LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] examens van het n.t.i

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ma_mulder
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2004 13:57

examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door ma_mulder »

Er zijn vreselijk veel klachten over de afnames van de examens door het n.t.i . Ze sturen je boeken om in te studeren en stellen op het examen vragen uit andere boeken die je dus nooit kunt weten. Wel vragen ze per examen 35 euro inschrijfgeld plus de reiskosten die je kwijt bent. Zelf heb ik een examen gemaakt waarbij tenminste 50% van de vragen niet overeen komt met het geen je moet leren. Mailen of bellen helpt blijkbaar niet want op elk examen gebeurt het opnieuw, hoe kan je je nu op zo"n examen voorbereiden? En het geld ben je kwijt, lekker verdienen zo voor het n.t.i. Kan dit zomaar????????

Gast

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Gast »

mailen naar het NTI? ik heb 2 wkn terug gemaild en alleen bericht ontvangen dat het erg druk is en mijn mail later beantwoord zal worden. bellen?? je hangt rustig 9 minuten aan de telefoon en hang dan van pure ellende maar op. ik heb meer te doen dan wachten tot ze tijd voor mij hebben. ik heb de hele doos met proefinhoud retour gestuurd.

W. Gaanderse

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door W. Gaanderse »

Ook ik heb vandaag examen gedaan bij het NTI in leiden! Eerst met de trein daarheen wat me al aardig wat geld kost. En zit ik eindelijk achter mijn examen kom ik er ook achter dat de helft van de stof niet ken omdat het gewoon niet in mijn boeken voorkomt! Ook krijg je een mooi papiertje waarop staat dat je maar 10 van de 15 meerkeuzenvragen hoeft te doen en maar 4 van de 5 openvragen en ook nog een maar 4 van de 5 van de case. Wat heb ik hier aan als in elke vraag 50% uit het ene boek komt en 50% uit het andere boek! Ik kan me niet voorstellen dat ik een voldoende heb gehaald daar moet namelijk een gods wonder voor gebeuren! Ze verwachten van ons dat wij onze stof kennen, maar dan mogen we toch ook wel van hun verwachten dat ze een goed examen voor ons neus leggen!!!

Gast

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie kunnen tenminste meedoen aan examens. Mij hebben ze voor januari niet ingeschreven, terwijl ik in oktober al mijn inschrijving had gestuurd. Vanaf december ben ik bezig met het verkrijgen van een nieuw inschrijfformulier (omdat het voor mijn opleiding nog niet mogelijk is in te schrijven via StudentenNet) voor het examen van maart. Maar tot op heden nog steeds niks ontvangen ondanks zeker 25x mailen en bellen. En morgen is de sluitingsdatum dus ik kan waarschijnlijk weer niet meedoen. Ik raad iedereen aan. Ga nooit een cursus volgen bij het NTI.

A. Arntz

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door A. Arntz »

Ook ik heb 28 jan. voor het eerst examens gedaan bij het NTI. Wat gaat dat er allemaal onproffessioneel aan toe zeg!! Veel van de examenvragen sluiten niet aan op de lesstof in de toegestuurde lesboeken. Je wordt er erg onzeker door en gaat ernstig aan jezelf twijfelen. Ik heb mij erg goed voorbereid op de examens en er veel energie in gestoken om de lesstof goed te leren. Dan gebeurt je zoiets. Kan en mag dat zomaar?? Bij het tweede en derde examen werd er wel van tevoren melding gemaakt van het feit dat er vragen in zouden kunnen staan over zaken die je in de lesboeken nooit tegen bent gekomen. Deze vragen mocht je ofwel overslaan of proberen goed te beantwoorden voor bonuspunten. Dat is natuurlijk helemaal belachelijk!!! Ik hoor toch beoordeeld te worden op de lesstof, toch niet op dingen die ik toevallig weet. Bovendien is de uitslag zo toch niet eerlijk!? En als ik de andere vragen(over lesstof in boeken) toch fout beantwoord heb, dan heb ik weinig tot geen mogelijkheden gehad om dit goed te maken bij andere vragen. Je wordt er trouwens sowieso niet goed begeleid. Mijn corrector stopte ermee half december en mailde dat ik een nieuwe corrector toegewezen zou krijgen. Ik hoorde echter maar niets. Als ik daar half januari over mail krijg ik een mail terug dat men daarvan niet op de hoogte is, welke opleiding ik dan volg (terwijl mijn studentennr. vermeld stond ik neem toch aan dat ze daarmee al mijn gegevens tevoorschijn kunnen toveren) en wie mijn corrector was. Ze weten dus zelf niet eens wie er voor ze werkt en dat die persoon dus vervangen dient te worden als hij/zij ermee stopt. Ik heb veel geld voor deze opleiding betaald en ook nog eens voor de examenaanvragen dan verwacht ik toch iets meer dan dit geklungel. Anja Arntz

marielle2

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door marielle2 »

bij mijn volgende examen ga ik denk ik maar zonder in mijn boeken te kijken of ook maar iets te leren.De kans dat ik het haal blijft toch even groot.Ik heb nog nooit zo iets achterlijks mee gemaakt.Een studie bij het nti kost erg veel geld en buiten de examens kloppen er nog een heleboel andere dingen niet.Boeken blijken maandelang niet leverbaar,aanmeldingen voor examens worden genegeerd,de telefoon wordt niet opgenomen of neergelegd wanneer je na 20 minuten eindelijk verbinding hebt,beloofde proef examens zijn niet leverbaar etc. Ook moeten studenten zich aan alle statuten,(geld klopperij)regeltjes en voorwaarden houden,maar is bij het nti drukte een goed excuus om examen uitslagen 5 tot 10 weken te laat bekent te maken. Zo , ik heb even mijn hart gelucht.Ik hoop dat hier aandacht aan besteed wordt en dat nti met een bevredigende oplossing komt. :evil:

Christel [huub.pelzer]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Christel [huub.pelzer] »

:evil: ook ik 'studeer'al vanaf maart 03 bij NTI. en een van de weinige pluspunten die ik heb ondervonden zijn mijn corrector ( diegene die je huiswerk nakijkt). ik heb inmiddels begrepen dat ik hier erg veel geluk mee heb. in oktober heb ik examen gedaan in het vak sociale vaardigheden. ging best goed, was binnen de helft van de aangegeven tijd klaar. na meer dan 8 weken kreeg ik mijn uitslag! was wel geslaagd met een 7. nou prima dan, zou je denken. maar ik had er geen goed gevoel bij. daarom heb ik inzage in mijn examen gevraagd. het liefst op donderdag 29 januari omdat ik dan toch weer in Leiden moest zijn voor het volgende examen en ik uit Limburg moet komen. Kreeg ik na weken een brief terug dat ik mijn examen in kon zien maar alleen op 2 dagen die NTI uitkoos. weer een mailtje gestuurd waarom dat dit niet samenkon en dat ik erg teleurgesteld was in NTI dat daar alles zo lang duurt. na weer 'n hele tijd wachten kwam er mailtje terug met als antwoord dat dit niet ging omdat alle surveillanten die dag ingezet werden bij het examen en dat er niemand was om met mij mijn examen in te kijken. zij hebben blijkbaar nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord, en omgaan met klachten ( die bij hun in het boek professionaliteit en kwaliteitszorg beschreven staat) kennen zij ook niet. als ik dit alles van te voren had geweten was ik nooit gaan studeren bij het NTI. ik zal het iedereen afraden die ik ken en ik hoop dat veel mensen dit lezen!

ENA

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door ENA »

Hallo allemaal. Ook ik heb examens bij het NTI gedaan. Srikbarend. 1.als je van ver komt en je bent op tijd is er geen goede kantiene waar je even kunt zitten. Een klien halletje met twee tafels en 4 stoelen voor veel mensen. 2. Op de examens staan andere soorten vragen dan dat je van de NTI gewend bent en dan ook nog over dingen die niet in het boek staan. 3. als je ze wilt bellen dan ben je uren aan de lijn voor je iemand krijgt. 4.als je dan iemand krijgt dan weet die er neits van af en dan word je nog terug gebeld. Ik moet nu al 4 keer terug gebeld worden. 5. Als je examen doet moet je heeeeel lang op de uitslag wachten. Ik heb 3 maanden op de uitslag moeten wachten. 5. Zo heb ik ook 6 maanden op mijn huiswerk moeten wachten. Ik moet mijn diploam SPW 3 hebben voor mijn werk anders moet ik daar weg. Op dat moment was allen nog het NTI geldig.Maar ik heb andere mensen AFGERADEN om bij het NTI te studeren. Klagen help niet ze zijn daar niet gevoelig voor. Ik hoop dat er nu meer mensen via dit formun gaan klagen. Ik zal er zeker meer oproepen om dit te doen. Vriendelijke Groete ET. : :?:

ansie

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door ansie »

Ook ik heb een poging gedaan een cursus te volgen bij het NTI...wat een waardeloos bedrijf. Ik stuurde mijn huiswerk op (deed een cursus fotografie) En heb nooit en te nimmer iets terug gehad...Ze wisten zelf het nummer van mijn leraar niet. Na een hoop heen en weer gebel eiste ik mijn geld terug maar nee hoor heb niks gekregen...ze wilde maar een percentage terug betalen terwijl ik maar van 1 les gebruik heb gemaakt. Al met al een zeer kwalijke zaak bij nti...ik zei ook al daar nu snap ik wel waarom de de prins de lignac zo rijk is geworden (god hebbe zijn ziel) En nu ik het zo allemaal weer zie en lees wordt ik weer pissig :x :x :x

Zeer ontevreden cursist [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Zeer ontevreden cursist [[email protected]] »

Ik ben sinds oktober 2002 bezig met de opleiding Vakdiploma Voetverzorging. Na 3 maanden begon de elende. Inschrijven voor de verschillende examens verlopen moeizaam, praktijkdagen die niet bekend waren, boeken die je niet binnenkrijgt. Te gek voor woorden. Het is dat de examens worden afgenomen door het KOC anders hadden we die problemen ook nog gehad. Pas als je een brief schrijft met daarin dat je de kosten (lesgeld, materialen, reiskosten, gemiste inkomsten) op hun gaat verhalen komen ze een klein beetje in actie. Maar ook dan: ik zit bijvoorbeeld al 14 weken te wachten op een uitslag die binnen 6 weken bekend hoort te zijn. Verschillende telefoontjes en e-mails geven geen resultaat. Als ik die vakken niet gehaald zou hebben dan kan ik pas in juni of zo examen doen want de mogelijkheden voor januari en maart zijn al voorbij. (Terwijl de resultaten bij het KOC bekend zijn.) De planning was dat ik in januari 2004 klaar zou zijn met de opleiding. Door de problemen veroorzaakt door het NTI kan ik nu pas op z'n vroegt in juni 2004 de opleiding afronden. Als je op de studentenforum kijkt dan zie niets anders dan klachten. :twisted: VOLG DUS GEEN OPLEIDING BIJ HET NTI.

Ilonka [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Ilonka [[email protected]] »

:evil: Ook ik volg sinds augustus 2003 een opleiding tot voetverzorger. Nou dat is lachen met het NTI. Ze kunnen niet fatsoenlijk de telefoon beantwoorden, weten nooit antwoorden op vragen en er zijn nooit medewerkers bereikbaar. Als je vraagt naar de afdeling Communicatie dan wordt er ijskoud gezegd dat die niet bestaat. Het is één grote chaos. Als ik de heer Vink was, die algemeen directeur schijnt te zijn, zou ik de opleiding Communicatie maar eens door zijn medewerkers laten volgen. Tevens zou ik me als directeur maar eens gaan afvragen wat voor een bedrijf ik directeur over was. Het is en blijft een onbenullig en knullig bedrijf. Zelfs de informatie die op de website staat vermeld, klopt van geen kanten. Op hetzelfde moment volg ik een opleiding via het LOI. Alle lof voor dit professionele bedrijf en mensen die je gemotiveerd te woord staan. De studie duurt 10 maanden en ik kan ook daadwerkelijk binnen deze tijd examen doen.

Gast3478934

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Gast3478934 »

Ik volg sinds oktober 2002 de opleiding voetverzorging. Na een paar maanden begon de ellende met het NTI. Je krijgt geen informatie over praktijkdagen en examens. Inschrijfformulieren voor examens raken kwijt. Als je oproepen voor examens krijgt, staan er vakken op vermeld waar je je eigen niet eens voor opgegeven hebt. Je telefoontjes, emails en brieven worden niet beantwoord. Lesmateriaal wordt niet toegestuurd. In de eerste informatie die ik kreeg, was vermeld dat je een basismaterialenset zou krijgen. Dus niet. Er komt nog eens voor een heel hoog bedrag materiaalkosten bij. Het studiegeld is ook behoorlijk. Het enige positieve puntje voor mij is de docent, die zowel de theorievragen beantwoord als de praktijkdagen geeft.

ontevreden cursist [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door ontevreden cursist [[email protected]] »

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. je krijgt bij aanvraag van een proefmaand al een hele doos met retourenveloppes en huiswerkpapier, 3 gekopieerde huiswerkkaterns en wat boeken. Omdat ik alles ineens wilde betalen en alle boeken wilde hebben, heb ik daar tig keer over gebeld en gemaild.Inmiddels heb ik na een half jaar antwoord via de praktijkdagen gekregen, het blijken alle boeken te zijn. echter achter op de boeken staat heel veel anders vermeld. Maar op zich geen probleem als alle stof hierin maar behandeld wordt. Dus niet, ik heb afgelopen januari examen gedaan in Fysiologie en er stond heel veel niet in de stof die we hebben gekregen. Ik had me voor 2 vakken ingeschreven voor het examen, er steeds achter aan gebeld omdat ik een bevestiging had gevraagd, maar niet had gekregen, maar alles zou genoteerd staan, want je kunt niet rechtstreeks met het examenburo in contact komen, en ook niet indirect. Je krijgt nooit antwoord terug, ook al beloven ze je terug te bellen die zelfde middag.. Dat wordt lang wachten voor niets. Toen ik de inschrijven van het KOC ontving, zag ik dat ik maar in een vak examen kon doen. Ik weer bellen, het was echter 1 week voor het examen. Niks gehoord. Een dag voor het examen kreeg ik bericht dat ik in het tweede vak geen examen kon doen, omdat ze dat niet hadden doorgegeven. Ik heb een klacht ingediend via mijn praktijkleraarres en heb daarna een brief ontvangen, zodat ik aan het volgende examen gratis kan deelnemen. Maar ontving wel weer twee acceptgiro's voor 2 examens in januari!!! Overal moet je achteraan, je kunt nergens op vertrouwen, je weet noooit wanneer je examens kunt doen, of niet. Ik heb nog geen uitslag of ik geslaagd ben of niet, kan ik dan wel of geen herexamen doen in maart, je moet echter 8 weken voordien inschrijven, ik wordt er een beetje erg wanhopig van. Nooit meer via het NTI. ik heb bij het LOI ook ooit een opleiding gedaan, dit is niet te vergelijken. Voor hun een grote pluim.

roos1107 [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door roos1107 [[email protected]] »

ook ik kan mij volledig aansluiten bij de overige reacties op deze site. Het is mij de afgelopen maanden ook gebleken dat het nagenoeg onmogelijk is om een voldoende te halen voor een examen. Het NTI verlangd van je dat je in een examen meerdere definities letterlijk kunt weergeven. Je krijgt namelijk punten per goed opgeschreven woord. Bovendien worden er zeer kleine details gevraagd over onderwerpen die in twee regels in een boek van 400 bladzijden beschreven worden. daarnaast komen er in vrijwel elk examen wel vragen voor die niet in het boek staan. Er wordt totaal niet getoetst of je stof kunt toepassen, er worden alleen theoretische rijtjes gevraagd (niet echt van deze tijd voor een HBO opleiding personeel en arbeid) Klachten via telefoon, post of email worden pas na maanden beantwoord en dan nog niet naar tevredenheid. Het NTI biedt een gratis studieverlenging van 3 jaar, die heb je ook echt wel nodig als je alle examens minstens twee keer moet doen. (het is mijn derde HBO opleiding en dit heb ik toch echt nog nooit eerder meegemaakt)

Sjarlie [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Sjarlie [[email protected]] »

Ha NTI Nog nooit een hoge pet van opgehad. Alle voor-oordelen worden dus nu bevestigd Dus iedereen voortaan kiezen voor de LOI (of een andere instelling graag) Desondanks bevreemdt het mij dat onze mooie blonde oogappel Chantal Janzen (U allen welbekend) reclame maakt voor NTI Dat kan nooit goed gaan. Ik wens jullie allen veel sterkte

M.W. [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door M.W. [[email protected]] »

Ook ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken bij NTI. Ik heb uiteindelijk mijn studie beeindigd omdat het zo niet werkt. Inderdaad geen antwoord op je vragen, emails die niet beantwoord worden. Via een kennis kwam ik aan examens voor de voetverzorging en constateerde ik dat een heleboel lesstof niet terug te vinden is in de door NTI verstrekte lesboeken. Ik heb volgens de regels aangetekend mijn opleiding stopgezet en geld teruggevraagd. Pas na 3 weken kreeg ik een reactie op mijn brief (op mijn gelijktijdig verzonden mailtje moet ik inmiddels 4 weken later nog steeds antwoord krijgen) ze betreuren de gang van zaken maar geven de schuld aan de wijzigingen binnen het KOC. Als klap op de vuurpijl eindigen ze met dat als ik de studie niet verder voort wil zetten deze moet beeindigen volgens de algemene voorwaarden. Ik dacht dat ik dat toch 4 weken geleden al had gedaan. Ik vraag me af wanneer NTI eens luisterd naar zijn cursisten en hoeveel mij dit nog aan geld en energie gaat kosten om van NTI af te komen.

Gast

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door Gast »

Tja de NTI ze adverteren allemaal wel erg mooi met bekende Nederlanders maar als zij eens wisten hoe het er dan aan toe gaat bij de NTI kijken ze wel anders. Als ik van tevoren had geweten dat het daar een zooitje was had ik ergens anders mijn tijd wel aan kunnen verdoen. De laatste keer heb ik 9 weken op mijn cijfer moeten wachten terwijl er maximaal 4 weken voor staat. Maar wat nog bar en boos is zijn de afgelopen examens, SCHANDALIG, heb je weken gestudeerd krijg je een examen voor je wat bestaat uit de stof van twee boeken. Kijken ze daar op de examens niet eerst na voordat je deze gaat geven. Ben je meteen uit je concentratie. Ik begrijp niet hoe dit instituut werkt hoor, maar ik heb hier totaal geen hoge pet van op. En ze vertellen ook mooi over een goede begeleiding? WELKE !!!!!! Als je een mailtje stuurt moet je erg lang wachten of je krijgt helemaal geen antwoord. op 28 januari was ik toevallig op de verdieping waar het callcenter zat nou begrijp ik waarom je altijd in de wacht staat, ze lopen daar in en uit koffie te leuten of je ouwehoeren en wij maar wachten aan de telefoon. Ik hoop echt dat er wat aan gedaan wordt maar heb er een hard hoofd in.

ontevreden cursist [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door ontevreden cursist [[email protected]] »

Eindelijk erkenning voor mijn ervaringen. Ik volgde tot juli vorig jaar een cursus webdesign. Huiswerk werd niet nagekeken door het bedrijf wat dat deed, het bedrijf Why(We help you!) in Zoeterwoude. Een fietstocht op een zomerse zondagochtend leverde mij een beeld op van een slordige organisatie. Echt een stuk of 100 enveloppen met diskettes gewoon op de vloer ipv een postbus. Ook werd e-mail naar NTI/ Why nooit of slecht beantwoord en was de huiswerkservice nooit telefonisch bereikbaar ook al claimde men dat. Bellen naar NTI was gratis via hun website. De cursus verlengen vanwege ziekte was geem ramp. echter NTI had de prijs van een certificaat van 18,13 in een half jaar verhoogd naar 25 euro zonder dat ik van hen een briefje kreeg. Toen ik mijn cursus afhad, en een certificaat had kreeg ik nogmaals een verzoek van NTI of ik wilde verlengen. Boze brief gestuurd, kreeg een brief terug, maar werd niet op klachten ingegaan. Het lesmateriaal was fut. 550 euro betalen voor een boek dat nog niet eens de helft kost als je het in de winkel koopt en een katern dat slechts wat stencils waren. Heb zelfs naar NTI geschreven dat ze er een zooitje van maken en dat je dat niet verwacht van een organisatie met ISO 9001 maar het schijnt ze niets uit te maken. Heb in het verleden cursussen gevolgd bij de LOI en ben daar positiever over.

even zoeken bij KVK.nl [[email protected]]

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door even zoeken bij KVK.nl [[email protected]] »

Even op de website van de kamer van koophandel gekeken. en bedrijfsgegevens vergeleken NTI Informatie over geselecteerde inschrijving Naam: N.T.I. Nederlands Talen Instituut B.V. Vestigingsadres: Schipholweg 101 Vestigingsplaats: 2316XC Leiden Internetadres: http://www.nti.nl KvK-inschrijfnummer: 28050438 0000 Soort inschrijving: Hoofdvestiging Concernrelaties : Thomson Holdings BV in A'dam Uitgeverij Educatief Naam: Educatief Vestigingsadres: Schipholweg 101 Vestigingsplaats: 2316XC Leiden Internetadres: http://www.educatief.nl KvK-inschrijfnummer: 28041154 0000 Soort inschrijving: Hoofdvestiging Concernrelaties : Thomson Holdings BV in A'dam Beide bedrijven hebben een rare manier van reageren op klachten Zie ook in het radarforum: http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... +educatief

micha1971

Re: examens van het n.t.i

Ongelezen bericht door micha1971 »

:evil: Als er iemand positief denkt ben ik het wel maar hoe moet ik in @#!%X!$ met deze situatie omgaan. (p.s. mensen die psychologie studeren ik ben geen oefen object en ik wil ook niet over mijn jeugd praten). Voorbeeld van verschillen: Verschil I. NTI : Examen van 12 januari (uitslag als er niets kwijt raakt -> lees als positief) op z’n snelst 23 februari terug. Elders: examen 22 januari, 29 januari terug (je weet gelijk waar je aan toe bent als je een her hebt-> makkerlijk voor de planning) Verschil II. NTI: Herexamen a Eur 45,= ELders: gratis Natuurlijk gaat dit niet op als je in een keer slaagt maar dit wordt toch moeilijker met een boek met 300 bladzijde, zonder oefenopgave, zonder vragen, zonder proefexamen, zonder support, zonder cases met als omschrijving bestuderen. Verschil III. NTI: Praktijkopdrachten (afgezien van de prijs) 1 op 5 gaat in een keer goed of wordt goed nagekeken, raakt niet kwijt OF wordt door uitvoeren instantie (Delta) afgekraakt. BTW ik wacht al meer dan 5 maanden op mijn certificaat(en). Elders: 7:8 Verschil IV: NTI: Huiswerk support , bedoel ik niet de vakken met een leraar maar de vakken [email protected] . sorry dit weten we niet, bestudeer maar, sorry die vraag daar kunnen we niet op antwoorden. Wij hebben ook geen idee.. (praktijkvoorbeeld -> internationale markering). en dan nog 2 van de 10 vragen niet terug kunnen vinden in het boek. Elders: feedback in een paar dagen, persoonlijke trainingen als je bepaalde vakken niet snapt en ALTIJD genoeg proefexamens en een duidelijk verwachting patroon. Verschil V: Hier spreek ik over het ergste, een niveau verschil tussen de opleidingen. Het is heel erg dat je krijgt te horen dat je wel voldoet aan de landelijk gestelde eisen maar dat je niet kan doorstromen naar een andere school doordat er een te groot niveau verschil is (HUIDIG PROBLEEM VAN MIJ). Dit betekend voor mij dat ik nogmaals het eerste jaar moet doorlopen om het 2e jaar te kunnen beginnen. En natuurlijk zijn er nog goede dingen aan het NTI. Maar die zag ik alleen VOORDAT ik aan de opleiding ben begonnen. Maar gelukkig voor jullie dat ik de enige ben die deze problemen en dat NTI er een missie van heeft gemaakt om het mij zo moeilijk mogelijk te maken. Dit is maar een greep uit de problemen met de NTI HBO. Groetjes, Micha

Gesloten