LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] examens van het n.t.i

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
johannaweb [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door johannaweb [[email protected]] »

Ik kan nog een hele waslijst maken van dingen die slecht lopen bij het NTI. communicatie als je het NTI belt met vragen wordt je de ene keer het ene en de andere keer bij precies dezelfde vraag iets heel anders verteld. Zo is het voor veel studenten niet duidelijk waar je stage mag lopen, wanneer die moet beginnen en hoe die uren nu uiteindelijk ingedeeld moeten worden. Er is veel onduidelijkheid over de oude en nieuwe druk boeken en de examens die erbij horen. OP het examen worden vragen gesteld die je maar vanuit de media moet weten maar die totaal niet in de lesstof staan. Loop je stage moet je het merendeel van de opdrachten maken die totaal niets met je opleiding te maken hebben en waarbij je dus ook geen ervaring opdoet. Ik heb een hele tijd terug besloten het NTI niet meer te bellen maar de bel terug knop op hun site te gaan gebruiken zodat het mij geen geld meer kost, en gelukkig maar soms zit je gewoon 20 minuten of langer in de wacht ( zou er misschien maar 1 persoon werken?? ) je kunt nooit doorverbonden worden want de telefoniste weet het antwoord wel ( tja gewoon even voorlezen wat op de beeldscherm staat ongeacht of het antwoord op de vraag klopt ) huiswerk wat je opstuurt en wat bij de een maanden duurt eer je het terug krijgt terwijl de ander het binnen 24 uur terug heeft ( en dit bij dezelfde corrector ) Ook het huiswerk wordt per corrector verschillend nagekeken, bij de ene corrector krijg je een 10 terwijl de ander maar een mager 7tje geeft voor precies dezelfde vraag en precies hetzelfde antwoord ( kloppen de nakijkboeken soms ook niet ) Op je persoonlijke pagina worden je cijfers verkeerd ingevuld, of je moet een aantal maanden wachten voordat je de cijfers kunt zien. Ook wil het NTI heel graag geld zien voor examens die je door omstandigheden niet kan maken, ze zijn maar wat scheutig in het sturen van aanmaningen, zelfs als het de schuld van het NTI was waardoor je niet op het examen kon komen. je hebt veel overredingskracht nodig en zelfs hulp van andere bedrijven of instanties voor het NTI eindelijk eens naar je luistert, zo heb ik het OVDB al eens ingeschakelt omtrent de onduidelijkheid die er is over de stage en nog luistert het NTI niet. ( hebben ze wel oren?? ) van medecursisten hoor je dan ook nog eens heel veel vervelende dingen van het NTI en heel soms hoor je dan ook eens iemand die positief is, deze persoon heeft het getroffen, maar daarvan zijn er maar weinigen. De site die speciaal is opgericht voor 1 opleiding van het NTI hebben cursisten veel steun aan elkaar en daar wordt je echt geholpen bij je huiswerk en je problemen, jammergenoeg is er niet voor elke opleiding appart zo een site.

liez [liesbethenreinier@hotmail]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door liez [liesbethenreinier@hotmail] »

Ik heb me in september bij de nti ingeschreven voor een cursus psychologie. Omdat er meer belangstelling was dan verwacht kon ik pas in november daadwerkelijk beginnen. Mijn inmiddels betaalde collegegeld zou ook later in gaan. Er moesten nog appart boeken bij de opleiding besteld worden en dat heb ik ook via de nti gedaan. Ik heb een aantal boeken niet ontvangen omdat ze niet leverbaar waren en die zou ik krijgen als ze er weer waren. Nu dik 2 maanden later nog steeds geen boeken. Verder mis ik nog een aantal readers. Heb daar al verscheidene keren achteraan gebeld ( na 15 min. in de wacht te hebben gestaan maar neergelegd) en op mijn mailtjes ook nooit antwoord ontvangen. Heb nu te weinig boeken om verder te gaan met studeren. Studeren bij de nti is niet zo gemakkelijk als het lijkt!!! :shock:

helen_x [helenavandenoever@wanadoo]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door helen_x [helenavandenoever@wanadoo] »

Ook ik heb klachten over het NTI. SInds november 2003 volg ik de cursus SPW3. Over het huiswerk heb ik geen klachten. Ik krijg altijd snel mn huiswerk terug gestuurd. Maar op 28 januari heb ik examen gedaan in Methodische Vaardigheden. Meer dan de helft van de vragen kwamen niet overeen met de lesstof uit het boek. Ik dacht eerst dat het aan mij lag en begon erg aan mezelf te twijfelen. Ik wacht nog steeds op de uitslag, maar een erg hoog cijfer zal ik wel niet gehaald hebben. Ik hoop dat er wat aan gedaan wordt, want op deze manier is het zonde van mn tijd en geld om verder te studeren. Want het heeft geen nut om dingen uit een boek te leren die in het examen toch niet aan bod komen. :twisted:

Dorothy [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Dorothy [[email protected]] »

Hierbij wil ik reageren op de uitzending van 16 febr. Wat was ik verrast, toen ik de negatieve reakties hoorde van alle cursisten. Ik ging al aan mijzelf twijfelen. Ik heb 27 jan examen begeleiden en verzorging gedaan. Schandalig!!!. De vragen klopte totaal niet. Ik heb het direkt vermeld, maar we moesten de opgave maar gaan maken en als je dacht dat de vraag niet in het boek stond moest je dat er maar bijzetten!!!. Nou, :evil: dat klopt dus totaal niet. De vragen waren erg vaag en totaal niet terug te koppelen nav wat ik geleerd had. Ik heb weken geleerd met daarnaast een gezin met 2 kleine kinderen en 2 dagen werken, dus het vergt best veel tijd en energie. Het kost mij een vrije dag- helemaal naar leiden- 70 euro inschrijfgeld voor 2 examens en weken leren en dan krijg je z´n "vervelend" examens voor je neus. We hebben direkt na het examen melding gemaakt bij het NTI en ook bij mijn corrector. Ik ben benieuwd wat ze doen. Mijn huiswerk was altijd zeer voldoende en de andere 3 examens ook. Het zal ook erg raar zijn als ik nu een onvoeldoende haal door hun toedoen!!! Zoveel lesstof voor niets geleerd, ze kunnnen dit nooit goed beoordelen. Ik wil alles zo snel mogelijk afgerond hebben. Het enige waar ik dan nog vrede mee kan hebben, is dat ze me voor de 2 examens een voldoende geven anders kan ik dit toch echt niet accepteren!!!!. Ik heb geen zin om de 2 examens weer helemaal voor tebereiden. Dit kan ik niet meer opbrengen. groeten dorothy[/u]

Lonneke [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Lonneke [[email protected]] »

Tja, wat kan ik zeggen over het NTI!! Ik volg zelf de HBO opleiding personeelsmanagement aan de NTI Hogeschool en het niveau is ronduit slecht. Examens kloppen niet en zoiets kan natuurlijk een keer gebeuren, maar leren doen ze er niet van. Op de internetsite van de NTI studenten las ik dat hetzelfde examen gewoon weer werd gegeven!!! Verder is mijn examen ethiek kwijt??? Ik heb 22 oktober 2003 examen gedaan en na vele keren bellen, ontzettend kwaad worden en zeuren kreeg ik half januari te horen dat het toch echt niet meer te vinden was. Nu moet ik het dus overmaken... Verder is de bereikbaarheid erg slecht. Doorverbinden kunnen ze niet bij het NTI (vraag me niet waarom, maar het is zo).Na de zoveelste aanvaring met een van de medewerkers, wilde ik het nummer van de receptie, zodat ze mij meteen konden doorverbinden naar de juiste persoon, maar een van de medewerkers wist me te vertellen dat de receptie van de NTI alleen bereikbaar was voor leden van het management!!!! Lijkt me een beetje vreemde situatie. De medewerkers van het NTI weten ook helemaal niets. Ze zeggen maar wat, waardoor je uiteindelijk in de problemen komt. Ik ben nu al een aantal weken bezig om vrijstelling voor stage te krijgen. Heb al een aantal jaren ervaring op een HR afdeling. Niemand weet wat je nu precies moet doen. elke keer is het antwoord anders en ook het stageinformatiepakket geeft geen duidleijkheid. De een krijgt na veel zeuren gewoon de punten binnen, terwijl de ander een heel verslag moet maken. Ik heb al een aantal keren als advies gegeven dat ze het studentenforum moeten gebruiken om meer informatie te geven over de stage> wanneer vrijstelling, wanneer niet. Bij vrijstelling wel een werkverslag maken of niet. Een iemand wist me zelf te vertellen dat het niet nodig was om af te studeren als je al werkervaring hebt! Het toppunt was 40 minuten in de wacht staan!!! In onze boeken lees ik van alles over kwaliteitsmanagement, maar zelf hebben ze het boek waarschijnlijk nog niet doorgelezen. Wat ik zelf heel erg vind is dat je alles opgeeft voor je examens en dat de examens dan gewoon niveau kleuterschool hebben. Vragen kloppen niet of ze hebben een examen met meerkeuze vragen, waarvan er meerdere goed zijn....ja dat kan toch gewoon niet! Of ze vragen zaken die tussen haakjes staan in een boek van 300 blz. Ik heb geen fotografisch geheugen en verwacht gewoon dat er getoetst wordt of ik de stof beheers of niet. Een ding kan ik wel vertellen> het NTI hoeft geen assertiviteitstrainingen meer te geven, want dat word je wel door te studeren bij het NTI. Ik wil dan ook iedereen afraden om te studeren bij het NTI. Helaas is mijn hele opleiding al betaal en is het niet mogelijk om over te stappen naar bijvoorbeeld het LOI, want anders had ik het gedaan. Over een jaar begin ik met afstuderen en ik hou mijn hart vast. Ook de verhalen hierover zijn zo erg, dat je er maar om moet lachen...... Hopelijk helpt ons commentaar iets, maar waarschijnlijk halen ze weer hun schouders op en gaan ze gewoon weer op de oude manier verder.... Lonneke

r.s.

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door r.s. »

Ook ik studeer met een paar collega's bij de nti. We hebben inderdaad dezelfde problemen. Sommige examens komen totaal niet overeen met de leerstof. Het examen dat we pas hebben gemaakt, was de eerste waarvan we zeggen : Dit examen komt tenminste overeen met de stof. Dat was gewoon een opluchting. De uitslag van de cijfers duurt ook erg lang, terwijl het gewoon m.c. vragen zijn. Onze baas betaald deze opleiding maar ook hij zegt: NOOIT MEER NTI.

suzy

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door suzy »

Ik ben vorig jaar begonnen met de opleiding onderwijsassistent en heb net 2 weken geleden mijn eerste examen gedaan.... wat een belachelijke onzin zeg! ik het hele boek 2x doorgenomen en wat blijkt je moet gewoon heel simpel alle rijtjes en opsommingen uit je hoofd leren dan heb je het goed gedaan, dus je begrijpt wel ik heb te veel aandacht besteed aan de inhoud dan aan de opsommingen van thermen en rijtjes.. ik zal dus wel gezakt zijn!als ik daar nog achter kom dit jaar,want zo te lezen hoef ik mij niet op een snelle opleiding in te stellen, wat een teleurstelling zeg !! had ik mijn goede geld wat ik maar één keer uit kan geven maar aan een andere instelling uitgegeven..dit is echt een drama!! :( suzy langenberg

annette

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door annette »

:roll: Ik heb net het programma gezien van Radar. Ik schok er best van. Ik ben in januari met de opleiding SPW basisonderwijs begonnen en heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik moet er dan ook bij zeggen dat ik nog geen examens heb gedaan. Maar mijn boeken waren op tijd. Mijn huiswerk wordt best snel terug gestuurd. In het begin niet maar dat lag aan mij zelf. Ik had een foutje in het e-mailadres van de corrector gezet. Ik was dus best optimistisch, maar het feit dat de NTI niet wil reageren op het progamma vind ik een kwalijke zaak. Daarmee laten ze toch zien dat ze wel degelijk fout zitten. Hopelijk heb ik geluk en kan ik mijn opleiding vervolgen zoals ik het nu ervaar, en dat is tot nu goed. :!: :!: :!: Ik wens dan ook iedereen alle succes van de wereld met het NTI.

Ilonka

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Ilonka »

Beste medeklagers, Ik heb ook de uitzending gezien en hoop met mij vele mensen die eerst hebben overwogen een studie te volgen bij het NT. Mijn advies luidt: doe het nooit!!! De directeur, de heer Cor Vink moest zich doodschamen dat hij dit soort klachten niet serieus neemt en dan ook nog niet eens in staat is om capabele mensen aan te nemen. Laat staan te reageren in een programma zoals Radar. Als hij al over deze klachten gehoord heeft, laat hij dan ook het lef hebben om te reageren. Een persvoorlichter schijnen ze niet te hebben. Dat is op zichzelf al heel vreemd, want elk zichzelf respecterend bedrijf heeft er één. Kortom: het bedrijf wordt overeind gehouden door hoopvolle cursisten die stom genoeg zijn om iedere maand toch maar weer te betalen. ADVIES: Laat een ieder die serieuse klachten heeft: 1. Betalingen opschorten 2. Een klachten indienen bij de Ombudsman en Consumentenbond 3. Het Ministerie van Onderwijs: Onderwijsinspectie inschakelen. WAAROM: NTI claimt dat het Min. van Onderwijs hen heeft erkend als een goede onderwijsinstelling. Deze erkenning kunnen ze wat mij betreft ook weer kwijtraken. DUS: Laten wij ons nog langer in de luren leggen door een stelletje stomme telefonistes van het NTI (lees callcenter) of doen we er daadwerkelijk iets aan?

daveflow
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2004 21:32

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door daveflow »

ik zal het kort houden aangezien de verhalen lang zijn en het aantal mensen wat klaagt groeit. mijn ellende met de nti -ik ben eind 2002 na inschrijving via de website niet toegelaten tot de examens omdat de nti geen inschrijving kon terug vinden, de afdeling automatisering kon wel zien dat ik op de bewuste dag op de site ben geweest om me aan te melden maar dat was niet genoeg om mij alsnog toe te laten. ivm met overlijden van een familielid rond die tijd heb ik het toen maar gelaten voor wat het was aangezien ik andere zaken aan mijn hoofd had. -ik heb zeer slechte ervaringen met de examens..zoals eerder vermeld komt de stof niet overeen (dus stof op het examen die niet in de boeken voorkomen) alsmede luid lawaai in de examenzaal van het van der valk hotel in voorschoten (door notabene een werkende ijsmachine!) tevens heb ik weken gewacht op uitslagen. -communicatie over examens is vrijwel onmogelijk..dwz uitleg van de corrector over wat je nu fout hebt gedaan. -uitslagen laten maanden op zich wachten, je wordt gedwongen je in te schrijven voor examens waarvan je nog niet eens weet of je ze nu gehaald hebt omdat je simpelweg de uitslag veel te laat krijgt... -tevens zijn ze slecht telefonisch bereikbaar en krijg je aangevraagde stukken niet bezorgd of wordt je klacht of vraag niet serieus genomen. als laatste : mijn moeder(die ook een nti studie volgde) heeft door het overlijden van ons familielid verzuimt 1 maand termijn te betalen (dus te laat) hierover is ze nog steeds met de nti bezig, brieven schrijven hielp niets, zij is zonder pardon veroordeeld om een extra boete van ruim 1200 euro te betalen en zij betaald nu nog steeds 150 euro per maand af. na aanleiding van de radar uitzending denken wij er allebei sterk over de hele betaling stop te zetten. als iemand zich wenst te verenigen in een groep van telleurgestelde nti studenten om schadevergoeding af te dwingen (desnoods via de rechter) hoor ik dat graag... ik probeerde het nog kort te houden maar korter dan dit was niet mogelijk.. wij zijn heel erg :evil: op de nti en ik hoop dat ze heel snel van de markt gaan want dit is gewoon ordinaire oplichting. :(

Sas

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Sas »

Ook ik heb slechte ervaringen met het NTI. De reacties die ik zojuist gelezen heb komen me bekend voor. Leerstof en examen sluiten niet op elkaar aan. Het inschrijven voor een examen verloopt moeizaam enz. Maar het aller ergste vind ik dit: Ik wilde graag een tweede thuisstudie gaan doen. ik twijfelde tussen de NTI en de LOI. Dus ik vroeg bij beiden een proefles aan. Bij de LOI ontving ik binnen een paar minuten een proefles via de mail. Bij de NTI kreeg ik de proefles per post. Voordat ik akkoord ging heb ik duidelijk gevraagd wat voor mij de consequenties waren als ik de cursus niet besloot te doen. Er werd mij gezegd dat ik de proefles binnen 10 dagen kon retourneren. De verzendkosten zouden dan voor mijn rekning zijn. Nadat ik de proeflessen heb vergeleken was het voor mij overduidelijk dat het de NTI niet zou worden. Het niveau ligt vele malen lager dan bij de LOI. Ik stuurde de proefles terug. Na twee weken ontving ik een brief met daarin de vraag of ik het cursusgeld(ik geloof 700 euro) zo snel mogelijk wilde betalen. Ik belde op naar de NTI om te zeggen dat ik de proefles al had teruggestuurd. Ze vertelde mij dat het een vergissing was en dat ik het natuurlijk niet hoefde te betalen. Een aantal weken later kreeg ik weer een brief met daarin de vraag of ik zo snel mogelijk 95 euro annuleringskosten wilde betalen. Ik had volgens hen afgezien van de cursus. Ik belde weer naar het NTI. Daar vertelde ze dat ik geen proefles had ontvangen, maar de gehele cursus. Door dit pakket terug te sturen zag ik af van deelname en daarvoor zou ik annuleringskosten moeten betalen. En terecht, vind ik, tenminste als je je als cursist opgeeft. TOCH NIET ALS JE,NET ALS IK DUIDELIJK VRAAGT OM EEN PROEFLES. En toen is de strijd begonnen. Het was, zoals het NTI zei hun woord tegen het mijne. Hoe vaak ik ook zei dat ik een proefles had aangevraagd, in de computer stond toch echt dat ik het totale lespakket had aangevraagd. En dat telde. Het feit bleef dat ik hen 95 euro verschuldigd was. Na vele telefoontjes waarin ik duidelijk heb gemaakt niet op te willen draaien voor een fout van hun kant, kreeg ik na een tijd een mailtje waarin ze mij het voordeel van de twijfel gaven. Ik hoefde het geld niet te betalen. geen excuses voor de ongemakken die ik heb gehad, nee, het voordeel van de twijfel kreeg ik van het NTI. Ik had op zijn minst van de NTI een verontschuldiging verwacht, maar nee. En dat maakt me nog het meest boos. Het feit dat de NTI tot aan het laatste contact niet toefgeeft zelf een fout gemaakt te hebben. Voor mij werd bij deze in ieder geval bevestigd dat mijn keuze om de cursus bij de LOI te doen de juiste was. Ik volg nu dezelfde cusrus, nl. tuinarchitectuur, met een verschil. VAN DEZE CURSUS LEER IK IETS!

Gast

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben nog lang niet zo ver dat ik examen kan gaan doen, maar ik volg sinds voorjaar 2003 de cursus Praktijkdiploma Informatica bij het NTI. Het totale bedrag van bijna 1000 euro [inclusief reiskosten voor het examen] is betaald door mijn werkgever in het kader van loopbaanontwikkeling. Ik heb dus een sterke stok achter de deur om door te gaan, want als ik niet slaag, moet ik het hele bedrag terugbetalen. Voordat ik had uitgevonden waar het huiswerk voor de eerste module heen moest, was ik al twee maanden verder. Ik kreeg steeds inlog - en website gegevens voor begeleiding van een cursus Informatica die helemaal niet ging over de mijne. Pas na heel veel gemail kreeg ik eindelijk het verlossende woord: er _was_ geen online begeleiding voor PDI I. Ik moest het via het NTI naar een corrector sturen. Gelukkig ging dat wel goed en kwamen zeker voor de vakantie de huiswerkopdachten regelmatig retour. Helaas was van begeleiding geen sprake. De opdrachten werden nagekeken en voorzien van een punt; op extra vragen kwam zeer summiere reactie. Misschien had ik te veel verwacht, maar de reclames geven een ander idee van die "begeleiding" dan de praktijk biedt. Tijdens en na de zomerperiode werd het huiswerk, misschien begrijpelijk maar wel heel langdurig, wekenlang niet geretourneerd. Zo raakte ik het overzicht behoorlijk kwijt. Aan het eind van die module meende ik een deelexamen af te moeten leggen en daarover stelde ik diverse keren vragen aan de corrector, maar ik kreeg geen ander antwoord dan " het examen is heel erg moeilijk, succes ermee." Pas na weer vele mails en lange wachttijden kwam er een reactie van het NTI maar dat ging niet over een examen maar over boeken die me zouden worden toegestuurd. Dat bleek niet de verwachte examentraining te zijn, maar de tweede module. Ik concludeerde dus zelf maar dat er helemaal geen sprake was van deelexamens maar dat alles in 1 keer geëxamineerd zal worden, en begon dus aan module 2. Op de vraag of ik op schema lag, kreeg ik ook geen antwoord; na weer mails en lang wachten kreeg ik te horen dat ik met het tweede boek tot januari vooruit zou kunnen. In de tussenliggende periode heb ik wel een oefenexamen online gedaan en daar werd ik niet vrolijk van want ik merkte dat - zoals ook in de uitzending werd gezegd - leerstof en examen nauwelijks met elkaar te maken hadden. Ja, zo wordt het inderdaad een knap moeilijk examen. De afgelopen maanden ben ik dan met module 2 aan de gang gegaan. Hierbij is geen begeleiding - althans, niet voor zover mij bekend. Gelukkig kan ik op mijn werk bij een paar wizkids terecht voor de behoorlijk ingewikkelde stof, en werk ik daar sinds kort met een met Office vergelijkbaar programma waarmee ook queries en rapporten gedraaid moeten worden - anders snapte ik er echt geen hout van. Het boek lijkt wel door vier of vijf verschillende mensen te zijn geschreven en daarvan is er maar 1 bij die duidelijke uitleg geeft [in het onderdeel Access]. Er zitten rare fouten in de twee modules die ik nu heb gehad - er wordt verwezen naar onderwerpen die niet zijn besproken, opdrachten die niet bestaan, en er zijn moedeloos makend veel opdrachten waar je maar moet uitzoeken hoe je er komt, maar aan het boek heb je niets. Ik ben inmiddels klaar met de eindopdracht van deze tweede module, die waanzinnig moeilijk bleek - en waar wederom de geleerde stof erg "basic" is vergeleken bij wat er in die opdrachten verwacht wordt. Ik _vermoed_ dat ik ondertussen - het is tenslotte half februari - achterstand heb opgelopen, maar van het NTI hoor ik taal noch teken. En zo modder je dus voort in je eentje op alle beschikbare vrije avonden en weekeinden. Ik zag het examen al met steeds minder vertrouwen tegemoet maar na de uitzending van Radar....

hERMA

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door hERMA »

Gut, en ik maar denken dat ik de enige was met klachten over het NTI!!! Vorig jaar vatte ik het snode plan op om een module Event-managment te volgen bij het NTI. Lekker makkelijk, dacht ik. Het viel me wel wat tegen dat dat ene boekje (iets-pietsie verouderd) me 145 euro's kostte en dat ik daarvoor verder helemaal NIKS kreeg. Maar oke, de baas betaalde. Ik lekker aan de studie. En volgens het blaadje van het NTI, wat op ongeregelde tijden in de bus viel, zou men mij 2 maanden voor de examens plaats zouden vinden, een seintje geven. En inderdaad ontving ik begin september een uitnodiging voor de examens in het najaar. Maar, zo stond er, in januari waren er ook examen. Nu hou ik er niet van om me te haasten, dus besloot ik in januari examen te doen. Ik besloot de helemaand december vrij te nemen om mij goed te kunnen voorbereiden & wat vakantie te houden. Werkte me daarvoor wel heel november in het zweet, maar goed. Eind november stuurde ik mijn eerste mailtje naar het NTI, lekker makkelijk dacht ik, om te vragen naar de examendate in januari. Geen antwoord. Nog maar eens mailen. Ha, antwoord terug, dat ik nog zou horen wanneer de examendata zouden zijn. Het mailtje van het NTI was echter niet aan mij gericht, maar aan iemand met een andere achternaam. Ik terug reageren, met de vraag mijn naam wel juist in de administratie op te nemen. Antwoord van het NTI: weer gericht aan iemand met een andere achternaam dan de mijne, maar wel met excuus en de uitgesproken hoop mij voldoende geinformeerd te hebben. Dat wel. Weer gemaild: mijn naam klopt niet en nee, niet voldoende geinformeerd want ik weet de examen data nog niet. Inmiddels was het december geworden, mijn vrije studie maand, en ik zette me aan het blokken. Mailtje van NTI: "Ja hoor, de examens zijn in januari alleen volgt de datum nog". Mailtje aan NTI: "in jullie overeenkomst met de cursist staat dat de data 6 weken vooraf bekend gemaakt zullen worden" Kom svp uw toezeggingen na". Maitlje van NTI: (gericht aan iemand met een andere naam) Nee, er zijn helemaal geen examens voor deze module in januari. Ja, we zijn aan het verhuizen, dus is het voor ons een beetje moeilijk geworden". :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: WOEST was ik: had ik daar de hele maand voor vrij genomen. Het NTI maar gebeld en gevraagd naar de leidinggevende van de afdeling om mijn klacht te deponeren. NTI: Leidinggevende? Nee, hoor, die hebben we niet. En problemen lossen we hier altijd zelluf op. Klachten commissie? Nee hoor, daarvan wil ik u de naam/adres niet geven. :twisted: :twisted: :twisted: Ik wilde mijn vakantie niet laten verprutsen en heb alle mailtjes van/naar het NTI ergens in mijn computer weggestopt en ben leuke dingen gaan doen. Echter: 3 dagen later een mailtje van het NTI: de examens zullen plaatsvinden op (meen ik) 15 januari :twisted: :twisted: :twisted: inmiddels dusdanig woest op het NTI kon ik me echter niet aan het studeren zetten. Ik heb maar eens flink vakantie gehouden. Het NTI schrijft mijn naam nog immer verkeerd, websites zijn alles behalve up-to-date, ik ben door het NTI niet op de hoogte gesteld van het feit dat cursisten nu alleen nog maar via hun website zich op de hoogte kunnen stellen van examen data (of overige lege pagina's op hun site) EN KAN EEN IEDER VAN HARTE AFRADEN OOIT IETS MET HET NTI TE GAAN DOEN. Uiteindelijk me toch ingeschreven voor examens later dit jaar. Keurig bevestigingsmailtje van het NTI, met een route beschrijving hoe je er per auto komen kunt. Omdat ik die niet heb, vroeg ik hen mij te vertellen hoe ik er met het OV zou kunnen komen. Antwoord NTI: een route beschrijving voor de auto. Ik heb het helemaal opgegeven! De mailwisseling tussen het NTI en mijzelf, stel ik graag ter beschikking aan Tros Radar voor verdere stappen tegen het NTI!

wouwie [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door wouwie [[email protected]] »

Begin vorig jaar heb ik besloten om alsnog mijn VWO-diploma te gaan halen. Ik heb me meteen ingeschreven voor de vakken Aardrijkskunde en Nederlands. Enkele dagen later had ik mijn leerstof in huis. Helaas moest ik voor Aardrijkskunde wel een atlas hebben die aansloot bij de lesstof, de 49e druk van de Grote Bosatlas, uit 1981 !!! De lesstof was ook al veel verouderd, veel van de teksten waren van rond 1987. Na de eerste hoofstukken ingestuurd te hebben ter correctie, kreeg ik een melding terug dat ik de lesstof over de Sovjetunie niet hoefde door te nemen, daar deze verouderd was (gek he ???). Voor een ander boek wat bij de studie hoorde, had ik ineens niets meer aan mijn Bosatlas 49e druk, nee, hiervoor moest ik toch echt de 50e druk hebben, want hierin betrof het lesstof uit 1995. Met veel moeite heb ik van elke Atlas een tweedehands druk weten te bemachtigen, maar voor mijn examen heb ik straks wel een Grote Bosatlas, 51e of 52e druk nodig !!! Verder is mij door het NTI toegezegd, dat als ik onverhoopt mocht zakken voor het examen, ik recht had op begeleiding totdat ik geslaagd zou zijn voor het examen. Ook dat kan ik wel vergeten, want je kunt hooguit 3x de begeleidingsperiode verlengen en ook dat gaat niet helemaal op, daar ik VWO oude stijl doe. Na de examens in mei/juni houdt het dus voor mij op. Ik heb maar besloten om de andere vakken gewoon maar via avondscholing te gaan volgen en te hopen dat het lesmateriaal dan meer up-to-date is.

Helena Pegtel [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Helena Pegtel [[email protected]] »

Ook ik heb afgelopen januari examen gedaan voor Methodische Vaardigheden en kon aan dit examen geen touw vastknopen. Met een behoorlijke kater hiervan ging ik weer terug naar Den Bosch. Dit was mijn eerste examen en ik heb me voor het examen Sociale Vaardigheden in April alweer ingeschreven. Maar ik houd mijn hart vast!!! Als dit de normale gang van zaken is bij het NTI... Door reorganisatie ben ik vorig jaar mijn baan kwijt geraakt en besloot van mijn zogenaamde oprotpremie iets goeds te doen en heb dus de hele opleiding in een keer betaald...Nu begin ik bang te worden dat dit weggegooid geld is! De reden dat ik voor deze manier van studeren heb gekozen is omdat het mij makkelijker leek met twee kleine kindertjes om thuis te studeren. Nu begin ik spijt te krijgen!! :twisted: Wat kan ik hier nog aan doen???

Jeroentje

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Jeroentje »

Hallo allemaal, Wat een feest der herkenning is dit forum. Dat een onderwijsinstelling van een niveau van het NTI al zo lang mensen weet te strikken om een cursus te volgen via hun instelling, verbaast me zeer. Oke, ik geef toe, ik ben er ook met bijde ogen ingetuint. en pluk er nu nog elke maand de wrange (160 euro p/maand) vruchten van. In November 2002 heb ik mij ingeschreven. En sneller dan gedacht kon ik aan de gang???? :? Een goed begin, zou je zo denken. Maar daar is het goede ook bij gebleven. Mijn boekenlijst heb ik drie keer verstuurd. En elke keer is de lijst kwijt geraakt. Het huiswerk is drie keer onverrichterzaken via de mail terug gestuurt omdat het volgens de corrector niet goed verstuurdt was. Toen de bergen met papieren en info mailings me tot de lippen stonden en van begeleiding nog steeds geen spraken was, zag ik het niet meer zitten en heb ik de brui er aan gegeven. Ik heb me toen uit laten schrijven (twee weken te laat volgens de algemene voorwaarden). Dit betekend dat ik een jaar lang nog 160 euro moet betalen aan een studie die ik niet meer volg. De NTI heeft nog nooit van menselijk handelen gehoord!!!!!! WAAROM GEVEN ZE ER DAN OPLEIDINGEN IN!!!! Ik hoop dat velen al deze ervaringen op het forum ten harte zullen nemen en zich zullen wenden tot elke andere instellinng dan het NTI. Vriendelijke groet Jeroen :cry: :cry: :? :? :shock: :shock: :x :x :|

jose zijderveld [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door jose zijderveld [[email protected]] »

Zojuist heb ik op de televisie een uitzending van radar gezien t.a.v. het studeren bij het NTI. Laat ik nou om 18.00 vanavond een brief geschreven hebben naar de directie van het bedrijf met daarin alle mogelijke problemen die cursisten op hun bord krijgen wanneer ze het idee krijgen bij het NTI te gaan studeren. Morgen verstuur ik deze brief aangetekend en gedurende 1 week krijgt de organisatie de gelegenheid hierop te reageren. Lukt dit hen niet dan volg ik hun eigen advies op en verstuur het geheel naar de commissie van beroep. Gelukkig ben ik wel met het feit dat er bij RADAR aandacht aan het volgen van studie bij het NTI wordt besteed. Overigens is het me wel gelukt'' om te slagen voor het vakdiploma voetverzorging. Gelukt tussen aanhalingstekens daar ik de officiele cijfers nog steeds niet in mijn bezit heb. Het een en ander heb ik kunnen controleren op de KOC site. Het praktisch examen werd direct bekent gemaakt. Het wachten is op het diploma met de daarij behorende cijfers van de theoretische examens. Gedult is een goede zaak, zeker bij NTI. José

Fiekenhuis

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Fiekenhuis »

wat ik ook heel vervelend vind is dat de NTI eerst beloofd dat je 4 keer per jaar examens kunt maken. Later blijkt dat dit niet voor alle modules geldt. Dit maak ik zelf nu mee met algemene prof. oude druk. Ik weet nog niet of ik hier voor geslaagd ben maar kan hiervoor geen examen doen in maart als dit niet het geval is. Het geeft toch ook wat te denken dat met de examens van Januari alle 4 lokalen vol zaten met kandidaten voor alg. prof. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :cry:

maartje3

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door maartje3 »

WAT een toestand is dat allemaal bij de NTI. Ik maar denken dat het aan mij lag. Ik volg sedert augustus 2003 een opleiding bij de NTI. Met het studie materiaal heb ik geen problemen gehad,maar.........wat de examen betreft????????? EXAMEN SLUIT TOTAAL NIET AAN BIJ LEERSTOF. Absoluut niet,er zijn maar net 3 vragen die uit het leerstof word gehaald en de rest??(VRAAG MAAR AAN DE NTI)als je ze kunt bereiken! Huiswerk opsturen is ook een chaos.Het is echt niet normaal. Het lijkt wel gewoon een MONEY MAKING BUSSINES. Scheit aan ons als zij maar VERDIENEN. [/url][/b]

malle eppie

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door malle eppie »

Nou, lekker is dit zeg! Ik heb me net ingeschreven voor een HBO opleiding, mijn avond is nu wel aardig verpest.Ik zal het allemaal maar retour afzender sturen, dat lijkt me het vestandigste.

Gesloten