LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] examens van het n.t.i

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
elisabeth

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door elisabeth »

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij alle andere negatieve berichten omtrent het nti. Het is jammer dat het LOI deze opleiding niet in hun bestand heeft, want dan wist ik het wel. Het is dat ik gemotiveerd bent om een goede voetverzorgster te worden. Dat sleept mij door deze misere, die het nti heet, heen. Anders was ik allang gekapt. Ik raad iedereen aan die een opleiding overweegt om deze niet te volgen via het nti. Het is jammer van de praktijkopleiders want deze doen werkelijk hun vreselijke best om de cursisten klaar te stomen voor het praktijkexamen. Dit moet in 8 dagen. Wel, ik weet inmiddels uit ervaring dat het schier onmogelijk is om in 8 praktijkdagen een goede voetverzorgster te worden. Daarvoor zijn stagedagen nodig. Welke ik dus op eigen gelegenheid gevolgd hebt. Prins de Lignac zal zich alsnog omdraaien in zijn graf, als hij ziet wat er met zijn "kindje"is gebeurd. Mijn advies volg geen opleiding bij het NTI. LOI begin aub met deze opleiding zodat mensen serieus genomen worden. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Synco [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Synco [[email protected]] »

Ik ben als persoon helemaal geen klager. Ik ben sinds 2002 student bij het NTI. Ik volg de opleiding Heao-MER. Ik heb geen klachten over het studiemateriaal. Dit is naar mijn mening goed geregeld. Je moet af en toe een jaar wachten voordat je een studieboek krijgt, maar wat is een jaar op een mensenleven. Ik zeg elke keer als ik negatieve dingen lees denk ik bij mij zelf, ach het valt allemaal mee en het NTI is nog in ontwikkeling. Helaas ghoe positief iemand ook is ergens houd het op. Bij mij is het is het positief denken in januari opgehouden. Ik had mij ingeschreven voor een examen bedrijfseconomie. Op de dag van het examen zelf kwam ik er achter dat ik mij ingeschreven had voor een examen die ik alreeds behaald had. Ik had de fout gemaakt bij de inschrijving ik had namelijk in moeten schrijven voor het examen financieel management. Ik heb de fout gemaakt omdat het bestudeerde boek heette namelijk inleiding bedrijfseconomie. Op zich is dit makkelijk op te lossen. Ik heb mijn probleem aangekaart bij de toezichthouder bij het examen. Deze is voor mij gaan bellen. Ik kreeg uit eindelijk te horen dat ik deel kon nemen aan het examen. Er was nog plek. Er werd echter wel een voorwaarde gesteld. Ik moest eerst 45 euro betalen om deel te nemen aan het examen. Het examengeld wat ik al betaald had voor een examen wat ik al gehaald had kreeg ik ook niet terug. Verder doet het NTI beloftes die zij nooit nakomt. Ik had aan het bein van mijn studie drie examens betaald. Door verhuizing heb ik nooit de uitnodigingen gehad (adreswijziging was doorgegeven). Door de nieuwe bewoners werd de post te laat doorgestuurd en ik zat uit endelijk met de aanmaningen. Na veel telefoontjers en brieven werd mij toegezegd dat ik gewoon moest betalen en dat er een verrekening plaats zal gaan vinden met de examens in de toekomst. Tot heden heb ik niet van gemerkt. Na een jaar ben ik maar opgehoudfen met bellen, want dit kost mij alleen maar geld. In april heb ik wat een 4-tal examens gemaakt. Twee daarvan waren rechtvakken. Gezien deze vakken te maken hebben met de wet denk je al gauw ik mag mijn wetbundel gebruiken. Fout gedacht. Hier moest je het maar zonder proberen te rooien. Wat ook een probleem vromt is de uitslag van de examens. NTI heeft een regelement opgesteld met de voorwaarden. In dit regelent staat dat zij uiterlijk 15 dagen na sluiting van examenperiode de uitslag bekend moeten maken. Dit is tot heden nog nooit gelukt. Over het algemeen moet je 6 tot 8 weken wachten tot dat je een keer de uitslag krijgt en als de uitslag hebt dat is de inschrijvingf voor de volgende examenperiode al geweest. Wat ook een verschrikking is, is de afhandeling van de thuisopdrachten. Ik heb circa 5 weken geleden twee opdrachten ingestuurd. Ik heb tot heden niets gehoord. Ik heb al twee keer gebeld of de opdrachten wel zijn ontvangen, maar tot heden nog geen antwoord gekregen. Ik krijg elke keer weer te horen wij bellen zo spoedig mogelijk terug. Als dit tegen je gezegd word door het personeel van het NTI, dan moet je maar wat vaker gaan bellen want zij bellen je niet terug. Ik hoop dat het NTI een keer gaat luisteren naar haar klanten. IK ben ervan overtuigd dat het NTI dit kan. Er wordt veel verwezen naar het LOI dat hert daar beter is geregeld, maar hier ben ik het niet mee eens. Ik heb heb ook al veel gelaag gehoord en gelezen over het LOI. Hert spreekwoordelijke gezegde "Het gras is groener bij de buren" is hier van toepassing. Met vriendelijke groet, Synco

jessica [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door jessica [[email protected]] »

Ook ik heb alleen maar negatieve ervaringen gehad bij mijn laatste cursus die ik volgde bij NTI. In Juli 2002 ben ik met vol goede moed begonnen aan een cursus SPW die anderhalf jaar zou gaan duren. Aangezien mijn aller grootste droom is om in een kinderdagverblijf te kunnen werken was ik razend enthousiast om aan de slag te kunnen. Na de eerste keer mijn huiswerk op gestuurd te hebben via email en na 2 weken nog geen bericht terug had ben ik eens gaan bellen...Het Email adres van mijn Corrector was niet het juiste dus ik had nog lang kunnen wachten. Ik kreeg een ander JUIST adres volgens NTI maar weer niks, dus dan maar via de post opgestuurd en u raad het al na 2 weken nog geen reactie.Weer naar NTI gebeld en er was een andere corrector aan gesteld en iedereen was daarvan op de hoogte gesteld.. nou mij blijkbaar dus niet, ondertussen zijn we dus al een paar maanden verder maar ik ben nog steeds bij het begin van mijn studie terwijl de betaling ook wel door loopt maar mijn studie dus niet. Na talloze pogingen om me huiswerk na gekeken te krijgen of ook maar uitleg of commentaar te krijgen heb ik de strijd gestaakt. Ik heb het bijltje erbij neer gegooid want hier valt niet tegen te vechten , ik heb mijn hele cursus afbetaald en er helemaal niks voor terug gekregen ja een hele hoop stress en ge-emmer met nti. Dus ook voor mij NOOIT meer NTI

Astrid_L [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Astrid_L [[email protected]] »

Ik ben in September ook begonnen aan een 'studie' bij het NTI. In het begin ging alles erg goe, het huiswerk was binnen een korte tijd nagekeken en dergelijke maar daar kwam al snel verandering in. Ook met de de praktijkdagen gaat er van alles mis...er stond in het cursusboekje dat alle kosten inbegrepen waren maar nu blijkt dat ik nog van alles aan moet schaffen voor mijn praktijkdag. Ik vidn het ook heel erg dat de mensen die bij de klantenservice werken vaak geen idee hebben wat er eigenlijk allemaal speelt bij het NTI en je dus ook heel vaak niet verder kunnen helpen. Jammer genoeg heeft de LOI mijn cursus niet anders was ik wel naar het LOI gegaan.

tevreden cursist [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door tevreden cursist [[email protected]] »

Ik ben van de LOI overgestapt naar de NTI, omdat ik juist bij de LOI op grootte problemen stuitte. Ik ben nu cursist sinds september 2002 en tot nu toe loopt het goed. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen examens doe via de NTI zelf. Hier heb ik de tijd niet voor en dit heb ik toen ook duidelijk aangegeven bij mijn inschrijving. Ik heb binnen nog geen jaar mijn MBA en propeduse SPD gehaald. Nu ben ik hard bezig voor restant van SPD. De boeken die ik gebruik sluiten goed aan bij de examens van SPD, ook mijn huiswerk ontvang ik binnen 2 tot 3 dagen retour. Heb ik vragen over de stof dan kan ik altijd bij mijn corrector terrecht.

Hans W [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Hans W [[email protected]] »

Wat zijn wij blij dat we eindelijk een plek gevonden hebben waar we ons verhaal kwijt kunnen. Wij vechten al meer dan anderhalf jaar met NTI en worden er moedeloos van. Mijn vrouw is in april 2002 vol enthousiastme begonnen aan de opleiding Dierenartsassistente bij NTI. Aanvankelijk verliep alles op rolletjes en werd door haar de aanvraag praktijk- en examendagen ingediend, welke dan te Leeuwarden zouden plaatsvinden. In september 2002 begon opeens alles structureel de fout in te gaan. Wij kregen per brief te horen dat de samenwerking tussen NTI en Essay, welke de praktijk/examendagen zou verzorgen, was beeindigd. Wij zouden verder op de hoogte worden gehouden door NTI. Wij betaalden het maandbedrag gewoon door,maar hoorden maandenlangs niets. Vele dure telefoontjes en e-mails leverden geen informatie op. In december 2002 besloten wij daarop het maandbedrag maar eens niet te betalen. En ja hoor, NTI reageerde meteen. Of we snel wat aan de betalingsachterstand wilden doen. In januari 2003 zou de nieuwe samenwerking met dit keer VLN te Roosendaal bekend worden gemaakt. In februari 2003 moest opnieuw een aanvraag praktijkdagen en examendagen worden gedaan, want de vorige was een beetje weggeraakt! En passant werden de examenkosten verdubbeld!!! en de examen en praktijkdagen werden nu gehouden te Roosendaal. Wij zijn niet accoord gegaan met de verdubbeling van de examenprijzen en hebben aangegeven dat Roosendaal per openbaar vervoer niet op tijd te bereiken is. Uiteindelijk werden wij het met NTI eens over de examenprijs en wij zouden een bevestiging van data krijgen. In maart werden wij i.v.m. wijzigingen in de data van Examen- en praktijkdagen telefonisch benaderd door NTI. Deze wijzigingen zijn tot op heden nooit bevestigd. Onze vragen om duidelijkheid hieromtrent werden zowel telefonisch, schriftelijk als per e-mail tot op heden niet beantwoord. Wel kregen wij opeens vijf dagen van te voren een oproep voor praktijkdag 2 ????? Omdat Roosendaal per openbaar vervoer dus niet op tijd te bereiken is, moest snel ergens een auto geregeld worden. Dit is ons helaas niet gelukt. NTI doet vervolgens wel toezeggingen over een lijstje met data voor examen en praktijkdagen, maar die moet nu nog steeds komen. Aan een inmiddels door ons ingeschakelde raadsman wordt door NTI meegedeeld dat wij helemaal geen examens hebben aangevraagd en een aanvraagset < de DERDE dus! > wordt toegestuurd. U zult begrijpen dat deze niet meer wordt ingediend. Wij hebben uiteindelijk het laatste termijn / maandbedrag niet meer betaald. Aantijgingen van incassobureau N.I.B zijn niet van de lucht. 'U heeft geen poot om op te staan' / 'U moet gewoon betalen' en 'U pleegt cotractbreuk' / 'U bent gewoon onredelijk, alleen omdat u geen reactie van NTI terugkrijgt' Wij zijn intotaal 370.60 euro kwijt, daarbij niet geteld alle gemaakte telefoonkosten, portokosten, bezoeken aan raadlieden enz enz. en al helemaal niet meegerekend alle ergernis en stress en zelfs slapeloze nachten tijdens de afgelopen twee jaar, waarvan 1.5 jaar deze rampzalige toestanden met NTI !!!!! leuk zo'n vakopleiding.

Moro

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Moro »

Ik doe inmiddels zo'n 14 maanden een HBO-opleiding via het NTI en ik ben bijna klaar (tja, snelle leerling...). Ik vind het eigenlijk allemaal nogal meevallen!!!! Ik haal bijna alleen maar 9's voor mijn examens, juist omdat het zulke feitenexamens zijn. Na één examenronde heb je wel door hoe hun vraagwijze is, dus daar kun je je leerwijze op af stemmen. Mijn vorige (overigens ook afgeronde) HBO-opleiding had ook zulke examens, dus ik twijfel niet aan het HBO-niveau. Ik heb ook de nodige problemen gehad: onjuiste en incomplete cijferlijsten, 3 maanden wachten op uitslagen, inschrijvingen voor examens die misgingen.... maar alles naar tevredenheid opgelost! OK, je moet erg lang wachten en erg je best doen om iets gedaan te krijgen, maar door flink doordrammen krijg je uiteindelijk gedaan wat je gedaan wil hebben. Ook helpt het als je weet welke weg je moet bewandelen: er zijn een aantal mensen bij het NTI die hun werk wél goed doen. Als je hen benadert, is het probleem zo opgelost. Ook geef ik regelmatig zelf feedback aan hen: als ik een klacht heb over iets (bv. sommige studieboeken zijn echt 25 jaar oud!!!) dan meld ik dat via de site of bij een examen (waar ook wel eens feedbackformulieren werden uitgedeeld, dit zouden ze bij ELKE examenronde moeten doen). Samenvattend: NTI moet haar dienstverlening verbeteren naar studenten toe en problemen sneller oplossen, maar zelf kun je er ook met gezond verstand het beste van maken!

Ilonka

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Ilonka »

:evil: Ik heb al eerder in dit forum gereageerd en een aantal berichten begrijp ik gewoon niet. Cursisten moeten maar tevreden zijn en hun gezonde verstand gebruiken zegt 1 cursist die toevallig wel goed behandeld is. Maar als het op communicatie, het nakomen van beloftes en punctualiteit aankomt moet het NTI heel veel leren. Als je zoveel cursusgeld moet betalen voor een opleiding dan mag je juist het allerbeste verwachten. Nogmaals: als ik directeur was zou ik me doodschamen om directeur te zijn van zo'n incompetent bedrijf. lees: medewerkers! Schoon schip maken zou ik zeggen. En duizend maal excuses maken aan alle benadeelde cursisten. [/i]

cursist

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door cursist »

Interessante opstelling van het NTI al in 2001 Lees het artikel door: http://www.ou.nl/info-alg-innovatienieu ... 01/nti.htm

vlinder1404

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door vlinder1404 »

hallo, Ik volg sinds november 2003 het proefjaar HBO Mer bij het nti.Dit is een proefjaar omdat ik niet het juiste nivo heb om een hbo opleiding te volgen.Ik moet in 24 maanden 40 studiepunten halen.Dus dit was wel een aantrekkelijk aanbod. :lol: De ellende begon al gelijk in het begin toen nti ging verhuizen. Ik had aangegeven dat ik automatisch wilde betalen per maand. Na 3 weken belde ik om te vragen waneer het lesgeld nou eindelijk van mijn rekening afgeschreven zou worden.Dit zou binnen een week gebeuren.Na 4 weken was er nog niks afgeschreven... Ik had mij inmiddels al voor alle examens aangemeld (7 in totaal) en in de algemene voorwaarden staat dat het examengeld 2 maanden voordat je examen aflegt van je rekening afgehaald wordt. Vind ik allemaal prima totdat ik mijn bankafschrift binnen kreeg en zag dat het nti 7x 45 euro had afgeschreven + 2 x lesgeld.543 euro dus. :roll: Ik betaal niet voor niets per maand! Ik heb hun hierover gebeld en ik mocht alles storneren en dan zou er een regeling komen. Nooit meer wat gehoord! Ook duurt het gemiddeld drie weken voordat je je huiswerk terugkrijgt, lesstof wordt niet compleet opgestuurd en bevestigingen van examens worden te laat verstuurd. Ik word er gek van!Ik hoop dat er eindelijk iets veranderd als de klacht bij tros radar is geweest!!!!

Daniëlle M

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Daniëlle M »

Sinds begin december ben ik bezig geweest om een inschrijfformulier voor examens Voetverzorging van het NTI te krijgen. Vorige week heb ik ze eindelijk binnen gekregen. Ik heb gelijk de formulieren gefaxt en 1 dag later gebeld om te vragen of de formulieren binnen waren gekomen. Er was tegen mij gezegd, omdat het een fout van het NTI was, dat ik gewoon aan het examen van maart a.s. kan deelnemen. Zij zouden ervoor zorgen dat ik geplaatst zou worden. Ik moest alleen bij mijn inschrijving een begeleidend schrijven doen met het verhaal dat het de schuld van het NTI was. Nou dit heb ik gedaan. Afgelopen donderdag ben ik gebeld met een paar vragen over wat persoonlijke gegevens die ze nodig hadden voor het examen. Vandaag heb ik gebeld met de vraag of ik geplaatst ben bij het examen en er werd mij verteld dat mijn aanvragen zijn doorgestuurd naar het KOC, maar dat het onwaarschijnlijk is dat ik ben geplaatst omdat ik te laat was met inschrijven. Tevens zeiden ze dat ik maar contact op moest nemen met het KOC. Die konden mij meer vertellen. Zo gezegd, zo gedaan. Contact gehad met KOC en weet je wat ze zeiden. Ik moest voor dit soort vragen bij de onderwijsinstelling zijn. Het NTI dus. Dus met andere woorden: je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Mijn vriend volgt ook een opleiding bij het NTI en die heeft tot nu toe weinig problemen, maar ook hij vertrouwt het niet meer. Hij is pas begonnen, maar wil eigenlijk toch overstappen naar een andere onderwijsinstelling.

chinche [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door chinche [[email protected]] »

De NTI maakt mooie reclame voor hun zelf maar er klopt helemaal niks van.Ik zelf heb de nare ervaring dat mijn studie boeken te laat geleverd werden waardoor ik vertraging op loop met mijn studie. En dat ervaar ik als heel erg vervelend. Ook de datums voor de examens zijn zo vaag. Je bent als NTI cursist bijna wel verplicht om over internet te beschikken want veel valt te vinden op hun site , maar telefonisch zijn ze moeilijk bereikbaar. Ook vind ik het belachelijk en zeer onprofessioneel dat je als cursist wel 4 postzegels kwijt bent als je je huiswerk op stuurt..........Dus mensen als u wil studeren doe dat dan nooit bij de NTI!!!!!!

tasja71

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door tasja71 »

Ik ben begin vorig jaar begonnen aan een opleiding bij het NTI. Toen ik mijn spullen in huis kreeg, ontbraken de enveloppen. Dus eerst maar een tijdje in eigen enveloppen verstuurd. Vervolgens werd mijn huiswerk wel nagekeken, maar ik kreeg alleen terug wat niet goed was, geen opmerkingen over hoe ik het dan wel had moeten aanpakken. Toen ik meende mij te kunnen inschrijven voor het examen, gaf de begeleider aan dat ik hier "helemaal niet" aan toe was. Dat was voor mij de druppel... Ik ben gestopt met mijn opleiding. Inmiddels heb ik mijn NIMA-diploma wel gehaald, maar dan via de LOI.

Sweetlady

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Sweetlady »

Ik heb ook gestudeerd via het NTI (het examen heb ik gedaan via de IB-groep-->staatsexamen). Ik kreeg de laatste lesstof een week voor het eerste examen toegestuurd! Verder klopte de halve lesstof niet met waar het examen over ging. Ik heb ontzettend veel geld verspilt!! Elke maand (ong 7 maanden lang) 180 euro betaald! Voor niets!

Alexandra2

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Alexandra2 »

:cry: Inderdaad reageert het NTI niet of zeer laat op gestuurde mail. Het betreft dan mailtjes over boeken, proefexamens en het inzenden van huiswerk. Half januari heb ik drie examens gedaan. In de examenvoorwaarden staat vermeld dat de examencommissie 15 werkdagen heeft om de examens na te kijken en indien dit nodig mocht zijn 5 extra werkdagen nodig kan hebben voor de correctie van de examens. Inmiddels is deze periode al voorbij en is van twee van de drie examens nog geen eindresultaat beschikbaar. De examenvoorwaarden zijn overigens niet meer op internet te vinden.............

Caroline Spruijt

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Caroline Spruijt »

Ook ik heb via het NTI een cursus aangevraagd te weten: Sociale Hygiëne en Vakbekwaamheid Cafébedrijf. Ik heb hiervan boeken gekregen die elkaar op bepaalde punten tegenspreken en er is aan mij niet gemeld dat ik mij moest opgeven voor het examen. Het examen moest ik doen bij SVH maar de vragen van het examen sloten niet helemaal aan bij de inhoud uit mijn boeken. Van één examen van 50 vragen waren er tenminste 10 vragen die ik niet in mijn boek terug kon vinden. Het examen mocht ik niet mee naar huis nemen zodat ik geen bewijs heb. Ik vind het triest dat dit allemaal zomaar kan. P.S. Gelukkig ben ik wel geslaagd voor beide examens, maar niet dankzij NTI.

Gast

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Radar, Een tijd geleden alweer heb ik het pakket binnenhuisarchitectuur van de NTI op proef gehad. Het was echter niet wat ik verwacht had en dus heb ik het optijd weer teruggestuurd. Ik zou dan niks hoeven te betalen. Maar je raadt het al: ik kreeg steeds rekeningen thuisgestuurd tot en met aanmaningen van de deurwaarder aan toe. :evil: Ook al had het NTI geen poot om op te staan, je voelt je toch behoorlijk bedonderd. Ook ik ben in NTI inmiddels liever arm dan rijk. Groeten, Martine uit Amstelveen.

sabine ter huurne

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door sabine ter huurne »

Ik zit in de ziektewet en kreeg van deze instantie een opleiding aangeboden om zo weer goed op de markt te komen.De opleiding (basisopleiding dierenartsassistente) moest ik dan ook versneld doen in 4 maanden. Voordat ik het eerste pakket kreeg, gingen er 6 weken voorbij en veel gezeur. Het eerste pakket bevat maar een klein deel van het eerste examen, waardoor ik zelfs dit examen nog niet eens heb kunnen doen. Eigenlijk had ik nu alles afgerond moeten hebben maar helaas. Nog steeds heb ik niet alle lesstof en kan ik op dit moment niet verder.Hier baal ik gigantisch van!!! En dan heb ik het nog niet eens over alle kosten gehad die er extra bijkomen, zoals bijv. de telefoonkosten. :evil:

johannaweb [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door johannaweb [[email protected]] »

Het NTI heeft speciaal voor alle cursisten een site waar je met je cursistnummer en zelfverzonnen wachtwoord kunt inloggen. Als je ingelogt hebt met je eigen gegevens kun je kiezen om naar de site te gaan waar je je kunt aanmelden voor examens en je huiswerkcijfers en examencijfers en eventuele praktijkdagen kunt inzien en je kunt aanmelden voor examens. deze site kom je alleen in door je cursistnummer en je postcode in te voeren. PROBLEEM Als ik het cursusnummer en postcode van een andere cursist weet kan ik dat daar invullen en kan ik de adresgegevens inzien, rekeningnummer zien en zelfs die persoon aanmelden voor een examen zonder dat deze persoon daarvan af weet. Ik heb het NTI hierover gebeld en dit vermeld ze zouden het wel doorgeven, volgens mij is dit nog niet gebeurt want hun mannetje dat de internetsite maakt neemt niet de moeite het aan te passen.

Me

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Me »

Ik heb vandaag maar een advocaat ingehuurd om te voorkomen dat ik nog meer wordt lastig gevallen met dergelijke maningen die continu worden gestuurd door het nti. Omdat ik volgens hun aan een cursus ben begonnen, nou Mijn Ass..ik heb alleen gevraagd om een proefabbenoment en toen dat niet beviel hheb ik die hele bende retour gestuurd..Maar dat ontkennen de NTI en zodoende zit ik dus hier aan vast,.Maar niet voor lang want volgens de advocaat maken ze geen enkel schijn van kans...STELLETJE stakkers!

Gesloten