LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
markvanloo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:59

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door markvanloo »

Mag het wel zo zijn dat Dell slechts 90 dagen garantie hanteert op een nieuwe laptop? ik dacht dat dit allemaal 1 jaar moest zijn. Wel heel klantonvriendelijk!

henry azuil

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door henry azuil »

Nog even een schep er bovenop, ik heb zojuist een klacht aan dell gestuurd die hieronder te lezen is. Hierin dus ook mijn probleem...

L.S.,
Ik heb een klacht over de periode die zit tussen het bestellen van mijn systeem en de datum dat het systeem daadwerkelijk bezorgd wordt.

Ik heb mijn systeem besteld op 24 maart, mijn order is bevestigd op 1 april.
Volgens de voorwarden zal de leveringstijd tussen de 7 en 10 werkdagen bedragen.
Vandaag is het de 11e werkdag, en de verwachting is dat mij systeem op 29 april zal arriveren, na 13 werkdagen.

Op zich maakt mij één dag extra niet uit, maar ik moet al deze extra "wachtdagen" bij iemand anders op de pc om mijn werk te kunnen doen.
Ook het feit dat mijn betaling pas na een week verwerkt is (ik heb diezelfde avond van 24 april nog mijn geld overgemaakt...) vind ik erg laat.
In een bevestigingsmail die ik heb ontvangen op 24 maart staat dat ik binnen 72 uur mijn ordernummer zou krijgen. Mijn ordernummer kreeg ik pas op 1 april, na 168 uur

(7 dagen). Behoudt DELL zich het recht om met het sturen van ordernummers net zo lang te wachten tot de planning het toelaat; en dan pas de leveringperiode van 7-10

werkdagen in te laten gaan?
Op die manier kan je klanten bij wijze van spreken 4 maanden laten wachten op een "verwerking van een betaling", en pas daarna de leveringstijd van 7-10 werkdagen in

laten gaan. Dit lijkt mij niet de juiste manier.
Vooral niet als beloofd word een ordernummer binnen 72 uur te verzenden, en dit vervolgens ruim te overschrijden.

Ik had gehoopt na 10 á 11 werkdagen mijn systeem in huis te hebben, maar de orderverwerkingstijd er bij geteld heb ik in totaal 18 werkdagen moeten wachten (als ik mijn

systeem daadwerkelijk 19 april binnenkrijg).

Ik vind dit zeer spijtig omdat ik bij het bestellen uitging van een levertijd van 10 werkdagen + ongeveer 3 dagen voor de verzending en de verwerking van de betaling.

Ik zit nu midden in een verhuizing naar Arnhem, waardoor het plannen van de aflevering van een systeem zeer moeilijk wordt. Ik had verwacht mijn nieuwe systeem mee te

kunnen nemen naar mijn nieuwe huis. En nogmaals; al deze extra dagen wachten moet ik op het systeem van iemand anders werken, wat veel extra moeite en tijd kost.

Ik hoop dat u mijn probleem/klacht begrijpt en u mij hierin tegemoet kan komen,
Met vriendelijke groet, H. Smaal.


ten slotte, Het bekijken van de Dell Orderwatch Service is zeer veranderlijk; vanaf het begin was de prognose van aflevering 6 april. Deze datum is langzaam naar voren geschoven, gister was de prognose 18 april, vandaag 19 april. Ben benieuwd wat het morgen is. Hoe kan ik trouwens ooit een dag vrij van mijn werk opnemen, als dell geen duidelijke levertijd geeft? Ik moet tenslotte wel thuis zijn als het pakket komt, en in de avonduren (buiten kantoortijd) wordt niet bezorgd...

zucht... Ik houd jullie op de hoogte... :roll:

henry azuil

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door henry azuil »

UPDATE (na 5 minuten al!)

krijg net deze mail van dell binnen:

Momenteel is het ons niet mogelijk om u van dienst te zijn wegens een storing van technische aard.

Wij vragen begrip voor de situatie en vragen u vriendelijk contact op te nemen met de Customer Care afdeling bereikbaar onder telefoonnummer
: +3120 674 42 00.
Met vriendelijke groet,
Dell B.V.


grr... moet ik tot maandag wachten.

henry azuil

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door henry azuil »

(zie mijn vorige twee berichten...)

het is vandaag 19 april, Dell heeft na 17 WERKDAGEN nos teeds niets afgeleverd. Ik heb een halve vrije dag opgenomen en op niets zitten wachten!

Inmiddels heeft Dell wel mijn klacht beantwoord; ze stellen zich niet aansprakelijk voor (gevolg)schade.

Tot overmaat van ramp las ik gisteren in de Spits(krant) een advertentie van mijn systeem. Deze heeft dezelfde prijs, maar er zit 3.0 HGz i.p.v. 2.8 in, een 19" flat panel beeldscherm i.p.v. een 19" CRT scherm, een DVD+/-R en een gratis kleurenprinter!

Heb ik hier nu (voor een deel) recht op of niet? Dell heeft na 17 werkdagen i.pv. 10 werkdagen niets afgeleverd, en voor dezelfe prijs kan ik al een betere computer kopen!

MvG Henry
(en natuurlijk is de tweede klacht alweer onderweg naar Dell...)

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Vraag jezelf nu eens af of je met deze leverancier uberhaupt wel in zee wilt gaan. Zelfs voordat je je machientje hebt gaan ze zo met je om, en dan wil je alsnog de koopovereenkomst door laten gaan ? Hoe denk je dat het zal gaan als je je machientje of printertje hebt ontvangen en er iets niet mee in orde is ? Heb je reden om aan te nemen dat ze dan wel fatsoenlijk met je omgaan ? Heb je de andere berichten over Dell op dit forum al gevolgd ?

Wees ervan bewust dat de koop nog niet ge-effectueerd is want leverencier Dell heeft nog niet geleverd. Je kunt dus nog cancellen zonder kosten te hoeven betalen.
Bovendien kun je elke koop op afstand binnen 8 werkdagen cancellen.

henry azuil

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door henry azuil »

Ik heb momenteel een (oude) dell, en daar ben ik zeer tevreden mee, vandaar mijn keuze voor een nieuwe dell...

ik ben inderdaad pas na de aankoop op dit foum gekomen, maar je mag er toch van uitgaan dat zo'n grote organisatie als dell redlijk met zijn klanten onspringt?

Ik heb sowieso geen zin om de aankoop ongedaan te maken, dell zet namelijk op de site dat ze het bedrag binnen 30 dagen terug zullen storten... Nou vertrouw ik die afspraak ook niet echt meer... wachten tot morgen dus...

chocci

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door chocci »

Ik heb als kleine ondernemer besteld, maar doordat de reclame onduidelijk was krijf ik nu een gewoon CRT scherm i.p.v. een flatscreen?
Op het furum acties/reclame is bij iemand anders exact dezelfde fout gemaakt. Volgens Dell is het allemaal onze fout doordat wij niet goed hebben gekeken. Dan vraag ik me wel af waarom ze de site nu snel aangepast hebben......
WIE heeft hetzelfde probleem? Dan kunnen we onze krachten bundelen!

chocci

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door chocci »

Hallo allemaal, ik denk dat mijn probleem opgelost is. We hebben gemaild naar meneer Dell zelf en die heeft Dell Nederland opdracht gegeven om het op te lossen.
We krijgen nu een iets groter flatscreen voor 100 euro en geen transportkosten. Dus de gulden middenweg is gevonden!

truppi
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:46

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door truppi »

Ik kan jullie geruststellen, de service van Dell is nog steeds naadje. Ik bestelde heel argeloos een battery/accu van de Inspiron 1300 bij Deel, eind december 2007. De leveringsdatum wordt steeds elke maand opgeschoven, nu misschien een accu voor de laptop na 5 maanden!. Wel hebben ze direct de kosten per credicard afgeschreven, maar dat was volgens hen een foutje (bedankt).

Ik heb dezelfde accu nu ergens anders besteld en.... binnen een dag ontvangen. Waarschuwing, als je met Dell in zee gaat, loop je kans te verdrinken. Mensen pas toch op.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 28 Feb 2008 21:26 door truppi


--------------------------------------------------------------------------------

Ik kan jullie geruststellen, de service van Dell is nog steeds naadje.

Ik heb dezelfde accu nu ergens anders besteld en.... binnen een dag ontvangen. Waarschuwing, als je met Dell in zee gaat, loop je kans te verdrinken. Mensen pas toch op.
Ik denk dat de service van Dell aan particulieren de laatste jaren ( de laatste reactie was van 2005 !! ) sterk is verbeterd. Voor bedrijven was het altijd al erg goed en in het bedrijfsleven zie je vrijwel altijd Dell, bij gewone klanten was het wel eens slecht gesteld maar bovenstaande opmerkingen slaat kant noch wal ( woordspeling :wink: ).

Mvg Jor.

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door special »

Voor mijn werk gebruiken wij dell en hp, vooral omdat wij niet onderdelen van de losse plank willen leveren aan bedrijven maar 1 hele serie staat een stuk netter ook en gelijkwaardig dat we niet gezeur krijgen van werknemers van het bedrijf ja die heeft een snellere omdat wij die onderdelen niet konden krijgen.

Dat is ook het succes van dell grote aantallen en relatief goed wil je super service en super pcs google dan naar voodoo computers of alienware.

PS: ik bne bezig met een xps gaming laptop te kopen kan eventueel mijn persoonlijke ervaring plaatsen als ik hem heb ontvangen. Enige echte problemen bij dell is de slordigheid van de facturen hoe die verwerkt worden maargoed foutje kan gebeuren en gebeurt zeker niet elke x.

Ruud2007
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 dec 2007 15:53

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Ruud2007 »

Ik herken al die negatieve berichten over DELL totaal niet. Ik heb inmiddels 2 laptops en 1 Desktopcomputer in huis en allemaal, naar grote tevredenheid, van DELL. Eén laptop is zelfs na een jaar(dus buiten de garantie) nog totaal vervangen omdat het apparaat te warm/heet werd. Nee, niets anders dan lof !

Mikaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:43

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Mikaa »

Ik ben dus als Zakelijke klant van Dell.nl leek het mij een goed idee om een nieuwe server aan te schaffen - uiteindelijk zijn hun prijzen acceptabel.

Maandag - bestelling via internet geplaatst voor 1570 euro
Donderdag - krijg telefoontje van account manager (order was al die tijd niet verwerkt) die me met 200 euro korting overhaalt om deze order te cancelen en het bij hem te plaatsen. nieuwe order datum dus donderdag. belt me later terug - kan toch niet 200 maar 100 euro korting. dus 1470 euro
Maandag - product staat op de site voor 1070 euro, 400 euro goedkoper dan de prijs van donderdag.

Ik bel mijn 'account manager' op hij kan niks aan de prijs doen want het product is al verzonden. Ik sluit mij aan bij iedereen die ontevreden is over klantenservice van Dell. Ik ken geen enkel bedrijf in Nederland die dit bij haar klanten flikt. Stond op het punt nog 5 laptops voor mijn personeel te bestellen - die order gaat nu naar IBM.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

niet echt heel erg toepasselijk, maar over IBM gesproken.
Voor mijn school moet ik momenteel een maatschappelijke stage doen, waarbij het de bedoeling is dat ik oudere (65 plussers) help met hun computer vragen of ze help met het leren omgaan met de computer
en de persoon die voor mij die stage regelde moest bij IBM 3 desktops krijgen, ruim van tevoren is er aanvraag gedaan voor die desktops maar ze zijn er nog steeds niet
wat betreft dell, ongeorganiseerd zooitje
zelf nooit wat gekocht, maar ken wel enkele dell verhalen die niet getuigen van een goed functionerend administratief systeem

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Ik heb tot nu toe vijf keer een Dell aangeschaft en heb de servicedienst nog nooit nodig gehad. Wel is tweemaal, na jarenlang intensief gebruik, een harde schijf gecrashed.

Meer problemen heb ik met hun verkoop-afdeling gehad. Na een paar dagen ontvang je een schriftelijke bevestiging van wat je hebt besteld. Mijn advies: kijk die HEEL goed na, want tweemaal heb ik daar afwijkingen gevonden. Een bevestiging week zelfs op 6 punten af van de computer die ik had besteld. En dan is het heel lastig om de fouten teruggedraaid te krijgen. Verder raakte tweemaal een bestelling van me zoek.

Ik kreeg bij die bestelproblemen te maken met verschillende personen, die allemaal voor Dell werkten, op verschillende plaatsen in Noord-Holland zaten en geen idee hadden wat de andere personen hadden gedaan en/of toegezegd... Maar uiteindelijk ben ik er wel uitgekomen.

En in de praktijk waren mijn Dell-computers fantastisch. Je kunt een compuer op maat maken, naar je eigen behoeften (binnen het redelijke). De prijs was concurrerend en er werd snel geleverd. Ze werden perfect afgeregeld afgeleverd, met de juiste, recente, drivers en "voelen" daardoor veel sneller aan, dan andere computers met vergelijkbare specificaties.

robbertpas
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:48

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door robbertpas »

ik meld een probleem met mijn laptop. binnen de garantie termijn,
mijn batterij wordt vervangen maar uit eindelijk was dat niet het probleem
garantie verstreken probleem met batterij wederom gemeld.
jammer maar het is uw moederbord,
kunt het laten maken kost u 500 euro.
daag laptop van 700 euro, oud 2,5 jaar leuk he dell.

robbertpas
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2009 13:48

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door robbertpas »

laptop dell inspiron 1300 batterij probleem lade niet op in garantie periode,
nieuwe batterij deze leek het te doen maar nu weer batterij stuk of laad niet op.
nieuwe diagnose, moederbord kappot. jammer buiten de garantie.
laptop nog geen 3 jaar oud.
maar postitief als ze zijn bij dell u kunt het wel laten maken kost u 500 euro.
heb je een nieuwe voor.
en dat net buiten de garantie leuk he.
antwoord dell ja uw probleem doet zich buiten de garantie periode voor.
maar misschien is de diagnose in de garantie periode we niet goed geweest. jammer we kunnen hier niks aan doen.
daag laptop van toen 700 euro.
dankje dell
voor mij geen dell meer.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door BBCS »

Accu's van laptops gaan maar zo'n 2 a 2½ jaar mee.

Dus gewoon een nieuwe kopen.

marnancy
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2009 16:43

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door marnancy »

Ik heb gewoon een map op mijn computer die zo heet. Dell-ellende.
Ik heb een mini laptop gekocht en heb al een aantal keren vrij genomen omdat het bezorgt zou worden.Telefonisch en per mail bevestigd dat het zou komen.
En je raad het al,nog steeds niks.
Met klachten kan je tercht bij UPS en die kunnen niks voor je doen.Dell kan je uitsluitend in het engels te woord staan met standaard zinnetjes.Hier kan je niks mee.
Ze hebben nu gezegd dat ups kontakt opneemt wanneer het geleverd word,maar ze zeggen niet wanneer ze dat doen.En als je UPS belt weten ze van niks.
Ik ben heel erg benieuwd wanneer ze gaan leveren maar wil iedereen afraden met DELL in zee te gaan.Een bonk frutraties.

Alexander84
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2009 09:59

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Alexander84 »

Ik heb een studio xps 13 aangeschaft met een solid state disk omdat ik nog even met deze laptop vooruit moet. Ik moest een paar dagen werken dus het apparaat stond een paar dagen in de doos. Toen ik het product ging installeren leek het prima. Totdat ik een game wilde spelen. Het apparaat wordt loeiheet! Zo erg dat je bijna je vingers brandt nabij de luchtuitlaat. Het scherm zit er ook nog eens voor ( ontwerpfout ) waardoor de warme lucht niet goed weg kan. Hierdoor verkleurt het scherm onderaan. Dit gaat om een laptop van bijna 1400 EURO!! De levertijd was 3 weken vertraagd, ik kon me niet aanmelden voor het windowsupdate programma daar moest ik achterheen bellen... En dat was nog het minste, want na een paar uur stevig gebruik start de notebook niet meer op zonder bluescreen. Ik was het zat en wilde mijn geld terug. Kreeg van de XPS support te horen dat ik mijn geld terugkreeg. Daarna kreeg ik een verkeerd nummer. Ik belde toen de nederlandse klantenservice die zeiden dat ik een dag te laat was voor de wettelijke termijn van 7 dagen terwijl ik ze de dag ervoor 's avonds niet meer kon bereiken. Die waren gewoon zwaar onbeschoft aan de telefoon en vroegen mij om er achterheen te bellen , ze de telefoonnummers te geven die ik had gebeld etc. Ik bood nog aan om een inspiron laptop te kopen als ze de studio terug zouden nemen maar ze wilden niet meewerken. Ze bleven maar hameren op de 7 dagen. We hebben het hier over een levering aan het eind vd middag en een telefoontje dat 's avonds werd gepleegd waardoor ik dus net erbuiten zou vallen. Uiteindelijk zeiden ze dat het dan de schuld was vd engelse medewerker en dat die me terug zou bellen. Ik wacht nu op antwoord... Ik zou u allen afraden hier ooit een computer of wat dan ook te kopen, echt de slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt.

Gesloten