LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

OP 20 DEC J.L BESTELDEN WIJ EEN COMPUTER BIJ DELL OP DAT MOMENT GING ER IETS MIS OKE DENK JE KAN GEBEUREN WIE WERKT MAAKT FOUTEN NIET WAAR. ER WERD EEN NIEUWE OFFERTE GEMAAKT DEZE BETAALDEN WIJ OP 13 JAN 2005 BINNEN 10 WERK DAGEN ZOU ER GELEVERD WORDEN. mAAR NA 15 DAGEN NIETS NAKKA NADA WEER GEBELD WIJ ZULLEN HET UIT ZOEKEN TJA UW BETALING IS NIET BINNEN ALLES DOOR GEFAXT NAAR HUN JA MENEER BOOY DE BETALING IS TERRECHT WE GAAN HEM BESTELLEN DUURT 10 DAGEN NA 12 DAGEN GEEN COMPUTER WEER GEBELD EUH DE BETALING IS ZOEK 10 MINUTEN LATER NEE MENEER BOOY DE BETALING IS TERRECHT WE GAAN HEM WEER IN VOEREN BIJ DE FABRIEK WE SCHRIJVEN IMMIDDELS 07-02-2005 IK VRAAG WORD HIJ NU WEL GELEVERD JA MENEER BOOY DEZE KEER GAAT HET GOED WANNEER WORDT HIJ GELEVERD BEL WOENSDAG 16 FEB DAN KAN IK U ZEGGEN WANNEER DIE KOMT ALDUS SERGIO VVAN DER ZIJL BIJ DELL ZO GEZEGD ZO GEDAAN IK BEL 16 FEB JA MENEER BOOY HIJ WORDT 18 FEB DUS VRIJDAGMIDDAG GELEVERD HIJ ZIT IN DE VRACHTWAGEN EN KOMT ER AAN U RAAD HET AL WEER GEEN COMPUTER DINSDAG WEER GEBELD HOE ZIT HET NU TJA LEVERING PROBLEEM MET WINDOWS XP JA JA JEGELOOFT HET ZELF WANT HIJ WAS KLAAR EN STOND IN DE VRACHTWAGEN NOU NEE LUID HET ANTWOORD VAN DE KLANTEN SERVICE UW COMPUTER BESTAAT NIET AAAAAAAAHHHHHH IK WERD WITHEET WEER GEBELD MET VAN DER ZIJL IK SNAP HET NIET IK ZOEK HET UIT MAAR JA TERUG BELLEN SCHIJNT MOEILOIJK TE ZIJN DUS WEER GEBELD TJA UW BETALING IS NIET TE VINDEN NOU BREEKT MIJN KLOMP IK HEB ALLES GEFAXT EN GEDAAN ER IS 2 A 3 KEER BEVESTID DAT ER BETAALD IS IK WIL UW CHEF EEN MAN MET EEN MOEILIJKE NAAM BOURANGOUCH BIED ZIJ EXCUUS AAN EN ZEGT HET OP TE LOSSEN MAANDAG 7 MAART KOMT IE MENEER JA JA U VOET HEM AL WEER NIETS
WEER GEBELD MET DE MAN MET DE MOEILIJKE NAAM TJA UW BETALING IS ZOEK JE MEENT HET LUID MIJN ANTWOORD WEER ALLES GEFAXED EN GEDAAN IK BEL U MORGEN OCHTEND TERUG MENEER NOU DUS NIET HE WEER GEBELD MET VAN DER ZIJL LAVER DATUM WORDT 16 03 EN U VOELT HEM ALWEER NIETS

HET ERGSTE VIND IK DAT ER VANALLES WORDT BELOOFD EN JE WORDT VOOR GELOGEN DOOR IEDEREEN BIJ DELL IK HOOP DAT ER IETS MEE GEDAAN WORDT VOOR ALLE GEDUPEERDEN

IK BEN HET VERTROUWEN VOOR GOED KWIJT

Caveat Emptor

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Caveat Emptor »

:shock: Je hoeft niet zo te schreeuwen :shock:
Ik ben niet blind :? :wink: :) :D

Wat ben ik toch blij zonder Dell
Was afgelopen zaterdag een computer wezen kopen voor mijn vader bij de Vi computer in Drachten.
Oh wat kunnen die een verhalen ophangen zelfs sir Isaac Newton kwam langs even als de geleerde Michael Faraday.
Maar liever dat dan een Dell

Bob Schurkjens

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb ook net een peeceetje bij Dell besteld voor 299 euro incl. verzending.

In de orderbevestiging staat:

"U heeft voor de betalingsmogelijkheid ""Bankoverschrijving" gekozen. Uw bestelling wordt pas vrijgegeven nadat het volledig te betalen bedrag is bijgeschreven op onderstaande rekening."

Dat is onwettig omdat de rechter vorig jaar heeft bepaald dat dell niet meer dan 50% aanbetaling / vooruitbetaling mag eisen van de consument.

Zie o.a.: http://www.webwereld.nl/nieuws/18967.phtml

Mijn broek zakt er wel van af dat ze gewoon doorgaan met hun oneerlijke handelspraktijken. Punt is alleen dat je deze relatief goede lowbudget PC nergens anders kan krijgen voor zo'n laag bedrag.

Heeft iemand ervaring met betalen prer bank/giro waarbij slechts 50% is aanbetaald?

Henk Wiersma

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Henk Wiersma »

Mijn broek zakt er wel van af dat ze gewoon doorgaan met hun oneerlijke handelspraktijken. Punt is alleen dat je deze relatief goede lowbudget PC nergens anders kan krijgen voor zo'n laag bedrag.
Zo'n goedkope budgetzaak is Dell nu ook weer niet hoor... als je echt niet bij de grote landelijke of lokale kleinere pc leveranciers iets kunt vinden dat minstens goedkoper is of gelijkwaardig, dan heb je echt niet goed rondgekeken.

Doe jezelf een plezier en zeg go to Hell to Dell ! :evil:

Bob Schurkjens

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hmm, ja. Misschien toch maar annuleren. Goedkope Pc's zijn meestal lelijke herriebakken. Vaak ook nog ondeugdelijk geconfigureerd waardoor ook weer problemen als hardwareconflicten ontstaan. Dell is aantrekkelijk geprijsd tot zeer duur als je de valkuilen van Dell niet kent.

Wat me nu ook is opgevallen: als je Customer Care mailt krijg je ALTIJD een automatische mail terug met het verzoek om Dell tijdens kantooruren te bellen. Mail beantwoorden is niet mogelijk "wegens problemen van technische aard". Dat was een maand geleden ook al zo.

Dell beliegt haar klanten dus. Kun je nagaan: een online pc-verkoper die ALLEEN telefonisch bereikbaar is. Wie kan dit nog volgen??

Ik heb inmiddels ook meer info gevonden over de HCC-rechtzaak tegen Dell: de rechter doet 22 maart a.s. weer uitspraak over dit geschil. Zie:

http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=185

En dit is ook een leuke:

http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=186

Gerrit J.
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2005 15:57

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gerrit J. »

:shock:

Kijk, snappen doe ik het niet hoor... Een actie van Dell prima, maar let gewoon op wat je wil en de nodige opties uitvinkt. Als prive aankoop adviseer ik gewoon de computer winkel maar voor bedrijven is Dell een partner waarmee we graag zaken doen. Diverse systemen staan hier in lijn aan elkaar gekoppeld met daarnaast ook een aantal Dell laserprinters. Eén van onze Laptops was nog niet zo lang geleden defect gegaan, 1 belletje en de volgende dag stond de bode met een lege doos om hem op te halen. Promt 4 dagen later was hij weer terug, gerepareerd en wel.

Dus ik weet niet wat jullie verkeerd doen hoor maar wij hebben geen enkel probleem met Dell!
Er is nog nooit een kok gevonden die naar alle monden kan koken... :wink:
Ik bedoel daarmee te zeggen dat Dell ook niet voor iedereen geschikt is, zoals ook iedereen een eigen kapper heeft :D

Bob Schurkjens

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het essentiële verschil is betalen met creditcard of niet.

Je kan het beste een Dell kopen met creditcard. Zijn er problemen dan kun je je betaling gewoon intrekken. Dell weet dit ook en handelt er naar.

Heb je alles per bank vooruitbetaald en het gaat mis? Zie dan maar je pecunia terug te krijgen.

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Bob,

dat heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt niet.

Op het moment dat Dell levert... hoe slecht en onvolkomen ook, dan trekt de visacardmaatschappij zich terug... niente pecunias.... ook niet met een visacardmaatschappij.

Goed idee, maar helaas... :cry:

Bob Schurkjens

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Had je getekend voor de zending Peter? Zo ja dan wordt het lastig inderdaad. Als je nergens voor hebt getekend dan zou je via een chargeback je geld terug moeten krijgen van je bank.

Zo niet, dan zou je een geschil kunnen indienen via www.sgc.nl

Peter1977

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Zonder tekening krijg je je pakketje niet Bob, en de transporteur laat ook niet toe om even te checken wat er in die dozen zit, laat staan de hele configuratie even te formateren, installeren en configureren, dus da's echt een kwestie van in ontvangst nemen, tekenen en aan de slag ermee !

Ik weet niet precies wat je in gedachten had, het klinkt allemaal erg interessant maar niet echt reeel.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp ook heus wel dat je eerst moet tekenen en dan pas je Dell doos in ontvangst kan nemen.

Maar het kan ook zijn dat je creditcard wordt belast terwijl je maar niks ontvangt van Dell.

In dat geval kun je een chargeback vragen bij je bank. De betaling aan Dell wordt dan ongedaan en je krijgt van je bank je geld terug. Vervolgens moet de tegenpartij met bewijs komen dat is geleverd. in de meeste gevallen zal dit je "natte handtekening" voor ontvangst zijn van de vervoerder.

Dit heeft verder niks met "interessant" te maken, wel met je recht als consument.

Met het fenomeen "chargeback" zijn veel creditcardgebruikers gek genoeg niet bekend.

John H.

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door John H. »

@Gerrit J

Jouw reactie bevestigt nog maar eens de ervaringen van anderen. Voor een bedrijf (lees: grotere klant) wordt harder en beter gelopen dan voor een particulier die 1 pc'tje afneemt.

Jacobse

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Jacobse »

Het spijt me echt mensen:

Dell Dimension 5000 systeem gekocht, videokaart bleek defect. Een dag nadat ik Dell had gecontacteerd is de kaart door monteur vervangen.

Bloemen voor Dell

Misja
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:12

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Misja »

@ John H.

Klopt. Zakelijk heb ik geen probleem met Dell, maar privé niets als ellende. Ik kan je vertellen dat het in je woede best lastig is om dat gescheiden te houden, maar dat ter zijde.

Gezien de positieve reacties, kan Dell het wel, maar gezien de negatieve ervaringen van mensen gaat het dus ook wel eens fout, en als het dan eens fout gaat, gaat het ook meteen goed fout.

Het lijkt erop alsof Dell via een gekaderd schema werkt, en als jou klacht 100% compatible is met wat er in hun schema staat, wordt je keurig geholpen. Kom je echter met een afwijkende klacht kunnen ze weinig voor je betekenen. Ongeacht of je klacht terecht is of niet, ze nemen dan niet eens de moeite om je klacht serieus te nemen en wimpelen je soms nog op onbeschofte wijze af ook. Heel triest.

Er lopen hier een hoop mensen rond die denken dingen te moeten roepen als 'koop dan toch geen Dell, dat is toch bekend ...'
Nee dat is dus niet bekend. Okay, vorig jaar was er een aflevering over Dell op TV, maar geloof mij maar dat er toen echt geen 16 miljoen kijkers aan de buis gekluisterd waren. Een hoop mensen weten dat dus niet en kopen wel een Dell. Daarnaast, er zijn toch ook een hoop tevreden klanten? Wie moeten ze dan geloven?

Nog even de status over mijn eigen klacht (zie pagina 24.) Dat loopt. Heb informatie ingewonnen bij de rechtsbijstand en heb inmiddels ook een aangetekend schrijven verstuurd en ongeopend teruggekregen. Ik begin dit spelletje eigenlijk best leuk te vinden. Ik heb trouwens besloten dat als ik gelijk krijg, ik met het betreffende bedrag een goed doel zal sponsoren. De betaling zelf (via creditcard) is overigens nog niet afgeschreven.

dell verliest

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door dell verliest »

Dell verliest rechtszaak van HCC

Gepubliceerd op woensdag 23 maart 2005

(P7) Op de meeste punten heeft het Gerechtshof in Den Haag Dell ongelijk gegeven in een zaak om de algemene voorwaarden die HCC aanspande.
Gisteren deed het Gerechtshof uitspraak in een lang lopende procedure. Op de meeste punten zijn de eisen van computergebruikersclub HCC ingewilligd. Het is bijzonder dat een nationale club de internationale computergigant op de knieën weet te dwingen over aankoopvoorwaarden.

Vooral op het gebied van de aansprakelijkheid gaan de algemene voorwaarden van Dell in de fout, zo zegt het Hof. Bijvoorbeeld wanneer het gaat om producten van derden die in de computers van Dell zijn ingebouwd, zoals dvd-branders of harddisks. Het Hof heeft duidelijk laten weten dat Dell als eindproducent van het product (de computer) altijd verantwoordelijk is voor het gehele product en de daarvan deel uitmakende componenten, inclusief de software. Ook beperkte Dell de eigen aansprakelijkheid bij schade te veel.

Ook vond het Hof het onjuist dat de koper de overeenkomst pas na 30 dagen kan ontbinden, hetgeen in strijd was met het Burgerlijk Wetboek. En Dell mag de schadevergoeding niet beperken als haar producten schade veroorzaken.

Dell paste al een deel van de algemene voorwaarden aan, en moet dat nu helemaal doen, op straffe van een dwangsom van 5.000 euro per dag. Dell moet tevens de kosten van het proces betalen, wat betekent dat het Hof Dell als verliezer aanwijst, ofschoon HCC niet op alle punten haar zin kreeg.

Dell moet ook in het Algemeen Dagblad, NRC Handelsblad, de Volkskrant en De Telegraaf adverteren met de conclusie van het vonnis van de rechtbank en de mededeling dat de algemene voorwaarden zijn aangepast.

Dankzij HCC werd duidelijk dat Dell jarenlang op een flink aantal punten onwettige voorwaarden heeft gehanteerd. HCC kon procederen, maar consumenten staan individueel zwak. Anderhalf jaar en vele tienduizenden euro's heeft dit HCC gekost.

"Dat toont aan dat het voor de gewone consument in de praktijk vrijwel onmogelijk is op zulke eenvoudige punten zijn gelijk te halen. Vaak worden consumenten met klachten afgescheept met verwijzingen naar de algemene voorwaarden van het bedrijf. Daarin staan voor de consument allerlei ongunstige voorwaarden die weliswaar tegen de wet zijn, maar dat weten consumenten vaak niet. Het staat zwart op wit en 'dan zal het wel zo zijn' wordt gedacht", zegt HCC-directeur Ronald van Rooden in het persbericht.

Desgevraagd zegt Gerrit Jan Bel, redacteur consumentenzaken HCC, dat het niet uitgesloten is dat HCC nog verder in beroep gaat, dat wil zeggen in cassatie bij de Hoge Raad: "We vinden het jammer dat het Hof niet de opschorting van de betalingsverplichting van 100 procent voordat de levering geschiedt heeft geboden. Dat geldt nu enkel voor houders van creditcards, terwijl veel consumenten die niet hebben of er niet mee betalen."


Bronnen: HCC, Uitspraak Gerechtshof

Links


HCC
[/url]

forgotten
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:41

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door forgotten »

Als jullie dan toch op zoek zijn naar goedkope pc's zoals die van Dell, maar jullie willen niet het gezeik van DELL doe dan net als ik en koop een computer bij SkyHigh. (www.skyhigh.nl) Zij hebben basic pc's maar ook de wat wat duurzamere pc's voor hele aantrekkelijke prijzen. Ik ben tot op de dag van vandaag nog geen goedkopere tegengekomen.

olavhjez

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door olavhjez »

dell maakt gewoon goedkoop spul en service kennen ze niet
gewoon easy as hell it's a dell

paul1

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door paul1 »

Dell is een logge organisatie, gericht op snelle en grote omzet zonder veel gezeur van klanten. Dat is jammer, want de producten zijn over het algemeen heel goed voor de prijs. Het "snelle werken" heef ook voordelen: Dell is snel geneigd bij storingen onderdelen te vervangen die misschien niet vervangen hoeven te worden (ze maken geen tijd voor lange diagnoses, snelheid is het devies). Binnen de garantieperiode krijg je dan dus een nieuw onderdeel. Ook dat gaat meestal snel: je kunt een next business day on site garantie nemen, dan wordt je pc inderdaad de volgende dag aan huis gerepareerd. De andere kant blijft: er gaat bij de Dell-organisatie heel veel mis. Als je tussen-wal-en-schip valt, dan heb je heel veel werk als klant aan het corrigeren van de fouten die zij maken. Gelukkig is mij dat nog niet overkomen, afgezien wat storingen in de communicatie (die inderdaad soms moeizaam is).

MaXxX

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door MaXxX »

Paul...

heb je wel eens te maken met Dell gehad ?????

Zo te lezen niet...

Het gaat niet om 'wat' storingen, goede prijzen ?!?, snel geneigd onderdelen te vervangen ?!?!?!?!!!!!, dat gaat snel ????!!!!!! soms moeizaam ???!!!!!!!! Dit lijkt meer op reclame voor Dell dan een klacht !

Als dit de problemen van Dell waren hadden we niet zoveel commentaar op Dell. Je kunt beter zeggen dat Dell gewoon niet reageert op klachten.
Knap irritant voor een pc'tje van een maandsalaris of 2... of 3... etc..

paul1

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door paul1 »

Maxxx, zeker heb ik met Dell te maken gehad. Ik heb een pc van Dell (de tweede, want een eerdere Dell-pc had ik van m'n werk). En vandaag krijg ik er zeker mee te maken, want mijn harddisk wordt vervangen (is gecrasht). Het was niet mijn bedoeling reclame te maken voor Dell. Ik weet eerlijk gezegd ook niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb zeker ook de negatieve kanten belicht. Mijn ervaringen tot op heden (fingers crossed!) zijn echter niet al te slecht, zeker niet slechter dan bij willekeurig welke andere grote organisatie in het bedrijfsleven. Heb je b.v. wel eens een klacht gehad over een Bijenkorf-product. Nou, daar kan ik je ook e.e.a. over vertellen....... Je vraagt je af, met de druk van omzetten maken e.d., wie in Nederland nog gewoon goed z'n werk doet!

Gesloten