LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Fenkie »

Ook ik was enige tijd geleden geinteresseerd in een Dell. Ben wat gaan zoeken op het net en vond erg veel negatieve reacties van (ex)klanten.

Schandalig hoe Dell zijn klanten behandeld. Ik ben voorbereid en zal (voorlopig) geen Dell kopen.

Greetz

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door inxsnl »

Sorry

Nog steeds geniet ik van 3 dell compies die naaar volle tevredenheid werken .
In de garantie periode ging er een harde schijf kapot , deze is binnen 24 uur vervangen .
Ik heb geen klagen.

vrgr Tim

miek1

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door miek1 »

Heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met dell.
Heb online een systeem besteld vorig jaar. Met creditcard betaald en binnen een week stond mijn systeem thuis.

Hij doet het prima voor de rest. Kreeg er ook gratis dubbel geheugen en een printer/scanner bij.
Perfect.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben best tevreden met Dell. Ik had op zondag besteld, met creditcard betaald, en hij was de vrijdag erna in huis. Dus daar helemaal geen problemen.

Je moet alleen uitkijken bij het bestellen. Ik had 4 keer op een verschillende manier dezelfde computer samengesteld en ik kwam 4 keer op een andere prijs uit. Het verschil tussen de hoogste en de laagste was 300 euro!!! Dus let daar heel goed op!

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Ben van functie verandert en heb nu voor het eerst te maken met Dell computers.

Kan zijn dat je er op den duur aan went, maar het feit dat het nummerblok van het toetsenbord niet te activeren is middels de numknop ervaar ik toch als uiterst vervelend.

Of is er een geheime knop die ik nog niet gevonden heb die het blok wel activeert?

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Het is mij opgevallen dat als je bijv. de Dimension 5000 samen gaat stellen, het verschil maakt of je met de goedkoopste of de duurste uitvoering begint.
Als je als eindconfiguratie de zelfde computer hebt samengesteld, dan kan het prijsverschil honderden euro"s zijn.

Na al die neg. berichtgeving koop ik geen DELL............

boze klant

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door boze klant »

De service die dell bied is ver onder de maat.
ik den dat we Dell usa massaal moeten mailen dat de service in nederland zwaar K is.
Ik wil hopen dat ze de varandwoordelijke mensen hier in nederland met ingang van het nieuwe jaar er uit gooien.
en dan praat ik niet over de mensen in de call center maar de managers.

prbm

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door prbm »

Ik heb sinds november een dell dimension 3000 met 17 inch plat scherm. Hij werkt echt perfect. levering was binnen 10 dagen. binnen een half uur on board, inclusief uitpakken, kabels aansluiten. alles goed voor geinstalleerd. advies: bel voor het online bestellen een verkoper en noteer zijn naam en telefoonnummer. mocht er iets zijn bel hem persoonlijk, binnen no time antwoord. Voor dezelfde systeemvereisten was ik overal minimaal 100 euro meer kwijt, ook bij de zogenaamde goedkope mediamarkt.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

ja ha ha grapjas prbm... heb je wel eens geprobeerd één persoon binnen Dell twee keer aan de lijn te krijgen ?..... nee dus... dat gaat niet... dat is onderdeel van de verdeel en heers tactiek die de Dell customer service toepast op particuliere klanten... je wordt van het kastje naar de muur gestuurd net zolang totdat je er gek van wordt in de hoop waarschijnlijk dat je het dan wel opgeeft...

Wat betekent trouwens '(binnen een half uur) on board' ?.. Wil je niet zo met die technische termen gooien, da's meer iets voor verkopers...

ps het kan niet zo zijn dat je 'overal' duurder uit was.. dan heb je niet echt rondgekeken. Dell rekent middenprijzen, maar is zeker geen budget-leverancier. Dan kun je merkloos veel scherpere prijzen vinden.

panicola

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door panicola »

Ik heb net een prachtige Dell computer gekocht en heb geen klachten. Er was wel een foutje gemaakt: ik kreeg er een PS2-muis bij waar ik niets mee kon omdat alleen USB-muizen op de PC aangesloten kunnen worden, maar dat heb ik zelf opgelost. Vandaag kreeg ik een mailtje van Dell dat ze hier zelf inmiddels achter zijn gekomen en ik zal binnen vijf dagen een nieuwe USB-muis ontvangen. En met excuses.
Heel netjes!

Tim5888

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Tim5888 »

Ik heb ook sinds 1,5 jaar een Dell en ook nooit problemen mee gehad. Ik vind het gewoon top pc's goeie onderdelen, goeie kwaliteit en nog een scherpe prijs ook!

dnnz

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door dnnz »

Ook ik werd door DELL verrast met een PS/2 muis en toetsenbord terwijl er alleen USB aansluitingen op zitten. Ik heb ze direct gebeld en ik was blijkbaar niet de eerste. Ik vind het ronduit belachelijk dat je dan na een aantal dagen een mailtje krijgt van DELL dat "uit nader onderzoek" is gebleken dat er iets mis was met de levering. Welk onderzoek?? Is er soms een ingenieur voor nodig om te zien dat die stekkertjes niet passen? Ik heb ze notabene gebeld!
Ik zit inmiddels al 2 weken op dat andere toetsnbord en muis te wachten. Gelukkig had ik een USB toetsenbord en muis thuis liggen, maar ik vind het schandalig dat je daar dan nog eens zolang op moet wachten. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen een USB toetsenbord thuis heeft liggen.
Ik vind trouwens dat ze op de website deze informatie weleens wat duidelijker mogen plaatsen, want van de 7 (5 op de achterkant en 2 op voorzijde) USB aansluitingen kun je er dus al direct 2 opofferen aan je muis en toetsenbord waardoor je voor de andere apparatuur nog maar 3 aansluitingen (aangezien ik de 2 op de voorkant alleen zal gebruiken voor een USB stick of MP3 speler). En tegenwoordig zijn die 3 aansluitingen zo vol (printer/scanner/webcam/fotorcardeader/joystick etc...)
Ik ben overigens wel tevreden over de PC van DELL, maar de informatie voorziening op hun website en de nalevering van het toetsenbord vind ik toch wel erg slordig.

Overigens: als je op de Duitse site van DELL gaat bestellen heb je voor hetzelfde geld een uitgebreidere machine (standaard grotere harddisk/ optische muis/ firewire), dus voor mensen die bijvoorbeeld familie/vrienden over de grens hebben wonen, misshien het overwegen waard?

Roooooooos

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Roooooooos »

Ik heb sinds een half jaartje een Dell notebook en ben er heel happy mee! Ik kreeg er zelfs een gratis printer bij! Alleen de trial-cartridge deed het niet, na een telefoontje had ik na twee dagen een nieuwe (normaal formaat!) in huis. Geen klachten van mij dus!
:D

jerope

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door jerope »

Als je niet perse het nieuwste wil hebben, maar gewoon een werkend systeem, is Dell qua prijs een redelijke optie. Dacht ik...

Na twee systemen die zonder fouten geleverd waren bij vrienden mocht ik bij een vriendin de S-ATA en de voedingskabel in de harddisk pluggen. Kleine ingreep, maar niet voor iemand die nog nooit een computer van binnen heeft gezien. Die constateert alleen dat de computer absoluut niet valt op te starten.

Helpdesk? Die hebben ook nooit meer begrepen dan waar de aan-knop zit.

Zelf had ik een probleem met een rekening - het heeft 7 mensen gekost om dat op te lossen.

Het zijn weliswaar kleine dingen, maar ik besef me hoeveel gfeluk ik heb gehad dat alles werkt. Ik wil niet weten hoeveel energie het veel van de andere forumschrijvers (heeft ge-)kost om hun problemen opgelost te krijgen.

Koop als particulier alsjeblieft niet bij Dell!

SEAL1998

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door SEAL1998 »

Waarom in godsnaam zo een in elkaar geflanste bak van Dell kopen met daarbij een slechte service als je heel simpel zelf een pc kan samenstellen voor een schappelijk bedrag.

Kijk naar grote computerverkoopsites zoals www.informatique.nl of Gistron.com die je al een heel leuk en eenvoudig systeem bieden voor een schappelijke prijs en die veel meer potentie bieden dan zo een rammelbak.

En als je nou een echt noob bent , probeer eens wat meer kennis te vergaren over hoe een computer werkt en hoe je misschien uiteindelijk zelf zo ding kan bouwen zodat je altijd de beste onderdelen tegen de laagst prijs koopt.

theo343

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door theo343 »

Heb al 3 jaar een Dell en nooit problemen. Gewoon topsystemen tegen een goede prijs en ik ben niet de enige die er zo over denkt! Dat mag ook wel eens gezegd worden. Dit bedrijf is er praktisch ´alleen´ voor verantwoordelijk dat computerprijzen op een betaalbaar niveau zijn gekomen. We hebben het hier over de grootste hardwareleverancier van de wereld en ook in Nederland als ik me niet vergis. Dat zal toch wel een reden heb denk ik. Daarbij komt dat ik alleen maar tevreden mensen met Dell systemen ken.

Charlie767

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Charlie767 »

Hey Theo343,

wat een rare reactie !?!....

Je doet net alsof Dell een slecht imago heeft.... daar gaat het helemaal niet om !

Heb je de klachten van andere gebruikers wel gelezen ?

Het is geen populariteitswedstrijd hoor. Het gaat erom dat Dell veel belooft en (geen service) nakomt. Het zal best dat jij een boel mensen kent die geen problemen hebben gehad... het had interessanter geweest als jij ook een van die vele en vele andere Dell-klanten had gekend, die nu eens WEL tevreden was met de afhandeling van zijn klachten.

Dell verkoopt graag, maar heeft ogenschijnlijk een hekel aan klachten en serviceverlening na de verkoop... toch sneu als je een van die vele gedupeerden bent die een maandsalaris besteed hebben aan een pc die het vervolgens niet of slecht doet....

Jouw blijheid dat Dell in jouw geval wel goed heeft afgeleverd verandert daar niets aan... Wees blij dat wij andere mensen informeren over de onbetrouwbare leverancier die Dell is !!!
Jij hebt gemazzeld, leuk voor jou, maar ik en vele, vele andere mensen niet... mag dat soms niet gezegd zijn of zo ? ... Je doet net alsof al die klachten niets afdoen aan de betrouwbaarheid van Dell omdat jij alleen maar mensen kent die geen problemen hebben met Dell. Geloof je al die andere mensen met serieuze klachten over Dell soms niet ?

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Werken op kantoor met Dell computers.

Moet zeggen, bepaald geen onverdeeld genoegen.

Had voordat ik Dell kende er veel hogere verwachtingen van.

Als ik een goedkope computer zou willen zou ik toch eerder voor een Aldi gaan.

Cynthia77

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Cynthia77 »

Mijn Dell-drama.

Computer via PC-prive project gekregen. Zat geen draadloos toetsenbord en muis bij. Onze baas gebeld met de vraag of ze zelf de draadjes moesten losknippen :) Draadloze met een weekje gelever en de 'met draadjes'mochten we ook houden. Prima computertjes dus ik dacht; bestel er zelf een printertje bij. Toen brak de hel los.....

Word ik din. speciaal gebeld; "ja we hebben geld van uw credit-card afgehaald en we kunnen u de printer speciaal ivm. proef morgenAVOND komen bezorgen". Ik, alleen en full-timer, natuurlijk op ingegaan. Woe. kom ik thuis van werk ligt er een briefje van UPS dat ze 's middag waren geweest maar ik was niet thuis DUH.. dus ze zouden don. weer komen. BALEN want DELL Customer Care en UPS zijn 's avonds ook niet telefonisch bereikbaar.

Don. 1e belletje: Mevrouw, met alle respect, we leveren NOOIT 's avonds en dat zullen we nooit doen want dat heb ik specifiek bij mijn DELL-opleiding geleerd (oftewel, ik ben seniel). En nou moet u wachten tot UPS vandaag weer voor Jan L*l bij u aan heeft gebeld en dan kunt u morgen weer bellen. Wij kunnen u nu niet helpen wegens fraudegevoeligheide, tot ziens en nog een fijne avond mevrouw :evil:
Ik gelijk weer gebeld met de intentie m'n order te annuleren! 2e belletje: die avondbezorging was inderdaad een proef maar was niet zo'n succes (joh?!) en niet veel mensen waren er intern van op de hoogte maar als u binnen een uur een bevestigingsfax stuurt dan ga ik gelijk voor u regelen dat hij op uw werk wordt bezorgd ipv thuis (ik ga natuurlijk geen vrij nemen voor DELL). En bij de nabestelling van toners wordt er via PTT geleverd ipv UPS dus kunt u hetzelf ophalen bij het postkantoor. Pfuh...Lekker service-vooruitzicht.

Vrij.: Geen UPS op de zaak....... :x

Maa.: Eindelijk bezorgd. Kom ik 's avonds thuis rond 19:00, zie ik een UPS busje in mijn wooncomplex dingetjes afleveren :shock: :idea:

Ronald1965

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Ronald1965 »

Heb al vanaf 2001 september een Dell Demension,ik moet eigenlijk zeggen...heb er nooit wat aan gehad,of service slecht bereikbaar!

had alleen in mijn TFT 15 inch een pixelfout na 2 weken,en die is binnen 1 week omgeruild.

Het is gewoon zo,

dat bij de bakker met t lekkerste brood de mensen buiten staan te wachten,Bij Dell was t een hele lange tijd erg druk...en dat kwam gewoon door hun eigen succes..

Gesloten