is na 2 jaar nog steeds niet opgelost. Ik heb alle bewijzen bewaard voor een ieder die er maar belangstelling voor heeft. Rudie Aling

[[email protected]]

Re: NTI

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Graag wil ik reageren op de uitzending m.b.t. het NTI. Ik herken veel in de uitspraken van de cursisten in de studio. Ik volg de cursus dierenartsassistente en val van de ene in de andere verbazing, met name: - telefonisch zeer slecht bereikbaar; - telefonistes kunnen je niet goed helpen; - ze bellen je nooit terug; - mijn cursus duurt 1 jaar, ik ben al 1 jaar en 2 maanden aan het proberen een praktijkdag of examen te volgen; tot op heden is het nog niet gelukt; - moet al 3 keer bellen om alleen een inschrijfformulier te ontvangen voor een examen. Ik kan zo nog even doorgaan, maar waarschijnlijk weet u al genoeg. Hun slogan is "de NTI brengt je aan de top", ze kunnen er beter van maken "de NTI brengt je aan de grond". Ik hoop dat u er iets mee kunt doen. Succes.

Gesloten